فولکس واگن

فولکس T-ROC ؛ کراس اور یا کوپه یا روباز ؟!

اختصاصی ژنو ۲۰۱۴: وقتی فولکس کار روی پروژه های مختلف برای ساخت شاسی بلندهای جدیدش را بصورت موازی انجام می دهد، بدین معنی است که آنها وسواس زیادی برای سال ۲۰۱۶ میلادی دارند؛ همان سالی که قرارست SUV های جدیدش را در خیابان ها ببینیم . . .

Volkswagen T-ROC Concept
Volkswagen T-ROC Concept

فولکس واگن هم اکنون دو SUV با نام های تیگوان و توآرگ برروی خط تولید دارد اما به نظر میرسد آن ها تصمیم دارند در این کلاس یک خودروی دیگر را به بازار عرضه کنند .کراس اور مفهومی جدید T-ROC نیز در همین راستا به نمایشگاه آمده بود. به یاد داشته باشیم که قبل از T-ROC فولکس محصولات دیگری مانند CrossBlue (آمریکا)، CrossBlue Coupé (چین) و همچنین Tiguan (هند) را نیز رونمایی کرده بود.

اما به T-ROC برگردیم که بر پلتفرم MQB فولکس ساخته شده. می دانید کدام پلتفرم است؟ همانی که نسل سوم آئودی A3 ، نسل سوم سئات لئون، نسل هفتم گلف ، نسل سوم TT و همچنین نسل سوم اشکودا اوکتاویا با آن ساخته شده اند.

 

ویژگی خاص ظاهری T-ROC نه رنگ آبی اختصاصی (Blue-Splash Metallic) آنست، نه خانه های بزرگ جلوپنجره و حتی نه چراغ های روز به همراه چراغ های LED آن. این خودرو سقف دو تکه ای دارد که می توان آنرا بصورت دستی جدا و در صندوق عقب جاسازی کرد. یعنی حالا با یک کراس اور کوپه روباز سروکار داریم.

درون کابین T-ROC دوباره همان تریم آبی به چشم می خورد، صندلی ها چرمی بوده، سیستم تهویه تماما دیجیتالی است و درون صفحه کیلومتر نیز یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی بکار رفته. اما در بالای کنسول از یک تبلت بعنوان نمایشگر سیستم چندرسانه ای خودرو استفاده شده که قابلیت جداشدن نیز دارد.

حالا سری به مشخصات فنی T-ROC بزنیم:

  • پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو دیزلی.
  • قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر.
  • گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه DSG .
  • سیستم محرکه 4MOTION (یا همان AWD).
  • وزن ۱۴۲۰ کیلوگرم.
  • رینگ های ۱۹ اینچی با تایرهای ۲۴۵/۴۵ .
  • شتاب ۶.۹ ثانیه.
  • حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت.
  • مصرف ترکیبی ۴.۹ لیتر.
  • تولید ۱۲۹ گرم CO2 در هر کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ناصر

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (190 ديدگاه)

    هم زیباست و هم نسبت به وزن و موتورش خیلی کم مصرفه

    1. فرامرز

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      درست میگی ناصر جان اما هر چند قدرت موتورش خیلی مشابه قدرت موتورهای ۲ لیتری توربو دیزلی بی ام و هست، مصرفش یکم بیشتر و آلایندگیش ۲۰ گرم بیشتره! حداکثر سرعتش هم کمتر از انتظاره (چون فکر نکنم محدود شده باشه). با توجه به این که ۳ سال دیرتر رونمایی شده انتظار بیشتری میرفت.

  2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    خیلی خوشگله ، به نوعی میشه گفت حالت سقف پورشه 911 تارگا رو روی این

    فولکس پیاده کرده .

    خداکنه اینجور کاخونه ها که ماشین های ارزون دارند ، در ایران کارخونه

    بسازند و یا محصولاتشون مونتاژ بشه .

    فولکس واگن . هوندا . تویوتا . اشکودا . سئات . نیسان . و ….

    1. امید

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1320 ديدگاه)

      اره خدا کنه مردیم این قدر ماشینای تکراری و زشت تو خیابونا دیدیم حالم بهم میخوره از سایپا و ایرانخودرو دزد با پررویی میان میگن با این قیمتای بالا داریم ضرر میکنیم تولید برامون صرف نداره…
      خب پس غلط میکنین تولید میکنین
      دزدا

  3. کافر مقدس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    از هر طرف شبیه یه کمپانی آلمانی ــــه :d

  4. خاوری مزراتی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1100 ديدگاه)

    ولکس واگن میره که مقام نخست بزرگترین خودروسازجهان رو از آن خودش کنه… چه میکنه این کیفیت، واقعا ولکس واگن ماشیناش تو رنج خودشون عالین…

  5. کافر مقدس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    آره بشین تا مقامی که سالها دست تویوتا و جنرال موتورز ـه برسه ب دست مورچه خوار !

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      کافر جان هیچ چیز هنوز معلوم نیست . شاید بزرگترین خودرو ساز دنیا شد ،

      شایدم ورشکسته شد . شایدم یک شرکت دیگه خریدش . اینده و زمان همه چیزو

      مشخص میکنه . ولی الان هم رتبه ی خیلی خوبی در دنیا داره . تو مجله ماشین

      نوشته بود که خود تویوتا و جنرال موتورز هم به این گفته ی فولکس اذعان

      دارند و باید برای جلوگبری از عناوین پایین تر ، باید راه های بهتری

      انتخاب کنند تا مقام اول را نگه دارند .

      بعدشم جنرال موتورز هم چندین برند را زیر شاخه ی خود دارد .

      اگر نگاهی به تاریخ خودرو سازی بندازی ، میبینی که ژاپنی ها علاقهی

      چندانی به خرید برندهای دیگر ندارند .

      امریکایی ها هم بهترین ادغام و یا خریدشون اپل المان است . تا جایی که

      از طراحی المانی اپل برای طراحی بیوک استفاده میکنند .

      ولی برند های پونتیاک . ولوو . مرکوری . کرایسلر . ساب . هامر . جگوار .

      لندروور . و …. هرکدامشان به نوعی و به دلیلی یا از بین رفتند و یا

      فروخته شدند .

      ولی بدون تعصب به زیر مجموعه های المانی ها نگاه کن . بهترین مدیریت را

      هم برای برند های خودشون و هم برای برندهای دیگر کشور ها انجام میدهند .

      به زیر مجموعه هاشون اضافه کردند ، که کم نکردند . از ضررده به سود ده

      رسوندند . بوگاتی رو دوباره زنده کرد .

      اگر مدیریت قوی نداشتند ، نمیتونستند که برند هارو اداره کنند .

      این مطلب رو میتونی از هر کجا و هر نشریه پیدا کنی و بخوانی .

    2. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      کافر جان من قبلا هم با سند و مدرک ثابت کرده بودم که در امد فولوکس از تویوتا بیشتره و فولوکس بزرگترین خودرو ساز دنیاست . نباید با دید سطحی به مساعل نگاه کرد و تیراز تولید رو معیار قرار داد چون یه لامبرگینی اندازه ی ده تویوتا قیمت داره . بزرگ ترین خودرو ساز باید بر اساس در امد سنجیده بشه و در حال حاضر فولوکس واگن اوله

      (پرچم بالاست)

  6. خاوری مزراتی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1100 ديدگاه)

    کافرجان یکم اینکه من پایان نامه م در حوزه صنعت خودروسازی بوده همین الانشم خیلی رقابت تویوتا و وولکس واگن عوض شده
    دوم اینکه ما ایرانی ها مردمی به غایت باهوش اما متعصبیم دلیلی نداره از تویوتا یا نرال موتورز یا وولکس طرفداری کنیم مگراینکه برتری خاصی بهم داشته باشن… تویوتا مبدع بخش عظیمی از نوآوری های دنیای خودروه اما اینروزها وولکس داره ازش جلو میزنه… این یه واقعیته… حتما یه سری به http://www.oica.netبزن

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      خاوری جان این لینکی که گذاشتی کار نمیکنه .

      بعدشم به نظر من بیشترین مبدع المانی ها هستند . البته لکسس و تویوتا در

      مشتری مداری ، یکی از کارخانه ها است که حرف و اول و میزنه .

      ولی تو خود همین پدال ببین : در ماه چنتا خبر از المانی ها و چنتا خبر

      از امریکا ژاپن و ایتالیا و فرانسه میبینی . صنعت و همه ساختن .

      یک کشور بیشتر . یک کشور کمتر .

  7. خاوری مزراتی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1100 ديدگاه)

    میلاد این سایت مرجع جهانی آماروارقام و اطلاعات جهانی صنعت خودروه… واقعن اطلاعات مفیدی داره… مخصوصا بلحاط اقتصادی و تاثیرعطیم صنعت خودروسازی تو اقتصاد جهانی و اقتصادملی
    اینم لینکش
    http://www.oica.net/category/production-statistics/

  8. خاوری مزراتی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1100 ديدگاه)

    میلاد جان تویوتا تو بخشهای مالی و مدیریتی مبدع بسیاری از نوآوریها بوده که تو چهره ظاهری خودروها دیده نمیشه… نشنیدی میگن کیفیت ژاپنی مدریت آمریکایی مهندسی آلمانی
    درود بر وجدان و تعهدکاری
    میلاد این آدرس اویکا است. بهش سر بزن
    http://www.oica.net/category/production-statistics/

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      خاوری جان ، همشون در کیفیت و مهندسی واقعا سر امدن . اختلافشون کمه .

      ولی مدیریت امریکارو قبول ندارم . خیلی از برندهارو به فنا داد .

      حالا به هر علتی .

  9. رضا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    دیگه ماشین میسازن واسه سرگرمی مردم نه واسه نیازشون چون اینا بیش از نیازن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا