سال ۲۰۰۸ میلادی لامبورگینی در نمایشگاه خودروی ژنو از تاپترین عضو خانواده گالاردو رونمایی کرد؛ خودرویی که همان پیشرانه ۵.۲ لیتری سایر گالاردوها را داشت اما قدرت و گشتاور خروجی آن فراتر از همه بود . . .
گالاردو LP560-4 نام این خودروی جدید بود (با تلفظ اسپانیایی گایاردو). LP560-4 بیش از ۲۰ کیلوگرم سبکتر از سایر مدلهای پایهای گالاردو است. بلوک آلومینیومی موتور این خودرو فضای لازم را برای قرارگیری ده سیلندر با زاویه مرکزی ۹۰ درجه فراهم کرده است. سوپاپهای ۴۰ تایی آن نیز دارای سیستم زمانبندی متغیر VVT است.
حجم دقیق سیلندرها 5204cc ، قطر آنها ۸۴.۵ میلیمتر و کورس آنها نیز ۹۲.۸ میلیمتر است. پیشرانه گالاردو LP560-4 با نسبت تراکم ۱۰:۵:۱ میتواند ۵۵۲ اسببخار قدرت در 8000rpm و همچنین ۵۴۰ نیوتنمتر در 6500rpm تولید کند. این اعداد بدین معنی است که این خودرو به ازای هر لیتر از حجم موتور خود میتواند بیش از ۱۰۶ اسببخار قدرت تولید نماید.
گالاردو LP560-4 در کمتر از ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ و در نهایت میتواند به سرعت ماکزیممی معادل ۳۲۵ کیلومتر برساعت دست یابد. شتاب صفرتا ۲۰۰ آن ۱۱.۸ ثانیه و یکچهارم مایل را نیز در ۱۱.۲ ثانیه و با سرعت ۲۰۸ کیلومتر برساعت طی میکند. میزان مصرف سوخت این خودرو ۲۱ لیتر در سیکل شهری و ۱۴ لیتر در سیکل جادهای است. حجم باک آن نیز حدودا ۸۰ لیتر است.
LP560-4 دارای بدنه و یک شاسی آلومینیومی بوده و سیستم تعلیق آن در جلو و عقب از نوع دوجناغی به همراه ضربهگیرهای گازی است. رینگهای ۱۹ اینچی آن از نوع Apollo بوده که با تایرهای پیرلی PZero پوشانده شدهاند. این تایرها در جلو ۲۳۵ میلیمتری و در عقب ۲۹۵ میلیمتری هستند.
این خودروی ۱۵۹۷ کیلوگرمی، ۴۳% از وزنش را روی محور جلویی و مابقی را روی محور عقبی توزیع کرده است. طول، عرض و ارتفاع گالاردو نیز به ترتیب ۴۳۴۵ میلیمتر، ۱۹۰۰ میلیمتر و ۱۱۸۴ میلیمتر است. دیسکهای کربن سرامیکی با کالیبرهای ۸ گیرهای ساخت برمبو و گیربکس شش سرعته ترتیبی نیمه اتومات E-Gear از دیگر مشخصات گالاردو LP560-4 خواهد بود. ناگفته نماند که قیمت پایهای این خودرو در سال ۲۰۰۹ میلادی چیزی در حدود ۲۲۱,۰۰۰ دلار بوده است.
omid
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱عاشق رنگ زردشم.
Ali/n
۲۰ شهریور ۱۳۹۱این 221 ملیون دلار بیاد ایران میشه 700ملیون!
ma
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲گالاردو یعنی شاهکار ماندگار لامبورگینی.ماشینی که هرگز قدیمی نمیشه
سعید
۵ فروردین ۱۳۹۴لامبو فقط نارنجی
Milad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱بخدا 221 میلیون پولی نیـــست :(
ولی حیف که شرایت وارداتش محیا نیست.وگرنه حتما. . .
میترا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱عزیز جون اولا شرایط نه شرایت!!!!
دوما 221 میلیون چی؟منظورت تومن که نیست؟چون 221 هزار دلار با احتساب دلاری 1700 تومن میشه به عبارت 375میلیون و 700هزارتومن.!!!
سوما احتمالا برای شما پولی نیست برای ما که پراید سواریم میشه درآمد همه ی عمرمون البته اگه هیچی شو خرج نکنیم و ارزش پولمونم یکسان باشه!!!
چهارما فکر نکنین تو اروپا و آمریکا هم همه سوار گالاردو هستن و فقط ما ایرونیا از همه چی محرومیم.نه داداش.اونجام آسمونش همین رنگیه و چیزای خوب مال پولداراس.خوبه بدونین شما اگه این ماشینو توی لندن یا لس آنجلس هم سوار شین همه انگشت به دهن نگاتون می کنن.
میترا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱پنجما خوب که نیگا کردم محیا نه عزیزم مهیا!!!!
علیرضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ششم: «ثانیاً» نه «دوماً»!
mehdi
۲۸ اسفند ۱۳۹۵شما اینو یچز نشدنی میدونید . و برای نیاز هات و خواسته هات و هدف هات تلاش نمیکنی …همه مثل شما نا امید نیستن…هر کسی یه دیدگاهی داره و یکی از دیدگاهش در آینده نون میخوره و یکی دیگه از دیدگاهش چوب میخوره ….
امیر سالار
۴ تیر ۱۴۰۳واقعا سال ۹۱ دلار ۱۷۰۰ تومن بود؟😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
جمال
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱اگه چینیش بیاد یکیشو میخرم
کیوان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱من عاشق این جور ماشینام
ولی حیف که فقط باید برم توی سایت های ماشینی تا ببینمشون
آخ اگه یکیش گیرم بیاد….
ارمان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱اگه تلاش کنیم بهترشو هم میتونیم بسازیم
رضا
۵ مهر ۱۳۹۲اون که قبول دارم ولی ما ایرانی ها حتی برای یک ریال حاضریم تقلب کنیم
mehdi
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱سلام
آرمان جان نه سایپا میتونه هوچین ماشینی تولید کنه نه ایران خودرو .
arman
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱سایپا و ایران خودرو چون دولتی هستن نمیتونن پیشرفت کنن و این جور ماشینا رو تولید کنن مطمئن باش اگه یه روز این شرکتها خصوصی بشن میتوننا مثل تویوتا بنز هیوندا و خیلی شرکتهای دیگه ماشین تولید کنن
arman
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱علیرضا جان ثانیا کلمه عربیه درستش دویما
علیرضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱میدونم ولی دوم که یه واژه فارسیه که نمیتونه تنوین عربی بگیره. فرهنگستان هم دوماً رو به عنوان یک اشتباه رایج عنوان میکنه.
فرید
۲۰ مرداد ۱۳۹۱عاشق این ماشینم اگه پایان خدمتم رو بگیرم میرم دوبی واسه یه روز یکیشو اجاره میکنم
حاج قاسم کله پز
۲۹ مرداد ۱۳۹۱مگه روای سال چشه که اینقدر میگین گالاردو
Mustang Shelby
۳ شهریور ۱۳۹۱من همین لامبورگینی ماکتشو دارم همین رمنگم هست فقط رینگش مشکی نیست.
منکه نمیتونم مدل واقعیشو ببینم حداقل ماکتش جلو چشمامه :D
ولی در کل ماشین خشگلیه نسبت به مدل اول که اومد خیلی قشنگ شده مدل اولش خیلی طرح ساده ای داشت. :D
علیرضا
۶ مرداد ۱۳۹۲گالاردو واقعا ماشین شگفت انگیزه ای نظیر اون تو دنیا نیست ما که تو حسرتش موندیم یکی از این ماشینا داشته باشیم tanks
تهران خودرو
۱۲ مرداد ۱۳۹۲اگه ایران خودرو وسایپا خودشونو بکشن لامپ خطر لامبورگینی گالاردو رو هم نمیتونن بسازن به یه روز میسوزه؟
سینا
۱۸ مرداد ۱۳۹۲واقعا ارزش نداره 220 هزار دلار پول بیزبون رو بده به این 120 هزار دلار میدم به دوج وایپر gts خیلی زیبا تر قشنگ تر از اینه لامبورگینی هم اوسگل کرده مردمو 0تا100 گلاردو4/3 وایپر3 ثانیه هست گلاردو 550اسب بخاره وایپر 680 اسب بخاره جفتشون هم از پیشرانه 10 سیلندر برخوردارند ولی آونتادور یه چیز دیگس ولی لا مذهب اون هم گرونه 407 هزار دلاره
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۲خب حالا این ماشین جانشین داره؟؟؟/
فرزاد محمدی
۲۸ فروردین ۱۳۹۶من فکر میکنم که قیمتش 221هزار دلار نه میلیون اونم اگه با دلار33000 ریال بخوایم حسابش کنیم حدود هفت میلیارد و دویست ونود سه میلیون میشه
تازه اگه شرایت وارداتشم را هم داشته
باشیم با تعرفه گمرکش چه شود فکر کنم یه 15میلیاردی بشه
arshia thunder
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶فرزاد فراری با پلاک تو ایران 8.5 میلیارده چرا تز میدی؟ اخه 15 میلیارد یه گالاردو….
Raser
۲۱ مرداد ۱۳۹۶این پلاک ملی بخوره.چقدر قیمتش؟
700ملیون گذر موقت? ؟