نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: کونیگزگ با جدیدترین محصول خود بازهم چالشهای تازه ای ایجاد کرده است. این محصول که رِگرا (در سوئدی: رِیرا به معنی سلطنت) نامیده شده برای بر هم زدن همه تصورات از خودروهای هیبریدی و شکست دادن همه هایپرکارهای دنیا پا به عرصه گذاشته است.
کونیگزگ رِگرا از ترکیب یک موتور ۸ سیلندر ۵.۰ لیتری با توربوشارژر دوقلو با نیروی تولیدی ۱۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن متر که از مدل آگرا قرض گرفته شده با سه موتور الکتریکی ساخت Rimac که مجموعاً نزدیک ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند، نیرو میگیرد. مجموعه باتریهای ۹.۲۷ کیلووات ساعتی خنک شونده توسط مایع، برای تأمین نیروی موتورهای الکتریکی درنظر گرفته شدهاند. انتقال قدرت بدون گیربکس و به طور مستقیم و تک سرعته روی محور عقب اعمال میگردد. این یعنی نسبت و ضریب دنده ثابت است و یک قفل هیدرولیکی مابین میللنگ و حائل کوپلینگ قرار میگیرد. کونیگزگ این شیوه را درایو مستقیم کونیگزگ (KDD) نامگذاری کرده و ادعا میکند که تلفات انرژی در این روش نسبت به روشهای انتقال سنتی تا ۵۰ درصد کاهش مییابد. مجموعه باتریهای این خودرو ۱۱۵ کیلوگرم وزن دارند. به گفته کونیگزِگ مجموع خروجی پیشرانه در حالت ترکیبی به ۱۵۰۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۰۰۰ نیوتن متر میرسد. کوچکترین موتور الکتریکی با قدرت ۲۱۴ اسب بخار بر روی میللنگ قرار گرفته و نقش استارتر برای موتور V8 را ایفا میکند. همچنین در سرعتهای کم و زمانی که تأخیر توربو وجود دارد، انرژی لازم را به قدرت موتور میافزاید. دو موتور بزرگتر دیگر روی محور عقب قرار گرفتهاند. هر کدام از این موتورها نیز ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. این خودرو قادر است طبق ادعای کونیگزِگ، شتاب صفر تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۲۰ ثانیه ثبت کند که رقمی باورنکردنی است. برای مقایسه باید شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت لافراری را که ۱۵ ثانیه است، یا شتاب ۲۳ ثانیه ای پورشه ۹۱۸ را یاداوری کنیم. هنوز اطلاعی از بیشینه سرعت این خودرو منتشر نشده است. نیروی داون فورس یا چسبندگی به زمین در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در رِگرا به ۴۵۰ کیلوگرم میرسد. اسپویلر عقب بهصورت هیدرولیکی عمل میکند تا بهترین زاویه را بر اساس سرعت خودرو اعمال کند. چرخهای این خودرو هم از جنس فیبر کربن میباشند. اندازه این چرخها در جلو ۱۹ و در عقب ۲۰ اینچ است. ترمزها نیز از نوع کربن سرامیکی هستند. وزن خودرو با وجود باتریها و سه موتور الکتریکی اضافه، به ۱۶۲۸ کیلوگرم (وزن خشک ۱۴۲۰ کیلوگرم) محدود شده است. به گفته کونیگزِگ، مدل رِگرا تنها برای مسابقات سخت ساخته نشده بلکه نسبت به مدل آگرا RS، مگاخودرویی لوکس با صندلیهای برقی، روکش های چرم، تزئینات آلومینیومی، کارپلی اَپل، عایقبندی صدای اضافه در اتاق و در مجموع خودرویی عملی برای استفاده در خیابان محسوب میگردد. کونیگزِگ قرار است ۸۰ دستگاه از رِگرا را با قیمت حدود ۱.۹ میلیون دلار ساخته و به فروش برساند.۵۷ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
mahrad asri
۴ فروردین ۱۳۹۶عزیزم ریمکِ باطری ها رو ساخته موتورهای الکتریکی ساخت شرکت YASA که مخفف YOKELESS and Segmented Axial Flux motors که برای اولین بار در دانشگاه آکسفورد تولید شد…چرا همینطوری اطلاعات غلط می دید؟!!
GUGB
۱۹ بهمن ۱۳۹۶این ماشین واقعا یه شاهکاره، فنی و مهندسی فوق العاده در کنار امنیت بالا که کلا سوئدی ها روش تمرکز دارن جای تحسین داره، من که به شخصه عاشق این ماشینم
asrap
۳۰ بهمن ۱۴۰۰بابا لامصب با یه دنده پرواز میکنه😱😱😱