اختصاصی ژنو ۲۰۱۴ : فولکس واگن از نسخه هیبریدی plug-in گلف ، تحت عنوان گلف GTE رونمایی کرد .
در نمای ظاهری این نسخه از کیت بدنه ای مشابه گلف GTI برخوردار است . مهمترین وجه تمایز نسخه هیبریدی در نمای ظاهری نوارهایی به رنگ آبی هستند . پورت شارژ این خودرو در پشت آرم فولکس واگن که در مرکز جلو پنجره قرار دارد ، واقع شده است . رینگ های ۱۶ اینچی به طور استاندارد برروی این نسخه سوار هستند ، اما بنا به سفارش مشتری رینگ های ۱۷ و ۱۸ اینچی نیز می توانند جایگزین شوند .
در نمای داخل همچون نمای ظاهری ، رنگ آبی تاکیدی بر هیبریدی بودن خودروست . سیستم رسانه ای که دروازه ورود به آن یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی است ، از مهمترین امکانات کابین به شمار می رود . در پشت فرمان هم نمایش دهنده کوچکی به منظور نمایش مقدار انرژی باقی مانده قرار دارد .
یک موتور ۱.۴ لیتری TSI مجهز به توربوشارژر با قدرت ۱۰۲ اسب بخار در ترکیب با یک موتور الکتریکی ۸.۸ کیلوواتی ، وظیفه تامین نیروی محرکه گلف GTE را بر عهده دارند . قدرت و گشتاور تولید شده توسط این ترکیب ، به ترتیب ۲۰۴ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر خواهد بود .
شتاب صفر تا صد ۷.۶ ثانیه ای ، حداکثر سرعت ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت و پیمایش مسافت ۵۰ کیلومتر در صورت استفاده از موتور الکتریکی به تنهایی ، از دیگر مشخصه های فنی این مدل است . مدت زمان شارژ باتری بوسیله پریز برق خانگی ، به طور تقریبی ۳.۵ ساعت خواهد بود .
قوقولی
۱۴ اسفند ۱۳۹۲کوچولوی دوست داشتنی
meysam
۱۶ اسفند ۱۳۹۲فولکس گلف بنزینی در سال 2013 خودرو سال ژاپن شد. ببین این چیه که خود ژاپنیها که ماشیناشون به کیفیت و دوام و کم مصرفی معروفن اینو انتخاب کردن. واقعا باید این فروتنی ژاپنیها رو ستود که پیش خودشون میگن درسته که ماشینهای ما خوبن ولی نباید مردممون رو از سوار شدن ماشین بهتر محروم کنیم. میدونم که الان متهم میشم به تعصب نسبت به آلمانیها. درسته، من عاشق صنعت آلمان هستم ولی بدون تعصب این مطلب رو نوشتم. هوندا آکورد و سیویک هم هر دوشون تو کلاس خودشون در سال 2013 ایمن ترین در دنیا شدند. منبع این خبر(انتخاب گلف در ژاپن) سایت اقتصاد آنلاین هست و چندبن سایت دیگه ولی تعجبم از اینه که چرا پدال اشاره ای به این خبر نداشته.
امیدبرتر
۱۴ اسفند ۱۳۹۲قدرتش اندازه تندر90 هست!!!!!!!!!
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۱۵ اسفند ۱۳۹۲صفر تا صدش چی ؟ مصرفش چی ؟
GTR-50
۱۴ اسفند ۱۳۹۲پدال این پست تکراریه ی بار نزاشتی قبلا؟
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۴ اسفند ۱۳۹۲بسمه تعالی
درسته قدرت موتورش کمه ولی فولوکس واگنه دیگه چی میشه کرد.
من یه ویژگی فولوکس واگن و دوست دارم اونم اینه که همیشه ماشین های کوچیکی تولید میکنه،ولی در کنار کوچیکی یه چیزی تولید میکنه که تمام دنیا دهنش باز میمونه.
رضا
۱۵ اسفند ۱۳۹۲گلف دیزلی یا بلوموشن خیلی خیلی کم مصرفن دیگه هیبریدی میخوان چیکار..
خاوری مزراتی
۱۵ اسفند ۱۳۹۲خب عزیزجان اینکه گامپرت یا زنوو نیست که هزارتا اسب بخار قدرتش باشه… هرکسی را بهر کاری ساختند
بنظرم خوبه ما واقعگرا باشیم … یعنی از ایده آلها فاصله بگیریم .. کیفیت و آرامشی که تو همچین ماشینی نصیب راننده میشه تو زنوو یا گامپرت یه رویاس
Zonda R
۱۵ اسفند ۱۳۹۲F.A
گلف هر چی که باشه
بهترینه
فرامرز
۱۵ اسفند ۱۳۹۲102 اسب بخار + 8.8 کیلووات (۱۲ اسب بخار) میشه ۱۱۴ نه ۲۰۴!!! البته شاید قانون اصل بقای انرژی دیگه معتبر نباشه!
میلاد
۱۵ اسفند ۱۳۹۲موتور بنزینی به قدرت 148 اسب بخار و باتری های لیتیوم یون در اتصال به یک موتور الکتریکی چفت شده به پوسته ی گیربکس به قدرت 102 اسب بخار که در نهایت خروجی نهایی(ترکیبی) آن 201 اسب بخار خواهد بود.(اگر اشتباه برداشت نکرده باشم)
موتور الکتریکی این ماشین توسط یک باتری ولتاژ بالای مایع-خنک-Liquid-cooled (خنک شونده توسط مایع) لیتیوم یون با توان 8.8 کیلو وات ساعت(kWh) تغذیه شده که خود توسط دوشاخه ی قرار گرفته پشت علامت VW روی جلو پنجره شارژ می شود.
میزان انتشار کربن دی اکسید 35 گرم بر کیلومتر!!!(آورین)
ماشینای فولکس با سلیقه ی من اصلا جور نیستن(و نخواهند شد)امااین ماشین مهندسی شگفت انگیزی داره.
مهرداد
۱۵ اسفند ۱۳۹۲میلاد جان به نظرتون 8.8 کیلووات ساعت ظرفیت برای جا به جا کردن وزنی در حدود 1.5 تن به اندازه 50 کیلومتر کافیه؟ اگر این طور باشه بنابراین موتور الکتریکی اش بسیار کم مصرفه!
البته ناگفته نماند که 102 اسب بخار معادل 76 کیلوواته.
میلاد
۱۶ اسفند ۱۳۹۲مهرداد گل، من این متن رو از روی نوشته های اتواکسپرس و نت کار برگردوندم و هیچ گونه دانشی از این که این سیستم چه جور کار می کنه ندارم!
به فروم های خارجی هم که سر زدم چیزی دستگیرم نشد.
شما اگر چگونگی کارش رو می دونی بگی خیلی خوشحال می شیم.
مهرداد
۱۶ اسفند ۱۳۹۲آقا میلاد ممنون که منبع نوشته تون رو ذکر کردید.
بله ظاهرا همین طور هست که شما می فرمایید.
بنا بر ادعای فولکس واگن گلف GTE برای طی مسیری معادل 50 کیلومتر فقط با موتور الکتریکی تنها به 8.8 کیلووات ساعت انرژی نیاز داره. جالب تر اینکه با احتساب هزینه برق مصرفی در تهران ( تقریبا 40 تومان به ازای هریک کیلووات ساعت البته در زمان نگارش مطلب! ) در هر یکصد کیلومتر حدودا 700 تومان هزینه برمی داره!!
این در حالیست که یک خودروی بنزینی با بنزین 400 تومانی در بهترین حالت در هر 100 کیلومتر به 2400 تومان پول نیاز داره!!!
مهرداد
۱۶ اسفند ۱۳۹۲البته این رو هم بگم که میلاد جان به هیچ وجه قصد جسارت نداشتم.
من یک موتور سیکلت برقی دارم که 120 کیلوگرم وزن داره و باتری 1.2 کیلووات ساعتی اش در عمل اون رو فقط 25 کیلومتر جا به جا می کنه.
برای وزنی حدود 10 برابر وزن و مسافتی در حد 2 برابر مسافت موتور سیکلت من یه حساب کتاب سر انگشتی شما رو به رفمی در حدود 20 کیلووات ساعت می رسونه!
تعجب من هم از همین بابت بود. اگر ادعای فولکس واگن درست باشه در نتیجه موتور من خیلی پر مصرفه!
با این حال اگر باعث رنجش شما شدم عذرخواهی می کنم.
میلاد
۱۶ اسفند ۱۳۹۲نه آقا مهرداد بد برداشت نشه، شما تاج سری.
نوشته ی شما من رو به شک انداخت و فقط خواستم از دانش شما استفاده کنم تا شکم برطرف بشه.
باید از شما سپاسگزاری کرد.:)
امید
۱۵ اسفند ۱۳۹۲خوبه مصرف کم شتاب خوب و پیمایش 50 کیلومتری با متور الکتریکیش یه ویژگی خوبه برای گلف افرین به شرفت گلف
سارا
۱۷ اسفند ۱۳۹۲سپاسگذارم از اینکه یه خودرو سبز رو بدون نشون دادن مصرف سوختش معرفی کردین