لکسس؛ خودرویی مطیع، با طرحی زیبا و بسیار قابلاعتماد. این ویژگیها در طول زمان برای لکسسها ثبت شدهاند، ولی در همین حال، از نوآوریهایی که خودروهای لکسس پیشگامان آنها بودهاند، کمتر سخنی به میان آمده است. مقارن با ۲۵ سالگی لکسس، در اینجا به ۲۵ نمونه از اولینهایی اشاره میکنیم که اولین بار در دنیای لکسس اتفاق افتادهاند.
۱) پیشرانه V8 فولهیبرید
لکسس LS 600h وقتی در سال ۲۰۰۷ به بازار معرفی شد، اولین خودروی با موتور V8 تمامهیبریدی بود.
سیستم «محافظ آب و هوا» برای نسل کنونی LS600 آماده شده است. این اولین سیستم کنترل هوایی است که از حسگرهای اینفرا-رد برای پایش حالت چهره هر شخص نسبت به شرایط دمایی استفاده میکند.
۳) سیستم راهبری ماهوارهای استاندارد
LS 400 اولین خودرویی در دنیا بود که در سال ۱۹۹۸ سیستم راهبری ماهوارهای را به صورت استاندارد با خود به همراه داشت.
لکسس RC F که به زودی خواهد آمد، اولین مدل اسپورت موتور جلو و دیفرانسیل عقبی خواهد بود که از دیفرانسیل گشتاور برداری استفاده میکند. این سیستم از یک سری کلاجهای چند صفحهای برای توزیع گشتاور بین چرخهای عقب بهره میبرد.
۵) سیستم صوتی پرمیوم همراه با ™Clari-Fi
در لکسس NX 300h، یک سیستم صوتی مارک لوینسون همراه با Clari-Fi™ عرضه شده است. این سیستم، انواع فرمتهای فشرده و منابع موسیقی دیجیتال را آنالیز کرده و کیفیت آنها را ارتقا میدهد.
۶) خودروی هیبریدی لوکس با دیفرانسیل عقب
لکسس اولین تولید انبوه خودروی هیبریدی لوکس با دیفرانسیل عقب را با عنوان GS 450h را در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد.
در لکسس LS 460 مدل ۲۰۰۶ اولین سیستم گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جهان معرفی شد.
۸) کارخانه تولید پیشرانه هیبریدی
کارخانه لکسس کاکورو در ژاپن، اولین و تنها کارخانهای که به ساخت پیشرانههای هیبریدی اختصاص دارد. خط مونتاژ این کارخانه دارای یک سیتم فشار مثبت هواست که از آلوده شدن هر کدام از قطعات پیشرانه هیبریدی به ذرات معلق در هوا جلوگیری میکند.
۹) محفظه دوقلو برای کیسه هوای مسافر جلو
در سال ۲۰۰۵، نسل دوم از IS تبدیل به اولین خودرویی در جهان شد که همراه با محفظه دوقلو برای کیسه هوای مسافر جلو ارائه شده است. در نتیجه، حفاظت بیشتری برای گردن شانهها در هنگام بروز یک برخورد ایجاد میشود.
۱۰) سیستم تعلیق گازی تنظیم شونده
سیستم تعلیق گازی تنظیم شونده اولین بار در LS 430 مدل ۲۰۰۰ معرفی شد. این سیستم فارغ از میزان بار یا تعداد سرنشین، ارتفاع رانندگی را در یک سطح ثابت حفظ میکند. در همین حال، میتواند برای مسیرهای ناهموار، ارتفاع رانندگی را تا ۲۰ میلیمتر بالاتر ببرد و یا در سرعتهای بالا به منظور ایجاد شرایط آیرودینامیک بهتر، آن را پایین بیاورد.
۱۱) شاسیبلند لوکس تمامهیبرید
لکسس RX 400h مدل ۲۰۰۵ اولین شاسیبلند لوکس تمامهیبرید لقب گرفت. در این خودرو، یک موتور ۳/۳ لیتری V6 بنزینی با یک موتور الکتریکی همراه شده بود که در مجموع ۲۶۹ اسببخار قدرت تولید میکردند.
CT 200h که در سال ۲۰۱۱ وارد عرصه هاچبکهای پرمیوم شد، اولین هاچبک لوکس تمامهیبریدی بود. در این مدل، یک موتور ۱/۸ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی، پیشرانهای به اندازه ۱۳۴ اسببخار تولید میکردند. همچنین این خودرو در تولید کمتر آلودگی در کلاس خود سرآمد بود و در هر کیلومتر تنها ۸۷ گرم دیاکسید کربن تولید میکرد (در برخی مدلهای کنونی این مقدار به ۸۲ گرم در هر کیلومتر میرسد).
۱۳) صفحه «صدا خفهکن» برای پیشرانه هیبریدی
در دریچه ورودی سیستم هیبریدی لکسس در مدل CT 200h از یک متریال با تخلخل بالا همراه با اولین صفحه صدا خفهکن استفاده شده است. در نتیجه، عملکرد خودرو بسیار ساکتتر شده و در عینحال، صدای مکش هوا بسیار جالبتر شده است.
۱۴) صفحهنمایش عریض با وضوح بالای ۱۲/۳ اینچی
نسل کنونی GS 450h و GS 300h که به ترتیب در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ ارائه شدهاند از صفحهنمایش عریض با وضوح بالای ۱۲/۳ اینچی بهره میبرند در بین خودروهای تولید انبوه در دنیا «اولین» محسوب میشود.
مدلهای سری GS از ۲۰۱۲ تاکنون میتوانند با یک فرمان از جنس چوب بامبو همراه شوند.
۱۶) جو استیک برای کنترل راه دور لمسی
مدل RX 450h همراه نسل دوم از رابط کنترل از راه دور لمسی (RTI) بهره میبرد که برای نخستین بار در دنیای خودرو از مکانیزم جو استیک لغزنده استفاده میکرد. عملکرد این جو استیک شباهت زیادی به موس کامپیوتر دارد و ابزارهای چندرسانهای داخل کابین را کنترل می کند.
CT 200h اولین خودرویی است که موفق به کسب نشان معتبر سکوت (Quiet Mark) شده است. نشان سکوت توسط انجمن کاهش آلودگی صوتی (NAS) به خاطر بهبود صوتی فضا به این مدل داده شده است.
۱۸) فرمان مورب و تلسکوپی با کیسه هوای SRS
لکسس LS 400 مدل ۱۹۸۹ اولین خودرویی بود که از یک فرمان مورب و تلسکوپی (تنظیمشونده) همراه با کیسههای هوای SRS استفاده میکرد.
۱۹) شیشه جلو با انعکاس کم در LS 430 مدل ۲۰۰۰
نسل سوم از LS 430 از یک شیشه جلو با انعکاس کم استفاده میکرد. یک پوشش خاص که به شیشه اضافه شده بود، به کاهش درخشندگی آن در هنگام تابش آفتاب کمک میکرد؛ چیزی که در داشبوردهای با رنگ روشن، بیشتر دیده میشود.
۲۰) سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر با کنترل الکترونیکی برای سوپاپهای مکش
VVT-iE اولین سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر با کنترل الکترونیکی برای سوپاپهای مکش در دنیای خودرو بود که برای نسل چهارم LS 460 در سال ۲۰۰۷ میلادی عرضه شد. تفاوت این سیستم با سیستم هیدرولیکی قبلی در این بود که میتوانست در تمامی بازههای سرعت موتور و همین در تمامی حرارتها، حتی ۱۰۰۰ دور بر دقیقه کار کند. سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر به صورت پیوسته زمان بالا آمدن یک سوپاپ را در محفظه احتراق موتور زیر نظر میگیرد تا عملکرد بهتری را ایجاد کند.
۲۱) استفاده از اتصال جوش لیزری در مرحله تولید
اتصال جوش لیزری یکی اولین تکنولوژیهای لکسسی بوده که از پرتوهای دقیق لیزر برای ایجاد جوشهای بینقص در اطراف پنلها استفاده کرده و در نتیجه سختی بهینهای برای بدنه خودرو به همراه داشته است. این روش اولین بار در آخرین مدل لکسس LS استفاده شده است.
۲۲) سیستم اتوماتیک تغییر سیدی با ظرفیت ۶ دیسک
لکسس LS 400 مدل ۱۹۹۵ اولین خودرویی بود که یک سیستم اتوماتیک تغییر سیدی با ظرفیت ۶ دیسک ارائه کرد. این سیستم به صورت یک آپشن عرضه شد.
صندلیهای نسل دوم LS 400 دارای کمکفنر و میلههای ضدّ لغزش در زیر خود بودند تا شرایط تکیهگاهی راحتتری را در طول سفرهای طولانی ایجاد کنند.
اولین خودروی تولیدی که از نوآوری ستون فرمان جداشونده استفاده کرده، یک لکسس با نام LS 400 است. در این سیستم، یک محور «موجدار» میتواند ضربههای اولیه و ثانویه یک تصادف را به خود جذب کند.
۲۵) تعداد عنوانهای بیسابقه در تحقیقات جی دی پاور
در سال ۲۰۱۴، لکسس اولین برندی در صنعت خودرو شد که توانسته ۱۲ بار به عنوان نخست رضایت مشتری جی دی پاور (وات کار) دست یابد.
AliZeus
۱۷ آذر ۱۳۹۳هر چند کمی نامربوطه…از نظر من در طراحی خارجی تویوتا و لکسوس باید تجدید نظر اساسی بشه..اصلا جالب نیست…بطوری که از هویندا و کیا هم عقب افتاده تو نمای بیرونی…
سجاد
۱۷ آذر ۱۳۹۳تویوتا که بقدری تنوع مدل و زیرمجموعه داره ، نمیشه در موردش نظر کلی داد . . .
اما مشتری های لکسوس (شاخه ی خودروهای لوکس تویوتا) یکسری افراد خاص هستن . مشتری اکثر مدلهاش معمولاً مردان میانسال ، پولدار (وکلا و مدیران) و خانواده دار هستن .
شک نکن لکسوس تک تک خطوط روی بدنه ماشینهاش رو هم باهدف قرار دادن سلیقه این قشر خاص طراحی میکنه .
.
ضمناً هر خودروی لکسوس باید ۶۰۰ معیار استاندارد رو پشت سر بگذاره ، محدودهای روانی و نرمی و چرخها تا دوخت چرم صندلیها رو دربر میگیره.
AliZeus
۱۷ آذر ۱۳۹۳من این ایراد رو برا این مطرح کردم چون تویوتا و زیر مجموعش لکسوس ابر شرکت های مطرحی هستند..و انتظاری که از این شرکت دارم طراحی خیلی بهتریه..دوباره میگم از نظر من طراحی خارجی تویوتا و لکسوس در حد نام این شرکت ها نیست..بالخص لکسوس که خودروی لوکس هستش و رقباش معلومه در چه حدی هستن.
فرید
۱۷ آذر ۱۳۹۳الان طراحی لکسس هیچ نقصی نداره…پیشرفتش از بنز خیلی بهتره که ۳ تا مدل رو مثل هم تولید کرده…اون بنزه با ۱۲۰ سال تجربه و این لکسسه با ۲۵ سال سابقه.
میلاد . فقط آلمان . فقط بنز
۱۸ آذر ۱۳۹۳درود ، فرید باز اومدی یچیزی گفتیا . در طول حیات بنز اگر شما ارم بنز رو از روی یکی از مدلهاش برداری و از هرکسی بپرسی این ماشین چیه ، درحا بهت میگه ، ایا لکسس اینجوره یا فقط برا عاشقاشه؟
موضوع دوم اینکه دلم برا علی زئوس میسوزه ، ایشون فقط نظرشو گفته و همگی مخالفت کردن و دیس دادن ، مساله زیبایی و زشتی یک مساله نسبی و سلیقه ایی است ،قرار نیست همه از لکسس یا بنز خوششون بیاد،اما ایراد به زبان طراحی وارد نیست
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۱۸ آذر ۱۳۹۳بی خیال داش میلاد
.
.
بزار سرم خلوت شه این امتحانا رو رد کنم.اون موقع به همه مفهمونم نواوری چیه…..
.
وایسا و ببین فقط!!!!!!
احمد
۱۷ آذر ۱۳۹۳البته این نظر شخصی شماست و خوب محترم هم هست
ولی ایراد گرفتن از طراحی لکسوس کار بسیار سختی هست
خود تویوتا هم با توجه به خیلی از فاکتور ها متد طراحی خودشو داره که علاوه بر کیفیتش تونسته اونو اینقدر بزرگ کنه
مثلا یک نگاه به این عنوان ها بکن قطعا این موفقت های منحصر به فرد با طراحی بد به دست نمیاد :
تویوتا الان 3 ساله بزرگترین خودروساز جهانه
تویوتا 12 ساله با ارزشترین برند خودروسازی دنیاست
تویوتا کرولا که پرفروشترین ماشین تاریخ خودرو سازی دنیاست از تویوتا ست
و خیلی افتخارات دیگه که کم و بیش تو پدال هم میبینیم
البته هیچ خودروسازی کامل نیست و همه بالاخره میشه ازشون نقصی گرفت به خصوص در طراحی که یک امر سلیقه ایست
سجاد
۱۷ آذر ۱۳۹۳به اینها اضافه کنید :
یکی از 2 برند خودروساز حاضر در بین 10 برند برتر اقتصادی جهان (+بنز)
.
در این رده بندی Apple اول ، BMW یازدهم ، فورد سی و نهم و شورولت هشتادو دوم هستش!
میلاد . فقط آلمان . فقط بنز
۱۸ آذر ۱۳۹۳درود ، احمد درسال ۲۰۱۴ جذاب ترین برند خودروسازی
کیا و هیوندای انتخاب شدن، اون عملکرد تویوتاست که باعث این افتخاراتش شده ، طراحی ربطی به اون نداره
احمد
۱۸ آذر ۱۳۹۳درود میلاد جان
قطعا یکی از فاکتور های مهم در هر خریدی به خصوص خرید اتومبیل طراحی اون هست . یک طراحی بد اگه در کنار بهترین عملکرد هم قرار بگیره نمیتونه چنین امار فروشیو داشته باشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ آذر ۱۳۹۳درود .
بله احمد جان . حرف شما درسته .
اما کره ایی ها خیلی مونده که در دراز مدت ، کیفیتی
همچون محصولات ژاپنی داشته باشند . این نظر شخصیمه .
B-king
۱۷ آذر ۱۳۹۳چقدر خاص
PEJMAN
۱۸ آذر ۱۳۹۳طراحی های هیوندا و کیا در نگاه اول خیلی جالب و جدید و جزابن ولی با کذشت زمان کمی خیلی اجق و خسته کننده وتکراری میشن در تویوتا و ماشینای ژاپنی بر عکس خیلی دیر باشون ارتباط بر قرار میکنی ولی ارتباطشون موندگارتر و حس خوبی میده مثالش سوناتای مدل قبل و کمری جدید
عارف
۱۷ آذر ۱۳۹۳اگر صنعت ما هم “اولین” داره بگید
saeed.shariati
۱۷ آذر ۱۳۹۳پس باید بگیم صنعت خودرو سازی دنیا یه جورایی به لکسوس مدیونه
عارف جان صنعت ماهم اولین داره
پراید اولین خودرویی بود که با کوچیک ترین تصادف تمام سرنشین های خودشو میکشه
یه جایی خوندم منصوری اولین کمپانی بود که بوگاتی ویرون رو تیون کرد البته این باعث افتخاره
مرتضی
۱۸ آذر ۱۳۹۳اره بخصوص برای صفحه نمایش بزرگش و چوب بامبو! و ضبطش! و سرعت تعویض سی دی هاش اصلا تحولیه لکسوس در عالم فانی!
سجاد
۱۷ آذر ۱۳۹۳گوشی های GLX
با قابلیت ورود و خروج راحت به جیب!
ایمان
۱۸ آذر ۱۳۹۳بله اولین وانت دیفرانسیل جلوی دنیا سایپا 151 در سال 2013
4x4
۱۹ آذر ۱۳۹۳اولین در بدترین کیفیت و کمیت تولید مثلا خودرو
Farshad
۱۷ آذر ۱۳۹۳این است لکسوس…بهترین خودروی جهان که بی ادعا و بدون جنجال های معمول و بدون حاشیه داره بهترین ماشین های دنیا رو میسازه.عاشقتم لکسوس
میلاد . فقط آلمان . فقط بنز
۱۸ آذر ۱۳۹۳درود ، بهترین خودروی دنیا؟
اینو کدوم منبع گفته؟
فرید
۱۹ آذر ۱۳۹۳میلاد جون ادامه اش رو بخون…تازگیا حسود شدیا ;-)
4MATIC
۱۷ آذر ۱۳۹۳لکسوس ازموتورct200hتونست 134اسب بخار قدرت بگیره ولی النترا از 1800تقریبا149اسب قدرت گرفته درصورتی که جفتشون1800 هستن
هرچند که موتور ماشین های کره ای رو امریکا می ساره البته به جز سانگ یانگ
درکل کره ای ها فقط طراحی وامکانات رفاهی رو خودشون انجام می دن
علی
۱۷ آذر ۱۳۹۳دوست عزیز این خودرو لکسوس که شما به اون اشاره کردید یک خودروی هیبرسد هست که مصرف سوختش 3.7 لیتر ددر 100 کیلومتر هست
کلا ماهیت ساخت اون همینه اونوقت شما می اید اونو با موتور النترا مقایسه میکنی که این 2 تا ماشین هیچ ربطی به هم نداره
در ضمن خیلی خوشحال میشم اگه یک منبع موثق ا علام کنید و بگید بر چه اساسی میگید موتور های هیوندای رو امریکا میسازه ؟ ؟؟
فرید
۱۷ آذر ۱۳۹۳علی جان بعضی از دوستان فقط میخوان یه چیزی گفته باشن دیگه…کاری نداشته باش بزار بگن…آخه از C200 اینا چی میدونن آخه…بزار بگن خودت رو ناراحت نکن :-D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود .
فرید جون به جای اینکه طرفو بکوبی ، بیا براش توضیح بده .
این راه حل قشنگ تره . حالا که داری میری ، از خودت
چیزای خوب به جا بذار .
:) :) :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳همه طرفدارای لکسس همینجورن .
فرید
۱۹ آذر ۱۳۹۳اوه اوه اوه اوه…ببین کی به کی میگه :-D :-D :-D :-D شما طرفدارای بنز که نوبرین…هیچی نگو فقط چون دهنم باز میشه ها…
عزیزم دوستمون جوابشون رو دادن…بعدشم دیگه حوصله کل کل با متعصبارو ندارم…هر چی با تو سرو کله زدم بس بود :-D ;-)
بییییییییشین بینیم بابااااااااااا…همین مقاله خوب واستون میزارم بستونه :-D
سجاد
۱۷ آذر ۱۳۹۳این مورد خاص رو نمیدونم ،
ولی مطمئنم یکی از مهمترین فاکتورهای لکسوس ، عدم انتقال صدا و لرزش موتور به کابین هستش . . .
و عمراً هم اون رو فدای چند اسب قدرت بیشتر نمیکنه!
فرید
۱۷ آذر ۱۳۹۳سلام آقا سجاد دوست عزیز…چرا یه آی دی تو سایت پدال واسه خودتون درست نمیکنین…شما که اطلاعات خوبی راجه به اکسس داری بیا یه اکانت درست کن یه عکس عشقی از لکسس هم بزار که حال کنیم دیگه…ثبت نامشم آسونه و خوبیش هم اینه که دیگه نمیخواد هی ایمیلت رو بزنی بیای نظر بدی…منتظرتم پس…
سپهر
۱۷ آذر ۱۳۹۳شاید لکسس با برخی برند های قدیمی و معروف و بزرگ نتونه رقابت سطح به سطحی داشته باشه اما برخی از مدل های اون در نوع خودشون واقعا بی نظیر هستن نمونه ی ان ها ls460 که در موضوعات موجوده که شاید کمی از نظر طراحی بیرونی جای حرف و حدیث داشته باشه ولی از نظر امکانات رفاهی واقعا در سطح خودش بی نظیره وهرچی که فکرشو بکنید داره و در عین حال خیلی هم راننده محور نیست.
mory
۱۷ آذر ۱۳۹۳واسه همینه که میگن لکسوس بنز ژاپنه
مجتبی(ساروی)
۱۷ آذر ۱۳۹۳رفتی تعریف کنی ؟یا خواستی لهش کنی
ایرانیه و متلکاش
بهزاد
۱۷ آذر ۱۳۹۳به یاد ایام قدیم! شاید اشتباه کنم ولی در یکی از اولین تستهایی که در بدو ورود لکسوس بود نویسنده و تستر برای روشن کردن کردن موتور چندین و چند بار استارت میزنه و هنوز در شک بود که موتور روشن شده یا خاموشه!
این موضوع در زمان خودش یکی از شاهکارهای خودرویی به حساب میومد.
اگر روند خودرویی جهان رو پیگیری کنیم لکسوس یکی از برندهایی بوده که سطح رقابت و توقع مشتری رو بالاتر برده و در اتفاقات پیش آمده این صنعت نقش مهمی رو ایفا کرده و در طی این سالها به غیر از رقبا درگیر نام آوری هم بوده که یکی از مشکلات صنعت خودرو مشرق زمین هست.
پس از اتفاقات اقتصادی 2007 و روند تنزل فروش برندهای لوکس ژاپنی و پیش بینی کارشناسان پولکی(زیرمیزی) آینده ای روشن برای اونها تصور نمیشد ولی با پشتکار و صبر این تحلیلهای آبکی به تاریخ پیوست!
بدون شک میلاد جان عزیز به پشتوانه و حمایت شرکت مادر اشاره خواهد کرد که در زمان مناسب به اون پرداخته خواهد شد…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ آذر ۱۳۹۳درود .
بهزاد جان این حمایت چیزی است که غیر قابل انکاره .
تنها برند های لوکس مستقل در دنیا فقط بنز و ب ام و هستند .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ آذر ۱۳۹۳بنز و ب ام و جزو معدود برندهایی هستن که یکه و تنها دارن تو
این جاده با تمام مشکلات روی پای خودشون میان.
فرید
۱۹ آذر ۱۳۹۳میلاد جون اینقدر نگو مستقل مستقل…برو تو سایت دایملر قسمت brands رو ببین بعد بگو بنز مستقله…
http://www.daimler.com/
یا برو توی ویکیپدیا به انگلیسی بزن مرسدس بنز…تو اطلاعاتی که در گوشه میاره واست برو کلمه OWNER به معنی مالک رو پیدا کن زده دایملر..
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz
.پس نگو بنز مستقله…بی ام دبلیو مستقله نه بنز…حتی AMG هم واسه دایملره…و ببین چه کارخونه هایی رو در اختیار داره تو خود همون سایت اصلی دایملر بینش.
ببین من تا تو رو به راه لکسس نیارم از تهران نمیرم…
اینم از مالک برندتون که دیدی چه غولی پشتشه…حالا چه بهونه ای داری دیگه…
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۱۹ آذر ۱۳۹۳فرید یه جور میگی انگار دایملر چیه!!!
دایملر کمپانی مادره ولی ابر خودرو ساز که نیست
دایملر فکر کردی چی داره؟
شرکت نفتیه؟
اندازه فولکسه؟
یا …. ؟
تنها کاری که میکنه اینه که فعالیت های اقتصادی بنزو کنترل میکنه
مثل تصمیم های مدیریتی
خرید و فروش سهام
مدیریت برند های زیر مجموعه
و اینجور چیزا…
دایملرو با چی مقایسه میکنی؟
تویوتا؟
فولکس؟
از کجا فهمیدی دایملر غوله؟
از اسمش؟(که خدایی بامسماست!!! :-D )
یا از طراحی سایتش؟
کار دایملر واسه بنز مثل Porsche SE واسه فولکس یا Porsche واسه Porsche AG میمونه…
هلدینگ و سرمایه گذاری
.
.
دایملر اگه کامیون نمیفروخت دیگه رسما ورشکست میشد
چون هیچوقت نمیشه بودجه این همه تحقیقات واسه نسل های بعد(مخصوصا با تنوعی که محصولات بنز داره) و ایضا صنعت هوافضا و ساخت هواپیما شخصی و هلیکوپتر(البته در ابعاد کم…نگی الان بویینگه!!!) و همچنین مسابقات جی تی و از همه مهمتر فرمول یک رو جور کرد
.
.
.
.
خدایی دیگه حرف نداشتی بزنی؟
تویوتا کلی موسسه تجاری و زیر مجموعه و نمیدونم چی و چی داره(قبلا در موردش مطلب نوشتم نمیدونم خوندی یا نه) تو نصف این زمینه ها هم فعالیت نداره…نه فعالیت عادی البته فعالیت درست و حسابی
بره یه سدان لاکچری در اندازه اس کلاس بزنه
بره تو فرمول یک تیم بزنه(تیم درست و حسابیا نه اون Panasonic-Toyota با اون نتایج درخشانش)
بره چن سال تو مسابقات جی تی قهرمان شه
بره یه خودرو بزنه بعدا بفروشنش 31 میلیون دلار!!!
یه سوپر اسپرت در حد SLS و SLR یا AMG-GT بزنه
یه جور میگی:
…”حتی AMG هم واسه دایملره”…
انگار AMG سالی 10 میلیون خودرو میزنه
یه تیونر بوده که الان شده بازوی مهندسی مرسدس
.
.
.
البته الان میدونم جوابی نمیدی چون چیزی نداری که بگی
تهش خیلی بخوای زحمت بکشی میگی:
“من با متعصبا حرف نمیزنم”
.
“من با برندی که نمیدونم طبق فلان آمار نمیدونم چی چی از ما کمتره بحث ندارم”
.
یا نمیدونم از این جور …ها !!!!!!!!!!
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۱۹ آذر ۱۳۹۳پدال خدا وکیلی ته نامردی کردی اگه کامنتمو ورداری!
فرید
۲۰ آذر ۱۳۹۳چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فعالیت اقتصادی بنز و کنترل میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این رو هم که حسابدار شرکت خدماتی هم انجام میده که :-D :-D :-D جک گفتی والا رضا…دیگه چیزی نداری بگی این حرفارو میزنی…از تو بعیده والا…
ببین توی همون سایت،دایملر فقط برند هایی که کلا صاحب اصلیشه رو آورده…وگرنه این اواخر که سهم آستون رو خریده رو نیاورده و هم سهم شرکت موتور سازی رو و دیگر شرکت هایی که خبر نداریم رو نیاورده…وقتی اطلاعات نداری الکی حرف نزن. و نگو تویوتا کلی زیر مجموعه داره…همون زیر مجموعه های دایملر خیلی بیشتر از سهام های کوچک تویوتا در شرکت های مختلفه…..
ببین ما فعلا توی همین مساله خودرو شمارو به خاک و خون کشیدیم دیگه نیازی نیست به شاخه های دیگه وارد شیم…در ضمن میگم برو اطلاعاتت رو قوی کن میگی نمیرم…تو هنوز نمیدونی یا میدونی و خودت رو به اوون راه میزنی من نمیدونم…واقعا اصلا جواب دادن به تو آدم خنده اش میگیره…میگه یه سوپر اسپرت بزنین !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D عمو رضا حالت خوبه؟؟؟؟؟؟ :-D :-D :-D :-D
قبلا هم گفتم متعصبی… الانم میگم متعصبی…بعدا هم خواهم گفت…با متعصب حرف زدن به هیچ جا نخواهد رسید…
یکم از تعصب تو خالیت کم کن و به اطلاعاتت اضافه کن عمو رضا تا آدم میخواد بهت جواب بده خندش نگیره…
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۱ آذر ۱۳۹۳کل زیر مجموعه های دایملر:
مرسدس بنز
میباخ(که دیگه نیست به عوان یه شرکت)
اسمارت
3.05% سهام رنو
25% سهام MV Agusta
و یکی دو درصد سهام استون
با چند تا شرکت کامیون سازی
.
.
.
.
.
حالا زیر مجموعه های گروه تویوتا:
تویوتا
لکسوس
هینو موتورز
دنسو
دایهاتسو
شرکت تویوتا بوشوکا (تولیدکننده عمده محصولات نساجی، قطعات داخلی و تزئینات خودرو)
شرکت تویوتا سوشو (ششمین شرکت بزرگ تجاری جهان)
شرکت آیسین سیکو (تولیدکننده قطعات خودرو و سیستمهای ترمز)
شرکت صنایع تویوتا (تولیدکننده تجهیزات حملونقل، قطعات الکتریکی و بزرگترین تولیدکننده لیفتراک و یکی از بزرگترین تولیدکنندههای انواع کمپرسور)
شرکت خدمات مالی تویوتا (شرکت بیمه و وام خودرو)
کمپانی TRD
50% سهام تویوتا پژو سیتروئن چک
16% سهام صنایع سنگین فوجی
10% سهام میتسوبیشی جت(MJET)
.
.
.
.
حاضرم قسم بخورم خودت خیلی از اینا رو نمیدونستی
حالا سوال اینه
به نسبت این همه منابع مالی که داره آیا به همون قدر هم بزرگ هست؟
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۱ آذر ۱۳۹۳بعدشم اینکه میگم کارهای مالی بنزو کنترل میکنه منظورم این نیست که حساب دارشه
برو یکم در مورد Porsche SE تحقیق کن
بعدشم دایملر و بنز کلن یکی هستن
اگه بری سرچ کنی در موردش به این میرسی:
“ماشین های ساخت دایملر با برند مرسدس بنز عرضه میشوند”
تو همون لینکی هم که از سایت دایملر زدی اول وآخرش ارم بنزو میبینی و دیگر هیچ
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۱ آذر ۱۳۹۳و بعدشم به جای اینکه میای منو مسخره میکنی و فک میکنی در سطح بحث با تو نیستم خودت برو یکم اطلاعاتتو زیاد کن هنوز هیچی راجع به برند مورد علاقت نمیدونی
بنز هم زیر مجموعه داره که البته تو کامیون و اینجور حرفا هستن بیشترشون تا خودرو های سواری…
و البته اگر تو باغ باشی حتما ملتفط هستی که تو کامیون و اتوبوس هیچ شرکتی به گرد پای بنز هم نمیرسه چه در سطح فروش و چه کیفیت…ببین فقط تو یه مورد منابع درست و حسابی داره ببین چه کرده…!!!
که بعدشم با اختلاف زیادی ولوو قرار داره که خب اونم زیر مجموعه زیاد داره
بعدشم که MAN هست که اونم خیلی از مرحله این دوتا پرته…
رنو و اسکانیا هم که باس بوق بزنن(لبته رنو از اسکانیا بالاتره و کیفیتش هم در حد مان هست…به نظر خودم کیفیت مان از ولوو هم بالاتره ولی اصلا به بنز نمیرسه)
و اینم اضافه کنم که بنز درصد زیادی از منابع مالیشو از همین قضیه داره که اگه قطع بشه بنز واقعا به مشکل برمیخوره…البته نه اینکه کلن منهدم بشه ولی دیگه نمیتونه بسیاری از بودجه هاشو تامین کنه مثل فرمول 1 یا تحقیقات در مورد ماشین های اسپرتش.
حالا تو به این سوال من جواب بده در کنار اون همه سوال که مطمئنم عمرا جواب بدی:
تویوتا با این همه منابع مالی ایا تونسته هینو موتورز رو گنده کنه؟
اینو جواب بده من عمرا دیگه تو این سایت کامنت بزارم…
.
.
.
.
.
احتمالا من این ارزو رو به گور میبرم که یک دفعه یه جواب منطقی از تو بشنوم
هر دفعه هم یه چی داری که بگی که فقط از نظر خودت منطقیه…
به من میگی غیر منطقی چون میگم دایملر اصلا هم گنده نیست
بعد نمیدونم به تو باس چی گفت که دایملرو با بنز مقایسه میکنی…عاره عمو فرید!!!!
.
از دوستان به خاطر این همه کامنتای طولانی عذر خواهی میکنم
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۱ آذر ۱۳۹۳ببخشید از دوستان اینو میگم دیگه حرفی ندارم
.
.
تو بحث اختراعات هم بعدا جوابتو میدم
ببینم اونجا چی داری که بگی
لکسس پر افتخاااااااااااااار….. جک سیزده میشه تو پدال!!!!!!
.
.
.
.
منتظر جوابتم اگه جواب ندی یه جای دیگه تو پدال اینو میزنم تا بالا خره یه جواب درست و حسابی ازت بگیرم البته اگه داشته باشی.
بازم از کاربران سایت پدال پوزش می طلبم!!!
فرید
۱۷ آذر ۱۳۹۳اولا جا داره از آقای سردبیر جهت انتقال مطلب و از آقای انیس حسینی جهت زحمت ترجمه از این دوستان تشکر ویژه کنم.
لکسس هیچوقت مانند دیگر برند های مطرح هیچوقت دنبال ادعا نبوده و همیشه هم هیچوقت ندیدم که لکسس در مورد تکنولوژی هاش صحبتی کرده باشه ولی دیگر شرکت ها که اسم نمیبرم تا یه تکنولوژی رو ابداع میکنند گوش خلق الله رو کر میکنند که چی من این رو ابداع کردم و دوستان هم ادامه دهنده اون تبلیغات هستند…اگه من هم این مطلب رو به پدال نمیدادم هیچکس حتی نمیدونست که لکسس این هارو ابداع کرده…این مطلب در جوابیه به اون عده افراد که فکر میکنند برندشون خدای اختراعاته…
دقیقا دوست خوبم آقا سجاد خوب گفتند (هر خودروی لکسوس باید ۶۰۰ معیار استاندارد رو پشت سر بگذاره ، محدودهای روانی و نرمی و چرخها تا دوخت چرم صندلیها رو دربر میگیره) و من یه نمونه اضافه کنم در مورد سیستم صوتی شرکت لکسس که بالای ۲۰۰۰ (دوهزارتا) تست و آزمایش روی سیستم صوتیش انجام میده…به خاطر همین کاراست که ۱۲ سال لکسس میشه مورد اعتماد ترین برند دنیا…هنوز خیلی مونده تا لکسس و کیفیت اون رو بشناسید…
مقاله های جالبتر تو راه ترجمه اند منتظر باشید…
میلاد . فقط آلمان . فقط بنز
۱۸ آذر ۱۳۹۳درود ، فرید غلو نکن ، اون دی وی دی که دادی تبلیغات من بود یا لکسس ؟؟؟همه ی شرکت ها تکنولوژی هاشونو بعد از ثبت ، نشون میدن ، همین تبلیغات باعث حذب مشتری میشه ، با یک سرچ ساده در سایت اپارات و یوتیوب خیلی راحت میشه فهمید که لکسس تو بوغ و کرنا کرده یا نه
فرید
۱۹ آذر ۱۳۹۳مییییییییییلللللااااااااااااااااااااااد خداوکیلی تعداد فیلمایی که من از لکسس داشتم یک بیستم از فیلمای تو نبود…تو برو از مجیک بادی بنز تو یوتوب سرچ کن ۱۰۰ تا مطلب میده بهت …حالا برو بزن به انگلیسی سیستم سنسور چشمی لکسس فقط یکی دوتا بهت میده…هر تکنولوژیش رو هم بزنی نهایت یکیه تازه اگه هم باشه…همونا هم تو داری تا چند وقت پیش اصلا اطلاع نداشتی ازشونو من بهت گفتم…اونم چی با چه زحمتی گیرشون آوردم.
تازه من یه ویدئو بهت از ویدئو های خودت بهت نشون میدم که بنز توی تبلیغ اش دروغ گفته بهت نشون میدم.
بنز تا یه تکنولوژیش رو میزنه گوش مردم رو کر میکنه قبول کن…من از اون فیلمات چند مدل فقط تبلیغ مجیک بادی دارم…
تازه ه ه ه ه ه ه…تو موارد بالا کدومش رو دیدی لکسس تبلیغ کنه و روش مانور تبلیغاتی بده؟؟؟کدوم؟؟؟؟؟؟
ولی خدا نکنه بنز یه تکنولوژی بزنه دیگه خفه میکنه آدمو ول نمیکنه…
حقیقت رو هم که هیجوقت قبول نمیکنی…هی دارم خودم رو کنترل میکنم اون کلمه معروف رو نگم بهت…دهنمو باز نکن :-D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود . حرف نزن . کدومو گفتی دروغ میگه ؟؟؟
یادم نمیاد . بنز هیچم تو بوق و کرنا نمیکنه . اما چون
پدال بیشتر اخبارشو میذاره ، شما فکر میکنی تو بوق و
کرنا میکنه …
فرید
۱۹ آذر ۱۳۹۳اصلاااااااااااا….بنز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بوق و کرنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کی گفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :-D :-D :-D :-D
یکم دقیقتر کامنتم رو بخون اونوقت میفهمی کجارو گفتم…پدااااااااااااال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کی پدال رو گفت چه ربطی به پدال داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کلا کامنتایی که صرف نداه رو نمیخونی…برو بالاتر بخون در مورد دایملر هم جواب دادم بهت…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ آذر ۱۳۹۳درود .
حرف منو نپیچون . من میگم پدال اخبار بنز رو بیشتر
میذاره . البته حق هم داره . چون بزرگه این دنیاست .
بعدشم به نظر من هر شرکتی برای کوچکترین کارهاش ارزش
قایل میشه و به مشتری هاش و مردم دنیا اعلام میکنه .
لکسس هم همینکارو میکنه . معیار شما ویدئو است ، اما
من مجلات و نشریه ها را هم میبینم که از لکسس و ..
مینویسند .
هر شرکتی برای دست اوردش نهایتا 2 الی سه تبلیغ روانه
میکنه .
فرید
۲۰ آذر ۱۳۹۳بله از لحاظ سنی شما بزرگ مایی این درش شکی نیست…آدم باید احترام افراد مسن رو داشته باشه چون سن و سالی ازتون گذشته هر لحظه خدای نکرده احتمال دارههههه…آره خودت میدونی دیگه…
بعله هر برندی تبلیغ داره ولی نه دیگه مثل بنز که پدر مردم رو درمیاره و خفه میکنه که چی بنز این تکنولوژی رو زده اون رو زده…خودتم میدونی تبلیغاتش زیاده از بس که متعصبی قبول نمیکنی…شما کدوم مجلات رو میگی که ما ازش خبر نداریم…دوتا مجله خارجی بیار که از تکنولوژی لکسس ازش صحبت کنند ما هم استفاده کنیم و به اطلاعاتمون اضافه شه…
عمرا بنز فقط روزی ۲-۳ بار تیلیغ کنه خودت خوب میدونی بیشتره…من تا بحال یه تبلیغ از لکسس توی تی وی ندیدم…ولی تا دلت بخواد بنز..آئودی…کیا و…دیدم.
واقعا تعصبی هستی بر خلاف روحیه لطیف و دوست داشتنیت… :-D ;-)
فرید
۱۷ آذر ۱۳۹۳من ۲ مورد دیگر هم به این لیست اضافه کنم یعنی ۲۷ مورد…
یکی استفاده از LED برای اولین بار در LS600h و یه سیستم ابداعی اولین بار در لکسس (GS450h) که نمونه ابداع شده در هیچ خودروی دیگری نیست ولی مشابه آن هستش ولی نه به پیشرفتگی لکسس…به نام The Driver Attention Monitor with closed-eye detection…این سیستم با دو سنسور در هر ثانیه چشم راننده رو اسکن میکنه و وقتی سنسورها تشخیص بدند که چشم راننده داره بسته میشه بهش اخطار میده و اگر به اخطار توجه نشه خود سیستم وارد عمل میشه و با ترمز خودکار و کنترل فرمان ماشین رو به کنار جاده هدایت میکنه…
ولی در برند های دیکر به صورت اخطار(علامت فنجون) در بنز ظاهر میشه در بی ام دبلیو هم شنیدم از طریق ضربان نبض هستش ولی به صورت اسکن چشم در برند ها تابحال اینجانب ندیدم…اگه دوستان دیدند بگن وا هم با اطلاعامون اضافه شه…مرسی.
ارش ارومیه
۱۷ آذر ۱۳۹۳تویاتا وکلا ژاپنی ها ماشینهای بامهندسی بالا دارند ولی حتما باید یک فکری به حال طرحاشون بکنند وگرنه دیر یازود روبه افول می رند من ازماشینهای ژاپنی رو دوست دارم اما باید قبول کرد ماشینهای اروپای وکرهای الان ازنظر طراحی یک سر وگردن بالاتر ازژاپنی ها عمل کردند طرح خوب یعنی فروش خوب واقعیت این هستش مردم عقل شون به چشمشونه طرح خوب مساوی فروش خوب هستش هیوندای کیا اینو ثابت کردند
4MATIC
۱۷ آذر ۱۳۹۳اقای علی اقا دوست عزیزنمی دونم شما20سال پیش بودی یا نه ولی اون موقع سیلو به عنوان پرچم دار کره به ایران وارد شد وخود نمایندگی هم گفته بود موتوراین ماشین امریکایی وساخت شورولت هست وهم چنین دووریسر ودوو اسپیرو
الان هم موتور کره ای ها البته به جز سانگ یانگ که موتور وگیربکس اون مرسدس بنزهست همه ساخت کمپانی دوج وGMCهست
علی
۱۷ آذر ۱۳۹۳بعله دوست عزیز 20 سال پیش من هم بودم اتفاقا خودم هم 4 سال دوو سیلو داشتم و یکی از بهترین ماشین هایی بود تا حالا توی اون رنج قیمت داشتم خلاصه اینکه در حد خودش عالی بود
خدمتتون هم عارضم که موتور دوو سیلو همون موقع هم امریکایی نبود اگه خاطرتون باشه دوو وقتی که کل سهامشو جنرال موتورز امریکا خرید امریکایی شد و به محض خرید سهامش توسط این شرکت امریکایی دوو به سرعت به علت تحریم ها از ایران رفت
الان هم هیوندای تمام موتور هاش رو خودش به تنهایی میسازه و فقط در چند مورد با میتسوبیشی در ساخت موتور همکاری داشته مثلا موتور های 3.5 رو اوایل هیوندای با کمک میتسوبیشی میساخت و در اوایل همکاری هایی رو هم با نیسان داشت اما الان چندین سال همه موتور ها رو هیوندای و و کیا خودشون میسازند .
بهد هم دوست عزیز یک انسان منطقی هر چیزی رو با دلیل و مدرک میگه
این که شما بیای بگی من از نمایندگی شنیدم موتور فلان ماشین امریکایی این که نشد حرف باید منبع موثق باشه
اینم کاتالوگ شرکت هیوندای که همه موتور هاشو خودش توضیح داده :
هم موتور ماشین های هم ماشین های صنعتی
http://www.hyundaiengine.com/data/ENGINE%20CATALOG.pdf
البته منبع زیاده این فقط یکیش بود خود سایت هیندای حتی مراحل ساخت موتورم توضیح داده
محمد نکونام
۱۷ آذر ۱۳۹۳کیفت یعنی ژاپن.ماشین فقط فقط تویوتا.لوکس یعنی لکسوس.
بگو خب.
حميد
۱۷ آذر ۱۳۹۳من فقط می دونم که رانندگی با لند کروزر عالیه و لکسوس واقعا با کیفیته. کافیه هم تویوتا داشته باشی و هم قبلش هیوندا تفاوت رو واقعا احساس می کنی.
hamid reza
۱۷ آذر ۱۳۹۳اینجا دیگه نیازی به توضیح چیزی نیست. دیگه لیست فلان مجله نیست که یه عده بیان بگن معتبر نیست. لذت بردم. دست اقای حسینی درد نکنه. فرید جان واقعا دستت درد نکنه بابت مطلبت داداش :D
فرید
۱۷ آذر ۱۳۹۳فدای تو حمید جان کاری نکردم عزیزم…
آره کاکو دیگه نمیتونن بگن مرجع رسمی نیست و از این حرف ها…خدارو شکر که لذت بردی…
بازم دست آقای انیس حسینی و آقای سردبیر درد نکنه.
طرفداران لکسس و تویوتا منتظر مقاله های دیگه از لکسس باشند.
لاکی استریک
۱۷ آذر ۱۳۹۳اخه اینا هم تکنولوژیه؟؟ تکنولوژی فقط پراید و گوشیه جی ال ایکس
behzad
۱۷ آذر ۱۳۹۳پس فک کنین اولین های بنز چقدره!
mahdi
۱۸ آذر ۱۳۹۳میانگین سنی خریداران لکسس شصت ساله نه مردان میانسال بخاطر همینه که کانسپتهای مختلف مثل LF C2رو اورده که برای همه سنین مشتری داشته باشه
4MATIC
۱۸ آذر ۱۳۹۳علی اقا اصن یه فرض کره ای ها موتورهاشونو خودشون می سازن حالایه سوال مگه زاپن ازالمان پیشرفته ترنیست پس چرا بازده موتور های کره ای بیشتره
مثلا:کرولا ازموتور 2000سی سی خودش 143 اسب بخار قدرت گرفته ولی سراتو ازموتور2000 خودش تقریبا172اسب قدرت گرفته حتی بازده موتور کرولا یک کم از النترا کمتره مگه زاپن ازکره جلو ترنیست؟؟؟؟؟؟؟؟
دوما من هیچ وقت لکسوس زاپن رو با النترا ی کره ای مقایسه نمی کنم
علی
۱۸ آذر ۱۳۹۳دوست عزیز تمام با تجربه های دنیای خودرو من جمله خیلی از برو بچ پدال میدونن که این خروجی های روی کاغذ فقط یک سرس عددن
بار ها شده که موتور ها با 30 اسب کمتر تونستن توی درگ خیلی راحت موتور های قوی ترو شکست بدن
موتور های کره ای اغلبشون توان اسمیشون بالاست ولی در عمل ممکن خیلی کمتر جواب بدن
تویوتا یکی از موتور ساز های بسیار قدر اسیایی هست و براش بالا بردن قدرت موتور کاری نداره همونطور که دیدیو توی جی تی 86 از یک موتور تنفس طبیعی 2000 سی سی 200 اسب کشید بیرون
ولی کرولا یک ماشین شهری و اقتصادیه و مصرف سوختشم بسیلر عالی
کلی هم مقاله توی پدال درباره همین قدرت موتور منتشر شد اون ها رو هم بخونی دستت میاد اوضاع چجوریه
قدرت موتور فقط یکی از المان هاست 1000 تا چیز دیگه تو قدرت نهاییی ماشین موثره
قطعا که ژاپن نه تنها توی ساخت موتور بلکه تو صنعت خودرو سازی خیلی خیلی از کره بالاتره
و المان ها هم تو برخی المان ها بالاتر از ژاپن هستند
از نظر من هم بهترین موتور ساز دنیا بی ام و هست
ناب ترین و بی عیب ترین و پر توان ترین موتور ها رو بی ام و میسازه
مرتضی
۱۸ آذر ۱۳۹۳ژاپت از آلمان پیشرفته تره؟؟؟ حالت خوشه؟؟
صادق
۱۹ آذر ۱۳۹۳داش 4matic توی این اعداد خیلی ریز نشو، به قول علی جان توان اسمی با چیزی که روی آسفالت پیاده میشه گاهی متفاوته
ولی بر فرض که متفاوت نباشه، تویوتا و لکسس و (کلا برندای معتبر اللخصوص ژاپنی) همیشه یه نگاهی هم به مصرف و استهلاک خودرو دارن که شاید این مورد توی شرکتای کره تا حدودی کمتر قابل اهمیت باشه (منظور نسبت به ماشینای ژاپنی و آلمانی)
شما وقتی قدرت یه موتور رو میبینی باید بقیه ی چیزهاشم ببینی، مثلا اینکه شاید هیوندای حدود 1000-2000 دورموتورش بیشتر باشه (قدرت و گشتاور توی دور بالاتر نسبت به هم رده ی ژاپنی به دست بیاد) خب درسته قدرت کمی بیشتر میشه ولی از طرفی مصرف بالا میره – استهلاک موتور بالامیره – آلایندگی ماشین بیشتر میشه – گاهی لرزش های موتور بیشتر میشن – و همچنین در صورت بروز مشکل، صدمات وارد شده به نوع کره ای بیشتر از نوع ژاپنیش خواهد بود (اینا بیشتر جنبه ی مثال داشتن)
برای همینه که نمیشه فقط قدرت رو مد نظر قرار داد، چیزای مهمتری هم وجود دارن
امیدوارم تونسته باشم کمک کرده باشم، ارادت
4MATIC
۱۸ آذر ۱۳۹۳اقا مهدی کی گفته میانگین سن خریداران لکسوس 60 ساله مگه لکسوسis300کروک ویاlfaویا rcfبرای جوونا نیست
بهزاد
۱۸ آذر ۱۳۹۳4matic جان هیچ خودروسازی در جهان وجود نداره که تمامی قطعات اعم از مکانیکی و تزیینی و… رو تمام و کمال تولید کنه و در کل این روش تولید نتنها به صرفه نیست بلکه ممکنه سرمایه های یک شرکت رو در شرایط افول تحدید کنه و همگی شرکتها به غیر از چند بخش اصلی مثل شاسی و بدنه سایر لوازم رو از قطعه سازان تهیه میکنند تا در رقابت باقی بمونند.
این قطعات مورد استفاده در مدلها و کشورهای تولید کننده تفاوت داره مثلا ممکنه قطعات هیوندای سایت آمریکا با سایت کره متفاوت باشه و پیمانکار قطعه ساز بسته به منطقه انتخاب میشه.
مثلا هیوندای کارخانه تولیدی قطعات محرک موتور داره و در برخی مدلها از سوپاپ و میل لنگ و شاتون و… ساخت خودش استفاده میکنه و همزمان در برخی مدلها از بورگ آلمان و npr ژاپن هم قطعات میگیره و همینطور گیربکس مدلهای مختلفش ممکنه ساخت zf یا آیسین یا یک شرکتی از خود کره باشه و در سایر قطعات که این امکان رو به هیوندای و سایر شرکتها میده که روند تولید در حالت افزایش یا کاهش به مشکل بر نخوره.
مرتضی
۱۸ آذر ۱۳۹۳تو رو خدا ببینین حس حقارت رو از 25 تا 35 تاش در مورد هیبرید بود خوب که چی؟؟ همش رو میشد در یکی دو تا خلاصه کرد ضبط و سی دی چنجر شده پیشگامی لکسوس :D :D و اونوقت مرسدس به مجیک بادیش مینازه بیاد ببینه لکسوس سی دی چنجر داره! فرمون بامبو نشان پیشتازی لکسوسه!!! دلم میشوزه واسه کسی که برای نویسنده؟!؟!؟!؟!؟! لینک میده ترجمه کنه و این کیفشو ببره خدایا هیچ کسی رو خار و سر افکنده نکن و از عشق به جنونش نکش مگه بخاطر عشق خودت و بزرگان درگاهت یکی از مزخرف ترین مقالاتی بود که دیدم یعنی ضد تبلیغ زدی حسینی! هر چی که بهت سفارش دادند قبول نکن نه قبول کن اتفاقا بد نیست اما ساکت ترین اتومبیل جهان 400 ای بود که حالا اون موقع جایزه Quiet Mark نبود یا اصلا بود خوب که چی مراجعه کن یه جستجو کن ببین چی درباره سکوت 400 ای نوشته شده(حدودا سال 73 خودمون فکر کنم) بگذریم خوشحالم چوب بامبو سی دی چنجر سریع و شیشه کم بازتاب از افتخاراتی هست که به لکسوس رسیده …
فرید
۱۹ آذر ۱۳۹۳بین هر وقت برندت اومد زیر ۱۰ تا برند مورد اعتماد اونوقت بیا از منشیم وقت بگیر تا باهات صحبت کنم…آدم وقتی برندش ۲۴ ام باشه با چه رویی میتونه حرف بزنه ؟؟؟؟؟من جای تو بودم سر به بیابون میزاشتمو یه فکری به حال برندم میکردم…واسه یه برند اولی افت داره با برند ۲۴ جدول حتی نگاه کنه چه برسه به حرف…پس اومدی نزدیک !!!!!!! بگو :-D :-D :-D :-D :-D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ آذر ۱۳۹۳درود .
فرید افتخارت فقط همین جی دی پاوره .
من یک سوال میپرسم :
باین درجه ی اطمینان و کیفیت کجارو گرفتین ؟
فروش ؟؟ ارزش ؟؟ بهترین موتور سال یا کلا جزو بهترین موتورهای
سال شدین ؟؟؟
همش بحث کیفیت و نکش وسط . در ضمن هنوز دارم میگم که حمایت
کننده داری . تو هیچ چیز از مقدار سهام دایملر و بنز و میباخ
نمیدونی . پس نگو که بنز زیر مجموعه است .
برای بار هزارم ( 1000 ) تاکید میکنم که در اون مطلب رتبه ی
پایین بنز بیشترش به خاطر مشکلات مدل cla بوده .
در ضمن رتبه ی بنز در جی دی پاور سال 2013 دوم بود .
بذار مدل جدیدت بیاد ، اونوقت زبانه های اتش رو بهت نشون میدم .
فرید
۲۰ آذر ۱۳۹۳اولا میلاد این جوابی که به من دادی واسه شما نبود واسه یه آدم آنرمال دیگه بوده…اول بخون چی به چیه بعد…
دوما…یعنی بنزتون با اون همه ابهت فقط یه افتخار موتور سال شدن رو دارین؟؟؟؟شما که اینقدر موتور موتور میکنین موتور هیبریدی V8 داری؟؟؟؟اصلا توی هیبریدی میتونین صحبت کنین در مقابل لکسس؟؟؟؟؟
منم دارم بهت میگم شما هم همایت کننده دارین…من میدونم عزیزم شما نمیخوای قبول کنی و حتی وقتی خود دایملر تو سایتش میزنه من مالک مرسدسم و تو همینم قبول نداری…لینک ویکیپدیا رو بهت دادم یه نگاه بنداز…owner یعنی مالک و کسی نیست جز دایملر…لکسس هم سرچ کنی زده تویوتا…پس اینقدر نگو حمایتکننده دارین منم از این به بعد میگم شما اون همه حمایت کننده دارین …
منم واسه دوهزا (۲۰۰۰) امین بار میگم برو قسمت سدان های لوکس…بنز اس کلاستون هم ته چاهه…پس ربطی به CLA نداره…مرسدس ۹ مدل داشته توی اون گزارش که CLA مثل همیشه جزو بدترین ها بوده…
چنددددددددم میلااااااااد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! ۲۰۱۳ که ۵ ام بودین که حتی زیر تویوتا هم بودین…وای خیلی بده ها اینقدر از تویوتا بد میگیو هی فراخوان فراخوان میکردی توی ۲۰۱۳ هم از شما بالاتره…:-D :-D :-D اینم لینکش عزیز دلم…اطلاعاتت رو قوی کن عزیزم…
http://www.jdpower.com/press-releases/2013-us-vehicle-dependability-study
تازه شما اگه موسسه ی معتبر تری از جی دی پاور و کانسومر ریپورتس پیدا کردی که واسه بدست آوردن این آمار ها و ارقام این همه تحقیق و توسعه کنه تا این گزارش ها بیاد بیرون به من بگو که رفرنسم اونا بشن نا این دوتا…نه که ۲۰ تا ژورنالیست بشینن دور هم تصمیم بگیرن یا یه مجله خودرویی توی سایتش نظر سنجی بزاره که از کدوم ماشین راضی…اینا مرجع رسمی نیستن…چه توش لکسس اول باشه چه نباشه…
ما اتیش رو انداختیم به جونتون توی این ۲۵ سال نیازی نداریم…با همیناش کلی شمارو به خاک و خون کشوندیم نیازی نداریم دیگه…به دایملر بگو از تویوتا یاد بگیره چطور به زیرمجموعه هاش یرسه ;-)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ آذر ۱۳۹۳درود .
بحث با تو بی فایدست .
من باید از تو فیلم بگیرم تا به همه ثابت بشه .
فرید
۲۱ آذر ۱۳۹۳جواب بده در چرا در میری؟؟؟؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳ممنون از دوستانی که با صبر و حوصله جواب میدن
صادق
۱۹ آذر ۱۳۹۳خیلی خوب بود
بعضیاشون واقعا شاهکار بودن، مث همون سنسور چشمی، من میدونستم همچین چیزی هست ولی نمیدوسنتم که مال لکسسوسه، خوشحالم که فهمیدم.
سیستم کلاچ های چند صفحه ای هم مورد خیلی خوبیه، این سیستم خیلی از شوک ها و تکان ها رو موقع تعویض دنده از بین میبره
در کل شاید بعضی دوستان کم لطفی کنن ولی مقاله ی خوبی بود، دست داش فرید و آقای حسینی و سردبیر درد نکنه
sina
۱۹ آذر ۱۳۹۳تویوتا و لکسوس=دوام وکیفیت!!!!گارانتی به درد این خودرو ساز نمیخوره چون اصلا ازش استفاده نمشه!!!
محمدMOHAMMAD
۱۹ آذر ۱۳۹۳اون LS 460 واقعا زیباست و از یک بنز هیچ چیز کم نداره هنوز هم بعد از چند سال هم قدیمی نشده در ضمن فکر می کنم باید چند مورد دیگه از این اولین های لکسس هم باشه
فرید
۲۰ آذر ۱۳۹۳آره آقا محمد…من ۲ موردش رو گفتم اگه شما بیشتر میدونین بگین.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ آذر ۱۳۹۳درود .
فرید جون چقدر اولین نسل از لکسس ال اس شبیه بنزه های همان موقع است !!!
احمد
۲۱ آذر ۱۳۹۳قبول که ماشین خیلی خوبیه ولی اینها مثلا پیشگامیه؟ اولین کارخانه ای که فقط هیبریدی میسازه> استفاده از سیستم صوتی و … خوب یه دفعه بگو اولین مدلی که اسمش لکسوسه. اینجوری باشه ایران خودرو هم برند پیشتازیه.
نوید (6*6)
۲۱ آذر ۱۳۹۳درود بر لکسوس
درود بر تویوتا
درود بر ژاپن