هنریک فیسکر تاکنون طراحی خودروهای منحصر به فرد زیادی را انجام داده است. این بار همکاری او با گالپین برای طراحی یک ماستنگ متفاوت و تیونینگ شده، منجر به خلق یک راکت چهار چرخ شده است.
فورد ماستنگ GT بعد از تغییرات مد نظر مرد دانمارکی، تا دندان مسلح شده است. خودرویی بسیار مهیب و خشن با رنگ تیره، پیشرانه ای وحشی و فیبرکربن در جایجای آن، آمده است تا تصویری جدید از یک ماسلکار را ارائه کند. جلوپنجره بزرگ شش ضلعی همانند یک خمیازه، میماند که با یک نوار کرومی افقی به دو قسمت تقسیم شده است. تقریباً تمامی بدنه، اصلاح شده و با فیبر کربن ساخته شده است. در داخل کابین، نمای کلی تغییری نکرده اما با استفاده از چرم ایتالیایی روی صندلیها و کنسول، تجربه ای متفاوت فراهم میگردد. مهمترین نقطه این کار مشترک، پیشرانه است. جایی که گالپین دست روی موتور ۸ سیلندر ۵.۰ لیتری با سوپرشارژر بزرگ آن گذاشته و قدرت آن را افزایش داده است بهگونهای که میزان قدرت خروجی اندازهگیری شده در چرخها، ۶۳۰ اسب بخار است که با میزان ادعایی ۷۲۵ اسب بخار در انتهای میللنگ، مقداری تفاوت دارد. با این وجود این قدرت از موتور ماستنگ شلبی GT500 که ۶۶۲ اسب بخار است، کمتر است. یک گیربکس شش سرعته دستی هم وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. در عوض گالپین مدل راکت علاوه بر وزن کمتر ناشی از فیبرکربن، سیستم تعلیق مخصوص و اگزوزهای سفارشی، یک خودروی کاملاً منحصر به فرد نسبت به انواع ماستنگ است. متأسفانه هنوز مشخصات دقیق و ویژگیهای این مدل را نمیدانیم. مخصوصاً اینکه شتاب و سرعت نهایی آن برای مقایسه با مدلهایی نظیر شلبی GT500 ضروری است. قیمت فیسکر-گالپین راکت حدود ۱۲۵ هزار دلار است. رقمی که بیشتر آن را برای کلکسیونرها جذاب میکند.۳۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
امیر
۱۹ فروردین ۱۳۹۴یک آمریکایی واقعی.
آمریکا+
آلمان-
Carroll Shelby
۱۹ فروردین ۱۳۹۴اخ اخ قلبم درد گرفت لامصب عشقه منه عشق الانم که دیگه عالیه حرف نداره
محسن
۱۹ فروردین ۱۳۹۴E63 و M5 اینو میخورن…!
Carroll Shelby
۲۰ فروردین ۱۳۹۴تو چقد بی اطلاعاتی که داری سدان لوکس رو با اسپرت دو در مقایسه میکنی هی هم میگن ما حالیمونه بخدا چیزی نگین کسی نمیگه …. راستی داداش شروین من باهاتم بزا هرچی میخوان بگن تازه نمیدونن این ماشین تیون شدس نهایت 5 تا ازش ساخته میشه بد میاد با سدان لوکس مقایسه میکنه واقعا براتون متاسفم
سایه شب
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴فیلم زیاد نگا میکنی؟
M5??
شایان
۱۹ فروردین ۱۳۹۴ماشینه خوبیه ولی دیگه به پای آلمانها نمیرسه
باربد★فقط GM★فقط کامارو
۲۰ فروردین ۱۳۹۴ای خدا هیچ چیزی در مورد شتاب و بیشینه ی سرعت خودرو منتشر نشده بعد علمای گرانقدر(جسارت نباشه ها)شروع کردن به فتوا دادن.
موستانگ همینجوری با قیمت به مراتب کمترش امسال چندین بار فینالیست برترین خودرو ها شد چطوری به پای آلمان ها نمیرسه؟
قدرتش بیشتر از GT500 هست و به احتمال زیاد گشتاورش هم بیشتره و با توجه به دینامیک بهترش هم شتاب بهتری خواهد داشت.آخه چطوری M5 اینو میخوره؟
چرا بدون هیچ تست و مقایسه ای برا خودتون نتیجه گیری میکنید؟
شروین
۲۰ فروردین ۱۳۹۴سلام داش باربد. خوبی؟ علمای آلمانی بازن دیگه. خودت رو ناراحت نکن. جالبیش اینه بعد به ما میگن متعصب!!
شایان
۲۰ فروردین ۱۳۹۴چرا داری جوش میاری من کلی گفتم حتما باید ماشین شتاب یا سرعت داشته باشه میتونه ملاک های زیادی برای بهتر بودن باشه مثل جذابیت یا کیفیت ساخت طراحی و… ضمنا این قیمتش خیلی بالاست کجاش پائینه؟!
شایان
۲۰ فروردین ۱۳۹۴شروین یعنی چی آلمانی باز خب من نظرمو گفتم میتونه درست باشه میتونه نباشه میتونه خوشت بیاد میتونه نیاد لطفا سیاه و سفید نبین عزیزم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ فروردین ۱۳۹۴درود .
ای بابااااا . چقدر میجنگین .
من که کلا موستانگ . کامارو . چلنجر . چارجر رو خیلی دوست دارم . هر گل یک بویی میده .
راستی مدیر شورولت گفته که کامارو خیلی قویتر و بهتر از موستانگه .
خیلی دوست دارم ببینمش .
شایان تو هم شلوغ نکن . وروجک .
شایان
۲۰ فروردین ۱۳۹۴میلاد من چیزی نگفتم که داداش من گفتم این خوبه ولی من اونارو بیشتر قبول دارم همین’ دیگه نظرم ندیم ولی باشه به خاطر شما هم که شده آقا میلاد چیزی نمیگم منم ماشینهای آمریکایی و خیلی قبول دارم بعد آلمانی ها چون کیفیت ساختشون بالاست اصلا just made in usa
شروین
۲۰ فروردین ۱۳۹۴داش میلاد خودت رو عشقه.
شروین
۲۰ فروردین ۱۳۹۴شایان جان من نگفتم نظرت رو نگو. اما به جوری گفتی انگار آلمان از کره مریخ اومده و بقیه هیچی. و به قول باربد وقتی مشخصات ماشین معلوم نیست که نمیشه گفت چی از چی بهتره. بعدشم هیچ ماشینی از اون یکی بهتر نیست. به قول خودت سلیقه اییه.
اما شما نوشتی به پای آلمانا نمیرسه!!!
بگذریم. ما که دعوا نداریم شایان جان.
هرچه میخواهد دل تنگت بگو. ما کی باشیم که به شما بزرگوار بگیم چی بگی و چی نگی.
شایان
۲۰ فروردین ۱۳۹۴ما چاکریم آقا شروین من خودم ماسل کارای آمریکارو خیلی دوست دارم انگار یه فرهنگ دیگه ای از خودروسازی هایه آمریکا واسم قابله احترامه
SAEED
۱۹ فروردین ۱۳۹۴بی نظیره …
farzad
۱۹ فروردین ۱۳۹۴بزرگ ترین برتری ماشین های امریکا یی قیمت پایینشون نسبت به اروپاییاست این ماشین با این که بهتر شده اما دیگه این برتری رو نداره
هادی
۱۹ فروردین ۱۳۹۴منطقه آزاد ارس بیاد بریم یکی بخریم تبریز دیگه شده لوسانجلس دلتون بسوزه ها ها ها ها
Lord Cezar
۱۹ فروردین ۱۳۹۴من تو منطقه ازاد ارس هستم این لفظتون صحیح نیست که میگین بسوزید . اگر خریدار واقعی هستید بفرمایید سفارش بدید با موتور اکو بوست 4 سیلندر براتون بیارن لازم نیست منتظر بمونید . الانم که دوباره منطقه ازاد شده .
اليار
۸ خرداد ۱۳۹۴داداش gt میشه آورد؟؟
shahryar
۲۰ فروردین ۱۳۹۴فقط باید به هادی لبخند ملیح زدو دیگه چیزی نگف(اینجوری) :) !!!
AliZeus
۱۹ فروردین ۱۳۹۴عشقه عشق…اونم مشکی اش…
ebi
۱۹ فروردین ۱۳۹۴برای اولین بار یه ماشین امریکایی نظرمو جلب کرد
Saeed ZL . Ich Gefallen Dominant Banner
۱۹ فروردین ۱۳۹۴سلام ودرود به دوستان
من کاربر جدید پدالم و حدودا چند هفته ای هست که با این سایت آشنا شدم
و اولین بارمه که نظر میذارم
به جهان اتومبیل و علوم و تکنولوژی علاقه مندم
امیدوارم کنار بقیه ی اعضای سایت مطالب مفید و مثبتی یاد بگیرم
خوشحال میشم با دوستان بیشتر آشنا بشم …
سجاد
۱۹ فروردین ۱۳۹۴مفهومِ خوف بودن و عضلانی بودنِ ماشین دوباره تعریف شد >>>>
فقط در یک کلام میشه اونو به طور کامل توصیف کرد : ” فوق العاده زیبا ”
شدیدا منتظر نتایج تست های شتاب و تاپ اسپید هستیم
مرسی دادا
Saeed ZL . Ich Gefallen Dominnant Banner
۱۹ فروردین ۱۳۹۴دقت کردین نسل چهارم ماستنگ و کامارو اصلا شبیه به پونی کار نیستن ؟؟!!
باربد★فقط GM★فقط کامارو
۲۰ فروردین ۱۳۹۴اولاً ورودتان به سایت رو تبریک میگم اما دوست عزیز
من از شما میپرسم پونی کار یا در اصل ماسل کار(لفظ ماسل رو خاص موستانگ و کامارو به کار میبرم)چه ویژگی هایی باید داشته باشه که این دو خودرو فاقدشون هستن؟
HAMID
۲۰ فروردین ۱۳۹۴آقا باربد منظور آقا سعید این بود که اون ابوهت نسل قبلی یشون رو ندارن
البته من اینطوری برداشت کردم.جسارت نباشه آقا سعید.
Saeed ZL . Ich Gefallen Dominnant Banner
۲۱ فروردین ۱۳۹۴اولا سلام ویژه داریم خدمت دوستان عزیز آقا باربد و آقا حمید
دوستان یه جورایی فکر میکنم نتونستم منظورمو خوب برسونم که آقا حمید یه اشاره ای کردن
منظورم این بود که نسل 4 این دو پونی کار همه ی مشخصات و ویژگی های یک پونی کار یا (ماسل کار) رو دارا هستند ولی بین شیش نسلی که ماستنگ و پنج نسلی که کامارو پشت سر گذاشتند ,بین اینا متفاوته و یه جورایی از خودش دوره ولی نمیشه گفت بی اصالته
ممنون از لطف نظرتان
موفق باشید.
امیدبرتر
۱۹ فروردین ۱۳۹۴چه خفن!
سعید
۲۰ فروردین ۱۳۹۴بعد از مدتها کلنجار رفتن با خودم فهمیدم که ماستنگ رو بیشتر از کامارو دوست دارم!!!
البته این رنگشو دوست ندارم،ماستنگ فقط قرمز یا زرد :D
milad
۲۰ فروردین ۱۳۹۴عجب چهره خفنی داره….خوفناک فقط made usa
شهریار
۲۰ فروردین ۱۳۹۴چه هیولای خفنی…ووووووو
Mamas
۲۰ فروردین ۱۳۹۴اون اسب ماستانگ ادمو میخوره خیلی ابهت داره :( عکس سوم واقعا جالبه حال کردم
علی اسلامی
۲۰ فروردین ۱۳۹۴دوستان لطفا در نظر داشته باشید که موستانگ آغازگر یک نسله. نسل ماسل کار ها. مقایسه کردن اون با هر مهشین ماسل دیگه چه آمریکایی چه آلمانی و چه ژاپنی از هر نظر کار اشتباهیه.
amir77
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴به خدا بهترین ماشین دنیا اینه عاشقشم ……………………………………………
مجتبي نقي فام
۱۲ مهر ۱۳۹۴وایییییی عجب ماشین من رفتم منطقه آزاد ارس
اصغر.مرند
۲۹ بهمن ۱۳۹۵سلام.عزیزای آمریکایی باز، توجه به حرفای بقیه نکنید.
در نگاه کسانی که پرواز را نمیفهمند هرچقدر اوج بگیری خواهی افتاد.
موستانگ عشقه… زندگیه… از هر لحاظ که فکرشو بکنی عالیه
BOSS 429
۱۹ آذر ۱۳۹۸اقای علی اسلامی جهت اطلاع بگم موستانگ اغازگر نسل پونی کار هاست نه ماسل کار ها.