فولکسواگن ادعا میکند که پاسات جدید لااقل دو پله بالاتر از رقبایش در سگمنت یا کلاس D قرار میگیرد. هشتمین نسل از خودروی محبوب خانوادگی فولکس اینک لوکستر و پختهتر به نظر میرسد.
۲۰۱۵ VW Passat B8 پاسات جدید که با کد D8 و روی پلتفرم جدید مدولار MQB فولکس ساخته میشود، بزرگترین خودرویی است که تاکنون روی این معماری ساخته شده است. با طول ۴۷۶۷، عرض ۱۸۳۲، ارتفاع ۱۴۵۶ و فاصله بین دو محور ۲۷۹۱ میلیمتر، عریضتر، کوتاهتر و کم ارتفاعتر از نسل فعلی پاسات خواهد بود. اما نکته مهم افزودن ۷۹ میلیمتر به فاصله بین دو محور است که فضای داخلی را ارتقا داده است. علاوه بر افزایش فضای سر و پای سرنشینان، ۲۱ لیتر به فضای بار مدل سدان و ۴۷ لیتر به فضای بار مدل استیشن افزوده شده و اکنون صندوق بار این دو مدل به ترتیب ۵۸۶ و ۶۵۰ لیتر گنجایش دارند. خوشبختانه به لطف استفاده از مواد سبکتر و ساختار جدید، وزن خودرو تا ۸۵ کیلوگرم کاسته شده است. ۲۰۱۵ VW Passat B8 طراحی پاسات جدید بیشتر به سلیقه آمریکایی میماند. یک نوار متالیک روی چراغها و جلوپنجره را فراگرفته و نوارهای افقی روی جلوپنجره و چراغهای جلوی ذوزنقه ای با تکنولوژی LED سبکی با ابهت و شکیل و البته نئوکلاسیک را رقم زدهاند. سه نوع LED برای چراغهای جلو در نظر گرفته و جانشین لامپهای هالوژن شدهاند. پروژکتور کامل با نور کمکی پویا با استفاده از دوربین برای کنترل پرتوهای نور بالا عمل میکند و همچنین چراغهای روزتاب U شکل نیز با ۳۲ لامپ LED عمل میکنند. طراحی خودرو بهگونهای است که آن را خوابیدهتر و عریضتر نشان میدهد. سقف منحنی و شیبدار به شکلگیری چنین تصوری کمک بیشتری میکند. خطوط کناری بدنه که دستگیرههای جانبی هم روی آنها قرار دارد ممکن است الگوهای ب ام و را به ذهن متبادر کند. حتی برش ستون C هم کاملاً مشابه سری ۳ میباشد. ب این وجود در نمای جانبی فولکس آینهها را از روی پنجرهها برداشته و روی درها قرار داده است. ۲۰۱۵ VW Passat B8 نمای عقب خودرو تحت شعاع چراغهای کوچک و فرم ساده درب صندوق قرار میگیرند. اگزوزهای ذوزنقه ای شکل دوگانه برای موتورهای بزرگتر، ظاهری به مراتب متشخصتر به خودرو بخشیدهاند. در مجموع میتوان ترکیب انتهایی خودرو را با الگوهای آشنای مدل CC و گلف R تکامل یافته دانست. ۲۰۱۵ VW Passat B8 Interior ویژگیهای کابین نیز همانند بیرون خودرو شامل یک نوار سرتاسری است که درون داشبورد مشابه جلوپنجره با نوارهای افقی که در بعضی قسمتها با دریچههای تهویه نیز ادغام شدهاند، میباشد. بقیه کابین تقریباً مشابه مدل گلف MK7 میباشد که مدرن، صاف و ساده و شیک میباشد. در روبروی راننده، نشانگرهای داشبورد دیجیتالی برای اولین بار در فولکسواگن مشاهده میشوند که برگرفته از آئودی TT جدید است. این صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی علاوه بر اطلاعات سرعت و دور موتور، برای نمایش اطلاعات سیستم ناوبری و نقشه و دسترسی به تلفن همراه و سیستم سرگرمی به کار میرود. همچنین یک پروژکتور نمایشگر سربالا برای نمایش اطلاعات روبروی راننده و روی شیشه جلوی خودرو به صورت سه بعدی نیز با این سیستم یکپارچه گردیده است.
در کنسول وسط میتوانید آخرین نسل از سیستم سرگرمی فولکس را بیابید. این سیستم با صفحه نمایش بزرگتر و با رزولوشن بالاتر و نمایش سریعتر و روانتر اطلاعات، با گوشیهای هوشمند نیز همراه میشود. سیستم سرگرمی سرنشینان عقب نیز به صورت اختیاری قابل سفارش است.
در مجموع نه پیشرانه مختلف برای پاست جدید در نظر گرفته شده است که همگی ۴ سیلندر با تزریق مستقیم سوخت و مجهز به توربوشارژر میباشند. میزان CO2 تولیدی ۲۰ درصد کاهش یافته است. پنج موتور بنزینی TSI میتوانند محدوده قدرتی بین ۱۳۲ تا ۲۸۰ اسب بخار را تولید نمایند. در حالی که سه موتور دیزلی TDI هم بین ۱۵۰ تا ۲۴۰ اسب بخار خروجی دارند. موتور برجسته دیزلی ۲.۰ لیتری این مدل با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز به توربوشارژر دوقلو و اینتر کولر است. سیستم 4Motion برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ همراه با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک DSG با کلاچ دوگانه هم روی این مدل به صورت استاندارد نصب میگردند که باعث میشوند این مدل دیزلی به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد در حالی که مصرف سوخت آن تنها ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر میباشد.
آخرین نوع از قوای محرکه برای پاست یک پیشرانه پلاگین هیبریدی است. این پیشرانه از ترکیب یک موتور ۱۵۶ اسبی ۱.۴ لیتری TSI و یک موتور الکتریکی ۱۰۹ اسبی خلق میگردد که خروجی مفید ۲۱۱ اسب بخار دارد. شتاب صفر تا صد این مدل کمتر از ۸ ثانیه و نهایت سرعت آن ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. با موتور برقی و نیروی باتریها میتوان به تنهایی تا ۵۰ کیلومتر مسافت را طی کرد. در حالی که با استفاده از باک بنزین و باتری در مجموع برد ۱۰۰۰ کیلومتری را میتوان به دست آورد. مصرف سوخت و آلایندگی این مدل مشابه گلف GTE است یعنی ۱.۵ لیتر سوخت در صد کیلومتر و ۳۵ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر.
ویژگیهای جدید برای پاسات ۲۰۱۵ در نظر گرفته شدهاند. از جمله سیستم رادار با قابلیت ۳۶۰ درجه و تشخیص موانع، نسل جدید سیستم دستیار پارک که به صورت نیمه اتوماتیک، خودرو را فرمان داده و پارک میکند، یک سیستم درب عقب آسانبازشو برای مدل استیشن، سیستم رانندگی خودکار در ترافیک با کمک کروز کنترل تطبیقی شامل فرمان دهی، ترمز و گاز خودکار در سرعتهای زیر ۶۰ کیلومتر بر ساعت بدون نیاز به دخالت راننده، هشدار دهندههای ایمنی برای جلوگیری از برخورد و تصادف و ترمز خودکار الکترونیکی را میتوان نام برد.
فولکس پاسات B8 در سه ماهه پایانی سال در اروپا عرضه میشود. قیمت شروع این خودرو ۲۵,۸۷۵ یورو برای سدان و ۲۵۹۵۰ یورو برای استیشن میباشد. در صورت ورود به کشور ما نیز قیمت آن فراتر از ۲۰۰ میلیونی است که برای نسل قبلی آن در ایران در نظر گرفته شده است. [دانلود ویدئوی طراحی بدنه]. [دانلود ویدئوی کابین و داخل اتاق] [jwplayer mediaid=”۷۹۶۰۹″] [jwplayer mediaid=”۷۹۶۱۰″]
یکی از دلایل اصلی ساخت پاسات، داشتن مشتریهای داخلی سازمانی آلمان و همچنین سازمانهای دولتی اروپا هستند. پرفروشترین ماشین داخل آلمان اول گولفه بعد پاسات، مخصوصا مدل استشن. دلایلش هم دارا بودن تمام استانداردهاست و قیمتش هم استاندارده و پایینتره. برای مثال اگه به ماشینهای سازمانی پلیس آلمان و اتریش و سویس و دانمارک و … نگاه کنید میبینید که چقدر این مدل پرطرفداره در بین سازمانها. در مورد یکی از دوستان که گفته هیچوقت فولکسواگن نمیتونه ماشینهایی مثل کرولا و امثال در ایران داشته باشه اینو میگم که اگه پای مدلهای گولف به ایران برسه و لذت رانندگی کردن با این ماشین و بچشن، اونوقت میبینید که رتبه اول کیه. لطفا به آمار جهانی نگاه کنید. برای مثال امسال گولف ۷ بهترین ماشین دنیا شد.
حسین.ّّّّّfluid
۲۰ تیر ۱۳۹۳داداش درست شنیدی ولی نه اینجوری که گفتی چون هم کلاس پاسات تویوتا کمریه و هم کلاس کرولا فولوکس جتا
s.class
۲۳ دی ۱۳۹۳بنظر من ظاهرش خیلی با شخصیت و سنگینه یا بهتر بگم مثل کت شلوار رسمیه بهتره این ماشینو مدیر ها یا مثلم معاون پرورشیه مدارس بخرن بهشون میاد
حمزه
۱۶ شهریور ۱۳۹۴یکی از دلایل اصلی ساخت پاسات، داشتن مشتریهای داخلی سازمانی آلمان و همچنین سازمانهای دولتی اروپا هستند. پرفروشترین ماشین داخل آلمان اول گولفه بعد پاسات، مخصوصا مدل استشن. دلایلش هم دارا بودن تمام استانداردهاست و قیمتش هم استاندارده و پایینتره. برای مثال اگه به ماشینهای سازمانی پلیس آلمان و اتریش و سویس و دانمارک و … نگاه کنید میبینید که چقدر این مدل پرطرفداره در بین سازمانها.
در مورد یکی از دوستان که گفته هیچوقت فولکسواگن نمیتونه ماشینهایی مثل کرولا و امثال در ایران داشته باشه اینو میگم که اگه پای مدلهای گولف به ایران برسه و لذت رانندگی کردن با این ماشین و بچشن، اونوقت میبینید که رتبه اول کیه. لطفا به آمار جهانی نگاه کنید. برای مثال امسال گولف ۷ بهترین ماشین دنیا شد.
آریا
۷ آبان ۱۳۹۶گلف نه گولف