فورد

نمایش نسخه اروپایی فورد فیستا [ویدئو]

سرانجام فورد از جدیدترین نمونه فیستا هم رونمایی کرد. همانند سایر خودروهای جدید فورد این ماشین هم میزبان تکنولوژی های گوناگونی از سوی فورد است و موتور آن هم، همان موتور معروف سه سیلندر اکوبوست یک لیتری است که ۱۰۰ تا ۱۲۵ اسب بخار قدرت را به کمک گیربکش شش سرعته اتومات به چرخ های جلو منتقل می کند.

2014 ford fiesta 5-door and 3-door euro spec
۲۰۱۴ ford fiesta 5-door and 3-door euro spec

از تکنولوژی هایی که در این خودرو به کار رفته است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم ford sync که قابلیت اتصال چندین سیستم را به خود دارد و با صدای راننده کار می کند.
  • سیستم ترمز مخصوص رانندگی در شهر
  • سیستم mykey که یک نوآوری بسیار جالب است: یک کلید در داخل کابین در اختیار راننده است که در هنگام روشن کردن خودرو با این کلید، بعضی از تنظیمات خاص اعمال می شود مانند صدای مناسب سیستم صوتی، محدود کننده سرعت و هشدار بستن کمربند ایمنی به طوری که با نبستن کمربند، علاوه بر هشدارهای صوتی، سیستم صوتی هم کار نمی کند. این سیستم بیشتر به درد خانواده هایی می خورد که خودروی خود را دست فرزند نوجوانشان می دهند.
  • وجود موتور خارق العاده ۱ لیتری EcoBoost سه سیلندر که مصرف سوخت کم و اقتصادی دارد.
فورد فیستا 2014
فورد فیستا ۲۰۱۴

اما ظاهر فیستا، طراحی خودرو همچنان بر پایه  فیستا قدیمی محبوب باقی مانده است و تنها کمی بروزتر شده است. از جلوپنجره ذورنقه شکل شبیه آستون مارتین گرفته تا چراغ های LED اطراف آن که در روز خودنمایی می کنند.

در کنار خودرو هم خط موّربی بر زیبایی آن می افزاید. اما در عقب، تنها چراغهایش جلب توجه می کند و چیز خاص دیگری را نمی توان نام برد. به طور کلی طراحی فیستا جدید بهتر و جذاب تر شده است و ساختار سقف منحنی شکل و ستون A همچنان حفظ شده است.

فورد فیستا 2014
فورد فیستا سه در و پنج در ۲۰۱۴

اما نگاهی به داخل کابین بیاندازیم. داخل خودرو کاملا از نو طراحی شده و مانند طراحی خارجی اش بروزتر شده است. تریم داخل رنگ تیره ای دارد و با بخش های آلومینیومی تزئین شده است، یکی از نکات قابل توجه داخل اتاق، وجود لوگوی شرکت سونی در بالای سیستم صوتی است.

داشبورد فورد فیستا 2014
داشبورد فورد فیستا ۲۰۱۴
کابین فورد فیستا 2014
کابین فورد فیستا ۲۰۱۴
صندلی فورد فیستا 2014
صندلی فورد فیستا ۲۰۱۴

این خودرو دارای یک سیستم اضطراری هشدار و تماس است که در هنگام تصادف، خودرو بطور خودکار با مرکز امداد رسانی تماس می گیرد، هر چند این سیستم جدید نیست و در خودروهای قدیمی تر نیز بکار رفته است اما اهمیت آن زمانی آشکار می شود که در کنار سیستم my key قرار بگیرد.

فورد فیستا 2014
فورد فیستا ۲۰۱۴
فورد فیستا 2014
فورد فیستا ۲۰۱۴
فورد فیستا 2014
فورد فیستا ۲۰۱۴

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. moeteza

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    فورد خیلی دیگه تکراری داره خودرو تولید می کنه!

    1. galardo

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (182 ديدگاه)

      بازم تقلب!!!!!

  2. a-x1

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    با بیرون حال نکردم اما داخل کولاک.. فورد بجای تولید خودروی آمریکایی که سبک عضلانی و خشنی دارن به سمت سبک اروپایی و آسیایی رفته… !!! خوشمان نیامد

    1. amir

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      اینکه در مدل های جدید آرم بزرگ و آبی فورد رو از روی جلو پنجره با پره های بزرگ و زمخت برداشتند و روی کاپوت زدند مثل موندئو جدید یک مقدار برای طرفدارهای فورد سخت و عجیب هست ولی کاملا مشخص هست که فورد بدنبال استفاده از یک طرج کلی جلوپنجره و کاپوت و …. برای تولید انبوه و استفاده روی مدلهای مختلف خودش بوده مثل تورس و موندئو و …. تا بتونه هزینه تولید محصولاتش رو پایین بیاره و اقتصادی تر کنه و روی مشخصات فنی خودرو مثل موتور و امکانات جانبی بیشتر مانور بده در بازار رقابتی اروپا و به طور کلی خودروهای کم مصرف و اقتصاد رقابت کنه

  3. SUNMARTIN

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    بالاخره پدر پزرگ همین پرایدهای 27 سال پیش خودروی با انجین فوق العاده پر توان و سرشار از مهندسی هابی نوین “ECO BOOST” عرضه کرد که بسیار کم مصرف و کم آلاینده بی صدا و در عوض پر شتاب و پر توان است، تکنولوژی این موتور به حدی بالاست که در مجله موتور ترند راجع به آن کلی بررسی شده ظاهر خودرو شیک و امروزیست اما میشد کخه بهتر هم باشد اما داخل خودرو وضع به گونه ای است که هر کدام از ما حسرت داشتن این خودرو رو میخوریم طراحی تریم داخلی به اوج خود رسیده اما باز هم نسبت به رنو کلیو جدید که از مواد کامپوزیت و طراحی دکوراتیئ در فرمان ،کنسول استفاده کرده فورد در جایگاه دوم قرار میگیرد ، تنها موردی که برای من سوائل برانگیز است اینست که چرا کلید چرخش و تنظیم چراغ ها در اکثر خودرو ها و همین فورد و 315 خودمان به شکل دستگیره اجاق گاز است در صورتیکه میشد آنرا به صورت تاچ و یا خازنی طراحی کرد

  4. Ali/n

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    عین پراید ما ولی توش بهشته!

  5. ناصر

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (191 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی خودروهای اروپائی دارن کم کم شبیه خودرو های آسیایی میشن!!!! مثلا همین فورد از نمای کنار که نگاش میکنی این خط روی درها که تا چراغا ادامه پیدا کرده با هیوندا النترا مونمیزنه قبول دارید؟؟؟؟ الان شونصد نفر کامنت میذارن که نه اصلا اینجوری نیست :-)

    1. amir

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      به این خاطر که طراح های خودروهای آسیایی اکثرا اروپایی هستند

      1. Ali/n

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (102 ديدگاه)

        اقا امیر اتفاقا بلعکس طراح های اروپایی اسیایی هستن!

  6. mahsa

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام یه خواهشی داشتم.
    میشه درباره جگوار xfr speed مطلب بنویسید خیلی دوست دارم راجبش بدونم.
    ممنون از مطالب جالبتون

  7. alirezasiadati

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (71 ديدگاه)

    حتما انجام داده خواهد شد،
    ممنون از پیشنهاد خوبتان

  8. محمدعلی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    اینجاس که میگه هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

  9. امیرعلی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ای اونایی که از این ماشین انتقاد میکنید:
    اگه یه روز همین ماشینو از نزدیک ببینید.. دستاتونو میذارید رو شیشه هاش که نور داخل نیوفته بعد نگاش میکنید.. مثل پروانه دورش میچرخید..
    بعد یکی پتو رو از روتون برمیداره میگه پاشو صبح شده..

  10. amir fenderesk

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    انگاری خوده لوبویه چینیه ولی اسمش فرق میکنه

  11. momo

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز همینک به لطف زحمات بیدریق گروه بازرگانی واقتصادی دولت و همکاری بانک مرکزی توانستیم حماسه ای در امر ارز وسکه پدید اوریم زیرا نرخ دلار امروز به 2600 تومان وهر قطعه سکه 980 هزار تومان رسید. و این موضوع را به تمام ملت شریف ایران تبریک عرض میکنیم. با سپاس …دولت خدمت گذار…!!!!!

  12. vahid

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    واقعا مسخرست که بعضیا با پرایدو بعضیا با لوبو مقایسش میکنن!!واقعا فورد اونم تو سال 2012 با اینا قابل مقایسست؟همین بیاد تو ایران با قیمت فضایی با دیدنش دهنتون وا میمونه

  13. (*مهرداد*)

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    تاسف …تاسف به حال مردم ما که فورد فیستا که یک اتومبیل تمام عیار پیشرفته و اقتصادی هست و پرفروشترین در اروپا را به خرج بر نمیدارن …البته تقصیر هم ندارن چون تو ایران ملت فقط با آشغال ترین ماشینهای دنیا سروکله میزنن …چه میدونن فورد چیه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا