آیا خودروی مفهومی A:Wind سوزوکی که سال گذشته در نمایشگاه بین المللی خودروی تایلند معرفی شد را به یاد دارید؟ آن مدل مفهومی اکنون به سوزوکی سلریو تبدیل شده که برای نخستین با در نمایشگاه خودروی دهلی نو تحت عنوان ماروتی سوزوکی سلریو معرفی شد.
این خودرو که پس از سوزوکی آلتو عرضه شده است، یک خودروی مینی در سطح جهانی است که برای نخستین بار در نمایشگاه بینالمللی خودروی ژنو ۲۰۱۴ (۴ تا ۱۶ مارس) به بازار خودروی اروپا معرفی خواهد شد.
سوزوکی میگوید این خودرو دارای فضای داخلی فوق العاده جا داری به عنوان یک خودروی مینی داشته و تولید کربن دی اکسید کم آن با قوانین زیست محیطی اروپا سازگاری دارد. هیچ اطلاعات دیگری در مورد نسخهی ویژهی اروپایی این خودرو منتشر نشده است.
ماروتی سوزوکی سلریو که در هندوستان معرفی شد ۳۶۰۰ میلی متر طول، ۱۶۰۰ میلی متر عرض و ۱۵۶۰ میلی متر ارتفاع داشته و وزن آن بین ۸۱۰ تا ۸۳۰ کیلوگرم میباشد. حجم صندوق عقب آن برابر با ۲۳۵ لیتر است.
همانند مدل مفهومی و سوزوکی آلتوی فعلی، سلریو دارای یک موتور سه سیلندر ۱ لیتری میباشد که ۶۷ اسب بخار نیرو و ۹۰ نیوتن بر متر گشتاور تولید مینماید. با داشتن یک گیربکس نیمه اتوماتیک، سلریو مصرفی معادل ۴.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در تست مصرف سوخت ARAI (موسسهی تحقیقات اتومبیل هندوستان) بهدست آورد. در هندوستان، این خودرو همراه با یک گیربکس پنج دندهی دستی اختیاری نیز عرضه میشود.
تولید سلریو (که در زبان اسپرانتو به معنی کرفس است) از سال جاری در کشور تایلند آغاز شده و در بسیاری از کشورهای دنیا فروخته خواهد شد.
[jwplayer mediaid=”۶۵۰۶۹″]
علی
۲۱ بهمن ۱۳۹۲سوزوکی این چیه زدی؟
نه به اون کیزاشی که طراحیش با روح و روان آدم بازی میکنه نه به اینکه آدم قهرش میگیره؟
انگار از دهه نود شوت شده به حال!!!
رضا 2272
۲۲ بهمن ۱۳۹۲به نظر من که خوبه. عالی نیست، ولی دیگه بد نیست که این همه ایراد میگیرین الکی
MBS
۲۱ بهمن ۱۳۹۲از تیبای هاج بک که بهتره ؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ بهمن ۱۳۹۲درود .
خیلی عالیه .
موتورش به اندازه ی موتور جدیدهای پراید ( +HP ) قدرت داره .
اصولا انجور ماشینا طراحیه دلچسبی ندارند .
ایران و المان
رضا مکانیک
۲۱ بهمن ۱۳۹۲کاش پراید 112 تولید میکردنند این شکلی می شد ولی بعید میدونم سایپا 111 رو فکر کنم 20 تولید کنن بی سواد ها
زیگما
۲۱ بهمن ۱۳۹۲سوزوکی است دیگر….
گاهی آشغال میسازد……
مصطفی
۲۱ بهمن ۱۳۹۲مثل مزدا2 و i20 هست.حتما میخواد مثه بقیه ماشیناش قیمت بالا بفروشه
محمدجواد
۲۱ بهمن ۱۳۹۲طراحی جلوش مثل طراحی ایرانی هاست
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۱ بهمن ۱۳۹۲اینکه شده شبیه طراحی هندی ها و چینی ها !!! حیف کلمه ژاپنی! که به خودورهای سوزوکی بگیم!!!
(( امین ))
۲۱ بهمن ۱۳۹۲میخوام بدونم طراح های سوزوکی کیان ؟
matin
۲۱ بهمن ۱۳۹۲هر چی باشه بهتر از ماشین های سانگ یانگ هست
sina
۲۱ بهمن ۱۳۹۲بابا چرا شما در نمی یابید (بعضیا) وقتی برای آلایندگی و بیمه تو اروپا (بعضی کشورا) کلی پول بگیرن و باید با قیمت بالای سوخت سرو کله زد خب در این شرایط ماشین به صرفه ای هست!
با طراحی در و قسمت عقب ماشین زیاد لذت نبردم. ولی در کل خوبه
محمد
۲۱ بهمن ۱۳۹۲زیاد خوب نیست ، خیلی هم بدک نیست ولی به هر حال از محصولات ایرانی بهترن… ولی ای کاش قدرتش یه کم بیشتر بود. 67 اسب بخار خیلی کمه…..
رضا
۲۱ بهمن ۱۳۹۲هیچ میدونستین طراحی (فیس لیفت) دنا رو ایرانخودرو داده سوزوکی براش انجام بده؟؟!!
چون کاملا آثار طراحی سوزوکی در نمای جلوش مشهوده
امین ، تویوتا ، Let’s Go Places
۲۱ بهمن ۱۳۹۲منم گفتم از اینا همچین طراحی بر نمیاد!
زورشون میاد یه قالب جدید تولید کنن.
matin
۲۱ بهمن ۱۳۹۲جلوش سوزوکیه و پشتش کیزاشی
امین ، تویوتا ، Let’s Go Places
۲۱ بهمن ۱۳۹۲اینو با هیوندای i10 کیا ریو یا پژو 208 مقایسه میکنن یا سری ماشینهایی مثل ماتیز ؟؟
ali
۲۲ بهمن ۱۳۹۲کسایی که شکل این ماشین رو مسخره میکنن باید بدونن این ماشین قراره ارزون باشه در حد پراید خودمون برای مردم هند…طراحیش بد نیست . بعدش شما همینو با پراید 111 مقایسه کنید ببینید کدومش زشته خدایی؟! این ماشین با موتور یک لیتری و همون قدرت پراید جدید ها. مصرفش نصف پرایده! هر کی هم بگه پراید کم مصرفه بدونید ادم بی اطلاعیه و تو باغ نیست….
مهرداد دریفت
۲۳ بهمن ۱۳۹۲من یه پراید 141 دارم صدی 10 یا 11 مرتب میسوزونه
رحمان
۲۱ بهمن ۱۳۹۳والا صد شرف داره به این ماشینهای آشغالی ایرانی که نه قیافه دارن و استاندارد و ن امنیت .