سئات

لئون کوپرا، قدرتمندترین مدل سئات

سئات از قوی‌ترین مدل خود یعنی سری کوپرا در دو نسخه ویژه رونمایی کرد؛ یک نسخه محدود با تولید تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو هم توسط سئات هلند آماده شده که با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر تحت عنوان کوپرا R به بازار خواهد آمد.

Seat Leon Cupra
Seat Leon Cupra

هر دو نمونه سه در و پنج در سئات کوپرا از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم تزریق دوتایی سوخت و زمان بندی متغیر سوپاپها و سیستم توربوشارژر، سود می‌برند که نیروی خود را به چرخهای جلو منتقل می‌نماید. سه حالت مختلف رانندگی راحت، اسپرت و کوپرا برای آن قابل انتخاب است. استفاده از قفل دیفرانسیل جلو، سیستم کنترل شاسی پویا (DCC) و فرمان پیشرفته از دیگر ویژگیهای این ماشین هاچ بک نیرومند به شمار می‌روند.

Seat Leon Cupra
Seat Leon Cupra

تاپ ترین مدل با گیربکس DSG اختیاری، قادر است به شتاب صفر تا صد ۵.۷ ثانیه دست یابد. در حالی که نهایت سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل استاندارد کوپرا تنها اندکی آهسته‌تر می راند و شتاب آن ۵.۸ ثانیه است.

به لطف بهره گیری از سیستم حرکت-توقف (start/stop) و بازیافت انرژی ترمز و بهره وری بالاتر سوخت، مصرف بنزینیم مدل به طور متوسط ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر است (۶.۶ لیتر با گیربکس دستی). انتشار آلاینده‌ها نیز بین ۱۴۹ تا ۱۵۴ گرم در کیلومتر می‌باشد. طراحی سئات کوپرا همانند لئون استاندارد می‌باشد. برای هوای مصرفی بالاتر، هواکشهای سپر جلو بزرگ‌تر شده‌اند. اسپویلر عقب و دامن‌های کناری و اگزوزهای دو تایی بیضی شکل و رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی یا ۱۹ اینچی سفارشی تیتانیومی با کالیپرهای قرمز رنگ ترمز و پنجره‌های رنگی از تفاوتهای لئون کوپرا با نمونه استاندارد می‌باشند. در داخل کابین هم فرمان جدید اسپرت و صندلیهای جدید با دوخت سیاه و سفید و جیر خاکستری و پدالهای آلومینیومی، جلب توجه می‌کنند.
این اتومبیل در نمایشگاه ژنو در ماه مارس رونمایی خواهد شد و قیمت پایه آن نزدیک ۳۱ هزار یورو خواهد بود.

*******************************************************

بروز رسانی – ژنو ۲۰۱۴ : سئات علاوه بر مدل کوپرا نسخه کوپرا ۲۸۰ را هم باخود به نمایشگاه آورده بود. مدل های ۲۸۰ را می توان با قاب مشکی رنگ آینه ها، حک شدن لوگوی CUPRA بر روی کالیپرهای ترمز و همچنین با رینگ های ۱۹ اینچی تشخیص داد. درون کابین نیز علاوه بر نورپردازی داخلی، از پدال های آلومینیومی، صندلی های اسپرت و نمایشگر ۵.۸ اینچی برای سیستم چندرسانه ای استفاده شده است.

مدل های پایه ای کوپرا مجهز به انجین ۲.۰ لیتری به قدرت ۲۶۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر هستند در حالیکه برای مدل های کوپرا ۲۸۰ قدرت به حدود ۲۸۰ اسب بخار می رسد اما گشتاور تفاوتی پیدا نمی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. hrf

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (381 ديدگاه)

    ما ب ضعیف ترین مدل هم راضی هسیم

  2. hrf

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (381 ديدگاه)

    طراحیشم خوبه

  3. توفیقی

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    خودرویی قابل قبول برای جوانان.همین بس.قابل تحسینه

    1. zondar

      ۱۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      F.A
      طراحیه زیبایی داره
      ولی
      قیمتش بالاست

  4. علی

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (510 ديدگاه)

    طراحی خارجیش از A3 الهام گرفته.سادگی و زیبایی

    1. پیکان جوانان

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (203 ديدگاه)

      آ3 و گلف و شیروکو و اشکودا و این روی پلت فرم گلف هستن همه

  5. km

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (675 ديدگاه)

    نه..نه… این واقعا زیباست، قیمتشم مناسبه

    1. zondar

      ۱۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      F.A
      چراغ عقبای رنو کلیو شبیه اینه نه مزدا 2

      1. sorena330

        ۱۹ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (741 ديدگاه)

        کلیو شبیه این نیست،چراغ عقب کلیو شبیه ایبیزاست که تو پست رنو کلیو لینکشو دادم،
        هم سئات هم رنو از زیبای ایرانی 2 تقلید کردن…!

        1. خاوری مزراتی

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1100 ديدگاه)

          احسنت بر تو باد نسل جدید جگوار xf رو تو اتو کار زدن گفتن از رو تیبا2 ساختیمش!!!
          زنده باد یابوسازان وطنی

    2. محسن.د

      ۱۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      طراحیش که خوبه، فقط “قیمت پایه” 31 هزار یورو، یکم زیاد نیست به نسبت رقباش؟!

  6. حمادي

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    عالی خیلی خوشم اومد ازش

  7. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود.

    طراحیه خوب و جذابی داره.ولی درونش بی روحه.

    کاش کناره های صندلی رو از یک رنگ شاد و اسپورت استفاده میکرد.لا توجه به

    کلاس ماشین و مشتریان و ….

    افرین .

    ((( ایران و المان )))

  8. فرامرز

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    نیومده رنو کلیو که تو مطالب اخیر گزارش شد رو زمین زد! کمی گرونتره اما طراحیش و مخصوصاْ مشخصات فنیش خیلی بهتره. آفرین …

  9. javid

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    به نظر شما هم هواکشاش شبیه لکسوس نیست

  10. یه پسل باهوش

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    چراغ های جلو شبیه ائودی

  11. e.scamp

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1947 ديدگاه)

    اون دفعه هم گفتم سئات خیلی ها رو به زیر میکشه حالا ببینید

  12. مهرداد دریفت

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    شباهتهایی به ایودی هم داره این خودرو اما بسیار زیباست و جوان پسند

    1. carbonado aventador

      ۱۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (4496 ديدگاه)

      اگه یکم رنگش اسپرت تر بود خیلی جوان پسند تر هم بود!!!!!!!!!

    2. Arash66

      ۱۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (433 ديدگاه)

      دوست عزیز علتش اینه که سئات از زیر مجموعه های گروه فولکس هست و طراحی و پلت فرم های مشترکی دارند.

  13. ali

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    باید بگم چند سال پیش نسل های قبلی این ماشین اومد ایران بخاطر ناشناخته بودن برندش اصلا استقبال خوبی ازش نشد… ظاهرشم خوب بود . اگه مردم میدونستن که سعات زیر مجموعه قولکس واگن ه و همون کیفیت رو داره مطمعن بودم خوب فروش میکرد . ولی خب مردم ما فقد قیافه ماشین براشون مهمه ..

  14. ab12

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    سئات زیرمجموعه فولکس واگن هست ؟

    1. فرامرز

      ۲۰ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      بله. سئات و اشکودا هر دو زیر مجموعه فولکس واگن هستند و پلت فرم های فولکس واگن رو استفاده میکنن. البته فوللکس واگن پلت فرم هایی داره که برای خودروهای خودش استفاده نمیکنه و به زیر مجموعه هاش مثل آئودی و پورشه میده. اما سئات و اشکودا پلت فرم هایی که پولو و گلف و … بر اون بنا شدن رو استفاده میکنن و با توجه به هزینه های ساخت پایین تر و طراحی های بعضاْ ساده تر و محافظه کارانه تر هزینه نهایی رو تا حتی تا ۲۰ درصد نسبت به خودروهای برند فولکس واگن کاهش میدن.

  15. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (731 ديدگاه)

    زیبایی تو چهرش موج می زنه فقط یه عیب داره اونم این که پشتش یه کم تو ذوق می زنه…..همین

  16. خاوری مزراتی

    ۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1100 ديدگاه)

    بچه ها میدونین طراحیش خیلی قشنگه. مخصوصا چراغاش و داشبوردش

  17. فرامرز

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    دیروز (همون روزی که این نسخه سئات لئون رونمایی شد) اتفاقی سایت سئات رو میگشتم و همین کوپرا ۲۸۰ رو از الآن واسه فروش گذاشته بودن با قیمت حدود ۳۲۰۰۰ یورو (با احتساب مالیات). اون وقت ما همین دنا و … رو ۱۰۰ بار رونمایی میکنیم و آخر کلی ازش میزنیم و با کلی تاخیر و افزایش قیمت تحویل مشتری میدم.

  18. امید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    موندم چی بگم بخدا فک کنم تنها مثلا خودرو سازی که فرغون و گاری رو به جای خودرو داره به ملتش میده همین سایپا و ایرانخودرو لعنتی باشه
    شما دو تا غده سرطانی میگین دارین با تولید ضرر میکنین خب برین بمیرین نخاستیم شما برای ما خودرو تولید کنین و غلط میکنید میگید تولید خودرو برای شما صرف نداره اگه صرف نداره پس خیلی بیجا میکنید تولید میکنید دارید سرمایه و جان مردم رو بازیچه خودتون قرار میدید با این گاریا اشغالتون امیدوارم یه روزی بشه ورشکستگی و نابودی سایپا و ایرانخودرو از همین سایت اعلام بشه انشاالله

    افرین به تمام خودرو سازان با شرف

    ننگ به سایپا و ایرانخودرو و مدیرانش و حامیانش

  19. اشكان

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (253 ديدگاه)

    درود بر امید افرین به تمام خودرو سازان با شرف

    1. امید

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1320 ديدگاه)

      درود بر تو اشکان

  20. رضا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    فقط گلففففف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا