فراری

LaFerrari ؛ هیولای جدید فراری [ویدئو]

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: قلب سرخ ایتالیا دوباره با سوپر اسپرت جدیدش به تپش افتاد؛ محصول جدید فراری که نه F70 نام دارد و نه F150 ، بعد از تست های خیابانی و همچنین بعد از پشت سرگذاشتن اولین طرح های پیشنهادی خود حالا برای از پای درآوردن بزرگانی مانند لامبورگینی Veneno و مک لارن P1 راهی میدان شده . . .

Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014

LaFerrari نام این محصول جدید است که پیشرانه V12 آن با حجم دقیق 6262cc قادر به تولید بیش از ۷۸۸ اسب بخار قدرت در دور ۹,۰۰۰ به همراه ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۶,۷۵۰ بوده؛ البته در کنار این پیشرانه بنزینی، یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر نیز برای LaFerrari مهیا شده تا این هیولای ایتالیایی در مجموع قدرتی معادل ۹۵۰ اسب بخار را در دور ۹,۲۵۰ در اختیار راننده قرار دهد.

Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari rear
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
Ferrari LaFerrari 2014
2013 LaFerrari
۲۰۱۳ LaFerrari

 

 

 

 

 

قدرت تولیدی موتور که با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل می شود، شتاب صفرتا صد LaFerrari را به کمتر از ۳.۰ ثانیه، صفر تا ۲۰۰ را به ۷.۰ ثانیه و صفر تا ۳۰۰ را نیز به ۱۵.۰ ثانیه میرساند؛ حداکثر سرعت آن نیز بیش از ۳۵۰ کیلومتر برساعت خواهد بود. سیستم HY-KERS این خودرو ۱۴۰ کیلوگرم وزن داشته که حدود ۶۲ کیلوگرم آن ناشی از وزن باطری هاست؛ این باطری ها در صورتی که به تمام قدرت تولیدی موتور نیازی نباشد توسط پیشرانه شارژ شده که بخشی از این شارژ به کمک سیستم بازیابی انرژی ترمز تامین می شود.

[jwplayer config=”Video Player” mediaid=”۳۵۵۵۲″]

LaFerrari خودرویی است که طول و عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل ۴۷۰۲ و ۱۹۹۲ و ۱۱۱۶ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز به ۲۶۶۵ میلیمتر می رسد. ۴۱% وزن ۱,۲۵۵ کیلوگرمی این خودرو بر روی محوری جلو و مابقی آن نیز بر محور عقب تقسیم شده؛ تعلیق جلویی آن دوجناغی و در عقب از نوع چند بازویی است. حالا سری هم به سایز رینگ و لاستیک های LaFerrari بزنیم؛ برای رینگ های ۱۹ اینچی آن در جلو تایرهای ۲۶۵/۳۰ و برای رینگ های ۲۰ اینچی آن در عقب تایرهای ۳۴۵/۳۰ آماده شده؛ قطر دیسک های ترمز کربن سرامیکی آن نیز که توسط برمبو ساخته شده ۳۹۸ میلیمتر در جلو و ۳۸۰ میلیمتر در عقب است.

فراری قیمت پایه ای LaFerrari را ۱.۳ میلیون یورو یا معادل حدود ۱.۷ میلیون دلار اعلام کرده و قرارست تنها ۴۹۹ دستگاه از آن در اختیار مشتریان ثروتمند فراری قرار گیرد و جالبتر اینکه اکثر آنها از مدت ها قبل پیش فروش شده اند! هنوز زمان دقیق تحویل خودروها مشخص نشده اما به احتمال فراوان اولین نسخه های  LaFerrari تا قبل از زمستان ۲۰۱۳ در خیابان ها دیده می شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. آیدین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    توجه کردید رقابتای این چند شرکت با پدرمادر نزدیکه. پورشه 918 رو میسازه مکلارن p1 رو لامبورگینی اون عنصر ششم رو (که اسم ایتالیاییش رو نمیدونم لطفا بگین)و فراری لافراری رو. یه جا خوندم پورشه برای ساخت هر دستگاه 918 اسپایدر 20 درصد از قیمتش رو ضرر می ده فکر کنم یه دلیل تولید محدود بودن اینا برا همینه. موتور الکترکی رو برا این میزارن که اولا تکنولوژی که دارن رو به رخ بکشن دوم اینکه میخوان تو این زمینه پیشرفت کنن. اگه پول داشتین کدوم یکی رو می خریدین؟

    1. ممد فردوس

      ۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      انتخاب من p1

  2. مهدی

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام. وتشکراز سایت خوب پدال. در پاسخ به دوست عزیز جناب آیدین :
    عنصرششم یا sesto elemento نوع دیگری از لمبورگینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا