خبرها به اینجا بر میگردد که قرار است ابر خودروی ۱.۹ میلیون پوندی Icona Vulcano در گردهمایی سالن Privé لندن با حضور بزرگان رونمایی شود.این رویداد چندین و چند ساله از تاریخ چهارم لغایت ششم سپتامبر در پارک Syon غرب لندن برگزار میشود.این اولین بار است که Vulcano در انگلستان دیده میشود.
این هایپر کار که تنها برای دو نفر جا دارد از یک پیشرانه V12 هیبریدی استفاده میکند که توان خروجی آن بیش از ۹۵۰ اسب بخار است.حداکثر سرعت این خودرو در ۳۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است و باید بدانید که این خودرو تنها به ۹ ثانیه احتیاج دارد تا از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، البته از موتوری که توسط مهندس و مدیر فنی اسبق تیم فراری Claudio Lombardi طراحی شده است میتوان چنین انتظاری داشت.
طراحی این خودرو در شانگهای و توسط Samuel Chuffart فرانسوی انجام گرفته است،وی قبلاً خودروهایی از نیسان و جگوار لندروور هم طراحی کرده است.طراح فرانسوی در طراحی این خودرو بسیار به ساختار Icona سال ۲۰۱۱ وابسته بوده است.
مدیر فروش این کمپانی در مورد این اتفاق این چنین گفت: Icona یک نام تجاری جدید و هیجان انگیز است و ما خوش حال هستیم که VULCANO در انگلستان به روی صحنه خواهد رفت.در کل این خودرو بسیار زیبا بوده و تمام نگاهها را به خود جذب میکند اما رقبای قدری همچون لافراری و پی ۱ در انتظار این خودرو است.
اما کمی به مشخصات این خودرو بپردازیم تا با آن بیشتر آشنا شوید،طول،عرض و فاصله محوری این خودرو به ترتیب ۴۴۵۰ میلی متر،۱۹۴۰ میلی متر و ۲۶۹۸ میلی متر است.جرم این خودرو با موتور AWD V6 حدود ۱۶۳۵ کیلوگرم و با موتور RWD V12 تقریباً ۱۵۹۵ کیلوگرم میباشد.
لاستیکهای این خودرو در جلو ۲۸۵/۳۰ ۲۰ و در عقب ۳۵۵/۲۵ ۲۱ است.قدرت عظیم تولید شده توسط این خودرو باید از طریق ترمز های قدرتمندی کنترل شود،ترمز های جلو و عقب این خودرو از نوع CCM-Rdisk 380 میلی متری میباشند که دارای کالیپر های GT-R هستند.
بیایید به پیشرانه هیبریدی V12 H-TURISMO سری بزنیم،کل قدرت تولید شده توسط این پیشرانه ۹۵۰ اسب بخار است که میتواند این خودرو را ظرف ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.این خودرو میتواند ظرف ۹.۷ ثانیه ۴۰۰ متر را طی کند.همان طور که گفته شده حداکثر سرعت این خودرو به صورت الکتریکی در ۳۵۰ کیلومتر محدود شده است.
موتور بنزینی ۴۸ سوپاپه V12 به تنهایی میتواند ۷۹۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۸۳۰۰ تولید کند،همچنین این موتور احتراق داخل قادر است ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را در دور موتور ۵۵۰۰ تولید کند.
اما موتور الکتریکی،این موتور Brushless 450 ولتی میتواند حداکثر ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور صفر تا ۳۰۰۰ تولید کند.حداکثر قدرت این موتور الکتریکی بین دور موتور ۳ هزار تا ۱۰ هزار بدست میآید که ۱۶۰ اسب بخار است.حداکثر دور آن هم ۱۸۰۰۰ دور در دقیقه میباشد.انتقال قدرت این پیشرانه از طریق گیربکس AMT 6 سرعته انجام میگیرد.
[jwplayer player=”۱″ mediaid=”۴۰۲۴۷″]
با این اوصاف،بنظر شما این برند تازه وارد با خودروی خود میتواند از پس رقبای مذکور بر آید؟
ابی
۱۴ تیر ۱۳۹۲خیلی خوشکله
بنظرم رقیب خوبی برا سوپر اسپرت های انگلیسی میتونه باشه
feri 007
۱۴ تیر ۱۳۹۲با سلام
من فکر میکنم 0 تا 100 این ماشین 2 ثانیه نباشه… در غیر این صورت 0 تا 200 حدود 9 ثانیه ای غیر منطقی میشه… پدال لطفا یه بررسی دیگه روی متن خبر داشته باش شاید اشتباه شده… با تشکر
سید علیرضا سیادتی
۱۴ تیر ۱۳۹۲طبق آماری که خود کارخانه اعلام کرده است شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 2 ثانیه و صفر تا 195 کیلومتر این خودرو حدود 9 ثانیه می باشد.البته کمی اعداد و ارقام به هم نمی خورند!
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۲یاد اولین کامپیوتر ها افتادم که خیلی گرون بودن!
ناشناس
۱۴ تیر ۱۳۹۲“من دیگه پراید سوار نمیشم”
اولین جمله ای که بعد از دیدن این جور ماشینا به ذهنم میرسه. :(
امین
۱۴ تیر ۱۳۹۲چه الکی الکی بزرگ شد……
mahdi
۱۴ تیر ۱۳۹۲این دیگه اخرشه فقط یه کم گرونه البته فقط یه کم!
امین
۱۴ تیر ۱۳۹۲به نکته خوبی اشاره کردی
فقط فقط “یه کم”
mojtaba
۱۴ تیر ۱۳۹۲من که خودم طراح ماشین ام….واقعا طراحی خوبی داره…از اونجایی ام که موتورش توسط خاندان فراری ساخته شده باید به قدرت مهندسان فراری پی برد…..که دیگه دم از بوگاتی که فقط با تعداد سیلندر اضافه و توربوشاژر و توئین توربو های دوقلوش میتونه اون سرعتو شتابو داشته باشه…….باید امسال به فراری چندتا تبریک گفت….یکی واسه laferrari که نسل آینده هایپرکار هارو به نمایش گذاشت….یکی ام واسه اینکه از پارسال تا الان فراری هرچی جایزه بهترین موتور و بهترین طراحی هارو تو کلاس های خودش بوده گرفته…..و تنها شرکتی بوده که زیان مالی نداشته……
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲شگفت انگیز و منحصر به فرده…. من می دونم عاقبت چین بزرگترین خودروساز دنیا میشه.