درست است که پیش از این با برخی فورد موستانگ های کلاسیک که دارای قوای محرکه الکتریکی بودهاند آشنا شدهایم اما این یکی اولین پروژهای میباشد که در روسیه توسعه یافته است.
موستانگ موردبحث توسط استارت آپ روسی آویار موتورز و با استفاده از شاسی آلومینیومی و بدنهای فیبر کربنی متعلق به موستانگ فست بک ۱۹۶۷ ساخته میشود. اگرچه ظاهر خودرو کاملاً کلاسیک است اما با نگاهی دقیقتر به آویار R67 شاهد برخی عناصر مدرن همچون چراغهای جلو و عقب LED، دستگیرههای درب متفاوت و رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی خواهیم بود.
همچنین برخی عناصر آئرودینامیکی هم بکار رفتهاند که از جملهی آنها میتوان به اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب، دیفیوزر عقب و… اشاره کرد. اسپویلر یاد شده بهصورت خودکار در سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر و یا در حالتهای رانندگی اسپورت و ریس باز میشود. بهبود دهندهی آئرودینامیک این خودرو سطح تخت زیر بدنه و سیستم تعلیق بادیای است که بهصورت خودکار و بسته به سرعت ارتفاع خودرو را افزایش یا کاهش میدهد.
کابین بیشتر شبیه تسلا است تا فورد چراکه یک صفحهنمایش ۱۷ اینچی بزرگ اکثر عملکردهای خودرو را کنترل میکند. پشت آمپرها نیز از نوع دیجیتالی بوده و آن را ورودیهای هوای توربین مانند برگرفته از مرسدس E کلاس کوپه احاطه کردهاند. همهی تجهیزات مورد انتظار از یک خودروی قرن بیست و یکمی همچون سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، صندلیهای برقی با تنظیم در ۱۲ جهت، صندلیهای گرم شونده، دوربین دندهعقب، سانروف پانورامیک، ورود بدون کلید و نورپردازی زیبا در این موستانگ الکتریکی بکار رفتهاند.
آویار R67 نیروی خود را از طریق دو پیشرانهی الکتریکی با قدرت مجموع ۸۴۰ اسب بخار و گشتاور ۹۶۶ نیوتون متر میگیرد. این سازنده میگوید موستانگ الکتریکی صفر تا ۱۰۰ را در ۲.۲ ثانیه پر کرده و در ۱.۲ ثانیه هم از سرعت ۷۲ به ۱۰۶ کیلومتر در ساعت میرسد. حداکثر سرعت نیز بهصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
Ali.usa
۲۰ آذر ۱۳۹۷حالا که دنیا داره میره سمت ماشین های الکتریکی
ترجیح میدم این شکلی باشن
ولی غرشش چه کار کنیم ?صدای امریکای چی میشه?
مزدا
۲۰ آذر ۱۳۹۷نوستالژی و مدرنیته در هم ادغام شده چه شده خیلی قشنگه
parsa
۲۰ آذر ۱۳۹۷این توهین بزرگی به یه موستانگ اصیل و کلاسیکه
حسین
۲۰ آذر ۱۳۹۷جای این پروژه ها داخل ایران خالی هست!
حمیدرضا
۲۰ آذر ۱۳۹۷افرین صدا واقعا لازمه برای موتور چون بی صدا خیلی خطرناکه
رها
۲۰ آذر ۱۳۹۷نگران صدا و بوی موتور درونسوز اصلا نباشید به لطف این مدیریت کلان کشوری تو نسل ما و بعد از ما درسته غرش ۶ یا ۸ یا ۱۲ سیلندر را نداریم ولی از شر موتور پراید و پیکان و تیبا و پژو خلاصی نخواهیم داشت .
emad1990
۲۱ آذر ۱۳۹۷من حتی اگه الکتریکی ها دنیا رو بگیرن بازم یه موتور وی 8 درونسوز رو ترجیح میدم