فرانکفورت ۲۰۱۳: رنجروور در نمایشگاه فرانکفورت از مدل ۲۰۱۴ اووک رونمایی کرد. این مدل شامل تغییراتی است که از جمله آنها میتوان به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک اشاره کرد.
برای اولین بار مدل پرتوتایپ این خودرو در نمایشگاه ژنو اوایل امسال رونمایی شد، اما حالا همان خودرو وارد فاز تولید شده که مهمترین ویژگیهای آن استفاده از گیربکس نه سرعته ZF و یک موتور بنزینی و دو موتور دیزلی است.
لندروور ادعا میکند که مصرف سوخت موتورها حدود ۱۱.۴ درصد و انتشار گاز CO2 آنها حدود ۹.۵ درصد کاهش یافته، باصرفهترین دیفرانسیل جلو، نسخه ۱۵۰ اسب بخاری است که دارای موتور ۲.۲ لیتری دیزلی و مصرف سوخت و انتشار گاز CO2 4.9 برای هر ۱۰۰ کیلومتر (ترکیبی)و ۱۲۹ گرم برای هر کیلومتر است.
یکی دیگر از ویژگیهای ۲۰۱۴ Evoque، سیستم اختیاری چهار چرخ متحرک فعال است. این سیستم در شرایط رانندگی ثابت تا سرعت ۳۵ کیلومتر بر ساعت خودرو را چهار چرخ متحرک نگه میدارد و بعد به جهت صرفه جویی در مصرف سوخت، خودرو دیفرانسیل جلو میشود و این تغییرات ظرف ۳۰۰ میلی ثانیه اتفاق میافتد.
سیستم دیفرانسیل الکترونیکی این خودرو گشتاور را بین چرخها تقسیم میکند و باعث بهبود کشش و ثبات کافی خواهد شد.یکی دیگر از ویژگیهای جدید این خودرو Torque Vectoring نام دارد که بر روی نسخه چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد قرار دارد و باعث چابکی بهتر خودرو میشود.
دیگر ویژگیهای جدید اووک، شامل کمک پارکینگ، هشدار خروج از خط، تشخیص علایم ترافیکی و سنسور وید(برای پیمایش در آب) میشود.
تغییرات ظاهری نیز نسبتاً جزئی است و تنها میتوان به نشانهای جدید، چرخهای آلیاژی جدید و انتخاب رنگ اضافی برای کابین اشاره کرد.
فروش این خودرو از اواخر امسال آغاز خواهد شد.
محمدرضا
۲۱ شهریور ۱۳۹۲این روزا گیربکس همین جوری داره دنده هاش میره بالاتر . . .
HASSANBMW
۲۱ شهریور ۱۳۹۲تلفظش ایووک درست تر نیست؟؟؟
.
ولی خدایی خیلی رنگ قشنگیه!!!
slr722
۲۱ شهریور ۱۳۹۲اسم برندش لذت بخشه…
aventador twin turbo
۲۱ شهریور ۱۳۹۲ظاهرش خیلی اسپرت تر شده!!
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۳ شهریور ۱۳۹۲درود.
رنگش که حرف نداره.
گیربکسش که خداست.چون ماله شرکت ZF المانه.
مصرفشم که تو کلاس خودش حرف نداره.
ایران و المان.
Infinite
۲۱ شهریور ۱۳۹۲زیباترین شاسی بلند دنیا…
(نظر شخصی)
pride
۲۱ شهریور ۱۳۹۲عاشق این ماشینم
فرامرز
۲۱ شهریور ۱۳۹۲تو واقعیت جلوش خیلی خوشگله و با این که طرفدار ماشین های آلمانی هستم ولی ظاهرش رو که کنار پورشه کاین و بی ام و ایکس ۶ دیدم ابهتش رو درک کردم.
e.scamp
۲۱ شهریور ۱۳۹۲اگه جرمی کلارکسون بود الان با 150 اسب مدل پایش نیرفت هیمالیا نوردی
farhad
۲۱ شهریور ۱۳۹۲اینو به کیا niro ترجیح میدم.
km
۲۱ شهریور ۱۳۹۲به نظر من فقط دو تا اس یو وی واقعا معنی اس یو وی میدن یکی رنج رور یکی مرسدس جی کلاس. ابهت دارن
جلال
۲۱ شهریور ۱۳۹۲سلام
تعداد دنده های بیشتر در گیربکس باعث میشه پیشرانه همواره در حالت ایده آل باشه و در نهایت مصرف سوخت کمتر میشه
امین
۲۱ شهریور ۱۳۹۲لامصب عجب ابهتی داره . این رنگ هم خیلی بهش میاد
خوشم میاد ازش ولی عاشقش نیستم
کرمانشاه
۲۱ شهریور ۱۳۹۲با این موتور و وزن مصرفش از 405 کمتره!!!خدایا بازم شکر
مجید
۲۱ شهریور ۱۳۹۲زیبا و با وقار .
شایدم پاش به ایران باز شد . از ما بهترون بخرن ما ببینیم . لول
عرفان
۲۱ شهریور ۱۳۹۲باووو مگه قحطی بنزین اومده که اینا هی مصرفشونو میارن پایین؟؟؟ بسه دیگه. رو کراس اوور یه موتور غول باید بزاری و باهاش آسفالتو بجویی.
محمدرضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۲گیربکسشو عشق است :)