ابتدا چند تصویر از نمایشگاه دیترویت ۲۵ سال پیش را مرور کنیم: داتسونهایی که بر روی فرش قرمز پارک شده بودند، سرمای طاقت فرسا که شهر را فرا گرفته بود و انگار خورشید این منطقه از کره زمین را فراموش کرده بود. در همین حال، نمایشگاه بینالمللی سال ۱۹۸۹ مصادف با معرفی لکسس و اینفینیتی به عنوان برندهای تخصصی تویوتا و نیسان برای خودروهای لوکس در بازار بود. این برندهای جدید در کنار برند آکورای هوندا که در سال ۱۹۸۶ ارائه شد، میتوانستند شعله خودروهای لوکس آلمانی را خاموش کنند. امّا این حرفها مربوط به ۲۵ سال پیش است و همیشه برنامهها مطابق میل همه پیش نمیرود.
وقتی جدول فروش سال ۲۰۱۳ را مرور کنیم، خواهیم دید که پرفروشترین برند لوکس در ایالات متحده در سال گذشته، مرسدسبنز بود که اندکی بیشتر از ب ام و و در حدود ۳۳۴ هزار دستگاه فروش داشته است. این در حالی است که برند لوکس پرقدرت تویوتا که با مدل LS400، خواب را از خودروهای لوکس آلمانی ربوده، در مکان سوم جای گرفته است. لکسس در مجموع در امریکا، حدود ۲۷۴ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است. آکورا نیز عملکردی تقریباً به اندازه آئودی داشته و میزان فروش این برند در حدود ۱۶۵ هزار دستگاه بوده است. برند اینفینیتی را نیز از یاد نبریم که در کنار لینکلن و ولوو، تنها برندهای لوکسی بودند که فروششان نسبت به سال ۲۰۱۲ افت داشته است. تعداد خودروهای فروخته شده اینفینیتی در سال ۲۰۱۳، ۱۱۶۴۵۵ دستگاه بوده است. هر کدام از برندهای لوکس ژاپنی مشکلات خاص خود را دارند. به عنوان مثال، فروش لکسسهای بزرگ، بیشتر بر دو سری مدلهای ES سدان و RX کراساور استوار است. این دو مدل در سالهای گذشته، ستونهای چپ و راست لکسس بودهاند و در سال ۲۰۱۳ نیز ۶۴ درصد فروش محصولات لکسس را به خود اختصاص دادهاند. بنابراین در هر نمایشگاهی که باشد، مدلهای ES و RX پایههای اصلی برند لکسس هستند و بنابراین تنها میتوانند سلیقههای محدودی از بازار خودرو را راضی نگه دارند.
برخلاف مرسدسبنز که در یک مدل، هم میتواند هزینههای تمام شده را کنترل کند و هم AMGهای قدرتمند داشته باشد، لکسس مدلهای پایه خود را سال به سال به همان شیوه همیشگی عرضه میکند. شاید آخرین تلاش لکسس برای تغییر در این شیوه، استفاده از مدل IS دیفرانسیل عقب و تریم F-sport آن باشد که شاید برای این کار، اندکی دیر شده باشد. درنظر بگیرید که سال گذشته، ب ام و سری ۳ از مجموع لکسسهای IS و ES بیشتر فروخته است. اینفینیتی به عنوان برند لوکس محصولات نیسان، شرایط خوبی نداشته است. مدلهایی مانند G35/G37 نیز نتوانستند خود را حفظ کنند. آخرین حربهای که «جان دو نیسچن» از اینفینیتی به کار برده، روشی است که از آئودی در سال ۲۰۱۲ گرفته شده است. همانند رابطه ساختاری فولکسواگن-آئودی، اینفینیتی نیز قرار است که ساختار مستقلتری پیدا کند. اولین نشانهها به این صورت نمایان شدهاند: رؤسای اینفینیتی از ژاپن خارج شده و در هنگکنگ مستقر شدهاند و تمام مدلها به حرف Q تغییر نام دادهاند؛ حرفی که چندان جذاب نیست و معنی خاصی نمیدهد. بر این اساس، مدلی که بیش از همه میتوانست رقابتی جدّی با آلمانیها داشته باشد، یعنی G37، به Q50 تغییر نام داده است و این موضوع میتواند در این رقابت اختلال وارد کند. ولی در عین حال، برنامه نجات اینفینیتی روزهای اولیه خود را میگذراند و باید منتظر نتایج آن در آینده بود. آکورا نیز تبدیل به بزرگترین دشمن خودش شده است. ستاره خط تولید آکورا، TL، توانست با ورود خود به بازار، بسیاری از مشتریان را به سمت خود بکشاند. ولی طراحان آکورا، انگار که داروهای روانگردان مصرف کرده باشند! طراحی مدرن قبلی را با طرحهای گانگستری ترکیب کردند و به این خودرویی که عملکرد فوقالعادهای داشت و بسیار جوانپسند بود، با دست خود آکورا به زمین خورد. امروز، آکورا بار کراساورهای MDX و RDX را به دوش میکشد و تنها چیزی که در خط تولید بر جای مانده، سه گانه سدانهای آکورا هستند.
در همین حال، آلمانیها پیشرفت خود را داشتهاند. در واقع، رقیبی که در گوشهای کمین گرفته باشد، از همه چیز خطرناکتر است. برخلاف برندهای لوکس ژاپنی و برند نیمهمستقل لوکس آئودی، مرسدسبنز و ب ام و شاخهای تجاری از کمپانی اصلی نیستند. اگر این خودروها شکست بخورند، هیچ شرکت مادری بالای سرشان نیست که آنها از روی زمین جمع کند. اگر کلاس C و سری ۳ به فروش نرسند، افراد شاغل در کارخانهها و استودیوهای طراحی، نمیتوانند به راحتی به کار خود ادامه دهند. در مونیخ و اشتوتگارت، جنگ بر سر هزینههای بیشتر و سود بهتر است؛ به عبارت جنگ برای بقا و ادامه زندگی است. خودروسازان آلمانی یک مزیّت بسیار بزرگ دارند و آن، میراث خوشنامی است. به این معنا که بخش بزرگی از بازار همیشه پذیرای ورود آنان است. البته دفاع از این خوشنامی، چندان کمهزینه نیست. ب ام و، تعداد خودروهای خط تولیدش را به ۱۱ مدل افزایش داده است که در این بین، مینی جزو این تعداد نیست و بسیاری از مدلهای دیگر نیز در راهاند. مرسدس بیش از ۱۲ خودرو در امریکا تولید میکند؛ مدلهایی که از کلاس CLA تا S و Sprinter را شامل میشوند. در همین حال، لکسس ۱۱، اینیفینیتی ۸ و آکورا ۹ خط تولید را در امریکا دارند. مهندسان آلمانی به شدت به دنبال پر کردن حفرههای خالی بازار بودهاند. به علاوه، بعد از ۲۵ سال، شرایط نشان داده که خودروسازان آلمانی با قدمت و اصالت بیشتر باز هم میتوانند خریداران بیشتری را به سمت خودروهای لوکسشان جلب کنند. شما فکر می کنید در چند سال آینده روند بازار خودروهای لوکس به کدامین سمت کشیده می شود: خودروهای ژاپنی یا آلمانی؟ [polldaddy poll=8005749]
از قدیم گفتن: ماشینت رو از آلمان بگیر عطرت رو از فرانسه و کت و شلوارت رو از ایتالیا بگیر (چه ربطی داشت!) من یه مو زر ( ریش تراش ) دارم که روش نوشته made in german که اونو با 100 تا کیا و میا و هیوندا عوض نمیکنم ماشین فقط آلمانی ….
داداش امین ما دوقلو نیستم احیاناً؟؟؟ چه جالب هر دو مون عاشق آلمان و ماشین های آلمانی هستیم!!! اما خدا وکیلی ماشین های آلمانی یه چیزه دیگه هستن. هرکی قبول نداره بگه دلیل بیارم واسش.
سلام آقا امین.حالا کیا و هیوندای چه ربطی به ژاپن دارن؟؟ ژاپن سلطانه و البته همینطور آلمان.این دوتا کشور فوق العاده هستند,در ساخت هر وسیله ای عالی عمل میکنند.
اصالت و وشخصیت و مهندسی و اصول طراحی و فنیه که از قدیم ماشینای آلمانی داشتن و دارن به نظر من از همه دنیاست متمایزشون میکنه آلمانیها ماشینیو فنی میسازن ولی ژاپنیها ماشین افتصادی میسازن
آقامحمد هم مخالفم هم موافق چرا؟؟ چون حتما lancer evo viii با 400 اسب و با قیمت به صرفه رو دیدی تازه با موتور2لیتری و سرامد همه سدانهای اسپرت lancer evo x gsr با موتور فوق العادش
نه عزیزم مهندسی ژاپن کمی نداره قبول نداری ساختمون های زد زلزله و پل معلق 55 کیلومتری جزیره کاکاشی رو ببین من خودم مهندسم و مهندس عمرانم اگه میگی المان تو میکانیک سره قبول دارم ولی به همون اندازه تویوتا و ژاپن تو الکترونیک سره و اینده خودرو سازی جهان در دست الکترونیکه
ژاپن و انگلستان جزو 10 کشور تنبل هستند ( البته ژاپن در رتبه 11) نخست قبول نداشتم ولی با جستجوی بیشتر دیدم صحت داره ولی ایران توی لیست نبود ایران :) ژاپن :| من :/ انگلیس O..o
هر دو کشور از سرآمدان صنعت خودرو سازی هستند و برای مشتری و سلیقه اش فوق العاده ارزش قایل هستند ولی ژاپن رو بیشتر قبول دارم برای تلاشها و اتکا به خودش و ازهمه مهمتر اینکه آسیاییه و داره با غولهای اروپایی و امریکای شمالی رقابت می کنه ژاپنیها آدمهای نجیبی هستند که می خواستن ناوگان فرسوده تاکسیرانی تهران رو بدون پول و فقط با اخذ مابه التفاوت مصرف بنزین نوسازی کنند که نگذاشتند
به نظر من آینده خوبی در انتظار خودروهای ژاپنی نیست . از یک طرف توان رقابت با خودروهای آلمانی بنز و بی ام و رو ندارن از طرف دیگر کره ای ها دارن روز به روز بهشون نزدیکتر میشن
عزیزم موضوع اینه که ژاپن داره روز به روز به جا پیشرفت در جا میزنه . اون از تویوتا با طراحیش که هیچ پیشرفتی نکرده هیچ جذابیت خودشم ازدست داده . میتسو بیشی که بازاری تو امریکا نداره درسته الان تویوتا بازار رو داره اما همیشه دنیا اینطوری نیست . من کره ای ها رو قبول ندارم اما سرعت پیشرفتشونو نگاه کنید اگر همینطوری ادامه بده از ژاپنم جلو میزنه
خوشگل پسر اگه بری یه نگاه به با ارزش ترین برند های دنیا تو ۲۰۱۶ بندازی میبینی که اولین برند خودروسازی، تویوتا با ۲۹.۵ میلیارد دلار در صدر برندهای خودروسازی و بعد بی ام و با ۲۸ میلیارد دلار و بعدم بنز بابا ۲۲ میلیارد دلار در رتبه های بعد هستند. شاید شاخص رشد اونها نسبت به قدیم خیلی ملموس نباشه اما بازم جزو قابل اعتماد ترین هان…
تعصب؟نه ممنون آره اصلا معلومه که خیلی پسرفت داشته از پر فروش ترین پیکاپ آسیا بگیر تا موتور سه سیلندر سی صد اسبی نه پیشرفت چیه درجا میزنه میتسو هم گرفتار احمق های کره ای شدن و هیچ وقت کره به آمریکا یا ژاپن یا آلمان نمیرسه .
لکسوس بادکنک باد شده بود و از اول معلوم بود تبی که زود میخوابه البته الان برای نسل جدید با افکار کمی جهان سومی در ایران هنوز یه چیز!! خاصه ولی در سطح جهانی حتی اونی که لکسوس رو میخره احترام خاصی برای مرسدس یا بی ام و قائله!!
با سلام.نظر کلیه دوستان مغتنم ولی قیاس راحتی نیست بین این دو کارخونه.یک برند لکسوس تویوتا باید جلوی تمام مدلهای بنز توی فروش بایسته.در حالی که ژاپن به فکر فروش بیشتر با برند تویوتاشه.در زمینه لوکس بودن بنز ماشین غیر لوکس نمیزنه که…. البته من به شخصه عاشق برندهای آلمانی از بالا تا پایینشونم.اما دلیل نمیشه خوبیه کار ژاپنی ها رو با ساختن لند کروز و راو۴ زیر سؤال ببریم.فروش تویوتا ولکسوس رو با هم جمع کنیم و مقایسه کنیم نتیجه این در نمیاد.
عزیزم تویوتا از 1936 خودرو ساز بوده و بنز از 1926 یه سر به ویکیپیدیا بزن تو 25 سال کسی نمیتونه خودرو ساز شه قبولت دارن ولی لکسوس 25 ساله نیست یه سر به تیوتا کرون و تویوتا سنتری 60 سال پیش بزن تا متوجه بشی کولر عقب و… و اپشن فقط در انحصار المان نبوده و نیست
سلام به همه گفتنش خوب نیس ولی ما خودمون یه بنز e220سفید رنگ چراغ جلویی برف پاک کن هستش داریم من خودم اول هم 405 دارم اولا نمیروندمش الان ماشین ها رو عوض کردیم بنز من برداشتم خدا وکیلی با گیربکس 6دندش زمینو میکنه هر سال لاستیکاشو عوض میکنم فقط المان
سلام خودرو های المان بی نظیر اند ولی اینو فراموش نکنید که صنعت خودرو از مکانیک داره به سمت الکترونیک کشیده میشه و در الکترونیک هیچ کشوری نمیتونه جلو دار ژاپن باشه و سونامی چند سال پیش ژاپن هم فراموش نکنید که اگه این سونامی در المان یا اروپا اومده بود شاید الان یورو 200 تومان بود.به نژر من تویوتا یک ابر قدرت دست نیافتنی در گذشته حال و ایندس و هوندا و نیسان در کنارش اینده خوردو سازی جهان هستن من خودم یه کرونا 1977 تک برگ سند دارم که به مراتب از نظر مصرف استحلاک کیفیت به بنز e230 و بی ام دبلیو 518 که در زمان خودشون سال 1356 هر کدام قیمتی 3 الی چهار برابر تویوتای من داشتن ترجیح میدم و از سواریش لذت میبرم و از سگ جونیش خوشحالم در ضمن اگر هندلینگ و سرعت و شتاب در مورد انتخاب خودرو مطرح باشه چه بهتر که عزیزان المانی دوست ما سوار ماشین های ایتالیایی بشن خودشونم میدونن که در این سه گزینه المان حرفی برای گفتن برای ایتالیا نداره ولی چیزی که هست در مجموع ماشین باید همچی داشته باشه نه تنها سرعت و شتاب و به نظرم امار فروش تویوتا در 8 سال پیاپی به همه ثابت کرده که تویوتا سر امد خودرو سازی جهانه بی هیچ چون و چرا .
سلام لویس من بیش از حد عاشق برند های ایتالیایی هستم ولی این حرفت رو قبول ندارم میشه چن تا خودرو ایتالیایی مثال بزنی که آلمان تو هندلینگ و سرعت و شتاب حرفی براشون نداشته باشه؟؟؟؟؟؟ البته تو یک کلاس که بشه مقایسه شون کرد نه که بیایم سرعت و شتاب عشق من 458 Speciale رو با بی ام و سری 3 مقایسه کنیم
در هر سبک و سیاقی یه کشوری شاخه مثلا تو سوپراسپورت ایتالیا خیلی شاخه ولی یه مقایسه کلی وجود داره و اون اینه که آلمان همچنان سرآمد خودروسازان جهانه همونطوری که در لوازم صوتی تصویری کسی به گرد پای سونی هم نمیرسه
من تجربه شخصیمو میگم امیدوارم ب هم وطنام کمک کرده باشم ب خدا جز حقیقت هیچی نمیگم من قبلا خیلی فیلم از شرکتهای خودرو سازی میدیدم از جمله تویوتا نیسان لکسوس ژاپن و بنز خوب اولش تعجب میکردم چرا فاصله بین اتاق احتراق بنز رو ی کارگر همش متر برقی میندازه یکم تعجب کردم چرا المانیا تو دقت اینجورین شاید خنده داره باشه ولی این ی حقیقت ک بنز محکم ترین ماشین دنیا و پر ایمنترین هست ولی دقتش رو نمیشه با ی خودروی ژاپنی مقایسه کرد !!!تجربه من از تویوتا من ی تویوتا ژاپن دارم ک باش لایی کشی میکنم شبا اکثرا دیشب با ماشین رفتم تو خیابون و لایی کشی کردم با سرعت 240 و 210باور کنید خیلی گاز میدم در کمال تعجب دیدم چراغ چک روغن روشن و خاموش میشه با خودم گفتم خدایا چشه این اهمیت ندادم وبیشتر گاز دادم خلاصه فردا بردم پیش ی مکانیک مکانیک در کاپوتو زدو گفت وای بدبخت شدی گفتم چی شده گفت موتورت فیلتر روغنت اشغال بوده از گرما روغن فیلترو پاره کرده کل روغنت خالی شده بازم فکر کردم دروغ میگه .روغنای ماشینو کشیدیم ک با کمال تعجب اندازه ی نربکی روغن توش بود بعد این ماشینو 3ماه دارم گاز میدم هیچیش نشده کدوم بنزی بدون روغن با سرعت 210تا میره شاید بهم بخندید و بگید این احمقه ولی قسم میخورم ژاپنیا سامورایی هایی هستند ک حالا حالاها طول میکشه تا مردم بشناسنشون اونجا بود ک ب جنس ژاپنی قبته خوردم المانیا دقتشون بعید میدونم بهتر از ژاپنیا باشه ژاپنیا انسانهایی هستن ک شکستو نمیفهمن مال همین تو جنگ جهانی با هواپیما فدایی میشدن برای هواپیماهای دشمن چون واقعا بی نظیرن و ب خدا قسم جنس ژاپنی رو باید رو سر گذاشت اگه ی بنز با موتور خشگ 240رفت و موتورش نسوخت من رگمو میزنم گفتم تا بدونید سامورایی ها کین
امین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳به به به
و باز هم آلمان
وباز هم افتخار و پیروزی
از قدیم گفتن:
ماشینت رو از آلمان بگیر
عطرت رو از فرانسه
و کت و شلوارت رو از ایتالیا بگیر (چه ربطی داشت!)
من یه مو زر ( ریش تراش ) دارم که روش نوشته made in german که اونو با 100 تا کیا و میا و هیوندا عوض نمیکنم
ماشین فقط آلمانی ….
امیر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط آلــــــمان
امین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش امین ما دوقلو نیستم احیاناً؟؟؟ چه جالب هر دو مون عاشق آلمان و ماشین های آلمانی هستیم!!!
اما خدا وکیلی ماشین های آلمانی یه چیزه دیگه هستن. هرکی قبول نداره بگه دلیل بیارم واسش.
Archi KHAN
۱۰ مرداد ۱۳۹۳البته آقای سخن نغزگو
کت شلوار را میگن ار انگلیس بخر
کت شلوارای انگلیسی تو دنیا معروفند ، ضمنا کت و شلوار از انگلیس به همه جا رفت !
:-)
سعید
۲۶ مهر ۱۳۹۳سلام آقا امین.حالا کیا و هیوندای چه ربطی به ژاپن دارن؟؟ ژاپن سلطانه و البته همینطور آلمان.این دوتا کشور فوق العاده هستند,در ساخت هر وسیله ای عالی عمل میکنند.
Jamshid
۱۹ آذر ۱۴۰۱سلیقه تو هست و به من ربطی ندارد
ولی نظرم باهات مخالفه
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳اصالت و وشخصیت و مهندسی و اصول طراحی و فنیه که از قدیم ماشینای آلمانی داشتن و دارن به نظر من از همه دنیاست متمایزشون میکنه
آلمانیها ماشینیو فنی میسازن ولی ژاپنیها ماشین افتصادی میسازن
ماسل کار
۱۸ تیر ۱۳۹۳آقامحمد هم مخالفم هم موافق
چرا؟؟
چون حتما lancer evo viii با 400 اسب و با قیمت به صرفه رو دیدی تازه با موتور2لیتری و سرامد همه سدانهای اسپرت lancer evo x gsr با موتور فوق العادش
لویس
۲۹ اسفند ۱۳۹۳نه عزیزم مهندسی ژاپن کمی نداره قبول نداری ساختمون های زد زلزله و پل معلق 55 کیلومتری جزیره کاکاشی رو ببین من خودم مهندسم و مهندس عمرانم اگه میگی المان تو میکانیک سره قبول دارم ولی به همون اندازه تویوتا و ژاپن تو الکترونیک سره و اینده خودرو سازی جهان در دست الکترونیکه
مردی که می خندد
۱۷ اسفند ۱۳۹۴اگر منظورت اینه پس ایالت متحده رو دست ژاپنه
مردی که می خندد
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ژاپن و انگلستان جزو 10 کشور تنبل هستند ( البته ژاپن در رتبه 11)
نخست قبول نداشتم ولی با جستجوی بیشتر دیدم صحت داره ولی ایران توی لیست نبود
ایران :)
ژاپن :|
من :/
انگلیس O..o
امیر داستر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳هر دو کشور از سرآمدان صنعت خودرو سازی هستند و برای مشتری و سلیقه اش فوق العاده ارزش قایل هستند ولی ژاپن رو بیشتر قبول دارم برای تلاشها و اتکا به خودش و ازهمه مهمتر اینکه آسیاییه و داره با غولهای اروپایی و امریکای شمالی رقابت می کنه ژاپنیها آدمهای نجیبی هستند که می خواستن ناوگان فرسوده تاکسیرانی تهران رو بدون پول و فقط با اخذ مابه التفاوت مصرف بنزین نوسازی کنند که نگذاشتند
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
امیر جان حرفت کاملا درسته . این اشغالا نذاشتن . اگرنه الان همچین وضعیتی
را در صنعت خودرو سازی شاهد نبودیم .
من ماجراشو شنیدم .
مرتضی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳چرا فقط به یه شایعه و یا تیتر یه خبر توجه میکنی؟؟
طوفان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من آینده خوبی در انتظار خودروهای ژاپنی نیست . از یک طرف توان رقابت با خودروهای آلمانی بنز و بی ام و رو ندارن از طرف دیگر کره ای ها دارن روز به روز بهشون نزدیکتر میشن
sadegh
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳طوفان جان حالا آلمان هیجی، ولی ژاپن که سر جاش نمی ایسته و برا کره دست بزنه تا بیان برسن بهش، بعدشم کره باید نون بخوره تا به ژاپن برسه
طوفان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳عزیزم موضوع اینه که ژاپن داره روز به روز به جا پیشرفت در جا میزنه . اون از تویوتا با طراحیش که هیچ پیشرفتی نکرده هیچ جذابیت خودشم ازدست داده . میتسو بیشی که بازاری تو امریکا نداره درسته الان تویوتا بازار رو داره اما همیشه دنیا اینطوری نیست . من کره ای ها رو قبول ندارم اما سرعت پیشرفتشونو نگاه کنید اگر همینطوری ادامه بده از ژاپنم جلو میزنه
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳JUST Germany…
(ایران و المان)
Mohammad
۱۸ بهمن ۱۳۹۵خوشگل پسر اگه بری یه نگاه به با ارزش ترین برند های دنیا تو ۲۰۱۶ بندازی میبینی که اولین برند خودروسازی، تویوتا با ۲۹.۵ میلیارد دلار در صدر برندهای خودروسازی و بعد بی ام و با ۲۸ میلیارد دلار و بعدم بنز بابا ۲۲ میلیارد دلار در رتبه های بعد هستند. شاید شاخص رشد اونها نسبت به قدیم خیلی ملموس نباشه اما بازم جزو قابل اعتماد ترین هان…
Jamshid
۱۹ آذر ۱۴۰۱تعصب؟نه ممنون
آره اصلا معلومه که خیلی پسرفت داشته
از پر فروش ترین پیکاپ آسیا بگیر تا موتور سه سیلندر سی صد اسبی
نه پیشرفت چیه درجا میزنه
میتسو هم گرفتار احمق های کره ای شدن
و هیچ وقت کره به آمریکا یا ژاپن یا آلمان نمیرسه .
ESI
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط بنز
Reza
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳بنز اس کلاس سلطان هر چی ماشین لوکسه
parham
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳بترکه این آلمان!!!تو جنگ جهانی دوم از هر طرف بهش حمله کردن کشورو بهم ریختن.اما الان ببین چی شده!!!!!!!
لویس
۲۹ اسفند ۱۳۹۳اگه منظورتون قدرت اقتصادیه امریکا اول چین دوم و ژاپن سومه
مرتضی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳لکسوس بادکنک باد شده بود و از اول معلوم بود تبی که زود میخوابه البته الان برای نسل جدید با افکار کمی جهان سومی در ایران هنوز یه چیز!! خاصه ولی در سطح جهانی حتی اونی که لکسوس رو میخره احترام خاصی برای مرسدس یا بی ام و قائله!!
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشین یعنی ب ام و… بقیه دیگه آشغالن…
حاجی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام.نظر کلیه دوستان مغتنم ولی قیاس راحتی نیست بین این دو کارخونه.یک برند لکسوس تویوتا باید جلوی تمام مدلهای بنز توی فروش بایسته.در حالی که ژاپن به فکر فروش بیشتر با برند تویوتاشه.در زمینه لوکس بودن بنز ماشین غیر لوکس نمیزنه که…. البته من به شخصه عاشق برندهای آلمانی از بالا تا پایینشونم.اما دلیل نمیشه خوبیه کار ژاپنی ها رو با ساختن لند کروز و راو۴ زیر سؤال ببریم.فروش تویوتا ولکسوس رو با هم جمع کنیم و مقایسه کنیم نتیجه این در نمیاد.
شلبى
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳زابنى ها مثل لکسوس بیشرفتشون عالى بوده و نمیشه منکر این شد ولى خب معلومه یه برند ۲۵ ساله نمیتونه مثل یه برند ۱۲۰ ساله مثل بنز بشه
لویس
۲۹ اسفند ۱۳۹۳عزیزم تویوتا از 1936 خودرو ساز بوده و بنز از 1926 یه سر به ویکیپیدیا بزن تو 25 سال کسی نمیتونه خودرو ساز شه قبولت دارن ولی لکسوس 25 ساله نیست یه سر به تیوتا کرون و تویوتا سنتری 60 سال پیش بزن تا متوجه بشی کولر عقب و… و اپشن فقط در انحصار المان نبوده و نیست
homayoun
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳برند لوکس فقط بنز باید قبول کرد که اولین خودرو ساز دنیا هنوزم بعد از این همه سال تو دنیا اوله.بنز بهترینه
نا شناس
۲۴ مرداد ۱۳۹۳عالی بود
یه بنده
۲۲ آبان ۱۳۹۳سلام به همه گفتنش خوب نیس ولی ما خودمون یه بنز e220سفید رنگ چراغ جلویی برف پاک کن هستش داریم من خودم اول هم 405 دارم اولا نمیروندمش الان ماشین ها رو عوض کردیم بنز من برداشتم خدا وکیلی با گیربکس 6دندش زمینو میکنه هر سال لاستیکاشو عوض میکنم فقط المان
لویس
۲۹ اسفند ۱۳۹۳سلام خودرو های المان بی نظیر اند ولی اینو فراموش نکنید که صنعت خودرو از مکانیک داره به سمت الکترونیک کشیده میشه و در الکترونیک هیچ کشوری نمیتونه جلو دار ژاپن باشه و سونامی چند سال پیش ژاپن هم فراموش نکنید که اگه این سونامی در المان یا اروپا اومده بود شاید الان یورو 200 تومان بود.به نژر من تویوتا یک ابر قدرت دست نیافتنی در گذشته حال و ایندس و هوندا و نیسان در کنارش اینده خوردو سازی جهان هستن من خودم یه کرونا 1977 تک برگ سند دارم که به مراتب از نظر مصرف استحلاک کیفیت به بنز e230 و بی ام دبلیو 518 که در زمان خودشون سال 1356 هر کدام قیمتی 3 الی چهار برابر تویوتای من داشتن ترجیح میدم و از سواریش لذت میبرم و از سگ جونیش خوشحالم در ضمن اگر هندلینگ و سرعت و شتاب در مورد انتخاب خودرو مطرح باشه چه بهتر که عزیزان المانی دوست ما سوار ماشین های ایتالیایی بشن خودشونم میدونن که در این سه گزینه المان حرفی برای گفتن برای ایتالیا نداره ولی چیزی که هست در مجموع ماشین باید همچی داشته باشه نه تنها سرعت و شتاب و به نظرم امار فروش تویوتا در 8 سال پیاپی به همه ثابت کرده که تویوتا سر امد خودرو سازی جهانه بی هیچ چون و چرا .
بابک
۱ مرداد ۱۳۹۴سلام لویس
من بیش از حد عاشق برند های ایتالیایی هستم ولی این حرفت رو قبول ندارم
میشه چن تا خودرو ایتالیایی مثال بزنی که آلمان تو هندلینگ و سرعت و شتاب حرفی براشون نداشته باشه؟؟؟؟؟؟
البته تو یک کلاس که بشه مقایسه شون کرد نه که بیایم سرعت و شتاب عشق من 458 Speciale رو با بی ام و سری 3 مقایسه کنیم
گهرخاني
۳۰ آبان ۱۳۹۴ولی خداییش اون لکسوس ls400 مدل 1989 که من چند بار تو خیابونهای تهران دیدمش خیلی با وقاره و حس لوکس بودن و راحتی رو القا میکنه
امیر
۱۷ اسفند ۱۳۹۴در هر سبک و سیاقی یه کشوری شاخه مثلا تو سوپراسپورت ایتالیا خیلی شاخه ولی یه مقایسه کلی وجود داره و اون اینه که آلمان همچنان سرآمد خودروسازان جهانه همونطوری که در لوازم صوتی تصویری کسی به گرد پای سونی هم نمیرسه
حسین
۱۰ بهمن ۱۳۹۵من تجربه شخصیمو میگم امیدوارم ب هم وطنام کمک کرده باشم ب خدا جز حقیقت هیچی نمیگم من قبلا خیلی فیلم از شرکتهای خودرو سازی میدیدم از جمله تویوتا نیسان لکسوس ژاپن و بنز خوب اولش تعجب میکردم چرا فاصله بین اتاق احتراق بنز رو ی کارگر همش متر برقی میندازه یکم تعجب کردم چرا المانیا تو دقت اینجورین شاید خنده داره باشه ولی این ی حقیقت ک بنز محکم ترین ماشین دنیا و پر ایمنترین هست ولی دقتش رو نمیشه با ی خودروی ژاپنی مقایسه کرد !!!تجربه من از تویوتا من ی تویوتا ژاپن دارم ک باش لایی کشی میکنم شبا اکثرا دیشب با ماشین رفتم تو خیابون و لایی کشی کردم با سرعت 240 و 210باور کنید خیلی گاز میدم در کمال تعجب دیدم چراغ چک روغن روشن و خاموش میشه با خودم گفتم خدایا چشه این اهمیت ندادم وبیشتر گاز دادم خلاصه فردا بردم پیش ی مکانیک مکانیک در کاپوتو زدو گفت وای بدبخت شدی گفتم چی شده گفت موتورت فیلتر روغنت اشغال بوده از گرما روغن فیلترو پاره کرده کل روغنت خالی شده بازم فکر کردم دروغ میگه .روغنای ماشینو کشیدیم ک با کمال تعجب اندازه ی نربکی روغن توش بود بعد این ماشینو 3ماه دارم گاز میدم هیچیش نشده کدوم بنزی بدون روغن با سرعت 210تا میره شاید بهم بخندید و بگید این احمقه ولی قسم میخورم ژاپنیا سامورایی هایی هستند ک حالا حالاها طول میکشه تا مردم بشناسنشون اونجا بود ک ب جنس ژاپنی قبته خوردم المانیا دقتشون بعید میدونم بهتر از ژاپنیا باشه ژاپنیا انسانهایی هستن ک شکستو نمیفهمن مال همین تو جنگ جهانی با هواپیما فدایی میشدن برای هواپیماهای دشمن چون واقعا بی نظیرن و ب خدا قسم جنس ژاپنی رو باید رو سر گذاشت اگه ی بنز با موتور خشگ 240رفت و موتورش نسوخت من رگمو میزنم گفتم تا بدونید سامورایی ها کین