اختصاصی ژنو ۲۰۱۴: کوانت با اینکه یک محصول مفهومی است اما هرکسی جرئت شوخی کردن با آن را ندارد! بعد از هیولای کانسپت وان حالا نسل جدید سوپرکارهای الکتریکی در راه است . . .
[jwplayer mediaid=”۶۴۸۳۴″]برای معرفی این خودرو بهترست به سراغ گفته های آقای Nunzio La Vecchia برویم؛ مدیر فنی کمپانی NanoFlowCell که همکاری متعددی با کونیگزگ و همچنین کمپانی Bosch دارد:
نه یک محصول مفهومی است و نه یک خودروی نمایشی. کوانت ماحصل یک پروژه تحقیقاتی است برای طراحی و توسعه سیستم های ذخیره سازی انرژی و همچنین نسل آتی باتری های سلولی.
با طول ۵.۲۵ متر، کوانت حتی از S-class های مرسدس نیز بزرگتر است؛ ۲.۲ متر عرض و ۱.۳۵ متر ارتفاع دارد و فاصله محوری اش نیز معادل ۳.۱ متر است. اما ویژگی های ابعادی جالب آن عبارتند از :
- درب های گالوینگی دو متری.
- شیشه جانبی ۱.۷ متری.
- وزن سنگین ۲۳۰۰ کیلوگرمی.
- رینگ های بزرگ ۲۲ اینچی.
پیشرانه کوانت در لیختن اشتاین و بدست مهندسین آلمانی NanoFlowCell ساخته شده. برای هر چرخ این خودرو از یک موتور الکتریکی استفاده شده که مجموعا حداکثر قدرتی معادل ۹۱۲ اسب بخار را تولید می کنند اما در حالت عادی این قدرت به حدود ۶۴۳ اسب بخار می رسد.
از آنجایی که مجموع گشتاور موتورهای کوانت به ۲۹۰۰ نیوتن متر می رسد پس دور از انتظار نبود که این سوپر اسپرت ۴ نفره بتواند در ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در ادامه نیز به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر برساعت دست یابد.
قدرت این پیشرانه به لطف نسل جدید باتری هایی است که هنوز اسمش را نمی دانیم! طبق ادعای کمپانی این باتری های با ولتاژ ۶۰۰ و جریان اسمی ۵۰ آمپری، به لحاظ نسبت قدرت به وزن بیش از ۵ برابر کارآمدتر از باتری های رایج لیتیوم/یونی بوده؛ مسافت قابل پیمایش آن نیز که مابین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ اعلام شده، بازهم ۵ برابر بیشتر از نمونه های هم وزن لیتیوم/یونی آنست.
[jwplayer mediaid=”۶۴۸۴۲″]
SALAR
۱۶ اسفند ۱۳۹۲میگیم 900 اسب بخاره . ولی برقی . صدای موتورم که نداره . پس هیجان هم نداره . به چه دردی می خوره .
farhad
۱۶ اسفند ۱۳۹۲سالار جان صدای اسپورتی موتور به راحتی قابل شبیه سازی هستش و تازه خوبیش اینه که بدون نیاز به منبع و کیت اگزوز صدای هر سوپر اسپورتی رو که بخواین مثل لامبورگینی یا فراری یا پاگانی یا بوگاتیو…. رو در ان واحد در اختیار دارید و میتونید انتخاب کنید
رضا 2272
۱۶ اسفند ۱۳۹۲حداقل خودت واسه خودت like بزن :D
فرزاد
۱۶ اسفند ۱۳۹۲با این وزن سرعت وشتاب این ماشین فوق العاده است
Zonda R
۱۶ اسفند ۱۳۹۲F.A
زیباست
رگه هایی از کونیخزگ و
I3 bmw
توش بچشم میخوره
ولی زیباست
محمد
۱۶ اسفند ۱۳۹۲“به لطف نسل جدید باتری هایی است که هنوز اسمش را نمی دانیم!”، پدال زودتر اطلاعات این باتری ها رو بذار که انقلابیه واسه خودروهای الکتریکی
Ehsan
۱۶ اسفند ۱۳۹۲با یکبار شارژ 400 تا 600 کیلومتر میره ، این ها باطری نیستند شاهکارند
PRC
۱۶ اسفند ۱۳۹۲از نیسان هم گنده تره!!!
(نیسان آبیا رو میگم)
Zonda R
۱۶ اسفند ۱۳۹۲F.A
اگه باطری ها به این درجه از پیمایش
با یه بار شارژ
عالیه
حتی از تسلا s
با 480 کیلومتر با یه بار شارژم بیشتره
احمدرضا بی ام و
۱۶ اسفند ۱۳۹۲پدال بی ام و ایکس 4 اومد
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۶ اسفند ۱۳۹۲بسمه تعالی
اولا طراحیش خوبه،
دوما کار بسیار خوبی کردن که از موتور الکتریکی استفاده کردن اونم با این همه قدرت!!!!!!!!!!!!
سوما همه ی خوبی ها یه طرف، ولی تا تست نشده نمی تونیم زیاد در موردش حرف بزنیم.
رضا
۱۶ اسفند ۱۳۹۲از لحاظ فنی که فوق العادس با این ابعاد و وزن
طراحیش هم قشنگه
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۶ اسفند ۱۳۹۲پدال مقایسه نمیزاری دیگه؟؟
سبحان
۱۶ اسفند ۱۳۹۲ترکوندن اصن!
خاوری مزراتی
۱۶ اسفند ۱۳۹۲درود بر شرف همچین نوآوری هایی
کاش هرچه زودتر همه گیر بشه تکنولوژی خودروهای الکتریکی
هوا آلوده نمیشه دیگه
فرامرز
۱۶ اسفند ۱۳۹۲با این تکنولوژی باتری استقبال از خودروهای برقی آینده رشد میکنه به خاطر این که خودروهای برقی موجود به خاطر نیاز به حجم زیادی از باتریهای لیتیومی گرون و سنگین میشن و معمولاْ بدون موتورهای کوچک سوختی نمیتونن مسافت زیادی رو با یک بار شارژ طی کنن. امیدوارم دولت ها و خودروسازها حمایت کنن تا سریعتر توسعه پیدا کنه. و ای کاش دولت های مدعی ما هم کمی هوشمندانه و منصفانه برخورد کنن و ما بتونیم از این انرژی پاک و کم خطر تو خودروهای آیندمون داشته باشیم یا حداقل امکان واردات خودروهای الکتریکی فراهم بشه.
ali agha
۱۶ اسفند ۱۳۹۲بابا دمشون گرم….خیلی حال کردم
ali aghaa
۱۶ اسفند ۱۳۹۲بابا دمشون گرم خیلی حال کردم،فقط طراحی داخلیشس یه جوریه،تک هس اما خیلی به دل نمیشینه
خاوری مزراتی
۱۶ اسفند ۱۳۹۲تو آمریکا و اروپا کسایی که خودروی برقی یا هیبریدی بخره یارانه میدی … ولی اینجا چی
من گاهی ایده آل میشم اما نباید از این مسئولای داخلی انتظارا زیادی داشت اینکاره نیستن
اصن طرف نمیدونه ماشین هیبرید یعنی چی؟؟
بعد دم از مبارزه با آلودگی هوا میزنه
saeid
۱۶ اسفند ۱۳۹۲تو فکرم که خودروسازای کشورکی دست از سر ارتقا چراغ عقب جلوی پراید برمیدارن!؟؟ تا 200 سال دیگه هم تکنولوزی هیبریدی ایران نمیاد :(
Zonda R
۱۶ اسفند ۱۳۹۲F.A
استفاده از باتری
یعنی
بقایه بیشتره طبیعت
امید
۱۶ اسفند ۱۳۹۲خیلی خیلی خیلی نمیدونم بگم عالی خوب شاهکار این اخرشه با موتور الکتریکی 400تا600 کیلومتر پیمایش 2.8 ثانیه به 100 میرسه سرعت 380 کیلومتر بر ساعت واقعا درود بر تمام مهندسین این پروژه و مدیرانش افرین این میتونه صنعت خودروهای الکتریکی رو زیر و رو کنه خودم یکی از طرفداراشم اگه قسطی ماهی 200هزار تومان بدین میخرمش
درود بر خودرو کوانت 900 اسبی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ اسفند ۱۳۹۲درود . خیلی عالیه . تازه خیلی هم قشنگه .
دیگه حرفی ندارم .
I Love Ferrari
۱۶ اسفند ۱۳۹۲با این قدرت و سرعت دیگه باید اینو سریعترین ماشین 4 نفره دنیا دونست.حتی سریعتر از فراری FF
Zonda R
۱۶ اسفند ۱۳۹۲F.A
البته هنوز کانسپته
saied
۱۶ اسفند ۱۳۹۲خیلی عالیه :) دمشون گرم .
مسلم
۱۷ اسفند ۱۳۹۲یه تحقیق نشون داده که خودروهای الکتریکی تا ثیر زیادی بر مبزان آلودگی هوا ندارند چون تولید برق و انتقال اون یه فراینده که راندمانش حدود 20 درصده یعنی برای مصرف یک واحد برق باید حدود 5 واحد سوخت در نیروگاه سوزانده بشه( من سه سال در نیروگاه منتظر قائم کرج کار کردم و سه سال هم در شرکت توزیع)
چیزی که برای کاهش آلودگی هوا مفیدتره استفاده از تکنولوژی هیبریدیه که با افزایش راندمان باعث کاهش مصرف سوخت و تولید آلایندگی کمتر میشه و بهتر از اون استفاده از سوخت هیدروژنه که تولید آلایندگی نداره
حسین آلمان نازی
۲۶ بهمن ۱۳۹۳زنده باد ابر مهندسان آلمانی که این شاهکار بدست اونا ساخته شده درووووووووووووووووووووووووووووود ژرمن ها