با وجود تأکید اخیر لکسس بر روی عملکرد، جوهر اصلی این برند را میتوان در مدلی مانند ES350 پیدا کرد؛ یک خودروی آرام و بهینه، با طراحی مدرن و امکانات و ویژگیهایی که سرنشینانش را از نویز دنیای بیرون و ترافیک جدا میکند. این خودرو برای کسانی ساخته شده که رانندگی را بهعنوان یک جزء جدانشدنی و درعینحال، ملالآور در زندگی میبینند. سیستم صوتی پرمیوم، اطلاعات و سرگرمی، امکانات ارتباطی، راحتی و آرامش فوقالعاده از مواردی است که در یک لکسس ES350 نصیبتان میشود. با این حال، تجربه رانندگی با این خودرو شاید به مذاق علاقهمندان دنیای اتومبیل چندان خوش نیاید.
با توجه به هدفگذاری این مدل، جای تعجبی وجود ندارد که لکسس در ES350 تجهیزات را بهگونهای استفاده کرده که با سدانهای اسپورت تمایز داشته باشد. با این حال سیستم تعلیق مقاومت خوبی در برابر لغزش از خود نشان میدهد و عکسالعمل سیستم فرمان نیز نسبتاً دقیق است. در این مدل، از تایرهای میشلن تمامفصل ۲۱۵/۵۵-۱۷ استفاده شده که البته نمیتوان گفت که چقدر از سهم چسبندگی در پیچ را به خود اختصاص میدهند؛ چرا که در هنگام تست لغزش در پیچ، سیستم کنترل پایداری بهمحض اینکه اندکی فشار جانبی بیش از حد احساس کند، وارد عمل میشود و نمیتوان مانع آن شد. در نتیجه، چسبندگی جانبی برابر ۰.77g از این خودرو مشاهده شده است. عملکرد سیستم ترمز نیز کمابیش همین وضعیت را دارد. ES350 از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۵۳/۳۴ متر متوقف میشود و در همین حال، شرایط پدال ترمز پایدار و بدون ضعف است. در همین حال، وضعیت دینامیک ES350 نمره قبولی میگیرد. پوسته بدنه، حسّ صلبیت بسیار خوبی را منتقل میکند و در حالی که خروجی موتور آشنای ۳/۵ لیتری V-6 به میزان نهچندان قابلتوجه ۲۶۸ اسببخار است، همین مقدار قدرت کافی است تا لکسس در زیر ۶ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و تحت محدودیتهای قانونی، سرعت حداکثری برابر ۲۱۰/۸ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. سیستم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نمادی از آرامش و متانت است و با این که بهاندازهی دیگر حاضران در این کلاس از شرایط اسپرتی برخوردار نیست، برنامهریزی آن به شکلی جالب با رفتار خروجی موتور هماهنگ است. تنها چیزی که میتوان آن را به خاطرش سرزنش کرد، نبود پدلشیفتر است. همچنین بهتر است تعویض دنده را به صورت دستی فراموش کنید؛ زیرا گیربکس خودش این کار را به نحو بهتری انجام میدهد. سه نوع حالت رانندگی با ES350 تدارک دیده شده است؛ اکو، نرمال و اسپرت. سیستم فرمان در حالت «نرمال» به حالت ابهام و سردرگمی تمایل دارد، ولی وقتی به حالت «اسپورت» سوئیچ میکنید، سطح عملکرد آن به شکل قابلتوجهی بالا میرود و میتوان گفت که یک حس اطمینان در فرمان و قرار گرفتن در وسط را تداعی میکند. تأثیر حالت «اکو» چندان قابلتشخیص نیست. همچنین وقتی راننده پای خود را بر روی پدال فشار میدهد، محدودیت قدرت خودرو چندان احساس نمیشود که البته موضوع خوبی برای ES350 است. در مورد تأثیر هر کدام از حالتهای رانندگی بر روی مصرف سوخت خودرو، نظر دقیقی نمیتوان داد. ولی میتوان راجع به مصرف سوخت مشاهده شده در تست صحبت کرد که برابر ۹/۴۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است؛ جایی که بیشتر زمان رانندگی در حالت «اسپورت» قرار داشته است. برآورد سازمان حفاظت محیطی زیست امریکا برای مصرف سوخت ES350 در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۱/۲ لیتر و در جاده ۷/۵۹ لیتر است و کسانی که به دنبال مصرف سوخت بهتر از این هستند، میتوانند به سراغ نسخه هیبرید از ES350 بروند که دارای مصرف سوختی برابر ۵/۸۸ لیتر در شهر و ۶/۰۳ لیتر در جاده است. همانطور که قبلاً گفته شد، درون کابین ES بسیار خوب طراحی و ساخته شده است؛ صندلیهای راحت، مواد با کیفیت بالا، ابزارهای با دسترسی آسان و طراحی فوقالعاده المانهای مختلف. فضای زیادی برای صندلیهای عقب وجود دارد و سطح نویز به شکل قابلملاحظهای پایین است و آنقدر فضا ساکت است که سرنشینان عقب میتوانند بهآرامی با صندلیهای جلو حرف بزنند. یکی از آپشنهای جالب و فریبنده در خودروی تست، طرح چرم و چوب برای غربیلک فرمان است که شامل گرمکن نیز میشود. البته این گرم تنها در قسمتهای چرمی بین ساعتهای ۸ و ۱۰ و همینطور، ۲ و ۴ عمل میکند. یکی از ویژگیهای جالب در ES350، راهنماهای قطور آن برای صاحبش است. راهنمای اولیه ۷۸۱ صفحه است. یک راهنمای دیگر برای سیستم راهبری وجود دارد که ۴۳۱ صفحه به طول میانجامد. همچنین یک «راهنمای سریع مالکان» با ۱۱۰ صفحه و یک «راهنمای سرویس» با ۷۶ صفحه، از دیگر راهنماهای این خودرو هستند. راهنمای ۷۶ صفحهای سرویس، حتی دارای دو صفحه برای یادداشتبرداری است! تمام این راهنماها دارای متنهای فشردهای در خود هستند و میتوانند زمان زیادی را برای خواندن به خود اختصاص دهند؛ بهگونهای که «جنگ و صلح» تولستوی در مقابل آنها چیزی شبیه به یک کتاب کمیک است.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۴۴۲۹۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۸۴۷۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
- گنجایش: ۳۴۵۶ سیسی.
- قدرت: ۲۶۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۳۶/۲ نیوتنمتر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۸۱۹ متر.
- طول ماشین: ۴/۸۹۵ متر.
- عرض: ۱/۸۲۱ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۵ متر.
- وزن کلی: ۱۶۲۴ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۸ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۲ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۷/۱ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۴/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۰/۹۳ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۱۰/۸۲ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۳۴ متر.
- چسبندگی جانبی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 77g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۷/۵۹ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۹/۴۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
David
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴نمیدونم چرا تا وقتی که ماشین فوق العاده و خوبی مثل این هست ملت میرن سری 5 پر خرج رو میخرن ! به خاطر همون تعصب کورکورانه و نداشتن مطالعه و تحقیقه.
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ایول به شما که تعصب نداری.صد افرین به شما که مطالعه داری و تحقیق میکنی.هزار افرین به شما.
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
میدونی چرا؟؟؟
چون هنوز اون ملت نظرات کارشناسانه حضرت عالی رو ندیدند و ترجیح میدن یه ماشین گرون تر رو بیشتر بخرن و اونا هم مثل ما که نیستن همش تحقیق کنن چون تو کشورای خارجی (بر خلاف داخل)سرانه مطالعه زیر دو دقیقه ست به خاطر همین هیچی بارشون نیست و پولشونو حاضرن حروم کنند ولی مطالعه نکنند ببینن چی درسته و فقط محض پز دادن ماشین میخرن و مثل ما دنبال اپشن و کیفیت و طراحی و عمر بالا و … نیستند
واقعا خدا هدایتشون کنه!!!!!
واقعا….!!!
احمد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴داداش دوران بی ام و تمام شده یا بهتر بگم کم کم داره تمام میشه
یک برند کسل کننده با طراحی تکراری که فقط و فقط پول برند رو از مشتری بی نوا میگیره
اونقدر هم سیستم های کسل کننده و پیچیده داره که حال ادمو بهم میزنه
درصر خرابیشم خیلی زیاده
هزینه های نگه داری سرسام اورشم باید باز باید مشتری
حالا مرسدس یک چیزی مرسدس خراس و طراحی و دوامشم تایید شدست و واقعا یک ماشین کامله اما بی ام و …. حیف پول ،،،،،،،
شاهین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اندکی مطالعه و تحقیق بد نیست داداش.
ب ام و، بزرگترین تولید کننده خودروهای لوکس جهان، پس از اعلام فهرست درآمدهایش در سه ماهه نخست سال از سوددهی فراتر از انتظار کارشناسان به دلیل استقبال از خانواده محصولات X در بازارهای اروپا و ایالات متحده خبر داد.
طبق بیانیه رسمی این شرکت مونیخی میزان درآمدهای پیش از کسر مالیات آن در مدت فوق بیش از 21 درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشت و 0.32 میلیارد یورو بیشتر از پیش بینی کارشناسان به 2.52 میلیارد یورو رسید.
ب ام و نیز همانند فولکس واگن و دایملر، دیگر رقبای هم وطنش رشدی بیشتر از حد انتظار داشت و توانست با اطمینان مشتریان به وضعیت بازار خودروهای لوکس فروش مناسبی داشته باشد. در حالی وضعیت فروش بازار خودروی اروپا رو به بهبود می رود که اولین نشانه های احیا پس از دو دهه رکود نمایان می گردد. البته کارشناسان عقیده دارند عدم تغییر سوددهی ب ام و ناشی از رشد کند فروش محصولات اصلیش در بازارهای بزرگ می باشد.
در این سه ماه ب ام و همچنان در صدر جدول بزرگترین تولید کنندگان خودورهای لوکس قرار گرفت ولی مرسدس بنز توانست به کمک حاشیه سود بیشتر خود برای مدت سه ماهه مذکور آئودی را کنار زده و در مکان دوم قرار بگیرد.
zippo
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴داداشا
به نظر من بنز و هم بی ام و هم لکسوس باید برن و فکری برا طراحی های کسل کننده وتکراری خودشون بکنند
واقعا تکراری شده شما ببینید برید یک نگاه به X3 X4 X5 بکنید
بسیار شبیه هم و با طراحی های کسل کننده
بنز هم همینطور
لکسوس هم همینطور
به نظر من این شرکت ها تا سقوط نکردند باید برن طراح المانی کیا رو بگیرن تا 4 تا طراحی خوب براشون بزنه
واقعا باید برم طراحی رو از کیا یاد بگیرن
صادق
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا زیپو همین طراح آلمانی که میفرمایید، قبلش تو آئودی بود، حالا مگه طرح های آئودی چقد متنوعن؟
همشون شکل همن
این چیزی که شما دوست گرامی ازش اشکال میگیرید، تو بازار فروش مشکل به حساب نمیاد
حسين
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴آدم از نگا کردن به X5 سیر نمیشه، اونوقت تو کسل میشی؟؟؟!!!
یه چیزی که قشنگه هیچ وقت کسل کننده نمیشه. شما از کی شنیدی طراحی بنز و ب ام و و لکسس کسل کنندس که هی اینو میگی؟
(((RETOLEX(((REZA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴وای قلبممممممممم
______
این چه حرفی بود
Kia vs bmw . mercedes . lexus
Ahmad..F12
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دوران بی ام و تمام شده؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سیستم های پیچیده وکسل کننده و حال به هم زن داره؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
دوست عزیز مطمئتی این حرفارو راجع به بی ام و زدی؟؟؟؟
تا جایی که من خودندم و دیدم و شنیدم و تحقیق داشتم، سیستم های لکسس پیچیده، حال به هم زن و آشغاله
گفتم آشغال چون توی اکثر مطالب خارجی از کلمۀ “رابیش” یا آشغال استفاده کردند
برو داش خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه
به حق چیزای نشنیده
مایکل جکسون - تریلر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴احمد آقا لطفا لینک اون سایتهایی که رفتی و درباره سیستمهای لکساس تحقیق کردی را یزار . منظورت دقیقا از سیستم چیه ؟ سیستم hybrid لکساس ؟ یا سیستمهای مختلف دیگه ؟
(((RETOLEX(((REZA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴هر ادم عاقلی میدونه لکسس و بی ام و از نظر حس و حال رانندگی خیلی با هم تفاوت دارن
ولی کلمه اشغال کلمه خوبی برای توصیف لکسس نیست!!!!
یه سیستم بسیار پیچیده درrc_f هست ( پکیج پرفورمنس ) که عملکرد ماشین رو در دریفت بالا میبره
________________
از دستت ناراحت نشدم چون می خواستی جواب اون بنده خدا رو بدی
درکت میکنم
Ahmad..F12
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴مایکل جان قصد بی احترامی به شخص یا برند خاصی رو ندارم اصلاً و اگر هم اونو گفتم به خاطر این بود که واقعاً نخواستم در جواب ایشون ساکت بشینم، فقط در جواب اون دوستمون گفتم که میگه: “BMW اونقدر سیستم های کسل کننده و پیچیده داره که حال ادمو بهم میزنه”
لینک خواستین اینارو براتون گذاشتم در مورد سیستم های لکسس که همه جا ازشون به عنوان آشغال یاد شده.
http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/lexus/lexus-rc-f-2014-review/
((Less happily, the LFA’s unloved computer mouse controller has been swapped for a rubbish laptop-style trackpad to operate the multimedia system.))
http://www.digitaltrends.com/car-reviews/2013-lexus-gs-350-review/
((This, more than anything, has us rather miffed. The 2013 GS is a strong showing from Lexus. But overlooking one of the most quintessential technology features found in even the most pedestrian of vehicles nowadays is unacceptable. Apparently 60 grand will get you a lot, but it won’t get you a navigation system. Rubbish, Lexus, simply rubbish.))
http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/topic/74164-bristol-lexus-absolute-rubbish/
والا من لکسس رو خیلی دوس داشتم و واقعاً تحسینش میکردم ولی با وجود یه همچین طرفدارایی ازش زده شدم….
Ahmad..F12
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴رضا جان من قبولت دارم شدید
(((RETOLEX(((REZA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴تا حالا با یه بی ام و رانندگی کردی ؟؟
کسل کننده !!!!!!
هههههه
بعضی ها دیوونه هستن به خدا
ALiHidden
۱۰ خرداد ۱۳۹۴رو چ حسابی این حرفو میزنی نمیدونم…..:||||
مث این میمونه ک بیایی پرایدو با سونتا مقایسه کنی:||||
خب شما ک اصلا تعصب نداری و از آپشن زیاد هم خوشت نمیاد من بهت پراید پیشنهاد میکنم:||||
در ضمن اون درصد خرابیش هم بستگی ب آدمش داره ک باهاش چیکار میکنه:||||
تو اگه نگا کنی همه برند های معروف طراحی هاشون تقریبا مث همه اما داخلش فرق داره….
(((RETOLEX(((REZA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴جک جک جک
فکر می کردم فقط درباره ژاپنی اینطور میگن
__________
جناب رهگذر اینقدر از این جک ها گفت که مجبور شدم بر ضد المان ها چیزی بگم
طرفدار های المان به دل نگیرن ، خود من میدونم ماشین های المانی بهترینها هستن ولی در بعضی از مواقع باید جواب بعضی ها رو داد
شما هم به هر شکلی که دوس دارین جواب david رو بدین مشکلی نیست
vahid
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی جالبه :) باز هم هموطنان کارشناس شروع کردن :) یکی میگه دوران بی ام و داره تموم میشه درحالی که پرفروش ترین ماشین لوکس همین بی ام و بوده
http://www.autonews.com/article/20141103/RETAIL/141109964/bmw-tops-in-luxury-sales-despite-mercedes-best-month-of-2014
پس قبل از حرف زدن یه کم تحقیق کنید بس نیست.
تو مجله کار اند درایور این ماشین امتیازش 2 از 5 شده و در رده 12 ام قرار گرفته
http://www.caranddriver.com/lexus/es
بعد یه سری از دوستان که ماشین رویاهاشون 206 هست اومدن به بی ام و ایراد میگیرن خیلی جالبه :)))))
اینا دقیقا همونایی هستن که هنوز میگن شتاب ماکسیما ( رو دنده ای بودنش هم تاکید میکنن) از بوگاتی و پورشه بیشتره :))
David
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴احمد چرا زده شدی؟ چون حقیقت رو گفتیم ؟ رفتی از چند تا سایت غیر معتبر لینک دادی ؟ میخوای منم 1000 تا لینک بدم که گفتن ب ام و از ریشه آشغاله ؟
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴یه فرد … بود که میگفت BMW و بنز و… پول مفت از مشتری میگیرن.
کجاست ببینه که 44 هزار دلار میدی لکصوص ولی یه کروز کنترل تطبیقی نداره.هیوندای جنسیس هم این اپشن رو داره! از نظر فنی هم که مدل های پایه ی سری 3 از این سرتر هستن چه برسه به سری 5.(البته این در حد سری 5 نیست و بهتره با همون سری 3 پایه مقایسه بشه.)
تو رنک کار اند درایور هم که دوازدهم هستش! البته کار به جایی کشیده که کار اند درایور رو قبول ندارن!!! :D
میبینید،بهونه گیری و ایراد گرفتن کار سختی نیست.اما رسم ما این نیست.
احمدرضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴دقیقا شاهین جون من این ماشینو دارم نرم و خوبه ولی آپشناش کمه
مسعود جان دستت درد نکنه مطلب خوبی بود ولی این عکس ها es 2014 هست مدل 2015 یه استیل کنار پرو ژوکتور هاش داره که 2014 نداره
مجتبی(ساروی)
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴بچه ها چون احمد رضا این ماشینوداره بهش دیس دادین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ناراحت شدین؟؟؟؟؟بافکر کردین این بنده خدا خالی میبنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چند وقتیه دیس های عجیب غریب ذهنمو مشغول کرده
احمدرضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴بخدا دارن سعی میکنم عکسش رو بزارم نمیشه
شاهین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴مجتبی جان خیلی واضحه دلیلش.
این دوستمون خودش خودرو رو داره و عیوب و محاسنش رو میگه ولی چون به مذاق بعضیا خوش نمیاد دیس میدن.
دوست عزیز میتونی عکساتو تو یه سایت اپلود عکس بارگذاری کنی و لینکاشو اینجا بزاری.
ارادت
David
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ایرادهای بچه گونه ای میگیرین. به اون ب ام و تون بگین بره ماشیناشو درست و اصولی بسازه که مشتری بدبخت 24 ساعت توو تعمیرگاه نباشه ! یه ذره هم کیفیت به ماشیناش بده بد نیست. شما که ادعا دارین ماشینای آلمانی همه چی تمومن پس چرا توو کیفیت هیچوقت به لکسس نمیرسن ؟ ;) موارد دیگه که بماند ! شما فقط همین رو جواب بده ;) شوهر عمم رفته یه سری 5 خریده هنوز یک ماه نشده کلافه شده به خاطر خرجای الکی میخواد بفروشتش.اومد توو لکسس GS تازه نسل قبل نشسته از کیفیت تک تک اجزای ماشین شگفت زده شد.عموم همیشه حرف خوبی میزنه : میگه
( توو ایران کسی که بدون تحقیق و مطالعه بخواد ماشین بخره میره بنز و ب ام و میخره اما اونی که در مورد ماشین تحقیق و مطالعه میکنه بدون شکککککککک ماشین ژاپنی میخره)
و در آخر امیدوارم که دوستان کمی از این تعصباتشون کم کنن.
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴شما هم بهتره این استدلال های آبدوغ خیاریتو بزاری کنار و کمی واقع بین باشی.
ضمنا از سرعت خودت بکاه ;)
حسين
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴فریدِ 2 هم ظهور کرد. شاهین جان حرص نخوریا… خودشو به خواب زده، بیدارم نمیشه، قانعم نمیشه. خیااااااالت راااااااحت
کلا دوتا آدم عاقل و غیر متعصب توی این سایت داریم، یکی فرید، یکی هم فریدِ2… تو بگو یه ذره تعصب، ندارن که!! هیچچچی!! اصلا!
دیوید جان، به عمو سلام برسون، بگو یه مجله راه بندازه، مردم دنیا بخونن اطلاعاتشون بره بالا ;)
صادق
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود بر شاهین و حسین
شاهین، یه بابایی (خیلی منطقی بود) خیلی به X3 گیر میداد که واااای، این حتی کروز کنترل هم نداره و…
حالا بیاد کروز کنترلشو ببینه
شاهین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام داداش صادق و حسین گلم
اره اقا بیدارش نکنین بزارین تو جهل خودش بمونه.
vahid
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴جالبه همه یکیو دارن بی ام و داشته اذیت شده میخواد بفروشه لکسوس بخره خخخخخخخخخخ خسته نمیشید از خالی بندی ؟؟ خدایی تا حالا جی اس رو از نزدیک دیدی ؟؟ پشتش نشستی که حرف میزنی ؟؟ هندلینگش از پیکان جوانان بدتره همه منتقدا از هندلینگ این ماشین شاکی ان
اره همه اونایی که بی ام و دارن میخوان برن لکسوس بخرن ولی نمیدونم چرا بی ام و پرفروش ترین ماشین لوکس شد
شمام به عموجان سلام برسون بگو قسط پرایدش عقب افتاده بیاد تصفیه کنه :)
David
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴باز یه آدم بی اطلاع کامنت گذاشت ! قضاوت با خودت ! مگه شما نمیگین که هندلینگ ب ام و فلانه و چنانه ؟؟؟ بفرما ! GS حتی توی همین هندلینگ که شما ادعاشو داری هم بهتر از اون سری 5 عمل کرده ! واقعا من فاز شماها رو نمیفهمم !!! همش تعصب کورکورانه و بی اطلاعی
https://www.youtube.com/watch?v=cCxp9Z1n72k
ALiHidden
۱۰ خرداد ۱۳۹۴یکم رو اون بدون شکککککککککککککک ات بیشتر کار کن:|||
چون من شبو روزم تحقیق کنم بازم ماشین آلمانی میخرم چون همیشه بهترین ها بوده و هست
یک ایتالیایی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴منم طراحی های جدید تویوتا رو دوس ندارم.نمونش کمری و کرولا.واقعا برای خریدار جذاب نیستن.ولی واااای نیسان چه میکنه.من زیاد نیسان باز نبودم ولی از وقتی ماکسیمای جدید رو دیدم کلا شیفتش شدم.اینفینیتی هم که هیچ…
مایکل جکسون - تریلر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴آقای ایتالیایی منم طراحیهای جدید خودروسازان ایتالیایی رو دوس ندارم . اتفاقا همون ماشینای ایتالیایی مثل تویوتا برای خریدار هیچ جذابیتی ندارن و رو دست لامبو و فیات و فراری و آلفارومئو و … موندن . چرا مشتریها این ماشینا رو نمیخرن ؟
فرید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴شما خواهشا در مورد آپشن صحبت نکن…این ماشین در حالت پایه 37/700 دلاره ولی بی ام دبلیو در حالت معمولی که فقط ۴ تا چرخ داره 55/600 دلاره…اصلا بخاطر گل روی شما1500 دلار پول کروزش رو بدیم بااااااااااااااااااز 16/400 دلار از بی ام دبلیو ارزونتره…خواهشا شما در مورد آپشن و اینجور چیزا صحبت نکن چون ماشالا بی ام دبلیو عادت داره به پول مفت گیری و خون مشتری رو خوردن…
من اگه تو همین پدال در مورد برند محبوبم این جملات رو گفته بود کلا از هرچی بی ام دبلیو متنفر میشدم…(فضای داخل که نداره و عقب واسه نشستن تنگه…سروصدای داخلی در حدیه که آزاردهنده است…خشک بودن…لرزش کابین داره…فرمانش سفته…استهلاک بالا…سیستم صوتیش هم ضعیفتره…مصرف سوخت بالا در زمان تست) و اینهارو هم نداره (چراغ LED،نور اتوماتیک،کروز کنترل…)به نظرت یه برندی که اینهمه اشکال داشته باشه و ۱۶ هزار دلار پول مفت از مشتریشم بگیره به درد سطل آشغال نمیخوره؟؟؟؟ …بعد میای میگی لکسس کروز کنترل نداره…تازه ه ه ه کیفیتتون هم که دیگه نگم بهتره…پس شما تو این مورد هیچ حرفی نزن…واقعا چطور روتون میشه با این همه ایراد بیاین صحبت کنین و از لکسس ایراد هم میگیری…دنیا به زور تونسته از لکسس ایراد بگیره بعد شماااااااااا میخوای ازش ایراد بگیری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟برو عموووووو…
تازه لکسس هم با (ص) نیست …یعنی سواد تا این حد؟؟؟؟؟؟
شاهین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴…
شما تعیین میکنی من لکصوص رو چجوری بنویسم؟! دوست دارم همینجوری بنویسم.
خدا به راه راست هدایت بفرماید ان شالله…
Ahmad..F12
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴شاهین :D
لکصووص :D
ناز پرورده طویوطا :D
شاهین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴احمد ما اگه تا حالا با دیوار بحث کرده بودیم چند تا مزیت داشت:
هم قانع میشد،هم اعصابمون خورد نمیشد هم خیلی چیزهای دیگه.
ولش کن داداشم،ارزش نداره ;)
مایکل جکسون - تریلر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴احمد آقا لکساس تلفظ درست lexus است و لکسس و لکسوس و لکسوز و … اشتباهه . طویوطا هم نادرسته تویوتا درسته . چرا میگی لکسس { یا مثلا لکصوص } ناز پرورده طویوطاست ولی نمیگی میباخ هم ناز پرورده مرسدس بنزه ؟ نکنه چون زیرمجموعه مرسدس بنزه از این اصطلاح استفاده نمیکنی ؟ واقعیت را بیان کن . نه شایعه .
rf
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ببخشید شما از کجا درآوردی لکساس رو :)))))) ببین کیا ادعای سواد میکنن…. همون لکسس یا لکصص از همه درست تره در ضمن کسی هم تعیین نمیکنه که با ص نوشته شه یا س. ت یا ط
مایکل جکسون - تریلر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴احمد آقا لکساس زیرمجموعه تویوتاست و میباخ هم زیرمجموعه مرسدس بنزه قبول . از این حرفت که میگی : شاهین
لکصووص
ناز پرورده طویوطا . نتیجه میگیریم که چون رولز رویس و بنتلی و لامبورگینی زیرمجموعه و audi و vw و bmw هستند پس ناز پرورده محسوب میشوند .
فرید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴کاملا درسته مایکل جان تلفظ درستش لکساس هستش…این بیسوادارو ولشون کن…اینا برند خودشونم درست تلفظ نمیکنند چ برسه به لکسس :-D :-D :-D :-D
آخه یکی هم نیست به اینا بگه که همین نازپرورده تویوتا شماهارو به خاک و خون کشیده که…بگو شما برین مدل هاتون رو شکل هم بزنین بعد بگین نازپرورده…آدم نازپرورده باشه ولی مدل هاش مثل هم نباشه و مدل هارو با هم اشتباه نگیره :-D :-D :-D :-D :-D
;کی فکر میکرد اس کلاس رو یه بالش بزارند و ۲ سانت اضافه کنند بشه میباخ :-D :-D :-D :-D :-D
rf
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴https://translate.google.com/#en/fr/lexus اینم برای “باسوادان” عزیز روی صدا کلیک کنید تا تلفظ درست رو بشنوید. دم گوگل گرم که برای بی سوادانی که از لحاظ تلفظ و نوشتار مشکل دارن کلاس تقویتی میذاره.
rf
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴پدال عزیز لازم نیست که بخاطر یه مشت متعصب بی سواد پر ادعا کامنت منو برداری ممنون. ناسلامتی بعد یه ساله برگشتم
محمد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴لکسس از آلمانی ها عقب مونده ماشینهاش بجز در بحث کیفیت در بقیه موارد از رقبا پایین ترند
David
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴اتفاقا این لکسسه که آلمانی ها رو شکست داده.خوبه قبل از نظر دادن یه سرچ بزنین توو نت
شکست x3 از NX
http://www.motortrend.com/roadtests/suvs/1503_the_big_test_2015_luxury_compact_crossovers/conclusion.html
شکست سری 5 از GS
http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1206_six_cylinder_midsize_luxury_sedans/lexus_bmw.html
شکست سری 4 از RC
http://www.caradvice.com.au/324491/lexus-rc350-f-sport-v-bmw-435i-coupe-comparison-review/
شکست سری 7 از LS
http://m.drive.com.au/new-car-comparison/head-to-head-bmw-7series-v-lexus-ls460-20130215-2egok.html
حتی در همین آلمان که شما میگین !
http://www.economybookings.com/sv/economybookings-news/lexus-is-the-best-premium-car-brand-in-germany/
اینا رو هم نگاه کنین.جسارت میشه رتبه آلمانیا رو هم نگاه کنین
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Upscale-Small-Cars/
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Luxury-Midsize-SUVs/
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست عزیز فضای اینجارو با کامنت هات مسموم نکن.چندین بار لینک های شکست خوردن لکصوص از BMW رو گذاشتم،بلکه از این رفتارت دست بکشی.
ما همگی خوبی های لکصوص رو قبول داریم.
خواهشا فضا رو متشنج نکن.شما بچسب به لکصوصت ولش نکن.فضای دوقطبی هم بوجود نیار.
خدا همه ی مارو به راه راست هدایت کنه ان شاالله.
David
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴چیه چون حقیقت رو گفتم کامنتام شدن مسموم ؟؟
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
اول اینکه شما خسته نمیشی از لینک گذاشتن و هرچی هم ما دوباره لینک میزاریم از رو نمیری, در نوع خودش تحسین برانگیزه!!!
الان یک شبه حوصله ندارم همه لینکاتو بگم فقط در مورد دوتا لینک اخری که گذاشتی حرف میزنم
اول لینکی که گفته:
View the best upscale small cars, generally priced over $20,000. Then read reviews and compare small luxury cars to find one that’s right for you.
خب رتبه اول نوشته lexus rc و الان احتمالا خیلی خوشحالی ولی خب باید بدونی چیزی که معموله اینه که این خودرو و بنز سی کلاس و ب ام و سری۲ و ب ام و i3 رو با هم قیاس نمیکنن….مگه تعریف شما از خودرو متفاوت باشه
فقط مقایسه رقبای هم رده با سی کلاس با هم همه چیو ثابت میکنه:
Mercedes Benz C Class
BMB 3 Series
Cadillac ATS
Lexus IS
برگرد به همون لینک یه نگاه به رتبه اینا بنداز حساب کار دستت میاد
دوم اینکه وقتی امتیاز safety سی کلاس ثبت نشده پس رو چه اساسی مقایسه شده و تازه با اختلاف ۰،۱ از rc عقبه؟
اون امتیاز Reliability هم که کلی بحث داره که بهتره بیخیالش شیم
ولی اخرشم نفهمیدم امتیاز overall چطور بدست اومده هر طور با ماشین حساب زدم جور در نیومد!!!!!!!!!!!!!!!
………………………………………………..
در مورد مقایسه دومت واسم جالبتره که نوشتی جایگاه المانی ها رو ببینین
حالا خوبه کاین هیبرید و RX هر دو اول شدند
ب ام و ایکس۵ و اکیورا MDX و کاین دوم شدند
و . …
در ضمن مثل بالا یه مقایسه بین خودروهایی که تو یه کلاس هستند و با هم مقایسه میشن انجام بده تا بازم حساب کار دستت بیاد
BMW X5
Mercedes-Benz M Class
Lexus GX
حتما رتبه این سه تا رو یه مقایسه ای بکن ضرر نمیکنی!!!
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
راستی یادم رفت چند تا سوال بپرسم…
خودروی سال اروپا رو خبر داری کی برد؟
خودروی سال جهان چی؟
لوکس ترین ماشین جهان بر اساس نظر سنجی اتواکسپرس رو یادته؟ من یادم رفته اخه ….
شبت خوش
فرید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دیوید جان اینا اگه لینک قبول کن بودند که همه چی حل بود که…اینا به زور جی دی پاور رو قبول دارند بعد واسه اینا لینک میدی…اینا متعصبی بیش نیستند…تازه دارند مقاله جمع میکنند که جی دی پاور معتبر نیست :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
جی دی پاوری که از سال ۱۹۶۸ داره کار میکنه و کانسومر ریپورتسی که از سال ۱۹۳۶ فعالیت میکنه…
تنها دلیلشونم اینه که برند های آلمانی توی این دو گند زدند…اینهای که ادعای کیفیت داشتند یه روزی این موسسات نشون دادند که فقط در خوابه که اینا کیفیت دارند…
تعصب تا چقدر آخه…
تازه اینهایی که حرف های مارو قبول ندارند و میگند ما از خودمون حرف میزنیم که کیفیت بنز و بی ام دبلیو در قبال لکسس دوزار نمیارزه این کلیپ رو ببینند…امیدوارم دوستان در حین دیدن فیلم به اعصاب خودشون مسلط باشند :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
http://www.aparat.com/v/Zq4wN
http://www.aparat.com/v/4PtpL
Ahmad..F12
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴آخه RC-F داغون رو داری با M4 مقایسه میکنی.
من جنازۀ خاک خوردۀ M4 رو به RC-F ترجیح میدم.
هرکس فقط همون امتیاز های آخر رو نگاه کنه متوجه همه چیز میشه.
لکصووص :D فقط در قیمت نیم امتیازبالاتر داره که اونم منطقیه، به هر حال
برند ژاپنیه، آلمانی که نیس طرف به خاطرش پوووول بده، مجبوره ارزونتر باشه.
این از این..
مورد آخر هم اینه که در این نوع خودروها عملکرد و کارایی بالاتر ارزش داره
و مهمه، که در این قسمت برتری کاملاً با M4 هستش
همچین گفتی شکست!!! انگار توی راحتی، کارایی و عملکرد، هندلینگ و پایداری، تکنولوژی و … کم آورده!!!!
در این سگمنت خودرو، عملکرد فنی مهمه عزیزم، نه چند هزار دلار قیمت که M4 برنده شده
sajad
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴توی سال ۲۰۱۵ دیگه یه برند رو بر اساس کشورش قضاوت نمیکنن.
فرید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دیوید جان فقط بهونه هارو داری :-D :-D :-D :-D
این متعصبین جز بهونه گرفتن چیز دیگه ای بلد نیستند…یبار نشد اینا شکست رو قبول کنند…ببین سایت های خارجی هم میدونند بی ام دبلیو فقط پول مفت میگیره از مشتریهاش :-D :-D :-D
قابل توجه بیسوادااااااا…اون RC350 هستش نه RCF…ببین ما با چه بیسوادایی داریم وقتمون رو هدر میدیم…بعد ادعا هم دارند…
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴یه مطلبی هستش که ایرادات جی دی پاور رو مبسوط توضیح داده که چند وقت پیش یکی از دوستان لینکشو گذاشته بود.
الان سرم شلوغه،بعدا یا خودم ترجمه میکنم یا میدم یکی از بچه ها ترجمه کنن تا این افسانه ی دی جی و بچه ها و سایر عوامل موزیک و … بشینن سر جاشون و دیگه رو اعصاب کاربران پدال پاتیناژ نرن.
مخلص
سروش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴منم موافق شما م تو این بحث ولی صد درصد اینجوری نیست که لکسوس همیشه شکست خورده باشه . دیدیم که تو خیلی سگمنت ها برتری هایی هم داشته . البته من انتخابم قطعا بی ام و خواهد بود . ولی حرفاتون خیلی احساسی نشون میده . بحث علمی باشه نه شاخ و شونه کشیدن خیلی بهتره
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سروش جان نمیدونم تا چه حد منو میشناسی،ولی منم دقیقا حرف های شمارو میزنم.لکسوس ماشین خیلی خوبی هستش،اگه نبود این همه جایزه و رتبه و افتخار کسب نمیکرد.منتها بعضی ها اومدن یه حرف هایی راجع به بعضی برندها علی الخصوص BMW و بنز زدن که منو وادار کردن واکنش نشون بدم.نمیدونم کامنت های پست های قبل رو خوندی یا نه.یه حرف هایی زدن که هر ادمی هم ناراحت میشه هم عصبانی.
ولی من حتما این مطلب رو ترجمه میکنم تا بهونه گیری ها تموم بشه.
در مورد بحث علمی هم همیشه من پایه بودم و هستم! همیشه با مدرک و دلیل و صد البته رعایت ادب و احترام بحث کردم و خواهم کرد.اما بعضی جاها هم تحکم و استوار بودن لازمه.
ارادتمندم
سروش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴شاهین جان من تقریبا از 2 سال پیش پایه ثابت این سایتم ولی کامنت نمیزاشتم . اون کامنتارم خوندم و به نظر منم کاملا بی پایه و اساس بود . چون بنز و بی ام و مرز علمی خودرو محسوب میشن . شمارو هم میشناسم که علمی بحث میکنین و منتقی . منظور من اینه که بحثای بی پایه و اساس رو ادامه ندادن بهتره چون فقط اعصاب خوردی داره .ارادتمندیم آقا شاهین
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴دقیقا همینطوره.
منم ارادت دارم دوست عزیز
امیدوارم که همه با محبت و احترام باعث تمدد اعصاب خودمون و دوستان دیگه بشیم.
مخلصم
حسين
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود بر شاهین و سروش عزیز. منم خواستم در تکمیل حرفای شاهین یه نکته بگم. با اجازه
به قول شاهین ما لکسس رو قبول داریم، برتریهاشم قبول داریم، هیچ وقت هم نمیگیم لکسس بده. اما وقتی یکی میاد میگه بنز و ب ام و مفت نمی ارزن و این حرفا، خب ما هم جواب میدیم. نمیشه جواب ندیم. این سایت منبع خیلیاس. باید نظرات دو طرف توش باشن
فرید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴شما بجای تعریف بیجا از لکسس یکم از تعصباتت کم کن…
من نمیدونم باز مثل همیشه مقاله هایی از بعضی جاهاتون در میارین…شما ۱۰۰۰ تا لینک از جی دی پاور بیاری نمیتونی از ارزشش کم کنی…خودت رو با این کار مسخره نکن…اصلا ما جی دی پاور رو غیر علمی :-D :-D :-D :-D :-D فرض میکنیم این رو میزاریم بر حساب جک شما…بعد کانسومر ریپورتس رو کجای دلتون میزارین؟؟؟؟؟حتما اونم غیر علمیه نه :-D :-D :-D :-D :-D
این متعصبین با این کار خودشون رو میخوان تو پدال مشهور کنند…بابا بخدا لازم به این کارا نیست…شما در حالت عادی هم معروف هست نیاز به این صحبت ها نیست :-D :-D
گوگولی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ادم تو پست خود لکسس هم دیسلایک بگیره ، خیلی حرفه .
دیسلایک نگیری صلوات .
محمد20
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴es رو یکی با is مقایسه کنه لطفا.کامل. ممنون
سروش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ES (مخفف Elegance Sedan) در سایز بزرگ قرار میگیره . ابعاد بزرگتر ,، راحتی بیشتر نسبت به Is و روی پلتفرم تویوتا آوالون پیاده شده .
IS (مخفف intelligence Sport) در سایز متوسط سدانها قرار میگیره .ابعاد کوچکتری نسبت به ES داره و بیشتر روی هندلینگ و اسپرت بودن تاکید شده .
احمد باقری
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴هر ماشینی برای هدف خاصی ساخته میشه. لکسوس، یک برند لوکس ساز هست و تاکید اصلی روی لوکس بودن ماشین هست، هر چند ماشینهای خوبی میسازه ولی قیمتش به خاطر لوکس بودن، همیشه کمی بالاتر رو نشون میده.
walid
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام شاهین جان کروز کنترل تطبیقی چی هست؟ کاربردش چجوریاس؟؟؟
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوست عزیز
کروز کنترل تطبیقی Adaptive cruise control(ACC( یک ویژگی خودرو است که در آن سیستم کنترل، سرعت خودرو را مطابق شرایط ترافیکی اطراف تنظیم می کند. یک سیستم رادار که در جلوی خودرو نصب شده است جهت آشکار کردن خودروهایی که در مسیر خودروی مجهز به ACC حرکت می کنند، استفاده می شود. اگر خودرویی کندتر حرکت کندACC باعث کاهش سرعت می شودو فاصله مجاز بین خودروی مجهز به ACC وخودروی جلویی را کنترل می کند. اگر سیستم متوجه شود خودرو دیگر مقابل خودروی ACC نیست ، سیستم ACC سرعت خودرو را افزایش داده وبه میزان تنظیم شده در کنترل سرعت بر می گرداند. این عملکردباعث می شود که خودروی مجهز به ACC مستقلا و بدون دخالت راننده سرعت را مطابق شرایط ترافیک کم یا زیاد کند. روش کنترل سرعتی که ACC انجام می دهد با کنترل دریچه گاز وعملکرد محدود ترمز است.
حسين
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود. خوندن تابلوهای محدودیت سرعت هم مشمولش میشه، نه؟؟
Ahmad..F12
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴بله حسین جان
البته این فناوری ابتدا در مرسدس بنز و BMW وجود داشت
الان رو نمیدونم
بهزاد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴Adaptive cruise control یا همان کروز کنترل انطباقی در لکسوس به صورت آپشن وجود داره البته برای این مدل و برای سری gs و LS به صورت فابریک وجود داره و برای ES حدود 1500 دلار هزینه داره و اسم این سیستم در لکسوس؛
dynamic radar cruise control هست و همان وظیفه کاهش سرعت برای عدم برخورد با مانع جلو و ادامه حرکت با سرعت تعیین شده را عهده دار هست.
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴بهزاد جان آلمانی ها پول یامفت از مشتری میگیرن فقط؟!
بنده اصلا نمیخوام وارد بحث های بی پایان بشم،هدفم از این حرف ها فقط یاداوری اشتباه برخی دوستان هستش که ایرادهای الکی میگیرن.
واضح و مبرهن هستش که لکسوس و تویوتا یکی از با عظمت ترین کمپانی های خودروسازی هستن اما بعضیا… بگذریم.
ارادتمندم
بهزاد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴شاهین جان متاسفانه بحث ها دیگه بار علمی نداره و تک بعدی شده و اگر فردی هم بخواد تمام زوایا رو بررسی کنه اصلا کسی اهمیت نمیده چون تو اون شرایط بار علمی گم میشه.
بنده چندین باز تذکر دادم که با برندهای معظم با احتیاط برخورد کنند و صادقانه بگم اصلا در این حد نیستیم که بخواهیم این شرکت هارو محکوم کنیم و این واقعیته و برخی دوستان یک طرفه به قاضی میرن.
همانطور که تحلیلگران از یک بی ام و تعریف و تمجید میکنند و ما هم قبول میکنیم اگر جایی ایراداتی گرفتند هم نباید به دیده ی بدی به اون نگاه بشه و اگر این رقابت ها رو به فال نیک بگیریم در آخر به سود مصرف کننده هست مثل همین کاری که بی ام و انجام داد و سیستم نقشه یاب رو رایگان بر روی تمام خودروهاش قرار داد در حالی که از این حیث کلی ایراد میگرفتند که آپشنی که در خودروهای ارزان قیمت یافت میشه چرا بی ام و پول میگیره و همین روند ادامه دار خواهد بود و یکی از سودهای اصلی خودروسازان به خصوص اونهایی که نام و آوازه ای دارند همین آپشن هاست که از مشتری پول میگیرند و یک حربه ی تجاری هست و هر شرکتی در اون جایگاه باشه بی شک از این حربه ها استفاده خواهد کرد.
در بحث آزاد، گفتن این مشکلات و قبول اون ایرادی نداره و اگر ظرفیت خودمون را بالا ببریم مباحث شیرین تر دنبال میشه.
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴دقیقا همونطوری هستش که شما میفرمایی.
ایراد گرفتن ما از تویوتا یا BMW فکر نکنم اثری روی پیشرفت های این کمپانی ها داشته باشه.
والا من خودم اومدم اینجا از دوستان یاد بگیرم ولی به ندرت پیش اومده که سوالی پرسیده باشم و جوابی پیدا کرده باشم.
امیدوارم همه از تجربیات و علم همدیگه استفاده بکنیم و اونارو به دوستان هم انتقال بدیم.
ارادت
صادق
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود بر بچه ها
بهزاد جان، کامنتت رو قبول دارم، شما میتونی بری یه سری به پستای قبل از این شلوغ بازیا بزنی و خودت میتونی ببینی که توی پست آلمانی، بچه ها ی ژاپن چقدر منطقی کامنت میذاشتن و هم بچه های آلمانی توی پستای ژاپنی منظقی نظر میدادن
تا اینکه یه سری افرادی اومدن و با کامنتای توهین آمیزشون سعی داشتن جو سایتو خراب کنن و تقریبا از اون به بعد بود که این بحثا پیش اومد
شما خودت بودی توو این سایت و میدونی که قبلا چقد بحثای علمی و دوستانه میشد ولی الان…
خلاصه بهزاد جان، نه من و نه هیچ فرد دیگه نمیتونه منکر خوبی های خودرو های ژاپنی بشه ولی قبول کن که اگه حرف زور و بی منطق زده بشه، خودت هم که باشی سعی میکنی جواب بدی
آخرش هم یه نکته اضافه کنم که هیچ خودرو و هیچ خودروسازی کامل نیست، اگه اینجوری بود فروش مطلق خودرو تو جهان مختص یه شرکت میشد
ارادتمند دوستان
مایکل جکسون - تریلر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴با نظرات آقا شاهین و آقا صادق و آقا بهزاد محترم خیلی موافقم . به نکات خوبی در نظراتتان اشاره کردید .اهل قسم خورن نیستم ولی باور کنید که هیچ شکی در عالی بودن و کیفیت و تکنولوژی آلمانیها نیست .
محمد امین
۲۷ مرداد ۱۳۹۵سلام.با توجه به دغدغه های ذهنی بسیار زیاد برای خریداران بین بی ام و و لکسوس و بنز مایلم تجربه خودم رو از رانندگی با اونها عرض کنم:
اصولا بی ام و و بنز کلاس خاصی دارند.سواری بنز e250 ۲۰۱۴ واقعا لذت بخشه ولی قیمتش از دو تا رقیباش بیشتره.تجربه رانندگی با بی ام و سری ۵ نداشتم.ولی الان بی ام و x4 مشکی کیت ام رو به ارزش ۵۷۰ م خریداری کردم.اولا فرق محسوسی با بی ام و x3 نداره.فقط مقداری ظاهرش بیشتر شده و تقربیا با بی ام و x3 اختلاف چندانی نداره پس فک کنم اگه پولتون خیلی براتون مهمه x3 بگیرید چون صندوق بزرگتر و دید عقب بهتر داره.اگه خانواده ای هستید که میخواید ارامش داشته باشید و اینا بی ام و نگیرید!از نظر طراحیش که ماشین خیلی عضلانی هست و همه رو تو خیابون جذب خودش میکنه کیفیت اجزای داخلش عالیه ولی یکم سادس و بعد از ۲ ماه دیگه برای ادم جذابیت رو نداره.اینو بگم که ماشین فوق العاده مستعد برای کورس و جلب توجه و قرتی بازی هست.با توجه به تجربه ۶ ماهه باید بگم که ماشین فوق العاده حساسی هست.هم نسبت به بنزین و مواد ورودی و هم نسبت به سرویس های دوره ای.برادرم هم audi q5 رو خریداری کرده ولی میدونید که قیمتش بسیار بالاست و خدمات خوبی هم نداره.رسیدیم به لکسوس راستش من خودم es نداشتم ولی رانندگی باهاش لذت بخشه ولی این پرستیژ بی ام و رو تو خیابون نداره.گیربکس هم که عالیه و کافیه خودتون امتحان کنید.قبل از x4 لکسوس rx 2012 فیس قبل از فیس لیفت داشتم.با وجود طراحی داخلی نسبتا بدش هیچوقت احساس قدیمی بودن بهم دست نداد.دیگه لکسوس es و is که فوق العاده حساب میشن والا.از رانندگی بگم که ماشین بسیار بسیار نرم و مخصوص سفر و شاید هم کمی شیطنت بود.صدای داخل کابین بسیار کم و ارامش حاکم بود و بنظر میرسید که ماشین خانوادگیه.حساسیت نسبت به سرویس های دوره ای و خدمات و کیفیت بنزین و اب و هوا نسبت به بی ام و به طور محسوسی کمتره.و خانمم هم باهاش رانندگی میکرد ولی با بی ام و x4 زیاد راحت نیست با ماشین دوم(nissan teana)رانندگی میکنه
امیرحسین (Lion26)
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴به جای اینکه هی مطلب برای خودرو های آلمانی بذارید و با هم بحث کنید، مطلبی بذارید که به درد دانشجویان مهندسی مکانیک بخوره.
منظورم این مطلب نیست!
Just France.
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴امیرحسین جان لکسوس ژاپنی هست دوست عزیز.
این همه هم مطلب فنی توی سایت هستش که میتونی با سرچ بخونی.
با دیدن مطالب مربوط به خودروهای المانی میتونی به راحتی نادیده بگیری و نخونیشون.
پژو هم خودروهای خوبی مسازه.
ارادتمندم.
امیرحسین (Lion26)
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی ممنون.
شاهین جان می دونم لکسوس ژاپنی هستش.
من کلا مطالب خودرو های آلمانی رو نمی خونم چون که از خودرو های آلمانی خوشم نمیاد.
کلا گفتم.
منظورم گذاشتن مطالب بیشتر که مرتبط با رشته مکانیک هستش.
Just France.
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
مطالب فنی هم هست که بیشتر اقای طهوری زحمتشونو میکشه
احمدرضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴بچه ها میگم لکسوس ال ایکس و جی ایکس توی یه کلاس هستن؟؟؟
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
اس یو وی فول-سایز و مید-سایز …
راستی! فرید اینهمه که میای با ما سر و کله میزنی یه چیز بگو ازت یاد بگیریم!
ال اس تو چه کلاسیه؟رقیبش چیه؟
اگه تو کلاس سری پنج و e class هست پس جی اس …
اگه هم کلاس سری سه و سی کلاسه پس آی اس چیه؟
رقیب اس کلاس هم که نیست چون اون ال اس میشه
پس کیه این بابا؟؟؟!!!!
سروش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ببخشید وارد بحث شدم . LS هم کلاس بی ام و سری ۷ و بنز کلاسS هست.
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
منظورم ES بود
اشتباهی نوشتم ال اس
رهگذر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴بیچاره کلاس اس که ال اس بخواد هم کلاسش باشه شان کلاس اس اینقدر پایینه؟
hamid reza
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام رضا جان.
is که رقیب سری 3 ب ام و و سی کلاس هست
es عمدتا من دیدم با ای کلاس بنز و سری پنج ب ام و مقایسه میشه
gs هم من دیدم که با cls بنز و ائودی a7 مقایسه میشه یعنی کلاس فست بک های لوکس اگر اشتباه نکنم
ls هم که در کلاس سری 7 ب ام و هس و بنز اس کلاس
ولی دز کل gs و es خیلی به هم نزدیک هستن ولی لکسس تو ساخت es بیشتر رو لوکس بودن و ارامش تمرکز کرده و داخل gs روی مانور پذیری و اسپورت بودن.
ارادت
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
ممنونم
البته من بیشتر دیدم که جی اس رو با سری ۵ و ایی کلاس قیاس میکنن
صادق
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴رضا، سری 5 از ES اسپرت تره و دینامیک رانندگیش بیشتره (به قولی ویژگی های اسپرتش بیشتره)، برا همینه فک کنم بیشتر با GS مقایسه میشه
فرید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام آقا رضا…
این دوستان تا حدودی درست گفتند…ولی من کاملش میکنم…
IS که رقباش(C class ,3 series) هست.
ES تا سال ۲۰۱۲ در کلاس(Mid-size) قرار میگرفت ولی از سال ۲۰۱۲ تا به امروز در کلاس (full-size) قرار میگیره…در ES بیشتر روی لوکسی و آرامش کابین ونرمی بیشترتمرکز شده و این کلاس رو میشه (سدان اقتصادی) لکسس به حساب آورد…این مدل رو هم با اینکه سدان اقتصادی لکسس هستش میشه نسبت به (E class , 5 seies) مقایسه کرد و حتی میکنند ولی رقیب اصلی این رقبا GS هست.
GS در کلاس (Mid-size) قرار میگیره و (سدان اسپرت) لکسس هستش…که در این مدل روی قدرت مانور پذیری و امکانات و تجهیزات بیشتر نسبت به ES کار شده و (E class , 5 seies) رقبای اصلیش هستند…مثلا برای مثال یه نمونه از تکنولوژی ای که روی LS استفاده شده بر روی GS هم استفاده شده(سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده)…یک نمونه دیگه AVS (مانند مجیک بادی مرسدس)که خیلی ها در ایران با وجود اعلام نمایندگی هم روی ماشین نیستش ولی در خارج هست.
LS هم که رقیب اصلیشون (S class , 7 series) هستند.
فرید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴شمایی که لکسس داری واقعا فرق لکسس GX و LX رو نمیدونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!به نظرت اینا تو یه کلاسن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به قیافشون یه نگاه بندازی متوجه میشی که تو یه کلاس نیستنا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نظرت حالا لکسس به کنار…تویوتا لندکروز با پرادو تو یه کلاسن؟؟؟؟؟قیافشون رو ببینی باید از بزرگیشون تشخیص بدی…به حق چیزهای نشنده…
منم یه ۵-۶ تا لکسس تو خونمون داریم…دیوید راست میگفت.
Yunes
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴این ماشین عالیه
من تجربه سوار شدن این ماشینو داشتم البته سرنشین بودم اما راننده خیلی از ماشینش راضی بود.با این که ماشینش مدل 2008 بود و 6 سال کار کرده بود اما فوق العاده نرم بود و واقعا از قیافه نیوفتاده بود من که خیلی خوشم اومد امیدوارم به زودی بتونم صاحب یه es350 بشم .
بهزاد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴لکسوس es جزو خودروهای لوکس اقتصادی هست که در این بخش میشه به خودروهایی چون شورلت ایمپالا و فورد تاروس و تویوتا آوالون و آزرا و کادنزا و… اشاره کرد.
البته قیمت پایه es نسبت به رقباش گرانتره ولی اگر تجهیزاتی که در این هست در رقبا سفارش داده بشه تقریبا به قیمت هم نزدیک میشوند.
از لحاظ تولید کلی و فروش ایمپالا در رده نخست قرار داره و پس از اون es آوالون و تاروس نزدیکترین رقباش هستند و در آینده نچندان دور نیسان ماکسیما هم به این قدرت ها اضافه خواهد شد و متاسفانه آزرا و کادنزا در سایه این خودروها نتونستند به روند رو به رشدشون ادامه بدن و از لحاظ فروش قافیه را باختند مگر اینکه نسل نو اونها حرفهایی برای گفتن داشته باشند.
فرید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴کاملا درسته آقا بهزاد.
رامکال
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام مثل این که بنز دوباره قهرمان فرمول 1 شده لطفا هرچه سریعتر خبرش رو بگذارین.
احسان(احسان سابق)
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴با اینکه موتور قدرتمندی نداره اما شتاب خوبی داره و بخصوص که ماشین بزرگیه.در هر صورت ظاهر اصلا جذابی نداره و بدرد پیرمردا میخوره
حمید
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴این مدل کنار تویوتا کمری تو امارات (دبی) جزو آژانس فروشگاه ها یا بعضی از هتل هاشون تو ناوگان حمل و نقل فعالیت میکنه قیمتش هم 200000 درهمه که اختلاف قیمت زیادی با ایرانه من که چند بار تو دبی سوارس شدم با تنها چیزیش که حال نکردم طراحی داخلی و داشبوردش بود اما بقیه چیزاش همه عالی بود.
ali
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام خسته نباشید
میخواستم بپرسم منظور از نایت ویژن چیه؟؟
ممنون
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوست عزیز
سیستم دید در شب هستش.این سیستم در تاریکی شب با کمک دوربین مادون قرمز، تصویر روشن تری از مسیر را روی مانیتور خودرو نمایش می دهد، البته در خودروهایی چون مرسدس بنز S Class یا ب ام و سری ۷ این سیستم با کمک سنورهای حرارتی و رادارها، وجود اشیاء زنده و غیرزنده را در مقابل خودرو تشخیص داده و به وسیله سیستم های هشداردهنده و ترمز خودکار، از تصادف جلوگیری می کنند.
Ahmad..F12
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴مسعود جان ممنون
ویژگیهای خوبی داره
قیمتش هم خوبه
ولی من با این خودرو نمیتونم کنار بیام،به دو دلیل
همونطور که حدس میزدم، و البته توی متن هم بهش اشاره شده، تجربه رانندگی با این خودرو به مذاق علاقهمندان دنیای اتومبیل خوش نمیاد،
دلیل دومم ظاهر بی روحش هست!
حتی مورد اول رو توی ظاهرش هم میشه کاملاً فهمید که یه ماشین باز با این خودرو نمیتونه خوش بگذرونه
در مجموع شاید اگه IS میبود رابطه ام باهاش بهتر بود.
بهزاد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴طیف سنی و هدف گذاری محصولات شرکت ها تفاوتهای اساسی داره و اگر به شرکت های بزرگ و موفق نگاه کنیم تقریبا محصولاتشون هدف خاصی از سنین مختلف رو پوشش میده و از این بابت حداقل در سبد محصولاتشون کمبودی احساس نمیشه.
مثلا خریداران es با is یا s کلاس با c کلاس از لحاظ شرایط سنی کاملا متفاوتند و نمیشه همه ی ویژگی هارو در یک خودرو قرار داد مثلا؛
راحتی و فضا و آسایش یک طرف اسپرت بودن و کمبود جا و هندلینک و… طرف دیگر و شاید بشه گفت برخی محصولات باشند که حد وسط دارند مانند eکلاس و سری 5 و GS و… که سعی میکنند با ارایه فضای خوب و راحت حس اسپرت بودن را منتقل کنند.
احمد جان به نکته ای اشاره کردند که میزان خوشگذرانی در خودرو بود؛
اصولا تعریف لذت برای هر فردی متفاوته و باید دید که چه عناصری در خودرو باعث لذت میشند که سوای شتاب و سرعت و هندلینک ما در زندگی روزمره ساعت ها با ماشین سر و کار داریم و اولویت ها ممکنه در آسایش و راحتی و خستگی کمتر باشه و اگر خودرو مورد نظر بتونه با وجود ساعت ها نشستن در اون همین احساسات رو بهمون بده چیز بدی نیست و همین امکانات باعث میشه خریدارانی به این سمت گرایش داشته باشند و لذت ببرند.
(((RETOLEX(((REZA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴به خدا زشته
خودتونو برای چه چیزای بی ارزشی ناراحت میکنیین
میدونین مشکل من چیه ؟؟؟
من نمی دونم طرف کدوم رو بگیرم !!
دیوونه شدم
برین کامنت هاتونو بخونین
حرف هاتون منطقی بود؟
توی این پیج همتون از روی تعصب حرف زدین
خیلی ناراحت شدم وقتی کامنت هاتونو خوندم
من همه شما رو دوست خودم میدونم
اگه شما نبودین من هر روز نمیودم پدال
اگه شما نبودین پدال هم مثل بقیه سایت ها بود
دوستان عزیزم این کارا رو نکنین
من کی باشم بخوام نصیحت کنم ،اینو برادرانه میگم.
نوکر همتون هستم
(((RETOLEX(((REZA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴من نمیگم درمورد ماشین های مورد علاقتون بحث نکین ولی این روشش نیست
خود من عاشق این هستم که لکسس رو با بنز و بی ام و مقایسه کنم و طرفدارشی کنم و با بقیه دوستان دربارشون صحبت کنم
ولی از این روش استفاده نمیکنم
___________
همه این بحثا یه طرف اون جکککککک ها هم یه طرف
لکسس در حد بنز و بی ام و نیست
دوران بی ام و تموم شده
بی ام و کسل کننده
طراحی بنز خوب نیست
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ahmad..F12
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴رضا من کم کم دارم شیفتت میشما
شهاب
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان یه چندتا لینک معتبر از مقایسه ی بی ام و سری سه و بنز سی کلاس بهم معرفی کنید لطفا
ALiHidden
۱۰ خرداد ۱۳۹۴انتخاب هر ماشین ب سلیقه آدم بستگی داره بنده ب شخصه از ماشین ژاپنی(ب غیر از بعضی هاش)بدم میاد
حالا هر چقد میخایین دیس بدین بدین مهم نیس
شما نمیتونی نظرتو ب یکی دیگه تحمیل کنی:|
منصور
۲۰ مرداد ۱۳۹۴باسلام ،تا خودتون لکسس نداشته و حداقل 6 ماه زیره پاتون نبوده باشه شاید کمتر متوجه لذت سواری دادن این خودرو باشین ! من توی سال 211 وقتی اولین بار ES350رو خریدم و چون تا اون موقع بیشتر تویوتا لندکروزراز همه مدلشو داشتم و تجربه رانندگی رو فقط با شاسی بلند داشتم وقتی این سواری عروسک 6 سیلندر رو خریدم توی روزهای اول از بس سبک و پرشتاب بود گاها”خودرو از زیرپام میپرید. ولی بعد از یکماه رانندگی با این عروسک تازه فهمیدم هرکی با لکسس رانندگی کنه دیگه عاشق هیچ ماشینی نمیشه و واقعا” دل کندن و پیاده شدن از این ماشین خیلی سخته . دوستان که تجربه کردن خوب میدونن با بودن لکسس BMW دیگه کیلو چنده ؟
محمد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵این ماشین ماشین خوبیه اما تا وقتی آدم میتونه با پول همین ماشین برده منطقه ازاد یه آئودی A4 بخرد (با پول پلاک ملی میشه 180تومن فول کاپشن) تازه اونهایی هم که میگن بی ام و خسته کننده است پراید دارن بی ام و باید از کیا یاد بگیره یا کیا از بی ام و