بعد از گذشت ۱۵ سال از عرضه اولین سری لئون بالاخره سئات تصمیم گرفت تا نسخه های استیشن آنرا نیز که از اوایل ۲۰۱۲ قولش را داده بود وارد بازار کند؛ خودرویی که پیش بینی میشود قیمت پایه ای آن کمتر از ۳,۰۰۰ دلار از مدل های ۲۵,۰۰۰ دلاری لئون هاچبک بیشتر باشد.
اگر اندازه های لئون ST را با لئون هاچبک ۵ درب مقایسه کنیم، مشخص می شود که فاصله محوری یکسانی دارند اما فاصله محور عقب تا انتهای سپر عقب ۲۷۰ میلیمتر بیشتر شده تا جا برای فضای بیشتر قسمت بار مهیا شود. حجم محفظه بار لئون ST حالا به ۵۸۷ لیتر می رسد که با خواباندن صندلی های عقب تا ۱۴۷۰ لیتر هم افزایش می یابد.
ناگفته نماند که این افزایش طول منجر به افزایش ۴۵ کیلوگرمی وزن خودرو و رسیدن آن به عدد ۱۲۳۳ کیلوگرم نیز شده؛ سئات ادعا می کند که با این وزن بازهم لئون ST سبکترین استیشن درمیان همکلاسانش است. حال ببینیم سئات چه پیشرانه هایی برای مدل های ۲۰۱۴ لئون ST تدارک دیده:
- ۱.۲ لیتری TSI بنزینی با قدرت های ۸۶ و ۱۰۵ اسب بخار.
- ۱.۴ لیتری TSI بنزینی با قدرت های ۱۲۲ و ۱۴۰ اسب بخار.
- ۱.۸ لیتری TSI بنزینی با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر.
- ۱.۶ لیتری TDI دیزلی با قدرت ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر.
- ۲.۰ لیتری TDI دیزلی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار (۱۸۴ اسب و ۳۸۰ نیوتن متر برای مدل های FR).
***********************************************************
بروز رسانی – فرانکفورت ۲۰۱۳: تنها هدف سئات از عرضه مدل های استیشن لئون که برای نخستین بار در فرانکفورت رونمایی شدند، اینست که یه رقیب اسپانیایی برای گلف استیشن ۲۰۱۳ یا حتی اشکودا اوکتاویا کومبی ایجاد کند . . .
مدل ۲۰۱۴ لئون ST بصورت استاندارد امکاناتی نظیر چراغ های LED جلو و عقب، چراغ های روز و سیستم تعلیق هوشمند DCC با سه حالت مختلف (برای مدل های FR) خواهد داشت. ACC یا کروز کنترل هوشمند، Dynamic Pack یا سیستم فرمان الکترونیکی، سیستم پیشگیری از تصادف و … نیز بصورت سفارشی هستند.
علی
۴ مرداد ۱۳۹۲شکلش که حرف ندارره
alireza
۴ مرداد ۱۳۹۲کربلایی قوچعلی:مدیر عامل شرکت سایپا(از زیر مجموعه های کرایسلر) بخاطر کپی برداری از محصولاتش توسط seat و bugati به فیفا شکایت کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
slr722
۲۱ شهریور ۱۳۹۲چراغ جلو منو یاد audi میندازه…
اصغر آقا
۴ مرداد ۱۳۹۲درسته که یه خودروساز تازه ب دوران رسیدس ولی خیلی سریع رشدکرد. ببینید چقدر زود طراحی هاش پخته شد.
MAHDI
۴ مرداد ۱۳۹۲طراحی سئات جالبه که تو تعادله نه کاملا محا فظه کاره وساده واسه رده های سنی بالا نه کاملا سنت شکن و افراطی مثال هر دو دسته ام اولی لئون sc دومی ویبورا نگرا
امین
۴ مرداد ۱۳۹۲چراغای جلوش از آئودی الگو گرفتن ، منظورم غالب چراغا نیست . تکنولوژی داخلشون . مخصوصا LED هاش.
SIG4R
۴ مرداد ۱۳۹۲بالاترین تکنولوژی ساخت چراغ خودرو دست آئودی هست. این هم بعید نیست از اون کمک گرفته باشه برای ساخت چراغ هاش. تمام قطعات یک محصول صنعتی که ساخت داخلی نیستند..
نخود آش
۶ مرداد ۱۳۹۲به امید روزی که مردم بتونن با قیمت پایین این ماشین ها رو تهیه کنن. نه فقط این هر ماشینی که دوست داشته باشن .به امید ورشکستگی کامل خودرو سازان داخلی
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۱ شهریور ۱۳۹۲درود.
من که عاشق استیشن هاشم.
ماشین خوبی باید باشه.
اگه اشتباه نکنم باید زیر مجموعه ی فولکس واگن باشه.
ایران و المان
حسین(جاسم)
۲۱ شهریور ۱۳۹۲جریان چیه.امروز روز استیشنه؟
امین
۲۱ شهریور ۱۳۹۲کلا وقتی میبینمش حس خوبی بهم دست نمیده
چون احساس میکنم فتو کپی از آئودیه ( مخصوصا چراغ ها و طراحی داخلش )
http://photo.netcarshow.com/Audi-S4_2013_photo_14.jpg
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲محصولات سئات همشون مثل همن مثل پورشه….