بعد از معرفی نسل جدید سوزوکی ویتارا که قرار است به زودی در نمایشگاه پاریس به صورت رسمی رونمایی گردد، اخبار و گزارشهایی از این شرکت دریافت شده که برنامههای آینده و سرنوشت تعدادی از محصولات را مشخص میکند.
سوزوکی گرند ویتارا یکی از خودروهایی است که ممکن است به سرنوشت آن علاقهمند باشید. گرند ویتارا از سال ۱۹۹۸ و نسل دوم این خودرو، جایگزین ویتارا شد. البته ویتارا با همین نام و بدون پسوند گرند همچنان در بسیاری از کشورها به فروش میرسید. با این وجود، در زمان معرفی نسل چهارم ویتارا، اعلام شد که این خودرو، جایگزین گرند ویتارا نمیشود. از سویی دیگر، سوزوکی پیش از این هم به تولید گرند ویتارا لااقل تا دو سال آینده تأکید کرده بود. بنابراین مشخص نیست که با کنار گذاردن گرند ویتارا، چه خودرویی جایگزین آن میشود. شاید سخت شدن رقابت در بازار کراس اورهای متوسط، سوزوکی را از این حیطه فراری داده باشد. از سوی دیگر سوزوکی آلتو هم در بهار سال آینده به خط پایان میرسد. برای جایگزینی این خودرو، سوزوکی سلریو که کمی بزرگتر از آلتو میباشد در نظر گرفته شده است. سوزوکی همچنین یک سدان جمعوجور با نام سیاز را هم در هند و با همکاری ماروتی رونمایی کرد. این خودرو نیز جانشین SX4 سدان خواهد شد.۲۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
وحید
۲۰ شهریور ۱۳۹۳من که ژاپنی بازم اصلا سوزوکی ویتارارو قبول نداشتم و ندارم
مک میسل
۲۰ شهریور ۱۳۹۳سوزوکی فقط موتور…
اصلا ماشیناشو دوست ندارم و نخواهم داشت
مصطفی
۲۰ شهریور ۱۳۹۳سوزوکی فقط هایابوسا…
اصلا ماشیناشو دوست ندارم و نخواهم داشت.
خخخخخخخخخ.
h
۲۰ شهریور ۱۳۹۳من از مدل کیزاشی خیلی خوشم میآد. اما حیف که به تعداد خیلی کمی وارد ایران شد
علی
۲۰ شهریور ۱۳۹۳اصلا سوزوکی سیاست جالبی برای برون قاره ای نداره.
پدال دو روز هست که مقاله کم میزاری یکم تلاشتو بیشتر کن لطفا.
Elring-aventador
۲۰ شهریور ۱۳۹۳سوزوکی برند بدی نیست
.
.
.
ولی در حد رقابت با امثال خودش مثل کیا و هیوندا نیست اصلا
Ahmad..F12
۲۱ شهریور ۱۳۹۳این حرف کمال ناآگاهی رو میرسنونه، سوزوکی قابل قیاس با کره ایها نیست
Ehsan
۲۰ شهریور ۱۳۹۳سوزوکی آلتو هیکل به این بزرگی چرخ ها به این کوچیکی !
Elring-aventador
۲۰ شهریور ۱۳۹۳سمند هم رینگ هاش به نظر من کوچیکن
اگر ایران خودرو رینگ هاشو 13 اینچی می کرد خیلی اسپرت تر هم می شد.
توفیقی
۲۰ شهریور ۱۳۹۳صلاح مملکت خویش خسروان دانند
ASTON MARTin
۲۰ شهریور ۱۳۹۳یه شعرهایی هست که دیگه باید از رده خارج بشه
میفمی؟سخت نیست فهمیدنش که
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
من عاشق ویتارا و کیزاشی بودم و هستم . واقعا عالی بودن .
Ahmad..F12
۲۱ شهریور ۱۳۹۳کیزاشی واقعاً عالیه منم همین نظرو دارم میلاد
ولی این سیاز واقعاً معرکهست خییییلی خوش استیله
mahdi
۲۰ شهریور ۱۳۹۳درود.
دوستان کسی در مورد مدلی ه توی عکس نشون داده (Maruti-Suzuki Ciaz ) چیزی میدونه
ارائه شده یا نه؟ به خط تولید رسیده؟ یا وارد ایران شده ؟
ماشین قشنگی باید باشه
سوزکی یه خودروساز خوب هست که باید مسیر پیشرفت رو بهتر ادامه بده
به نظرم میتونه روی بازار ایران کار کنه
و بصورت سفارشی سدان و کراس اور برای ایران تولید و ارائه کنه
بازار ایران بهترین موقعیت برای سوزکی هست به دلایل زیر:
1 نظر مساعد ایرانیان نسبت به محصولات ژاپنی
2 پیشینه خوب سوزوکی در زمینه موتور سیکلت
3 اعتماد ایرانیان به قطعات و خدمات این شرکت
4 امکان تاسیس کارخانه و خط تولید در ایران بصورت مستقیم (البته دردسرهای خاص خودش رو داره)
5 توان تولید محصولات سدان و کراس اور در مقایس بازار رقابتی (البته کذایی) ایران
فکر نکنم سوزوکی بتونه به راحتی با همتایان کشور خودش (ژاپن) رقابت کنه
باید دنبال یه بازار دیگه مثل ایران باشه
نمونه بارزش کامیون های ایسوزو که توی ایران استقبال خوبی ازش میشه
یه محصول خوب
سوزکی هم باید بیاد توی ایران یا کشورهای مثل ایران
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
CIFEX
۲۰ شهریور ۱۳۹۳این که بتونه بیاد تو بازار ایران خیلی خوبه
اما خوب این کار تقریبا غیر ممکنه چون به خاطر حمایت بی چون و چرای دولت از خودرو ساز ها ، متاسفانه دولت اجازه فعالیت به هیچ کارخانه ای رو در داخل ایران نمیده و نخواهد داد . البته این قضیه سر دراز دارد و خیلی از عوامل در این تصمیم دولت دخیلند که خوب برخی از اون ها هم حق و خیلی هم ناحق که دوستان همه اصلاع دارند و اینجا مجال بحث نیست .
ولی واقعا چی میشد دولت با پایین اوردن تعرفه ها حتی در حد محدود و یا همینجور که دوست عزیزمون گفت با اجازه تاسیس کار خانه برای یک برند به نام بتونه برای این دو خودرو ساز عقب مونده داخلی رقیب تراشی کنه تا حداقل یک خورده به تکاپو و جنب و جوش بیوفتن و یک ذره پیش رفت کنند که این هم برا پیشرفت خودشون بهتره هم برا کشور .
الان هر دو هم که شدن 1 مونتاژ کتر حرفه ای خودرو های چینی
الان چین خیلی هوشمندانه داره درصد قابل توجهی از صنعت خودرو سازی ما رو تصاحب میکنه و این نفوذ هر رور هم بیشتر و بیشتر میشه
و در اخر امان از دست ها و مسایل پشت پرده که نمونه کوچیکش رو میتونید در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از ایران خودرو و سایپا بخونید که واقعا تاسف بر انگیزه
والا ادم نمیدونه چی بگه …………..
mahdi
۲۰ شهریور ۱۳۹۳درود جناب CIFEX
دقیقا همینطور هست که شما میفرمایید
به نظرم اگه بخواهیم همینطور پیش بریم در نهایت این به اصطلاح صنعت آخر عاقبتش میشه مونتاژ و یا حتی بهش اجازه مونتاژ نمیدن و واردات رو انجام میدن که جریانات خودش رو داره و مردم ایران تبدیل میشن به مصرف کننده کالاههای آشغال چین
من به شخصه خیلی گفتم که این جریانات از کجا آب میخوره
اما در نهایت دوستان میگند((( پس برای آخرین بار سکوت کن و زیاده گو نباشو )))از این جور مزخرفات بهت تحویل میدن و برخی مواقع بهت میگن (((مگه تنت میخاره و ….. ))) که مشخصه این افراد سرشون تو کدوم آخوره و از کدوم توبره دارند میخورند و چکاره اند و اغلب بصورت ایزایی و خنثیی و رفع کدیی نظر میذارند و یه جور ستون پنجمی هستند
کلام آخر : جانا سخن از زبان ما میگویی
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
CIFEX
۲۱ شهریور ۱۳۹۳عزیزی مهدی جان
فرمایش شما کاملا متین و درست هست
datsun
۲۰ شهریور ۱۳۹۳سوزکی فقط موتوراش خوبه نه اینکه ماشناش خوب نیست نه زیاد موفق نبودن
بنده خدا
۲۰ شهریور ۱۳۹۳سلام بر حضرات گرام.منصفانه جیلی شاسی بلند رو با ویتارا مقایسه کنین…اگه اون ژاپنی این تحت لیسانس ساب سوید هستش…منصفانه از این دوتا بهتر سانگ یانگ اکتیونه…سانگ یانگ از پسر عموهاش (کیا و هیوندای)بهتره.نتیجه بین اسپورتیج و ix35وویتارا و جیلی شاسی بلند سرتر از همه بدون تعصب اکتیون هستش….نقد منصفانه…
amir-bmw
۲۱ شهریور ۱۳۹۳البته اگه طراحی بد اکتیون رو در نظر نگیریم
نظر شخصی ;)