فولکس واگن

گلف R 400 گلوله هاچ بک آلمانی

فولکس واگن گلف R 400 یکی از ستاره‌های افتتاحیه نمایشگاه خودروی پکن بود. خودرویی که با پیشرانه ۳۹۵ اسبی خود در ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

VW Golf R 400 Concept
VW Golf R 400 Concept

گلف R 400 کانسپت، از یک موتور ۲.۰ لیتری TSI بهره می‌برد که در اصل متعلق به خودروی فولکس پولو WRC یا رالی جهانی است. نیروی این پیشرانه ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور آن ۴۵۰ نیوتن متر است که از طریق یک گیربکس شش سرعته با کلاچ دوگانه به هر چهار چرخ آن منتقل می‌شود.

VW Golf R 400 Concept
VW Golf R 400 Concept

این قوای محرکه در چنین خودروی کوچک و سبکی می‌توانند نتیجه بخش یک شتاب خوب و نهایت سرعتی در حد ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت باشند.

VW Golf R 400 Concept
VW Golf R 400 Concept

در بخش ظاهری با استفاده گسترده از فیبر کربن، سپر و جلوپنجره جدید و اسپویلر عقب و رینگ‌های بزرگ آلیاژی و در داخل کابین با صندلی‌های مسابقه‌ای و روکش چرم و آلکانترا و فیبرکربن، تمایز مناسبی برای این خودروی اسپرت نسبت به سایر نمونه‌های اسپرت گلف ایجاد گردیده است.

VW Golf R 400 Concept
VW Golf R 400 Concept Interior

هنوز جزئیات و برنامه‌ای برای تولید گلف R 400 اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4713 ديدگاه)

    خوبی که خوب تر شد.از هاچبک های کوچولو با شتاب بالا خیلی خوشم میاد مخصوصا از این و مزدا 3 MPS.

    1. شاهین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      گلف اینقدر سابقه ی خوب و درخشانی داره که به این کلاس میگن کلاس گلف! افرین به فولکس واگن.هنوز هم با دیدن گلف های قدیمی،روحیه ی ادم زنده میشه.

      1. Ehsan

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1243 ديدگاه)

        درود شاهین جان ، هر وقت اسم گلف میاد یا عکسش رو میبینم مو به تنم سیخ میشه عاشق گلفم ، اصلا فولکس واگن خدای هاچ بک هاست

    2. امیر

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (329 ديدگاه)

      منم خیلی خوشم اومد شاهین جان البته یه نمونه گل هم تو ایران بود که خیلی حالم گرفته شد نمیدونم تولیدش متوقف شد یا دیگه به ایران وارد نشد حالا هرچی که هست ماشین خوبی بود

      1. شاهین

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4713 ديدگاه)

        امیر جان اون گل مال برزیل بود.ماشین خوبی بود ولی بعضی ایراداش خیلی معنی دار بود مثل ضعف عجیب دسته موتور.
        مورد بعدیش اینکه اگه کنسولشو میدیدی،واقعا هیچی نداشت!(توی مطلب پورشه ماکان هم با کنایه گفتم که تعداد دکمه های صندلی های اون از داشبورد گل بیشتره!)
        در کل ماشین خوبی بود و رقیب 206 تیپ 5 محسوب میشد.ارادت.

  2. محمد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    سنگ محکی برای دیگر خودروسازان
    یک معیار واسه تمامی خودروسازها اینه که بتونن خودروی هاچ بکشون رو به هر چه بیشتر به گلف نزدیک کنن
    شاهکاره

  3. Only Japan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    فولوکس واگن جون مادرت قیافه ی گلف رو عوض کن دیگه خیلی طولانی شده ، گفتیم اصالت نه اینکه دیگه سال تا سال فقط رینگ عوض کنی کم کار تنبل یکم ریسک کن ، نمیگم بده ولی زیادی تکراری شده حالا اون دیس رو بزن ولی خودت یکم روش فکر کن ، چرا مزدا 3 اینجوری نیس؟

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود . تو برو این حرفو به لندکروز بزن .

      1. شاهین

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4713 ديدگاه)

        داداش یه سر به جی میلت بزن.ارادت.

      2. امیر

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (329 ديدگاه)

        395 اسب بخار دیگه جایی برای حرف باقی نمیذاره با توجه به جثه و وزن کمی که داره اگه وارد ایران بشه خیلی راحت روی جنسیس کوپه رو کم میکنه

    2. Ehsan

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1243 ديدگاه)

      قیافش خیلی خوبه ، فکر کنم اگر به فولکس واگن بگیم که قیافه گلف رو عوض کن مثل این میمونه که به پورشه بگیم قیافه 911 رو کلا عوض کنه

  4. Only Japan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    گلف = لایک
    مزدا 3 = آنلایک

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود . تو مقایسه نذار .

      اینو همه میدونن که تویوتا در طراحی تنبله و شهره ی عالمه .

      شماها فکری به حال طراحیه یکسان یک برند معمولی با یک برند لوکس بکنید .

  5. GTR-50

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (492 ديدگاه)

    خیلی از این هاچبکا خوشم میاد.

  6. مصطفی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    عجب کاری کردن ها!مثل این میمونه که بخوایم قلب یه فیل رو به موش پیوند بزنیم!

  7. زیگما

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    با اون قسمت مخملی روی صندلی هاش خیلی حال کردم.

  8. Blindman

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    قیافش تکراریه موتورش عالیه

    1. mory

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (417 ديدگاه)

      در عین تکراری بودن به شدت محبوبه
      این ماشین از نظر طراحی بیرونی واقعا عالیه روش فکر شده
      رگه های سبز بی نظیرش کرده

  9. شاهین

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4713 ديدگاه)

    پدال،مقایسه ی بین بی ام و M235i و مرسدس بنز CLA45 AMG رو بذار.موتور ترند به تازگی انجام داده.

  10. ROLSE ROISE

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    جالبه برای کسی که اسپرت پسند باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  11. PEUGEOT

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (998 ديدگاه)

    ماشینای فولکس قشنگ نیستن
    این ماشین هم از این قاعده مستثنی نیست اما رینگ های قشنگی داره
    چه شتاب و سرعتی داره
    این ماشین میتونه خیلی از ماشینای بزرگتر از خودشو (از نظر قیمت) سوسک کنه
    خیلی حال میده آدم ماشین ارزون داشته باشه ولی بتونه با ماشین های مدل بالا رقابت سرعتی و شتابی بکنه

  12. sadegh

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    هنری که تو موتورش به کار رفته خیلی بشتر از هنریه که تو ظاهرشه، قیافش هم خیلی قشنگه ولی واقعا موتور خیلی شاخی داره. بویین توربوء یا تک؟

    1. شاهین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      صادق جان اگه حوصله و وقت داشتی به این لینک سر بزن.مشخصات کامل همه ی موتورهای فولکس واگن رو نوشته.ارادتمندم.

      http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines

      1. sadegh

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2117 ديدگاه)

        شاهین جون واقعا ممنون، خیلی جیزای جالبی توش پیدا کردم، یه سری اطلاعات در مورد موتورای TSI و TFSI میخواستم پیدا کردم.
        چاکریییییم.

        1. شاهین

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          مخلصم داداش.

  13. علی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    سلام بچه ها یه سوال داتشتم
    این موتور 2 لیتری که میگن همون موتور 2000 خودمونه؟؟؟؟

    1. شاهین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      علی جان بله 2.0 لیتر معادل 2000 سی سی هست.در واقع هر لیتر برابر 1000 میلی لیتر یا همون سی سی هستش.هر دو رو به کار میبرن.ارادت.

    2. PEUGEOT

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (998 ديدگاه)

      بله علی جان همون 2000 خودمونه. فقط واحد حجمشون فرق می کنه یعنی یکی با واحد لیتر میگه و یکی با واحد سی سی
      برای مثال 1.8 لیتری همون 1800 سی سی و 2 لیتری همون 2000 سی سی خودمونه
      3 لیتری همون 3000 سی سی هستش
      فقط طرز بیانش فرق می کنه

    3. رضا

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1691 ديدگاه)

      بله داداش
      لیتر رو در 1000 ضرب میکنی میشه حجم مونور به سی سی

      1. PEUGEOT

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (998 ديدگاه)

        دقیقا داداش

  14. Ati

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (216 ديدگاه)

    کلاچ دوگانه چیه دوستان؟

    1. sadegh

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2117 ديدگاه)

      ببین یکم توضیحش سخته، مثلا وقتی داری با دنده 2 حرکت میکنی، همزمان چرخ دنده ی دنده 3 هم در حال چرخشه ولی توسط یک کلاچ ارتباطش با چرخ ها قطعه و به محض اینکه زمان تعویض دنده برسه، چرخ دنده ی در حال چرخش دنده 3 درگیر میشه (همزمان با اینکه دنده 2 از درگیر بودن خارج میشه) و این زمان تعویض دنده رو خیلی کاهش میده

      1. مجتبی

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (216 ديدگاه)

        دمت گرم دادا یه چیزایی فهمیدم اینطوری فکر کنم وقتی هم دنده عوض میکنی دور موتور کمتر پایین میاد نه؟
        تو معکوس دادن دیگه تاثیر نداره؟

        1. sadegh

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2117 ديدگاه)

          ممنون مجتبی جون، ببین در واقع توی این نوع گریبکس ها دو شافت وجود داره که یکی شامل چرخ دنده های زوج و یکی شامل چرخ دنده های فرد، در این حالت یکی از کلاج ها دنده های فرد رو کنترل میکنه و کلاچ دیگه دنده های زوج، برای همین انتقال قدرت به چرخ ها دائم انجام میشه و تعویض دنده سریع انجام میشه.
          برای معکوس هم جواب میده، چون شافت ها همه چرخ دنده ها را میگردونن نه فقط دنده بعدی رو.

    2. شاهین

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      با اجازه از دوستان

      سیستم انتقال قدرت از نظر نوع تعویض دنده به دو دسته معمولی و اتوماتیک تقسیم بندی می شوند. در انتقال قدرت معمولی، راننده با فشار دادن پدال کلاچ و با استفاده از دسته دنده، دنده را تعویض مى نماید. در سیستم انتقال قدرت اتوماتیک با استفاده از یک مبدل گشتاور و یک یا چند مجموعه چرخ دنده سیاره اى، همه کارهاى تعویض دنده به صورت خودکار انجام می گیرد. اما سیستم دیگرى مابین این دو سامانه وجود دارد که ترکیبى از بهترین ویژگى هاى هر دو را دارا می باشد و آن سیستم انتقال قدرت دو کلاچه است که به آن، انتقال قدرت شبه اتوماتیک، دستى بدون کلاچ یا دستى انتقال قدرت اتوماتیک شده هم گفته مى شود.
      در این گیربکس ها پدال کلاچ وجود ندارد ولی مجموعه دارای دو کلاچ است که به وسیله سیستم های الکترونیکی و هیدرولیکی کنترل می شوند. به این ترتیب هنگام تعویض دنده ها، نیروی درگیر بین موتور و چرخ ها قطع نشده و تعویض بدون ضربه و تکان و به صورت یکنواخت انجام می شود. در این گیربکس چرخ دنده ها روی دو شفت واقع هستند و در واقع دنده های زوج روی یک شفت و دنده های فرد روی شفت دیگر قرار می گیرند. شفت خارجى به چرخ دنده هاى دو و چهار وصل است و شفت داخلى به چرخ دنده هاى اول، سوم و پنجم متصل می باشد. یک کلاچ چرخ دنده هاى دوم و چهارم را کنترل مى کند و کلاچ دیگر به صورت مستقل چرخ دنده هاى اول و سوم و پنجم را کنترل مى کند. این همان چیزى است که تعویض یکنواخت و مداوم دنده ها را ممکن مى کند و در عین حال قدرت همواره به صورت ثابت به چرخ ها منتقل مى شود.
      البته در این نوع از سیستم گیربکس مبدل گشتاور وجود نداشته و به جای آن از کلاچ خیس استفاده می شود. در کلاچ خیس اجزای کلاچ درون مایعی قرار دارند که این مایع علاوه بر کاهش گرمای ایجاد شده در آن از اصطکاک بیش از اندازه نیز جلوگیری می کند.

      1. مجتبی

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (216 ديدگاه)

        ولی این گلفه هم دسته دنده داره هم پدال کلاچ
        http://www.gtspirit.com/wp-content/uploads/2014/04/gtspirit-beijing-2014-auto-china-0250-640×426.jpg

  15. رضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    شتاب 3.9!!!!!
    از استون و جگوار و m6 و …. سریعتره

    1. امیر

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (329 ديدگاه)

      یه نگاه هم به وزن و جثه ماشین بکن فقط که شتاب نیست
      جگوار و آستون و m6 ازین ماشین سنگین ترن چون این هاچ بکه

      1. فرهاد

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        خب این که کعلومه داداش
        ولی فکر کن وقتی از کتار ماشینای 100 هزار دلاری رد میشی چه حالی میده و مهمتر راننده اون ماشین قیافش چجوری میشه (:

  16. امید

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    چقد عالیه افرین گلف اینجا هنوز دارن پیکان وانت اشغالو تولید میکنن که هیچی جز اشغال نیست اونم با چه قیمتی 14 میلیون موردشور خودتو وانتت رو ببره انشاالله با همون وانت ببرنتون قبرستون

  17. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    کاشکی قیمتشو مینوشتین .

    درسته که بنز A45 AMG با این در یک محدوده قیمتی نیستن ، ولی در عملکرد

    فنی قابل مقایسه هستن .

  18. adel

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (169 ديدگاه)

    وااااااااای چه ماشین باحالیه…
    اون رنگ فسفوریش دیووونه میکنه…

  19. Un4given

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (234 ديدگاه)

    یکی از بهترین گلفهایی که تا بحال اومده، فولکس با ساخت اینا خدمت بزرگی به بشریت کرده که در آینده مشخصتر میشه .

  20. hrf

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    هیچی مثل ی هاچ بک تند و تیز نمیشه

    1. Zonda R

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      @.F
      اخرشه

      1. فرهاد

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        بدجور باهات موافقم
        خداییش ماشین برای شهر فقط هاچبک با هندلینگ بالا و شتاب خوب
        یعنی همین
        (:

  21. amir

    ۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از بغل چراغ پشت مثل مدل های قدیمیه گلفه 2000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا