سر انجام اشکودا پس از انجام تستهای متعدد خیابانی و انتشار تصاویر تبلیغاتی،نسل سوم اوکتاویا را رونمایی کرد.نسل سوم اوکتاویا با تغییرات زیادی مخصوصاً در داخل خودرو مواجه شده است.
با توجه به این که اوکتاویای جدید روی پلت فرم جدید گروه فولکس واگن به نام MQB ساخته خواهد شد ،سبب شده تا طول اوکتاویای جدید با افزایش ۹۰ میلی متر به ۴۶۵۹ میلی متر افزایش یابد،همچنین عرض آن هم با افزایش ۴۵ میلی متر به۱۸۱۴میلی متر برسد، فاصله بین دو محور هم که حدود ۱۰۸ میلی متر افزایش پیدا کرده و به ۲۶۸۶میلی متر رسیده است.
افزایش طول،عرض و فاصلهٔ بین دو محور اوکتاویا،باعث شده است تا این خودرو بین رقبای خودش یعنی فولکس واگن گلف،فورد فوکوس و واکسهال آسترا از همه بزرگتر باشد.
طبق ادعای اشکودا، داخل کابین این خودرو بسیار بزرگ است و کسی نخواهد بود که بگوید من در این کابین ناراحت هستم!حجم بار این خودرو هم به ۵۹۰ لیتر میرسد که باز هم بزرگترین فضای بار را میان رقبای خود دارد.
اشکودا برای این خودرو چندین نوع موتور بنزینی در نظر گرفته است،یکی از موتورها ۱.۴لیتری TSI میباشد،قدرت این موتور ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۴۷پوند فوت میباشد.اما موتور ۱.۴لیتری قویتر که میتواند ۱۳۸ اسب بخار نیرو تولید کند،گشتاور تولیدی این موتور ۱۸۴پوند فوت میباشد. موتور حجیم تر که ۱.۸لیتری TSI میباشد، قدرت و گشتاور این موتور به ترتیب ۱۷۷اسب بخار و ۱۸۴پوند فوت میباشد. و اما قویترین و بهترین موتور این خودرو ۲لیتر حجم دارد و بر روی نسخهٔ VRS نصب خواهد شد.
اما موتور های دیزلی:یک موتور با حجم ۱.۶لیتر با توان ۱۰۸ اسب بخار،مصرف سوخت این موتور تنها ۳.۴لیتر در هر صد کیلومتر میباشد،نام این موتور به دلیل مصرف سوخت و انتشار گاز CO2 بسیار کم، Greenline نام گرفت.البته دو موتور ۱.۶لیتری و ۲لیتری دیزلی دیگر هم برای این خودرو در نظر گرفتهاند.
جعبه دنده های این خودرو شش سرعته دستی و هفت سرعته اتوماتیک میباشد که با طراحی دوباره DSG شاهد عملکرد بهتری از موتور خواهیم بود.
اما در داخل خودرو،داشبورد جدید، امروزی و جذاب است و معماری آن که بر مبنای گلف است،آشکار است.استفاده از چرم برای فرمان، وجود دکمههای کنترلکننده صدا، بلوتوث و اتصال گوشی از ویژگیهای برجستهٔ این خودرو است.همچنین صفحه نمایش بزرگ هم از امکانات جدید این خودرو است.لازم است بدانید که کیفیت کابین هم در سطح عالی میباشد.
اوکتاویا جدید در ماه مارس برای فروش عرضه خواهد شد و انتظار میرود که قیمت این خودرو حدود ۱۴هزار پوند باشد.
ناصر
۲۲ آذر ۱۳۹۱محشره….. ببینید ثمره تلاش و همکاری با شرکت های بزرگ خودرو سازی دنیا چطور تونسته صنعت خودروشون رو شکوفا کنه .
کاش مسئولین منفعت طلب خودرو ساز ما به جای آشغال وارد کردن(ماشین های چینی) برن سراغ محصولات روسیه ….
خداییش هم خوشگله هم امکاناتش خوبه فقط امیدوارم قیمتشم خوب باشه
hesan
۲۵ بهمن ۱۳۹۱تا حالا برندشو ندیده بودم!!!!!!!!!!!!
شایان
۲۲ آذر ۱۳۹۱اشکودا ساخت چک
ابی
۲۳ آذر ۱۳۹۱عقبش شبیه پژو 407 شده
بهزاد
۲۳ آذر ۱۳۹۱چی!؟ روسی!!!
اشکودا ماله جمهوریه چکِ,در ضمن اشکودا یکی از نیکانِ سمند هم هست,یه نگاهی به اشکودا اُکتاویا بندازید!
حسین
۲۳ آذر ۱۳۹۱14000ضرب در 3200مساوی
44800000 تازه گمرک و… بماند
یاسر ملک آرا
۲۹ آذر ۱۳۹۱از باکلاس ترین مدل هایی که تا حالا دیدم. هم ابهت داره و هم ظرافت از مدل های قبلیش هم خیلی قشنگتر دراومده. کیفیت ساختش با آئودی ایتالیایی-آلمانی قابل مقایسه است. از ماشینای رنو و پژو قشنگتر و با کیفیت تره به قیمتش هم می ارزه با بنز کلاس c مقاسه کنی من اشکودا رو می پسندم.
نيما
۲۳ آذر ۱۳۹۱همیشه از ماشین های اشکودا خوشم می اومده
با اینکه خیلی معروف و معتبر نیستند
هیچ چیز اضافی و طرح عجیب داخل خودرو مشاهده نمیشه
چی میشد ما هم یه همکاری درست درمون با امثال فولوکس واگن داشتیم تا به همچین تولیداتی برسیم
اشکودا سال به سال منطقی تر و بهتر عمل میکنه
تنوع موتور هایی که برای یک محصول میزاره رویایی هست که در ایران ما حتی به اون فکر هم نمی تونیم بکنیم
رهام
۲۳ آذر ۱۳۹۱همونقدر که سادست کارآمدهم هست خیلی خوبه باید بهشون تبریک گفت
AMIN
۲۳ آذر ۱۳۹۱ماشینه خوبیه و اینکه عقبش هم تقریبا شبیه آئودی
A6 مدل 2008 میمونه… ولی در کل پلت فرم فولکس واگن رو داره… و خیلی هم شیک و اصولی ساختنش
http://www.netcarshow.com/audi/2008-a6/1024×768/wallpaper_06.htm
سیدمرتضی
۲۳ آذر ۱۳۹۱اینم از روسها. مبارکشون باشه.ایران خودرو باید نسل جدید سمند رو اینجور طراحی میکرد. البته این مدیران فقط به فکر افزایش قیمت محصولات و ایجاد انحصار بیشتر به اسم حمایت از تولید هستند.
بهزاد
۲۳ آذر ۱۳۹۱روس ها خودشون تو لادا موندن,مثل پیکان یک مدلش 30 سال تولید شد,این ماشین ساخته چکه
بماند که سمند رو ایران خودرو طراحی نکرده,مگه طراحی ماشین فقط نقاشیه! بعد از 11 سال از تولید سمند هنوز نمیتونه تنهایی قالبِ سقفشو بزنه!
رضا
۲۵ آذر ۱۳۹۱روسها موندن! لادا 2012
http://www.netcarshow.com/lada/2012-xray_concept/
بهزاد
۲۷ آذر ۱۳۹۱این ماشین کانسپته,طراحیه خوده روسیه هم نیست.
طراحیه شرکت Italdesign هست که هر شرکتی میتونه پول بده واسش طراحی کنه!
mhm
۲۳ آذر ۱۳۹۱بی نقص
colin mc rae
۲۳ آذر ۱۳۹۱طراحیش عالیه همه این لگنای آمریکایی رو میزاره تو جیبش
mohsen
۲۳ آذر ۱۳۹۱انصافا همه چی تموم بود دمشون گرم .
میثم
۲۳ آذر ۱۳۹۱*یدم تو این شرکتای تو گل موندده ایرانی که بعد از حدود 50 سال هیچ گ*ی نشدن!!!
افسوس…
ابراهيم
۲۴ آذر ۱۳۹۱ای کاش مسئولین تولیدات داخلی خودرو به فکر تغییرات اساسی در عملکردشان میشدند وانقدر روی گرانی بی دلیل خودرودر بازار کاملا انحصاری مانور نمیدادند (تایین قیمت خودرو در دست تولیدکننده باشد) و اگر نگاه عادلانه به همین چند تا محصول آخری بیندازیم به خوبی متوجه میشویم فقط توانسته اند خودشون راقانع کنند و کار جدیدی ارائه نشده و چراغ این خودرو وبدنه آن خودرو و…باهم ترکیب و مدل جدید رونمایی نمودند که البته با کیفیت پایین تر از نمونه های مشابه سالهای قبل و بسیار گرانتر !
سید یاسین
۲۴ آذر ۱۳۹۱ایران حودرو و سایپا ببیند خجالت بکشند. اینقدر تحریمها را بهانه نکنند که تحریم مربوط به شرکتهاست نه اشخاص. میتوان از توان طراحی اشخاص مستعد خارجی و ایرانی استفاده کنند. در رابطه با تکنولوژی تولید هم در صنایع دفاعی و هوا و فضای کشور توان عظیمی وجود دارد که میتوانند استفاده کنند. اماتا تفکر خودروسازان عوض نشود و انحصار پایان نیابد امیدی به پیشرفت این صنعت نیست.
وحید
۲۵ آذر ۱۳۹۱عاشق طراحیش شدم
واقعا ازون طراحیاس که سالها ماندگار میمیونه
محمد
۲۵ آذر ۱۳۹۱به نمای جلو ماشین دقت کنید تلفیقی از سمند + پروتون ایمپیان + سونانتا 2010 و نمای جانبی c5 در واقع اگر ایران خودرو و سایپا متحد شوند و نیمه جلویی سمند را به نیمه عقبی سیتروئن c5 وصل کنند و یک مقدار فنر ماشین رو کوتاه کنند می شود این ماشین .
محمد
۲۵ آذر ۱۳۹۱به نمای جلو ماشین دقت کنید تلفیقی از سمند + پروتون ایمپیان + سونانتا 2010 و نمای جانبی و پشت c5 در واقع اگر ایران خودرو و سایپا متحد شوند و نیمه جلویی سمند را به نیمه عقبی سیتروئن c5 وصل کنند و یک مقدار فنر ماشین رو کوتاه کنند می شود این ماشین .
محمد
۲۵ آذر ۱۳۹۱به نمای جلو ماشین دقت کنید تلفیقی از سمند و پرتون ایمپیان و سوناتا 2010 و نمای جانبی و پشت سیتروئن c5 در واقع اگر ایران خودرو و سایپا متحد شوند و نیمه جلویی سمند را به نیمه عقبی c5 وصل کنند و یک مقدار هم فنر ماشین را کوتاه کنند می شود این ماشین
بهنام
۲۷ آذر ۱۳۹۱من شنیدم اشکودا در راه ایرانه درسته؟
یعنی میشه هم قیمت مگان عرضه اش کنن؟
یاسر ملک آرا
۲۹ آذر ۱۳۹۱داداش من نمی دونی کجای دنیا زندگی میکنی؟!توی خواب هم نمیبینیش!!!
a.k
۳۰ آذر ۱۳۹۱خیلی خوب میشد اگر کشور ما ماشین هایی مانند همین اشکودا یا دوو یا اپل و… رو وارد میکردن.به نظرم این طوری هم برای خودشون خوب بود هم برای مردم,اگر یه کم عرضه داشتند میتونستند این ماشین هارو وارد کنندو حتی خط مونتاژ رو هم راه اندازی کنند,فکر کنم اوناهم اشتقبال کنند چون اوضاع مالی شون خوب نیست.
آرمین
۲۶ دی ۱۳۹۱جالبه بدونید همین سمند خودمون طراحی کمپانی اشکوداس ، در واقع پسر عمو همین اوکتاویا محسوب می شه ! کمپانی اشکودا برند ارزون سازی شده فواکس واگن (یه چیزی مثل رانا و 206)واسه اروپا شرقیه ، من که از طراحیش خیلی خوشم اومد ، واقعا ساده زیباس و تا مدت ها موندگار می شه ! مخصوصا با اون موتور TSI دیگه معرکس
ما که پرایدشم نداریم ، چه برسه به این D:
سعید
۲۰ اسفند ۱۳۹۱سلام
امروز تیبا هاچ بک رونمایی شد
آمدم اینو میبینه بعد یه مقایسه میکنه…..
به خدا 200 سال عقبیم……….
مسعود
۸ خرداد ۱۳۹۲چراغ های عقبش شبیه مدل های قدیمی تره آئودیه اما در کل خیلی قشنگه و اگه خونه و زندگیمون رو بفروشیم شاید بتونیم بخریمش :)
حمادی
۲۹ آبان ۱۳۹۲اینم ماشینه توپیه
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲حالم به هم خورد…….
احمد
۲۴ فروردین ۱۳۹۴سلام یه همه ی خودرو سواران وخودرو نداران ایرانی ، به غیر ازخودرو سازان منفعت طلب و عقب مانده ایرانی . دوستان عزیز حیات این آقایان به اصطلاح خودرو ساز در همین بازارانحصاری خلاصه میشه.و روزی که صنعت خودرو از انحصار خارج یشه حتی یه نفر هم سراغ تولیداتشون نمیره.به امید اون روز. فعلا که باید اشکودا و مثل اونو ببینیم وحسرت بخوریم