نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳: Crosstrek Hybrid نام محصول جدید سوبارو است که برپایه مدل XV ساخته شده و قرارست کم مصرف ترین کراس اور با سیستم محرکه AWD در بازار ایالات متحده شود . . .
XV هیبریدی مجهز به پیشرانه ۲.۰ لیتری تخت بنزینی با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتن مترست که به همراه یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۳ اسب بخار و گشتاور ۶۵ نیوتن متر کار می کند. به لطف وجود سیستم استارت/استاپ پیشرانه، XV هیبریدی ۸.۴ لیتر در شهر، ۶.۹ لیتر در جاده و ۷.۶ لیتر بنزین در سیکل ترکیبی مصرف می کند.
اما مدلی که سوبارو به نیویورک آورده بود، جلوپنجره اکتیو شاتر (Active Shutter) داشت؛ یعنی جلوپنجره ای مجهز به دریچه های قابل تنظیم که بازوبسته بودن دریچه های آن بصورت الکترونیکی انجام می شود. همچنین بر روی آن رنگ اختصاصی Plasma Green بکار رفته بود. XV هیبریدی نسبت به نسخه های استانداردش حدود ۱۳۶ کیلوگرم سنگینتر بوده و از حجم محفظه بار آن نیز حدود ۴۸ لیتر کاسته شده است. این خودرو به احتمال فراوان از اواخر ۲۰۱۳ راهی بازار می شود.
feri
۹ فروردین ۱۳۹۲با این که یه ماشین هیبریدیه ولی مصرف سوختش خیلی بالاست…
feri
۱۰ فروردین ۱۳۹۲mitsubishi outlander بهتره
meysam
۲۰ دی ۱۳۹۲سوبارو ماشینای خوبی میسازه. با اینکه زیاد پر فروش نیست (مثل تویوتا و هوندا) ولی یکی از با کیفیت ترین و ایمن ترین ماشینای ژاپنی هست. تمام ماشیناش هم دارای سیستم چهار چرخ متحرک هستند که این مورد در کشوری مثل آمریکا که زمستانهای پر بارشی داره واقعا به کار میاد و حتی تو جاده های خشک هم باعث چسبندگی و فرمان پذیری بهتر ماشین میشه. البته یه مقدار هم باعث افزایش مصرف سوخت میشه. در کل نسبت به پولی که میدی واقعا خوبه. تو برف و یخبندون راننده های سوبارو به همه حتی شاسی بلند نماها پوزخند میزنند و با وقار هرچه تمام بدون تقلا از کنار همه رد میشن. ماشینای میتسوبیشی هم خیلی از مدلاش چهار چرخ متحرک هستند. البته سیستم چهار چرخ متحرک سوبارو و میتسو از بقیه شرکتها بهتر جواب داده وگرنه خیلی از شرکتها از این سیستم استفاده میکنن (مثلا فولکس مدل پاسات آلترک یا هوندا کراس تور) که در عمل به پای این دوتا نمیرسن.