ریم اسپرت در کنار تریمهای GT و لیمیتد، از پرکاربردترین تریمهای دنیای اتومبیلسازی است. همانند بسیاری از خودروسازان در ارائه مدلهای اسپرت، فولکس واگن نیز برای خودنمایی در سال ۲۰۱۴، مدل اسپرت پاسات خود را راهی بازار رقابت کرده است. این تریم جدید از پاسات، قرار است فاصله بین کلاسهای SE و SEL را پر کند. علاوه بر ویژگی اسپرتی بودن که در نشانهای مختلف این خودرو دیده میشود، پاسات اسپرت ۲۰۱۴ از بسیاری از تجهیزات ارزانقیمت و مفید، از جمله چراغهای جلوی مهگیر، هواگیرهای عقب، تریم داخلی فیبر کربن فاکس، پدالهای آلومینیوم، صندلیهای با چرم دولایه، صفحات پوششی از جنس فولاد ضدّ زنگ، ابزار شیفت دندهها و چرخهای ۱۹ اینچی و ۱۰ پرهای در لاستیک ۲۳۵/۴۰ کانتیننتال پرو-کانتکت، بهره میبرد. پاسات اسپرت به رنگ سفید یا نقرهای، دارای سقف و پشت آینههای سیاهرنگ است. البته در لیست بالا، اشارهای به موارد ارتقای عملکرد پاسات نشد. سختی بیشتر کمکفنرها، میلههای ضدّ چرخش بزرگتر، واکنش سریعتر فرمان، تعویض دنده بهینه، اگزوز با آزادکننده جریان و همچنین تغییر در قدرت و بهبود صدای ورودی، از دیگر کارهایی هستند که فولکس واگن برای مدل جدید خود انجام داده است.
با توجه به امکاناتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده، فولکس واگن از مدل پاسات جدید خود با عنوان یک «اسپرت راحت» نام میبرد. البته خریداران این مدل میتوانند بین سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با پدل شیفتر (غیر دو کلاچه) و گیربکس دستی پنج دنده، انتخاب خود را داشته باشند.
پاسات اسپورت ۲۰۱۴ در کنار تجهیزات مختلفی که برای راحتی و ایجاد فضای مناسب برای سرنشینان و راننده ارائه داده، تجربه یک سواری راحت با استفاده از یک موتور جدید را پیشنهاد میدهد؛ جایی که در جلوی خود، یک موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر با ۱۷۰ اسببخار قدرت قرار داده است. پیک گشتاور این موتور با اندازه ۲۵۰ نیوتنمتر، از دور موتور ۱۵۰۰ دور بر دقیقه، در دسترس خواهد بود. بنابراین، موتور جدید پاسات، این امکان را بهوجود میآورد که این خودرو بتواند با بزرگان فروش کلاس متوسط، نظیر هوندا آکورد و فورد فیوژن، رقابت داشته باشد. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، حداقل یک ثانیه سریعتر از مدل سال گذشتهی خود، با موتور ۲/۵ لیتری پنج سیلندر، عمل میکند. در تستی که انجام شد، پاسات با موتور ۱/۸ لیتری و سیستم گیربکس اتوماتیک، در مدت ۷/۵ ثانیه، توانست از حالت ایستاده به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این زمان، بسیار بهتر از زمان ۸/۳ ثانیهای فورد فیوژن با موتور ۱/۶ لیتری اکوبوست و قدرت ۱۷۸ اسببخار، و همچنین زمان ۷/۷ ثانیهای هوندا آکورد EX با موتور ۲/۴ لیتری با سیستم CVT و ۱۸۵ اسببخار قدرت است. موتور پرقدرت ۱/۸ لیتری جدید، در تمام پاساتهای دیگر جایگزین خواهد شد و همین طور نسل سوم خودروهای مکزیکی EA888 چهار سیلندر. همچنین، برای سال ۲۰۱۴، خودروهای گلف، بیتل و جتا، در لیست انتظار موتور جدید خواهند بود. پیستونهای کوچکتر سریعتر عمل خواهند کرد و واکنش موتور به پدال گاز بیشتر خواهد بود. این واکنش، بهویژه در محیطهای شهری و مواقع نیاز، بینظیر است.
سیستم ارتباطی Car-Net در پاسات اسپرت تا ۶ ماه به صورت نسخه مجانی در دسترس خواهد بود و پس از آن، برای ارائه خدمات در این سیستم، نیاز به پرداخت ۱۹۹ دلار در سال است. این سیستم دارای ابرازهایی چون: نشانگر اعلام خطر تصادف، دستیار کنار جادهای، تماس اضطراری و دستیار آنلاین مقصد خواهد بود. در پاسات اسپرت، همهچیزی برای راحتی راننده و سرنشینان فراهم شده است. با این حال، در نسخه پایه، خبری از تجهیزاتی مانند دکمه استارت، سیستم راهبری، سقف آفتابگیر، سیستم پرمیوم صوتی و صندلی هوشمند در قسمت جلوی کابین نیست. برای داشتن تجهیزات، باید به فکر تهیه بستههای انتخابی یا تریمهای SEL بود.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
- قیمت مدل تست: ۲۸۴۹۵ دلار(قیمت پایه: ۲۷۲۹۵ دلار)
- نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4توربوشارژ و خنککننده داخلی ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی انژکتور مستقیم.
- گنجایش: ۱۷۹۷ سیسی.
- قدرت: ۱۷۰ اسب بخار در ۴۸۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۲۴۹/۴۷ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۸ متر.
- طول ماشین: ۴/۸۷ متر.
- عرض: ۱/۸۳ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۹ متر.
- وزن کلی: ۱۵۰۴ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۰/۸ ثانیه.
- صفر تا ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت: ۲۶/۸ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۵/۷ ثانیه با سرعت ۱۴۳/۲ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۹/۶۸ متر.
- نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۸۴ g.
مصرف سوخت:
- سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۹/۸ لیتر در شهر و ۶/۹۲ لیتر در بزرگراه
- مصرف سوخت در تست: ۸/۱۱ لیتر در صد کیلومتر.
حامد MASERATI GT
۲۱ دی ۱۳۹۲معرکه است این فلکس واگن
«« میلاد * فقط آلمان * فقط بنز »»
۲۱ دی ۱۳۹۲درود.
خیلی عالی هستش.
یک ماشین مقرون به صرفه و اقتصادی با امکانات و قیمت خوب.
بچه کسی میدونه یک مدل بالاتر از این چه مدلی هست؟؟؟
((( ایران و المان )))
محسن.د
۲۱ دی ۱۳۹۲VW CC
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ دی ۱۳۹۲اینی که شما میگی نمونه ای از پاسات هست که طراحیش شبیه CLS است
و فکر نکنم که رده ای بالاتر از پاسات باشه.
((( ایران و المان )))
مهرداد دریفت
۲۲ دی ۱۳۹۲البته بیرونش رو نپسندیدم و میتونست زیبا تر طراحی کنه و شبیه خودرو جیلب شده اما سوای بخث ضاهری که سلیقه ای هست ماشینه خیلی عالی هست .
زیگما
۲۱ دی ۱۳۹۲متاسفانه یه مشکلی داره این خودرو.اونم اینه که بیش از حد آدمو خسته میکنه.
در کل جای پیشرفت خیلی داره ولی ایراداش واقعا زیاده.
رقیباش سوناتا و کمری و سدان های سایز متوسط هستن
فروشش خیلی کمه امسال هم کمتر شد!
2012: 117,023
2013: 109,652
امیدبرتر
۲۱ دی ۱۳۹۲چه خوشگله!
km
۲۱ دی ۱۳۹۲مدل 2.5 لیتریشو چند وقت پیش آورده بودن قیمت گذاشته بود 200 تومان. این ماشین حرف نداره… بی دلیل نیست که یکی از پرفروش ترین ماشین های تاریخه
محسن.د
۲۱ دی ۱۳۹۲ماشین خوبیه ولی من A3 یا CLA رو به این ترجیح میدم!
«« میلاد * فقط آلمان * فقط بنز »»
۲۱ دی ۱۳۹۲درود.
محسن مگه قیمتش چنده؟؟؟
فکر نکنم که پاسات در رده ی اون ماشین ها باشه.
((( ایران و المان )))
zondar
۲۱ دی ۱۳۹۲F.A
پاسات 2.5 لیتری قیمتش حدود
22 هزار دلاره
محسن.د
۲۱ دی ۱۳۹۲این مدل پاسات که اینجا توضیح داده قیمتش حدود 29 هزارتا و CLA و A3 هم حدودا 30 هزارتا . به نظرمن که ارزش داره کسی هزارتا بیشتر خرج کنه!!!
زیگما
۲۱ دی ۱۳۹۲محسن جوووووون cla و a3 در کلاس این خودرو قرار نمیگیریه ولی در هر حال انتخاب شما محترمه.
Saied
۲۱ دی ۱۳۹۲اگه قیمتش کم باشه خیلی خوبه! ولی اگه رنج قیمتش بالا باشه به نظر من فروش خوبی نخواهد داشت.
حمادي
۲۱ دی ۱۳۹۲شبیهه شکودا هست یک ذره!
مصطفی
۲۱ دی ۱۳۹۲طراحی ساده و در عین حال زیبا و کیفیت محشر.
خدا نصیب همه کنه
hrf
۲۱ دی ۱۳۹۲ماشین خوبیه. کاش حالا ک ب ایران اومده قیمتش هم مثله رقیبش یعنی هوندا اکورد بود
مصطفی
۲۱ دی ۱۳۹۲ماشین های فولکس واگن واقعا بینظیره مخصوصا پاسات و گلف تو آلمان پر فروش ترین ماشین ها هستند
متاسفانه پول و ثروت ملی و از همه مهتر جون کم ارزش ما ایرانی ها داره به پای آشغال داخلی ( پراید و پژو ) و آشغال های چینی از بین میره …
tu5
۲۴ دی ۱۳۹۲پاسات تو آمریکا که خیلی خوب جواب داده حتی از کمری هم بهتر . از نظر فنی واقعا تو کلاس خودش رقیب نداره. متاسفانه وقتی بیاد اینجا حدود 120-150 قیمت داره
meysam
۲ بهمن ۱۳۹۲یه ویدئو تو سایت آپارات هست که یه آقایی که تو نمایندگی فولکس تو آمریکا کار میکنه، فولکس پاسات رو با تویوتا کمری مقایسه میکنه و مزیتهای پاسات رو نسبت به کمری نشون میده که خود من قبل از دیدن این ویدئو بعضیهاشو نمیدونستم. تازه فهمیدم صرفا داشتن پنج ستاره ایمنی کافی نیست و مسائلی در خودروهای اروپایی خصوصا آلمانی لحاظ میشه که در معدود خودروهای آسیایی(مثل هوندا یا سوبارو) دیده میشه و در مورد خودروهای کره ای و چینی….!
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲اگه همین طوری پیش بره فولکس واگن بزرگترین خودروساز دنیا میشه….