حتی پیشخدمتهای بیرحم هتلها برای پارککردن اتومبیلها چنین کاری را نمیکنند؛ این که دور موتور را به حداکثر رسانده و سپس کلاج را رها کنند. ولی حدس بزنید که پیشنهاد مهندس سوبارو برای به حداکثر رسیدن عملکرد WRX ۲۰۱۵ در شتابگیری چه بود؟! اینکه دور موتور را بالا برده و سپس کلاج را درگیر کنیم و وقتی دور موتور به ۵۲۰۰ رسید، به یک دنده بالاتر برویم. سپس امیدوار باشیم که استارتی مانند یوسین بولت، دونده سرعت المپیک، داشته باشیم. البته بسیار سخت است که باور کنیم در این فرآیند کلاج و گیربکس هیچ آسیبی نمیبینند؛ ولی طبق گفته سوبارو، مشکلی از این بابت برای خودرو پیش نخواهد آمد.
و به این ترتیب، سوبارو WRX تست شده، توانست در مدت ۴/۸ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر برسد. به این منظور، دور موتور را به مرز ۶۷۰۰ دور بر دقیقه رساندیم و کلاچ را درگیر کردیم. در دور موتور حدود ۵۳۰۰ دور بر دقیقه، با یک دنده شیفت، دوباره به مرز حداکثر دور موتور رسیده و WRX به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر دست یافت. برای دستیابی به چنین رکوردی در شتاب سوبارو WRX، ۱۴ بار این شرایط سخت مکانیکی، بر روی خودرو اعمال شد. WRX در حین این کار هیچگونه نارضایتی از خود نشان نداد؛ کلاچ لغزش نداشت و واکنش گیربکس نسبت به تغییر بسیار کامل و سریع بود. البته مسلماً کسی با اتومبیل جدید خود، چنین کاری انجام نمیدهد. بنابراین، اگر به صورت عادی بخواهید استارت بزنید، زمان شتابی در حدود ۶/۳ ثانیه خواهید داشت.
سوبارو در نسخه جدید از WRX، کنترل بهتری را برای خودرو به ارمغان آورده است. برای کمک به پایداری WRX در پیچهای تند، سیستم گشتاور فعال برداری (ATV) به کار گرفته شده که در آن، ترمزهای جلو به یک چرخ، در لحظه، فشار بیشتری وارد میکنند و این امر باعث میشود تا فرمانپذیری خودرو در پیچ، بهتر انجام گیرد.
در رانندگی با WRX، ناهمواریها، لرزش مختصری در کابین ایجاد میکنند. با اینحال، این لرزشها، بهسرعت، توسط بدنه جذب میشوند. در مقایسه با مدل ایمپرزا از سوبارو، WRX از فولاد قویتری در ستون جلوی خودرو استفاده کرده و همچنین ضخامت کف اتومبیل، نازکتر است و تقویتکنندههای بیشتری در داخل کابین به کار برده شده است. در نتیجه کنترل عالی و مقاومت بدنهای شبیه به خودروهای اسپرت، در اختیار راننده خواهد بود و راننده میتواند با اطمینان، ترمز کرده و یا بهسرعت، شتاب بگیرد.
یکی از دیگر از مواردی که در WRX جدید، بهبود یافته، صدای موتور است. در واقع، حتی در حالت تختگاز نیز صدای موتور نسبت به قبل کاهش یافته است؛ این موضوع را بهویژه در زمانی که با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رانندگی میکنید، متوجه میشوید. ولی با اینحال، در برخی سطوح و ناهمواریهای خیابان، سر و صدای ورودی به کابین، میتواند آزاردهنده باشد.
در داخل کابین نیز، بهبودهایی حاصل شده است. تقریباً یک نسخه بهینه از کابینی است که در مدل معمولی ایمپرزا دیدهاید. با اینحال، وضعیت به خوبی کابین مدلی مانند فولکسواگن GTI نیست. تریم بدلی فیبرکربنی، با اینکه از نظر ظاهر، تا حدودی شرایطی همانند فیبرکربن ایجاد کرده است، ولی بدلی بودن آن چیزی نیست که کسی متوجه نشود. در بالای داشبورد، یک صفحهنمایش چندکاره ۴/۳ اینچی قرار گرفته است که کنترل تهویه و صدا را فراهم میکند و همچنین مواردی مانند تنظیمات بلوتوث، شمارنده و نمای عقب اتومبیل، از طریق آن، در دسترس خواهد بود. کنترل اتوماتیک هوای داخل کابین، به صورت استاندارد عرضه شده است. همچنین صندلیهای اسپورت، برای سرنشین بسیار راحت هستند. تنظیم صندلی راننده بسیار ساده است و دید راننده نسبت به بیرون، برای یک خودروی امروزی، بسیار عالی است.
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهارچرخ، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۳۰۰۰۰ دلار(قیمت پایه: ۲۷۰۰۰ دلار، مورد انتظار)
- نوع موتور flat-4 با توربوشارژ و خنککننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی انژکتور مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۹۸ سیسی.
- قدرت: ۲۶۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتنمتر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ دنده دستی.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۶۵ متر.
- طول ماشین: ۴/۵۹ متر.
- عرض: ۱/۸ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۸ متر.
- وزن کلی: ۱۵۰۳ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۸ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۳/۱ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۵/۳ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۳ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۶/۱۳ ثانیه با سرعت ۱۶۴/۱۵ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۳۱ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۷۷ متر.
- نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.95g.
مصرف سوخت:
- سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه.
- مصرف سوخت در تست: ۹/۴۱ لیتر در صد کیلومتر.
احمد
۲۹ بهمن ۱۳۹۲ای خدا
تا کی حسرت اونور دنیا مفت مفت چی سوار میشن اونوقت ما باید 60 ملیون بدیم ماشین چینی سوار شیم
علی
۲۹ بهمن ۱۳۹۲احمد جان ماشین چینی نه، زباله چینی
حمزه
۲۹ بهمن ۱۳۹۲تا ابد غزیز دلم. تا ابد!!! من عاشق سوبارو دبلیو آر ایکس هستم. واقعا این کلاس رو دوس دارم و میپرستم. سالهاست دبلیو آر ایکسو دوس دارم. ایشالا یه روزی ما هم نمیخریمش!!!
احمد.ف
۲۹ بهمن ۱۳۹۲من عااااااااااااااشق این ماشینم!!!
راستی یک خبر:
«۵ شهر ایران میزبان «رالی» پاریس-دوبی»
50-GTR
۲۹ بهمن ۱۳۹۲سوبارو فقط رنگ آبی با رینگ مشکی
زیگما
۲۹ بهمن ۱۳۹۲نفرت انگیزه از نظر من….اصلا ماشین مردونه ای نیست…..صداشم که مثل موتور گازی میمونه…..اه اه
شهاب
۲۹ بهمن ۱۳۹۲شما نخر داداش
موتور گازی بخر داداش!
زیگما
۳۰ بهمن ۱۳۹۲مطمئن باش همین کارو میکنم.
pooya
۲۹ بهمن ۱۳۹۲همه چیزش هم خوب باشه به نظر من مصرفش بالاست.
مثال- کوروت استینگری سی 7. 430 اسب فدرت داره و تقریبا اندازه این مصرف میکنه.یا اس کلاس بنز که اونم مصرف سوختش تقریبا همین قدره. الیته میدونم اس کلاس مدل های مختلفی داره.
این مقایسه فقط درباره مصرف سوخت بود.
فرهاد
۳۰ بهمن ۱۳۹۲با توجه به چهار چرخ متحرک بودنش مصرف خوبی داره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ بهمن ۱۳۹۲درود .
سوبارو استاد موتورهای کم حجم و پر بازده .
مهدی
۲۹ بهمن ۱۳۹۲دورود
ماشین فوق العاده ای هست
اما از نمای پشتش زیاد خوشم نیومد
حس قبلی سوبارو رو نداره
یه خورده شبیه نیسان تیانا شده
یه جوریه
انگار جمع و جور نیست انگار پشت ماشین ول شده
یا شایدهم من اشتباه میکنم
سپاسگذارم
مهدی
alireza
۲۹ بهمن ۱۳۹۲واقعا ماشین باحالیه. من که خیلی ازش خوشم میاد. یه خودروی 4چرخ محرک با قیمتی فوق العاده(البته قیمت جهانیش)مناسب و قدرتی کم نظیر. اگه بیاد تو ایران واقعا محشر میشه
احسان(احسان سابق)
۲۹ بهمن ۱۳۹۲تو یه سایت خارجی یه امریکایی گفته بود اگر پول ندارید پورشه سوار شید میتونید شولت کروت سوار بشید.اگر نمیتونید کروت بخرید میتونید کامارو بگیرید.اگر نمیتونید کامارو بخرید میتونید موستانگ سوار بشید.اگر نمیتونید موستانگ بخرید حداقل که جنسیس کوپه خریدش واستون امکان پذیره.اگر اون رو هم نمیتونید بخرید سوبارو WRX سوار بشید و اگر این رو نمیتونید بخرید متونید کیا سراتو کوپه بخرید و اگر باز هم پول ندارید مجبورید با مزدا3 و شولت اسپارک زندگی کنید و اگر اینا رو هم نمیتونید بخرید باید بگم متاسفم که مجبورید فقط برای سیر کردن شکمتون کار کنید!
alireza
۲۹ بهمن ۱۳۹۲ماشینی فوق العاده که 4چرخ محرکه و موتور پرقدرتی داره.قیمتش نسبت به امکانات و قدرتش وافعا می ارزه. عاشقتم سوبارو.
hrf
۳۰ بهمن ۱۳۹۲منم از اینا میخوام :(
فرهاد
۳۰ بهمن ۱۳۹۲خدا کنه حالا که سوبارو داره میاد ایران اینم بیارن
کیوان
۳۰ بهمن ۱۳۹۲دلم خواست موتور 2000قدرت 267 اسب آخرش میتونه پابه پای ماشین 6.8سیلد رقابت کنه خدایش ایول. سوبارو
مصطفی
۳ اسفند ۱۳۹۲قشنگه حالا ببینیم این لگاسی سوبارو که میاد ایران چطوره
Nima
۳ مرداد ۱۳۹۵Lancer WRX ????
JaMsHiD
۲۶ خرداد ۱۴۰۲کاشک مثل نسل اول یه نسخه کوپه از خودش عرضه میکرد