سیتروئن

سیتروئن C4 کاکتوس 2015 [ویدئو]

خودروهای سیتروئن همواره کمی متفاوت از سایر خودروها بوده‌اند و شاید این مدل جدید حتی منحصر به فرد تر از سایر مدل‌های سیتروئن نیز باشد. اطلاعات رسمی و کامل سیتروئن C4 کاکتوس روز گذشته همراه با تصاویر آن منتشر شد، تا ما را با جزئیات بیشتر این خودروی کامپکت آشنا کند.

Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus

طبق اعلام سیتروئن، این مدل یک جایگزین واقعی برای هاچ بک‌های کامپکت می‌باشد. رویکرد آن مخصوصاً از نظر ظاهری رویکردی اورجینال می‌باشد. چراغ‌های جلو، سقف شناور، ستون عقب رو به بالا، رینگ‌های مسطح و افکت‌های سه بعدی چراغ‌های عقب مدل کانسپت کاکتوس همگی به نسخه‌ی تولید انبوه آن منتقل شده‌اند. حتی Airbump های مدل کانسپت نیز که به منظور محافظت از بدنه در برابر ضربات و خراش‌ها طراحی شده بودند نیز در این مدل لحاظ شده‌اند.

Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus

همین موضوع در مورد طراحی داخلی که چندین طراحی منحصر به فرد دارد نیز صدق می‌کند. کاکتوس مجهز به یک صفحه نمایش مولتی مدیای ۷ اینچی لمسی، همراه با داشبورد دیجیتال که در پشت فرمان قرار گرفته است می‌باشد. داشتن دنده‌های دکمه‌ای شکل، به سیتروئن اجازه داده است تا صندلی جلوی خودرو را به صورت کامل نصب کند.

Citroen C4 Cactus Interior
Citroen C4 Cactus Interior

در همین حال، ایربگ های سرنشینان جلو به روی سقف منتقل شده‌اند (تکنولوژی ایربگ در سقف). این یک ویژگی منحصر به فرد می‌باشد که فضای داخلی بیشتری را برای خودرو ایجاد می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های خلاقانه‌ی این خودرو سقف پانورامیک لعاب دار پیشرفته‌ی آن می‌باشد که در برابر گرما مقاوم بوده و در حالی که نور خورشید را به داخل خودرو وارد می‌کند اجازه‌ی گرم شدن کابین را نمی‌دهد.

با استفاده از یک پلتفرم بهینه سازی شده (منظور EMP2 نیست) و موتورهای جدید، سیتروئن توانسته است وزن این خودرو را در مقایسه با C4 هاچ بک فعلی ۲۰۰ کیلوگرم کاهش دهد. به همین دلیل، کم مصرف‌ترین مدل دیزلی آن، مصرفی معادل ۳.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۶۲۱۹۴″]

************************************************

بروز رسانی – ژنو ۲۰۱۴: بهترست که دیگر کاکتوس را یک خودروی مفهومی ندانیم چرا که بزودی با همین ظاهر عجیب و غریبش روی خط تولید سیتروئن قرار می گیرد . . .

Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus

پیشرانه های کاکتوس عبارتند از:

  • مدل VTi 75 با قدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر.
  • مدل VTi 82 با قدرت ۸۲ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر.
  • مدل e-THP 110 با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر.
  • مدل e-HDi 92 با قدرت ۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر.
  • مدل BlueHDi 100 با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۴ نیوتن متر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    ایربگ روی بدنه ؟؟!!؟؟!!

    1. سینا

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (217 ديدگاه)

      این یرند و کلاً برندهای فرانسوی هیچ جذابیتی واسم نداره.
      پدال کمتر از اینا مطلب بذار

      1. هادی

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (458 ديدگاه)

        سیترون بهترین طراحی ها رو داره c5 هنوز که هنوزه زیباست
        اینم با ادم حرف میزنه سلام کن داشبوردش داره داره باس ادم شعر غزل میخونه

    2. سینا

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (217 ديدگاه)

      بله محسن جان ایربگ روی بدنه از خیلی وقت پیش توسط ولوو استفاده میشه!!!
      چیز جدیدی نیست

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .

        سینا فکر نکنم روی بدنه باشه برای ولوو .

        زیر کاپوت است . یا به نوعی زیر برف پاکن ها .

        1. بی ام و سوار

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          جون ادمو نجات بده هرجا میخاد باشه.اصن تو اگزوز باشه

  2. آرش

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (316 ديدگاه)

    شرکت فرانسوی saint gobain که متعلق به گروه سفران هست پیشروی صنعت ساخت شیشه های سرامیکی در دنیاست. حتی مرسدس نیز از تکنولوژی سنت گوبن در شیشه های خودروهای خود استفاده می کنه

    1. سینا

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (217 ديدگاه)

      سلامتیش

  3. احمدرضا بی ام و

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    چقدر بده

  4. فقط BMW

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    من به سیتروئن ایمان دارم مطمئن ام این هم مث بقیه پرفکته

  5. محسن

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    جسارت طراحان سیتروئن رو تحسین می کنم…

    1. مرتضی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (849 ديدگاه)

      بخصوص جسارتشون تو ساختن ژیان!!! ببین از کجا به کجا رسیدند که یه ایرانی که نمونه کاراشو حداقل اسمشو شنیده حالا تحسینش میکنه!! این یعنی پیشرفت منم پیشرفتشو قابل قبول میدونم

  6. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    سیرتروءن و ولوو دارند بشدت پیشرفت می کنند ، البته تو تکنولوژی نه فروش

  7. mory

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (418 ديدگاه)

    چراغ جلوش خوشکله ولی ببینید طراحی داخلی چقد ضایس

  8. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    خیلی هم خوب

  9. سارا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی عاشق این ماشین شدم

    1. رضا

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      چه سلیقه ای
      اه اه اه

  10. فرهاد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    پس جلو پنجرش کو؟؟؟

  11. آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    طراحی ناهماهنگی داره ولی ماشین جالبه.

  12. رضا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    خوشمان نمی آید

  13. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (645 ديدگاه)

    یه جوریه … نمیتونم دوسش داشته باشم (نظر شخصی)

  14. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    من که خوشم اومد ازش .

    اخرشم نفهمیدیم که مدلهای کاکتوس کی به بازار میایند !!!!!

  15. ارمان

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    این چرا جلو پنجره نداره ؟ رادیاتش جوش نمیاره ؟ از کجا هوا می گیره ؟

    1. مرتضی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (849 ديدگاه)

      یعنی چی که میگین جلو پنجره نداره؟؟

    2. bache yazd

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (121 ديدگاه)

      پس شما فک میکنی که همه دوو اسپیروها هم جوش میووردن دیگه!!!!!! برای اینکه بفهمی از کجا هوا میگیرن برو یه اسپیرو ۲۰۰۰ پیدا کن ببین!!!!! فقط حواست باشه که خودتو چرب و چیلی نکنی!!! آفرین پسر خوب!!!

      فقط یزد ماشین فقط رنو و سانگ یانگ اولویت ایمنی

  16. yaser

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اینو می خوام

  17. امید

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    یک خورده قیافه جلوش شبیه ماشین های خنگ می مونه (از نظر شخصیتی)
    ولی ایده کلیش جالیه و نو.
    فقط از این AirBump هم با این نحوه استفاده خوشم نیومد. یعنی چی؟ یک چیزی بذاری کنار ماشین که وقتی به جایی زدی کمتر خراش و خسارت ببینه؟ مگر ماشین برای به در و دیوار زدن هست؟ احساس می کنم این طوری تصادف کردن بیشتر مورد تشویق قرار گرفته. دوستان نیسان آبی سوار هم تو ایران یک نبشی آهن به جای سپر نصب می کنند به هر جا هم بزنن هیچی نمیشه. این ایده AirBump خوبه ولی باید خیلی کامل تر بشه و زیبا تر تو ماشین استفاده بشه.

  18. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    خب حالا چرا کاکتوس؟؟! این همه درخت و گیاه توی دنیا هست…

  19. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    پدال چرا چند وقته که دیگه مطلب نمیزاری؟؟؟

  20. رضا

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    پدال جان چیزی شده؟؟!!
    چرا بروز نمیشی مردیم بابا

  21. محمد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هر وقت سیتروئن میبینم یاد زانتیا میوفتم بعد اونو با ماشینای چینی امروز مقایسه میکنم کلی غصه دار میشم.ضمناً چرا بروز نمیشید الان بیشتر از یک هفته است هیچ خبری نیست.

  22. خاوری مزراتی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    این مطلبو دقیقا دوهفته پیش نت کار شاو زده بود… پدال اصلن به روز نیستی

    1. سردبیر

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (761 ديدگاه)

      سلام. این مطلب در تاریخ 23 بهمن ماه منتشر شده بود و امروز به واسطه نمایشگاه ژنو بروزرسانی شده است. ممنون

  23. خاوری مزراتی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    دوستان من از جمله میلاد کاش بر سر یه مفهوم اول توافق میکردن بعد جدل مینمودن
    آخه میلادجان از اساس مقایسه مرسدس بنز با هیوندای اشتباهه
    چه بلحاظ بازار چه طراحی چه نحوه مصرف
    ببین عزیزدلم بنز رو نساختن کهفروشش زیادباشه اگه توجه کنی بنز به جز یه مقطع که با کریسلر شریک شد هیچگاه سودای بزرگترین خودروسازجهان رو نداشته اینم هزار و یه دلیل داره که اگه خواستی باهم سرش حرف می زنیم…
    هیوندای یه تازه وارده که سودای رقابت با تویوتا رو داره … از نحوه بازاریابی و نامگذاری تا کم و بیش طراحی همه در رقابت با تویوتاست
    بعدشم موسسه جی دی پاور هرساله که آمار رضایت مندی مشتریان از گروههای خودرسازی رو اعلام میکنه تو ده ساله گذشته از بالارفتن کیفیت هیوندای گفته
    این بدان معنا نیس که هیوندایاز بنز بی ام دبلیو یا وولکس کیفیت بهتری داره نه اکا هیوندا داره سخت تلاش میکنه … همون چیزی که خودتم میگی سختکوشن نه الزاما خلاق

    من آماده یه بحث خوب درباره هیوندای و وضعیت کنونیشم… البته بدون پیش زمینه

  24. امید

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    داشبوردش جذاب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا