سوبارو

سوبارو VIZIV ؛ آینده نگری ژاپنی ها

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: بعد از معرفی مفهومی Hybrid Tourer که سال ۲۰۰۹ میلادی در نمایشگاه توکیو رونمایی شد، حالا سوبارو دست به معرفی مدل جدیدی از هیبریدی های خود زده تا دوباره بازخوردهای آتی آنرا بسنجد . . .

Subaru VIZIV concept
Subaru VIZIV concept

در نگاه اول به VIZIV مواردی مانند طرح ذوزنقه ای جلوپنجره، درب های بزرگی که رو به بالا باز می شوند، گلگیرهای عضلانی که رینگ های ۲۰ اینچی مشکی/نقره ای را پوشش داده اند، رنگ جدیدی که با نام Mistral Silver Metallic شناخته می شود و نهایتا سقف شیشه ای آن چشم ها را تا دقایقی به خود خیره می کنند.

طول و عرض و ارتفاع VIZIV به ترتیب معادل ۴.۳۲ و ۱.۹ و ۱.۵۱ متر بوده و فاصله محوری آن نیز به ۲.۶۴ متر می رسد. اما پیشرانه این کراس اور مفهومی از نوع دیزل/هیبریدی و با تکنولوژی Hybrid SI-DRIVE است؛ بدین معنا که یک موتور دیزلی ۲.۰ لیتری برای چرخ های جلو و همچنین دو موتور الکتریکی نیز برای هرکدام از چرخ های عقبی آن درنظر گرفته شده؛ پس VIZIV را می توان خودرویی با سیستم محرکه AWD دانست.

سوبارو سیستم Hybrid SI-DRIVE این خودرو را به جدیدترین دستاورد ایمنی خود یعنی  Eco-Cruise مجهز کرده؛ سیستمی که به کمک دوربین های EyeSight قرار گرفته در اطراف خودرو علاوه بر نظارت همه جانبه بر نحوه رانندگی، متناسب با شرایط و ترافیک جاده ای میزان قدرت تولیدی پیشرانه را نیز کنترل می کند. گفتنی است سوبارو کلمه VIZIV را از عبارت Vision for Innovation به معنای «چشم اندازی برای تکنولوژی» الهام گرفته است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. feri

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (218 ديدگاه)

    یه سوال:
    این ماشین با درهای باز ارتفاعش حدود 2.5 تا 3 متره… توی پارکینگ خونه چجوری باید ازش سوار یا پیاده شد; اینکه دراش میخوره به سقف پارکینگ؟!؟!؟

    1. feri

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مفهومی این طوریه تولید بشه درش معمولی می شه

  2. aria

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    نو آوری غول های خودرو سازی چیز جدیدی نیست و این طور که بوش میاد خودرو سازای ما به جای رقابت با اینها تکنولوژی و نبوغ طراحی و اصالت خودشو حالا حالاها حفظ میخواد بکنه الان هم ما رو با قیمت اپولو هاشون سرگرم کردن که ما اعتراضی به کیفیت و امنیت و مصرف و رفاه نداشته باشیم.یکی فقط به من بگه چطور میشه توی انرژی هسته ای و نظامی وفضایی وسیاسی وعلمی این همه پیشرفت کرد ولی خودرو سازی ما اینقدر ضعیف باشه؟

  3. نخودچی

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    خارج از ایران فکر اونشم میکنن نترس تو ایران نمیاد پس جای نگرانی نیست

  4. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    چراغای جلوش خیلی دراز و کشیده هستند…

  5. farzad

    ۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (180 ديدگاه)

    خوبه ولی به جگوارcx-17 نمی رسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا