اختصاصی ژنو ۲۰۱۴ : فیات از بزرگترین عضو خانواده پاندا رونمایی کرد .
پاندا کراس از سیستم چهار چرخ متحرکی مشابه نسخه ۴×۴ بهره می برد. این سیستم باتوجه به کشش چرخ ها ، گشتاور را به صورت خودکار میان چرخ های جلو و عقب توزیع می کند . همچنین به منظور سهولت رانندگی برای جاده های پر دست انداز ، سیستم Hill Descent Control به این مدل اضافه شده است . برای القای حس آفرود ، تغییراتی هم در ظاهر خودرو اعمال شده است که چندان زیبا به نظر نمی رسند . سیستم اطلاع رسانی Blue&Me در کنار سیستم کنترل شرایط جوی و تریم های چرم از مهمترین ویژگی های کابین پاندا کراس می باشد .
فیات دو موتور مختلف را برای این خودرو در نظر گرفته است . اولی یک موتور ۰.۹ لیتری TwinAir با قدرت ۹۰ اسب بخار و دیگری یک موتور ۱.۳ لیتری MultiJet با قدرت ۸۰ اسب بخار . جعبه دنده ۶ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت را بر عهده خواهد داشت . همچنین سیستم تعلیق جلو و عقب نیز به منظور سازگاری با سیستم ۴×۴ بروزرسانی شده اند .
محمد
۱۴ اسفند ۱۳۹۲انگیزه ساخت این ماشین چیه ؟شاید در اینده تو ایران تولید بشه همه شرایط و داره :D
خاوری مزراتی
۱۵ اسفند ۱۳۹۲عزیزدلم انگیزه نمیخواد.. امروز هرچی که تقاضا بشه توسط کارآفرینان عرضه میشه…
تو کشورهای مرفهی مث کشورای اروپایی معمولا هرخانواده چندجور ماشین داره که برای مصارف مختلف استفاده میشه
تازه خود شرکتها هم با ایده پلت فورم مشترک هم به تنوع محصولاتشون کمک میکنن و هم بازاراشونو توسعه میدن
Zonda R
۱۵ اسفند ۱۳۹۲F.A
فیات داره چکار میکنه؟
خاوری مزراتی
۱۵ اسفند ۱۳۹۲جناب زوندا این فقط جهت مصرفه و تنوع در مصرف .. همون ایده گشایش بازار
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۱۵ اسفند ۱۳۹۲تو اروپا هر خونواده چندتا ماشین داره ؟ کی همچین چیزی گفته ؟ اولا عموم مردم مرفه نیستن واسه همین پر فروش ترین ماشینا هرگز ب ام و 7 و بنز s نیستن ، ثانیا بیمه رو اسب بخاره خداد یورو هم پولشه چند تا ماشین ؟؟؟ جمع بزنی یهو میشه 500 اسب یارو بدبخت میشه ، اگر پارکینگ نباشه که باید خداد یورو پول پارک هم بدن . این در حالیه که بهترین سیستم ترانسپورت عمومی رو دارن اروپایی ها ، میتونن رو ثانیه به ثانیش برنامه ریزی کنن و به موقع برسن بسیار راحت و کم هزینه ، مگه مرض دارن چندتا ماشین بخرن ؟ چه لزومی داره ؟ بنزین گرون هم بهش اضافه کن . اروپایی ها معمولا یه ماشین یا اصلا ندارن ، مگر عده ای خاص ، خل که نیستن وقتی بهترین ترانسپورت رو دارن پول بنزین آنچنانی بدن.
فرامرز
۱۵ اسفند ۱۳۹۲بیش از ۹۰ درصد خودروهایی که تو آلمان مردم سوار میشن موتور کوچکتر از ۱۶۰۰ سی سی دارن. معمولاْ هر خونه یه ماشین داره اما چون جوونا به علت فراوانی کار و سطح رفاه اجتماعی بالاتر نسبت به ایران (خرج ۳ برابر ایران و درآمد ۱۰ برابر) از ۲۰ سالگی جدا میشن و یه ماشین دست دوم (مثلاْ بی ام و ۳۱۶ ده سال کارکرد با قیمت ۲-۳ هزار یورو) میخرن تعداد خودروهایی که تو خیابون دیده میشه زیاده. ضمناْ مالیات آلایندگی سالیانه (۱۰۰-۲۰۰ یورو) و کرایه پارکینگ ماهانه (۵۰-۱۰۰ یورو) امکان چند خودرو داشتن رو از خیلی ها میگیره. ظهور شاسی بلندهای کراس اور هم این مسئله رو تایید میکنه که مقرون به صرفه نیست که چند تا ماشین با هم داشت. بنزین هم تو آلمان لیتری حدود یک و نیم یورو هست!!!
Zonda R
۱۵ اسفند ۱۳۹۲F.A
حالا این ماشین قراره چکار کنه؟
داوود
۱۵ اسفند ۱۳۹۲رو دست رنو و سانگ یانگ داره میاد از نظر زشتی!!!!
مشالاااا به این اعتماد به نفس فیات
امید
۱۵ اسفند ۱۳۹۲طراحیش که چیزی نگم بهتره قدرت متورش خیلی پایینه 80 اسب بخار این چیه بابا ای کاش قیمتشم میگفتی بشه حداقل یه مقایسه قیمتی با هم رده های خودش کرد
فیات اصلا نظری ندارم در مورد این مدل خودرو امیدوارم به خط تولید نرسونی این مدل خودرو
محمدجواد
۱۵ اسفند ۱۳۹۲ناز و کوچک!!
سارا
۱۷ اسفند ۱۳۹۲فیات همیشه نشون داده که فارغ از زمان همیشه میتونه زشت ترین خودرو ها رو طراحی کنه
نوید
۳ بهمن ۱۳۹۳نسبت به نسل قبلش پیشرف چشمگیری نکرده
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۴اگه قیمتش با پراید یکی باشه خوبه یعنی فروش فوقالعاده ای خواهد داشت اما اگه قیمتش بره بالا دیگه هیچی…….