کمپانی لِکسِس پس از قبولِ ریسکی بزرگ با ارائه مدل NX، حالا نسل چهارم مدل فوقالعاده محبوب خود یعنی RX را با تدبر و محافظهکاری بیشتری معرفی کرده است.
RX در نسل چهارم خود یک قدمِ بسیار خوبِ روبهجلو برداشته و با احتساب قوای محرکه مدرن، چهره تندوتیز و ویژگیهای امنیتی بسیار خوب برای رتبه اول سگمنت شاسی بلندهای نیمه لوکس بازار، گزینهی بسیار مناسبی به نظر میرسد. در نمای بیرونی خط و خطوط آن محتاطانهتر از برادر کوچکترش یعنی NX نقش بستهاند. در قسمت جلو دماغه گوشهدار به همراه جلوپنجره عظیم و چراغهای خشن دو طرف آن واقعاً توجه هر بینندهای را جلب خواهد کرد. نمای عقب نیز به همراه چراغهایی که شبیه به مدل RC هستند و سپر پفکرده چشم بیننده را آزار نمیدهد و تکمیلکننده نمای جلوی خودرو میباشد. در کل نمای ظاهریِ آن بیشباهت به نسل پیشین نیست و همین تشابهِ دور است که باعث میشود خیلی زود با آن مأنوس شوید. در داخل کابین یکی از مهمترین نکات حذف ردیف سوم صندلیهاست! بااینکه این نسل در مقایسه با نسل قبل بزرگتر شده و طول آن به میزان ۵ اینچ و فاصله بین محورها نیز ۲ اینچ بیشتر شده است اما این فضای بیشتر تنها در اختیار ۵ نفر قرار خواهد گرفت. افزایش ابعاد علاوه بر راحتی و آسایش بیشتر سرنشینان، صندوق بار بزرگتری را نیز در اختیار قرار میدهد. کنسول جلو هم بهصورت ایستادهتر نسبت به قبل و با کمی زاویه طراحی شده است؛ در بالای آن نیز یک صفحه نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی تعبیهشده که بهوسیله صفحه لمسی مخصوص لِکسِس کنترل میشود و مجموعه نسبتاً وسیعی از وظایف برای آن تعریف شده است. در بخش فنی همانند قبل یک نسخه V6 با نام RX350 و یک نسخه V6 گاز-الکترونیک هایبرید با نام RX450h قابل سفارش خواهد بود که اشتراک زیادی هم با نسل پیش از خود دارند. مدل RX350 از یک قلب تپنده ۳.۵ لیتری سود میبرد که با حداکثر توان خروجی ۳۰۰ اسب بخار نسبت به نسل قبل ۳۰ اسب بخار قویتر شده است. مدل RX450h هم همچنان از نسخه Atkinson-Cycle آن پیشرانه به همراه یک موتور الکتریکی استفاده میکند که درمجموع ۳۰۰ اسب بخار نیرو تولید میکنند. جعبهدنده نیز بهصورت استاندارد یک نمونه ۸ سرعته خودکار است که در نسل پیشازاین تنها در نسخه F-Sport قابل سفارش بود. هردوی این پیشرانهها نیز با سامانه ۴ چرخ متحرک و یا دیفرانسیلِ جلو هماهنگ بوده و طبق ادعای کمپانی آلایندگی کمتری نسبت به قبل خواهند داشت؛ البته هنوز اطلاعات دقیق آن در دسترس نیست. نسخه F-Sport که پیشتر فقط برای RX350 قابل سفارش بود، حالا برای نسخه هایبرید هم در دسترس خواهد بود؛ البته این نسخه هیچ تفاوتی در بخش فنی با مدل پایه ندارد، اما تغییرات خوبی در بیرون و درون خودرو ایجاد میکند ازجمله طرح شبکهای جلوپنجره، رینگهای ۲۰ اینچی گرافیت مانندِ آلیاژی، فرمان اسپرت مجهز به پدالهای تعویض دنده، حالت جدید Sport+ برای سامانهی تعلیقِ تطبیقپذیر آن و نشان F در نقاط مختلف خودرو. همچنین این نسخه به سامانه پویای ثبات و پایداری مجهز است که تنشهای غَلتِشی بدنه را به حداقل میرساند.۸۳ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
شهریار
۲۰ فروردین ۱۳۹۴بیرون خودرو می تونست بهتر از این باشه…. جلو پنجره و طرحی که لکسس براش انتخاب کرده تو نگاه اول جذاب نیست ولی یکی از شاهکارهای طراحیه که از خطای دید در زوایای مختلف نماهای متفاوت ارائه میده…کابین خیلی خوبه …
ارش
۲۰ فروردین ۱۳۹۴فقط نگاه کنید حالشو ببرید
محمد
۲۲ فروردین ۱۳۹۴41000 دلار با دلار 3300 تومنی هم حساب کنیم میشه 135 میلیون. حالا rx350 2013 تو ایران 625میلیونه.به خدا این انصاف نیس.
فرید
۲۹ فروردین ۱۳۹۴لعنت به هرچی دلال که عامل این قیمت های گزاف هستند.
محمدرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۴لکسس و تویوتا از اوج طراحیشون فاصله گرفتن . مثلا نسل قبل همین RX و کمری به مراتب عامه پسندتر و زیباتر بودن ولی حالا پر شدن از خطوط منحنی که باعث سردرگمی و خستگی میشن .
متین
۲۵ فروردین ۱۳۹۴سلام …
من RX 350 رو دوست دارم ولی از جلو پنجره این مدل خوشم نمیاد ، جلو پنجره اش زیاد جالب نیست و از انتهای جلو پنجره که باز تر میشه زیاد جالب نیست البته این یه موضوع سلیقه ای … پیشرانه 300 اسبی هم برای این اتوموبیل مناسبه ولی با توجه به شکل ظاهری احساس میکنم سنگین وزنه و موتور نتونه بکشه ولی باید اطلاعات دقیقش بیاد تا ببینیم … روز خوش …
milad
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ببا پولش میشه بنز و ب ام و خرید.
Arian
۴ آذر ۱۳۹۵خوبه اما در مقابل gle حرفی واسه گفتن نداره
مهدی
۱۷ آذر ۱۳۹۵خیلی بد قوارس .
بهزاد
۲۹ تیر ۱۳۹۶یعنی الان یک rx450 اسپرت ۲۰۱۶ بخوایم بگیریم چند باید بدیم تو ایزان مشخص شده یا نه