طراحی

ده خودروی سال با بهترین طراحی داخلی

سال ۲۰۱۳ خودروهای آسیایی در زمینه بهترین فضای داخلی خودرو گوی سبقت را از سایر مدعیان ربودند. از ده خودروی نهایی انتخاب شده، ۷ خودرو ساخت قاره آسیا هستند. این انتخاب از بین ۴۶ خودروی مدعی و بر اساس معیارهایی نظیر ارگونومی، راحتی، ایمنی، ارزش، طراحی و موارد مورد استفاده صورت پذیرفته است.

طراحی فضای داخلی لوکس کادیلاک XTS
طراحی فضای داخلی لوکس کادیلاک XTS

در کمال تعجب، تنها سه خودروی فینال از بین خودروهای لوکس بودند. یعنی آکورا، کادیلاک و لکسوس. در مورد آکورا RDX کابین بسیار عالی و اسپرت مورد توجه قرار گرفت. کادیلاک با سیستم CUE خود جلب توجه می کرد و لکسوس GS 450h هم با سطوح غنی پوشیده شده از چرم با کیفیت و مواد عجیب و غریبی نظیر بامبو، ساتن و قطعات فلزی و سبک اسپرت خود موفق به خیره کردن چشم داوران شد. البته عدم انتخاب حتی یک خودروی اروپایی با آن همه ریزبینی در ارگونومی، طراحی و انتخاب مواد با کیفیت هنوز جای سؤال دارد.

toyota avalon Interior
۲۰۱۳ toyota avalon
Dodge ram 2013 interior
Dodge ram 2013 interior
2013 Mazda6 interior
۲۰۱۳ Mazda6 interior
2014 acura rdx interior
۲۰۱۴ acura rdx interior
2013 Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe interior
2013 Lexus GS 450h
۲۰۱۳ Lexus GS 450h
2013 chevrolet spark
۲۰۱۳ chevrolet spark
2013 Kia Forte Interior
۲۰۱۳ Kia Forte Interior
2014 nissan pathfinder
۲۰۱۴ nissan pathfinder
برندگان امسال را به همراه قیمت آنها به ترتیب حروف الفبا ملاحظه می نمایید:
  • آکورا RDX دلار۴۰,۳۱۵
  • کادیلاک XTS دلار۶۴,۶۹۵
  • شورولت اسپارک ($۱۵,۷۹۵)
  • هیوندای سانتا فه اسپورت ($۳۵,۹۲۵)
  • کیا فورت ($۲۵,۵۱۵)
  • لکسوس GS 450h دلار۶۸,۱۳۹
  • مزدا۶ ($۳۱,۴۹۰)
  • نیسان پت فایندر ($۴۴,۳۹۵)
  • دوج رم Laramie Longhorn دلار ۵۵,۳۹۰
  • تویوتا آوالون ($۴۲,۴۴۹)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. ضعیف قلب

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چقدر ژاپنیها وکره ها رقیبهای سر سختی هستند.

    1. مهسا

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خداوکیلی طراحی تویوتا آوالون یه چیز دیگس!

    2. feri

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      من آخرش نفهمیدم چرا وقتی میخوان بهترین خودروهای سال رو معرفی کنن(حالا از هر نظر) هیچ سوپراسپورتی مثل لامبورگینی و فراری و… اسمشون تو لیست نیستش…
      من خودم به شخصه با طراحی داخلی اونتادور خیلی حال میکنم(مخصوصا اون درپوش قرمزرنگ روی استارتش!!)

      1. KKU

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        همین پارسال لامبورگینی اوراکس (اورس)انتخاب شد

    3. slr722

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      ولی طراحی داخلی Kia Forte و chevrolet spark خیلی هم قشنگ نیستا…
      یعنی ماشین های دیگه هم هست که طراحی داخلیشون بهتر باشه…

      1. sean

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (87 ديدگاه)

        این دو تا ماشین با توجه به قیمتشون و کیفیت ساخت ادوات داخلیشون امتیاز بالایی دریافت کردند

        به قیمت رقبا هم توجه کنید

    4. slr722

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      اقا تورو به خدا قسم انقدر اسم پراید این ماشین ایرانی نیارین…

      اخه این مطلب چه ربطی به پراید داره…

      1. مجید.

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (124 ديدگاه)

        کسانی چون حقیر (من) نمیتونیم غیر پراید سوار شیم شالتاق میندازیم ……..دی

        1. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ??????

    5. علی

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (31 ديدگاه)

      اگر پیکان رو توی نظرسنجیشون قرار میدادن شک نکنید که اول میشد.بهتون قول میدم. (-: (-:
      ای خدا ما کجاییمو اونا کجان !!!
      ما هنوز توی روغن ریزی ماشینای صفر و زوزه ی گیربکس موندیم ، اونا ببین به کجا رسیدن!!!

    6. meysam

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      به نظر من آکورا و کادیلاک از همه قشنگترن.

    7. meysam

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (52 ديدگاه)

      1.آکورا 2.مزدا 3.نیسان 4.هیوندای

      1. مجید.بهترین یا هیچ.

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آئودی

  2. پوریا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    احتمال رئیس داورا یه رگش امریکایی بوده یه رگشم ژاپنی!!!!!!!!!
    بقیه هم که مو!!!

    1. محسن . ک

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (42 ديدگاه)

      یعنی هیوندا و کیا این وسط کشکن!

      1. فرامرز

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        محسن ک عزیز احتمالاً داشبورد سانتافه رو ندیدی که این طور میگی! با 35000 دلار جلو داشبورد ماشین 100000 دلاری برات گذاشته.
        به نظر من یه مقدار زیادی تو انتخاب اقتصادی بودن رو ملاک قرار دادن. مثلاً هیچ خبری از ماشین های اروپایی مثل بنز اس کلاس نیست در حالی که طراحی داخلیش از بیشتر این موارد بهتره.

  3. مجيد

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    ارگونومی تو سرشون بخوره باید بیان تکنو لوژی رو از پراید سایپا یاد بگیرن.
    تو این ماشینها ابزار رانندگی به چشم میخوره تو پراید ملک الموت هم دیده میشه.
    تازه مواد داشبورد هم به داداش برد تو تصادف تبدیل میشه.

  4. sean

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    پس پورشه و بی ام و کوش؟

    این دو تا که داخلشون خیلی قشنگه

  5. محسن.د

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    باورم نمیشه! یعنی تونستن از کیفیت داشبورد پراید بالاتر بزنن؟؟؟!!!!

    1. مجيد

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (124 ديدگاه)

      محسن جان سعی کردن اما نتونستن.

  6. ابی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    پس المان کو

  7. آرش

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    با انتخاب مزدا 6 و کیا فورت موافق نیستم ولی خدا وکیلی جای هیوندای آزرا خیلی خالیه البته شاید تو سال 2012 یکی از بهترینها انتخاب شده باشه که من مطلع نیستم.

  8. وحید

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    زنده باد پروژه x100………!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

  9. وحید

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    جای طراحی داخلی جدید پراید تو این طرح ها واقعاخالیه؟!! اینا اصلا بویی از سلیقه نبردن باید بیان از طرح های پروژه x100 کپی کنن شاید به 1جایی برسن…….؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

    1. مجيد

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (124 ديدگاه)

      همینو بگو واله . D:

  10. sunmartin

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    نمیخوام تعصب به خرج بدم اما طرح های انتخاب شده به غیر از کیا سراتو (فورته) یک مقدار و در برخی بسیار تجملاتی و یکنواخت هستند اما در کیا با آمیختن طرح های های انرژی و سیال چهره ای ماندگارتر به خود گرفته از هیوندا هم خوشم اومد اما اون شیب بیش از حد نشانگرهاش کمی تو ذوق میزنه

  11. محسن. آبادان

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    به نظر من نباید اینقدر داخلشون رو زیبا کنن آخه من اگه سوار شم دیگه پیاده نمیشم از کارو زندگی می افتم

  12. hossein

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ای بابا!
    حتما سایپا تو این مسابقه طراحی داخلی شرکت نکرده وگرنه وانت پراید اول میشد!
    خیلی تاسف خوردم!
    به قول مهران مدیری
    آه….زیتون بزن

  13. nima

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کابین کادیلاک رو که دیدم روحم تازه شد

    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      باور کن کادیلاک بهترین کابین ها رو میسازه.

  14. علی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    رقابتی که توش آلمانیها نباشن هیچ ارزشی نداره
    مرسدس ،پورشه،آئودی، بی ام و،فولکس واگن و اپل با اون طراحی های فوق العاده و اصیلشون هیچ رتبه ای نیوردن؟
    کسی که به آلمانی ها توجه نداشتی: زرت…………..

  15. شهریار

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان میدونید چرا اینا برنده شدند ؟

    چون پیکان نبوده و شرکت نکرده .
    وگرنه اول میشد

  16. arash zx

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جای مرسدس بنز و پورشه و بی ام و خالیه . البته یادم رفت بگم جای انواع پراید131 و 132 و 141 و … هم واقعا خالیه.

  17. مهمان

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    bmw سری 6

  18. Jamshid7733

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    طراحیهای از این 10ماشین زیباتر هم بود.من که از همشون بدم میاد.مخصوصا رنگهای کرم و مشکی که هیچ جذابیتی ندارن چون رنگ کرم ما ایرانیهارو یاد خونه و مبلمان کرم میندازه! و رنگ مشکی داخل ماشین هم دلگیره.حالم به هم خورد.باز ترکیب مشکی با رنگ دیگه مثلا قرمز یا آبی یا رنگهای خاص باشه که یه جذابیتی داشته باشه.مثل انتخاب فیلمهاشون میمونه که فیلمهای جایزه بگیر اصلا ارزش دیدن ندارن!(به غیر از تایتانیک و جدائی نادر از سیمین که همه جا جایزه گرفته و واقعا قشنگ بودند)

  19. احسان

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    هی نا شکری کردیم گفتیم داشبورد پارس و 405 قدیمی شده ;کسل کننده ی حالا میخوان داشبورد نرم رو با سفت به بهانه ی ایربگ سرنشین عوض کنن ان شاالله سال دیگه طراحی داخلی 405 و پارس هم بین اینها پیداشون میشه و اول میشن

  20. ملا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    از نظر طراحی داخلی آمریکایی ها یک سر و گردن بالاترند؛ یه نگاه به کادیلاک و دوژ بندازید، احساس راحتی به آدم دست میده!

  21. احسان

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    عزیزان یه ذره منطق داشته باشین .پیکان رو با این خودرو های مقایسه نمیکنن.میدونم کسی هم که این حرف رو نوشته به قصد مسخره یا یه چیز دیگه هستش.ما چرا خودمون رو باور نداریم.مسخره نکنید.با این جور حرفها خودمون رو مسخره میکنیم.ان شاءالله یه روزی ماهم تو صنعت خودرو پیشرفت میکنیم.

  22. amir

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    داداش احسان ما که از خدامونه که در این جور جاها بیایم و اسمی از ایرانی باشه ولی متاسفانه مسئولین ما خیلی دارند زحمت می کشن که از طراحان خودمون حمایت میکنند که فرار نکنند و از این مرز بیرون نرن ولی بهترین طراحای دنیا ایرانی ولی خودمون با دست پس میزنیم آقایان نادر فقیه زاده (طراح بی ام و ایکس6) محسن خرسندی( طراح خودرو برای مسابقه کیا) و ی خانمی در ایران که به گفته خودش چون زن هستن ازش به سختی استقبال کردن و گروه در شیراز که کارشان طراحی تیونینگ خودرو هستن حمایت نمیکنند که اسمی از ایران با اقتدار بلند بشه که بگن در برابر ایران ناتوان هستیم

  23. ALiHidden

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    خیلی با کادیلاک حال کردم!

    طراحیش واقعا فوق العادس!

  24. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    میدونم ، مردم ژاپن پیکاپ ها یا SUV های فول سایز آمریکایی رو دوست ندارن.
    آمریکایی ها هم ماشین های مکعبی ژاپنی رو * اکثرا * نمیپسندن.
    ژاپنی ها چقدر خوب نیاز بازار آمریکا و عطش مردم رو به ماشین هایی مثل پریوس و لکسس RX فهمیدن و چقدر خوب روش کار کردن.
    اصلا هدف اصلی تاسیس لگزوس بیشتر فتح بازار امریکا بود تا بقیه ی منطق دنیا.
    آلمان به همین ترتیب. بنز GLS ، فولکس واگن اطلس ، آئودی Q8 ، ب ام و X7 ، اینا ماشین هایی هستن که بیشتر برای بازار امریکا طراحی میشن.

    .

    خودزوسازان امریکایی هم باید نیاز بازار ها رو بشناسن و متناسب با اون جامعه ماشین بسازن.
    بازار یابی ژاپنی ها بسیار قویه. خودروسازان امریکایی هم باید روش کار کنن.
    .

    این حالتی خستگی و رخوت در چیز های دیگشون هم رسوخ پیدا کرده بود. یک زمانی در اینترنت خوندم رئیس کرایسلر دهه ی 70 هر هفته یک تویوتا رو میاورده کارخونه ، با محصولات خودشون مقایسه می کرده و میگفته ما باید از نظر کیفیت از تویوتا جلو بزنیم و الان خیلی عقبیم. یعنی دغدغه ی پیشرفت داشتن و میخواستن بهترین باشن.
    کیفیت ماشین های امریکایی قبل از دهه ی 80 بدون تعارف میگم بی نظیر بود.

    ولی GM ، فورد و کرایسلر با عبور از دهه ی 80 یک حالت رضایت از خود و غرور بهشون دست داد. دیگه تلاشی برای جلوتر رفتن نکردن. و نتیجش شد از دست دادن تعداد بسیاری از زیر مجموعه هاشون که من به شخصه عاشقشون بودم.
    هر وقت دست از حرکت و تلاش برداری باید مطمئن باشی کسی هست که یه گوشه ساکت و آروم داره تلاش می کنه و به زودی ازت جلو خواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا