سال ۲۰۱۴ تمام شد. بیاید بار دیگر برترین خودروسازان را بررسی کنیم؛ اما این بار از یک دیدگاه دیگر. خودروسازی همواره جزو پردرآمدترین صنایع بشری بوده و هست. در این مقاله قصد داریم پردرآمدترین شرکتهای خودروسازی جهان و جایگاه آنها در میان سایر شرکتهای جهان را بشناسیم.
در سال ۲۰۱۴ طبق انتظار این شرکتهای نفتی بودند که رتبه ی برتر را کسب کردند. شرکت Royal Dutch Shell در حال با درآمدی معادل ۴۷۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون دلار در صدر این فهرست جای گرفت در حالی که در سال گذشته ۴۵۱ میلیارد دلار رتبه ای بهتر از چهارم کسب نکرد. شرکت فروشگاههای زنجیره ای والمارت نیز با درآمد ۴۷۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار جایگاه دوم خود را حفظ کرد. شرکت نفتی Sinopec چین نیز که سال قبل در رتبه اول قرار داشت، با ۴۶۸ میلیارد دلار (۱۸ میلیارد دلار کاهش نسبت به سال قبل) در رتبه سوم ایستاد.
اکنون بیایید به رتبه خودروسازان در این لیست نگاهی بیاندازیم:
۱. گروه فولکس واگن
همانند سال قبل امسال نیز گروه فولکس واگن در رتبه نخست ایستاد. مطمئناً یکی از دلایل افزایش درآمد ۸ میلیارد دلاری فولکس واگن، افزایش تولیدات و رسیدن به رتبه دوم بزرگترین خودروسازان (برحسب تعداد) بوده است.
درآمد در سال ۲۰۱۴ = 270.۶۱ میلیارد دلار
رتبه در جهان = 7
۲. تویوتا موتورز
رتبه دوم تویوتا نیز نسبت به سال گذشته تغییری نداشت ولی درآمد آن، کاهش ۱۵ میلیارد دلاری را تجربه کرده است.
درآمد در سال ۲۰۱۴ =۲۳۴.۱ میلیارد دلار
رتبه در جهان = 10
۳. گروه دایملر
گروه خودروسازی دایملر که سازنده ماشینهای مرسدس-بنز و اسمارت محسوب میشود، با افزایش درآمد خود همانند سال قبل موفق به کسب رتبه سوم در بین خودروسازان شد.
درآمد در سال ۲۰۱۴ = 162.۰۶ میلیارد دلار
رتبه در جهان = 16
۴. جنرال موتورز
احتمالاً کمترین تغییر درآمد در این لیست برای ژنرال آمریکایی خواهد بود. این شرکت افزایش اندکی را در درآمد خود نسبت به سال پیش تجربه کرده است.
درآمد در سال ۲۰۱۴ = 155.۴۳ میلیارد دلار
رتبه در جهان = 19
۵. فورد
شرکت فورد نیز افزایش کمی در درامد خود داشته و جایگاه پنجم خود را حفظ کرد
درآمد در سال ۲۰۱۴ = 146.۹۲ میلیارد دلار
رتبه در جهان = 20
۶. هوندا
بعد از شرکت فورد آمریکا، شرکت هوندای ژاپن با اختلاف نسبتاً زیادی در رتبه ی هفتم قرار میگیرد.
درآمد در سال ۲۰۱۴ = 104.۸۱ میلیارد دلار
رتبه در جهان = 38
۷. گروه BMW
شرکت BMW که لقب پرفروشترین لوکس ساز جهان را یدک میکشد، به همراه دیگر زیر مجموعهها و فعالیتهای خود کارنامه زیر را ثبت کرد.
درآمد در سال ۲۰۱۴ = 104.۴۸ میلیارد دلار
رتبه در جهان = 39
۸. نیسان موتور
دومین خودروساز بزرگ ژاپن از شریک فرانسوی خود عملکرد بهتری داشت و در جایگاه هشتم قرار گرفت تا سومین شرکت ژاپنی در این لیست باشد.
درآمد در سال ۲۰۱۴ = 102.۱۷ میلیارد دلار
رتبه در جهان = 45
۹. گروه خودروسازی SAIC
شرکت SAIC Motors که مالک شرکت MG Motors انگلستان نیز محسوب میشود بهترین عملکرد را در بین خودروسازان چینی در این لیست داشت و در جایگاه نهم و بالاتر از بسیاری از خودروسازان مطرح جهان قرار گرفت.
درآمد در سؤال ۲۰۱۴ = 93.۰۹ میلیارد دلار
رتبه در جهان = 54
۱۰. هیوندای موتورز
گروه هیوندای-کیا علی رقم تولید بالای خودرو در جهان، رتبه پایینتری را به خود اختصاص داد.
درآمد در سال ۲۰۱۴ = 82.۶۸ میلیارد دلار
رتبه در جهان = 59
۱۱. میتسوبیشی
شرکت میتسوبیشی ژاپن در جایگاه یازدهم و بالاتر از بسیاری از هموطنان خود در این لیست قرار گرفت.
درآمد در سال ۲۰۱۴ = 63.۳۳ میلیارد دلار
رتبه در جهان = 80
۱۲. رنو
رنو درآمد کمتری نسبت به شریک ژاپنی خود کسب کرد اما در جایگاه بالاتری از دیگر هموطن خود قرار گرفت.
درآمد در سال ۲۰۱۴ = 56.۲۳ میلیارد دلار
رتبه در جهان = 90
منبع: Statistia
ali
۱۷ بهمن ۱۳۹۳نوش جونشون
ماشین خوب تولید کردن سود هم بردن
از شیر مادر شون حلالتر
م3 خودروسازان ماکه نیستن!
فرید حنیفه زاده
۱۷ بهمن ۱۳۹۳رضای عزیز بابت زحمتی که برای نگارش مطلب کشیدید ممنون و متشکر
فکر میکنم بهترین پیشرفت مال هوندا باشه که با پیشرفت دو پله ای نیسان و ب ام و رو پشت سر گذاشت ☺
حسين
۱۷ بهمن ۱۳۹۳درود. فکر کنم بنز یکم از نظر رتبه در جهان (نه از نظر درآمد) نزول کرده. نه؟؟؟
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۷ بهمن ۱۳۹۳درآمدش که نسبت به سال قبل (157 میلیارد دلار) بالا رفته
رتبه ش اگه اشتباه نکنم در پایان سال قبل 22 بود
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۳ممنون رضا جان. نمیدونستم
احمدرضا ب ام و
۱۷ بهمن ۱۳۹۳همانطور که میدونیم درآمد ب ام و بیشتر از بنزه حالا یعنی فروش اسمارت بیشتر از رولز روبس و مینی هست که دایلمر بالا تر از ب ام و هست؟؟؟!!!!!
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۳درود. احمد رضا جان درآمد دایملر خیلی بیشتر از ب ام و هستش. گروه دایملر از کامیون و سواری و لوکس و غیر لوکس و ون و … همه رو تولید میکنه و درآمد بالایی بدست میاره. درسته که ب ام و پرفروشترین لوکس ساز جهان شد اما سود و درآمد حاصل از این فروش بسیار کمتر از درآمد شرکت دایملر هستش.
BMW4ever
۱۷ بهمن ۱۳۹۳بچه ها درامد یک شرکت نفتی ازدرامد کل کشور بیشتره جای افتخار داره
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۷ بهمن ۱۳۹۳ممنون از شما بابت لطفی که داری
ارمان
۱۸ بهمن ۱۳۹۳این رتبه دقیقا چه رتبه ایه ؟ متوجه نمیشم
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۸ بهمن ۱۳۹۳درود
درآمد کل شرکت در یکسال
بعدا از این مقدار میان حقوق کارکنان، خرج مواد اولیه، هزینه های انرژی و موارد مشابه رو کسر میکنن که یک سود اولیه بدست میاد و بعدش هم با احتساب مالیات سود کلی و خالص شرکت محاسبه میشه
این لیست بر مبنای درآمد کلی هست و به خودروسازها معطوف نیست و بین همه شرکت ها مقایسه میشه…
ایرانی
۱۷ بهمن ۱۳۹۳قسمت تلخ قضیه اینه که این چند صد میلیارد دلارها فقط درامد یه شرکتشونه
بعنوان مثال بگم درامد شرکت نفتی شل در سال یه 100 میلیاردی بیشتر از حجم اقتصادی ما هستش یا گروه فولکس واگن
بازم مگم این فقط درامد سالانه یه شرکتشونه حالا هی بیا نفت بفروش
نوید
۱۷ بهمن ۱۳۹۳الان شما حساب کن
ژاپن و آلمان فقط با ماشین سالی چقدر پول وارد کشورشون میکنن!!!!!!!!!
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۱۷ بهمن ۱۳۹۳مگه جنرال موتور همیشه جزء 3 تای بالا نبود؟
ولی خب معلومه دیگه آلمان ژاپن و آمریکا به ترتیب بیشترین سهمو تو تولید و سود حاصل از فروش خودرو دارن
hamid reza
۱۷ بهمن ۱۳۹۳بابا دم میتسو گرم :D اصلا انتظار نداشتم تو این لیست باشه. افرین بهش. افرین به همه خودروسازانی که برای برای حقوق مشتری احترام قائلن
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۳درود. بحث رابطه بنز و دایملر رو اینجا میخوام دوباره مطرح کنم تا شبهه ها برطرف بشه. ببینید دوستان من یک مثال میزنم
ما در کشورمون یک شرکت تولید کننده شوینده داریم به اسم پاکسان (همون که به سلامت خانواده می اندیشد). این شرکت محصولاتی با نام های پونه، رخشا، پریمکس، سپید، سیو، شبنم، کاوالییر، عروس، آرومکس، برف، گلی، گلنار، کیمیا، نسیم و ارکید را تولید میکنه. خب میبینیم که محصولی با مارک و نام پاکسان وجود نداره.
خب با این مقدمه میریم به دنیای اتومبیل
BMW AG، گروه خودروسازی ایه که شامل خود کمپانی BMW و Mini و Rolls Royce و BMW Bike میشه که در سایت ب ام و، در قسمت زیر مجموه ها وجود دارن. در واقع ب ام و زیر مجموعه BMW AG نیست بلکه BMW AG همون ب ام و هستش که خودش و زیر مجموعه هاشو در قالب AG یکپارچه میکنه. کاری که همه خودرو سازها انجام میدن. ب ام و محصولات تولیدی خودش رو با نام تجاری BMW به بازار میده. هیچ کس نمیتونه بگه BMW زیر مجموعه BMW AG هستش.
حالا بنز: گروه خودروسازی دایملر-مرسدس که بعدا تبدیل میشه به دایملر-کرایسلر و الان با نام Daimler AG فعالیت میکنه، شامل کمپانی هایی از جمله خود کمپانی Daimler، Smart، Fuso، Western Star، Freightliner، Setra و غیره هستش که در سایت دایملر، در قسمت زیر مجموعه ها وجود دارن. یعنی اینکه کمپانی دایملر، خودش و زیر مجموعه هاش رو در قالب AG، یکپارچه کرده. اما نکته اینجاس که دایملر محصولات تولیدی خودش رو با نام مرسدس بنز به بازار میده.
یه زمانی (خیلی خلاصه میگم) محصولات دایملر با نام مرسدس (اسم دختر امیل جلینگ) و محصولات بنز با نام بنز به بازار میرفتن که بعد از ادغام (دقت کنید، ادغام، نه خرید سهام) دایملر و بنز، و بعد از کلی فراز و نشیب، اسم کمپانی میشه Daimler-Benz و محصول تولیدی میشه Mercedes Benz. حالا که این گروه، کلی زیر مجموعه اضاف کرده، اسم کمپانی رو گذاشتن Daimler AG و محصولات همچنان با نام Mercedes Benz ارائه میشن. حالا اگه اسم کمپانی رو میذاشتن Benz AG، اونوقت دیگه اسم دایملر کلا از صحنه روزگار حذف میشد.
دوستان مطلع تر لطفا نظر بذارن. ممنون از تک تک دوستان
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ بهمن ۱۳۹۳درود .
ممنون حسین جان بابت اطلاعات خوبت . این جریان نزدیک به ده بار در پدال مطرح شد .
دیگه هرکسی بخواد قبول میکنه و روی نظرش پافشاری نمیکنه . هر اهل خودرویی ،
میتونه جواب رو پیدا کنه . در هر حال ممنون از زحمات شما .
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۳درود. خواهش میکنم لطف داری میلاد جان. آره، دقیقا، چون زیاد بحثش پیش اومده بود و تقریبا بی سرانجام رها شده بود، اینجا مطرحش کردم. فقط امیدوارم کسایی که اون موقع قبول نمیکردن الان بیان و اینو بخونن که دیگه بحثی رو این مورد پیش نیاد. :-)
سعید
۱۷ بهمن ۱۳۹۳حسین جان دمت گرم،خیلی خوب و خلاصه و کامل و دقیق گفتی،دقیقا همینجوره
در حقیقت بنز همون دایملره و دایملر هم همون بنزه،با این کار اسم هر 4 تا شریک و بنیانگذار اولیه زنده نگه داشته میشه:کارل بنز،گوتلیب دایملر،مرسدس(دختر اولین سرمایه گذار)و ویلهلم مایباخ(که لوکسترین محصول این شرکت با این نام عرضه میشه)
AliZeus
۱۷ بهمن ۱۳۹۳اگه قرار بود حاشیه سود رو معیار قرار بدن، ایران خودرو و سایپا با حاشیه سود 500-400 درصدی اول می شدن :D
فرمول تعیین قیمت: هزینه تمام شده × عدد 5
نوید
۱۷ بهمن ۱۳۹۳فکر کنم خیلی بیشتر از 5 باشه
مثلا10
REZA
۱۷ بهمن ۱۳۹۳دایملر و هوندا سرام جالب بود
پس فروش بنز از بی ام و بیشتر معلوم شد بنز بیشتر طرفدار داره
این همیشه برای من یه سوال بود و حالا جوابشو فهمیدم
Ehsan
۱۷ بهمن ۱۳۹۳در متن گفته شده که BMW لقب پرفروشترین لوکس ساز جهان رو یدک میکشد ، علت درامد بنز بیشتر به دلیل فروش ون و کامیون هست
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۷ بهمن ۱۳۹۳آقا احسان درآمد بیشتر دایملر نه تنها نسبت به BMW بلکه نسبت به خیلی شرکت های دیگه عوامل زیادی داره
اولش به دلیل ساخت ماشین های لوکسه که خب BMW هم چنین وضعی داره
البته این رو هم باید در نظر داشت که فروش ب ام و از بنز بیشتره اما قیمت محصولات بنز معمولا مقدار کمی بالاتره و این دوتا یه جورایی هم دیگه رو خنثی میکنن
پس تا این جا بنز و ب ام و شرایط یکسانی دارند
اما بنز واحد ساخت ون داره که خب ب ام و نداره
با احتساب ون و خودرو برای دایملر و خودرو و ون(که البته مقدارش صفره) تولید گروه ب ام و بالاتره
اما (اگه اشتباه نکنم) اگه پای اتوبوس و کامیون بیاد وسط دایملر فروشش بیشتر باشه
به هر حال فروش کامیون و اتوبوس های دایملر چیزی نیست که ندید گرفته بشه و ایضا سود حاصل از آنها…
همچنین Mercedes-AMG GmbH رو هم باید در نظر داشت که درآمد خوبی از طریق فروش خودروهای تقویت شده، فروش موتور به کمپانی های دیگه و ایضا مسابقات اتومبیلرانی نصیب دایملر می کنه
شرکت های توسعه فناوری مثل دیترویت دیزل، شرکت AFCC و…
همچنین سهام بنز در شرکت های دیگه مثل BAIC، سانگ یانگ، استون مارتین، ام وی آگوستا، تسلا، EADS ، رنو-نسیان ، Tongum ، کاماز و … که البته بعض از موارد بالا فروخته شدند.
فعالیت دایملر در زمینه صنعت هوافضا و صنایع دریایی نیز باید حساب بشه در این زمینه
همچنین باید امور مالی و بیمه ای دایملر هم در نظر گرفته بشه
مثل بانک مرسدس-بنز ، موسسه مالی مرسدس-بنز و موسسه مالی دایملر-تراکس … که البته بانک مرسدس بنز مالک ورزشگاه مرسدس-بنز-آرنا هم هست که تیم اشتوتگارت آلمان ازش استفاده می کنه و موسسه مالی دایملر هم اسپانسر اصلی این تیمه
به علاوه فروش یکسری محصولات دیگه برای دایملر مثل اسباب بازی و لوازم خانگی با برند های مختلف
همه اینها باعث میشه که فوربس بیاد و دایملر رو به عنوان سومین شرکت برتر خودروساز جهان بعد از فولکس و تویوتا معرفی کنه
ارادتمندیم
Ehsan
۱۸ بهمن ۱۳۹۳سپاس رضا جان از توضیحاتت ، در کل منظور من هم همین بود که حیطه کاری بنز وسیع تر از BMW است
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ بهمن ۱۳۹۳درود .
بسیار بسیار عالی . رقابت تنگاتنگی بین سه غول خودروسازی دنیا هست . اما برام
تعجب اوره که فیات چرا جزو ده تای اول هم نیست . !!!!!!
امیدوارم که رقابت از اینی که هست تنگ تر و داغ تر بشه تا جذابیتش هم دو چندان
بشه .
دایملر با توجه به تجربه های بسیار در شاخه های مختلف ، کمتر از این رتبه هم
ازش انتظار نمیره .
برندهای ب ام و و مرسدس بنز با توجه به عدم پشتیبان و حامی و تولیدی که مختص
به ماشین های لوکس میشود واقعا جایگاه ویژه و قابل تحسینی دارند .
در این لیست هیچ برند لوکس دیگری که یکه و تنها در این بازار پر فرازو نشیب
باقی مانده باشد ، دیده نمیشود .
اما یکی از بزرگترین آرزوهای من اینه که فولکس ( بابا ) به اهدافی که در
برنامه ریزی خودش قرار داده ، برسه . که روند صعودیش هم همینو داره نشون میده .
بزرگترین . سود آورترین . پایدار ترین و مناسب ترین اهداف شرکت معظم فولکس واگن
است .
به امید روزهای خوب و رقابتی برای همه شرکت های تلاش کننده و اهداف پیشرفتی .
Ehsan
۱۷ بهمن ۱۳۹۳میلاد به نظرم کلمه ( بابا ) بهترین کلمه برای توصیف فولکس بود
در مورد این لیست اول فکر میکردم BMW بالاتر از بنز باشه ولی بعد یادم اومد که بنز فقط سواری تولید نمیکنه وکامیون هاش جزو پر فروش هاست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ بهمن ۱۳۹۳درود .
اره احسان جان . اسم خوبی براش پیدا کردم .
مرسدس بنز و ولوو جزو پرفروش ترین کامیونسازهای دنیا هستند .
Ahmad..F12
۱۷ بهمن ۱۳۹۳رضا جان ممنون
هیوندای واقعاً معجزه ای شده تو جهان
پا به پای رقبای آلمانی و آمریکایی داره میاد
BMW رو تا 3-4 سال دیگه می کشه پایین با این وضع
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۷ بهمن ۱۳۹۳فدات داش احمد
E 36
۱۸ بهمن ۱۳۹۳دقیقا همینطوره که میگه ، تا چند سال آینده جزء چند خودرو ساز برتر دنیا میشه هیوندای
احسان(احسان سابق)
۱۷ بهمن ۱۳۹۳درامد کل جنرال موتورز نسبت به بی ام و خیلی بیشتر بوده اما سود خالص بی ام و تقریبا دو برابر جنرال موتورز هست.مثلا شرکت های نفتی و خرده فروشی درامد های خیلی زیادی دارن اما سود خالص شرکت های الکترونیکی خیلی بیشتر از این شرکت هاست.برای مثال همین والمارت 470 میلیارد دلاری 16 میلیارد سود خالص داره اما اپل 160 میلیارد دلاری 40 میلیارد دلار سود خالص بدست میاره.واسه همین اپل خیلی با ارزشتر از والمارته.در مورد خودروسازی هم همینطور.درامد وولکس واگن از تویوتا و دایملر ا جی و بی ام و بیشتره اما بخاطر حاشیه سود و سود سهام پاینتر ارزش کمتری نسبت به این شرکت ها داره.
رضا جان واقعا مطلب خوبی بود.ازت متشکرم
سامان از تبریز
۱۷ بهمن ۱۳۹۳امسال هم با این وضع نفت
فک کنم درامد نفتی ایران نهایتا 60 میلیارد دلار بشه :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ بهمن ۱۳۹۳درود .
البته جایگاه هوندا بسیار عالیه . هوندا این رتبه را با این وضعیت به دست اورده :
گروه بین الملل: هوندا موتور، سومین خودروساز بزرگ ژاپن، پیش بینی خود از میزان سوددهی سالانه برای سال 2015 را به دلیل ضرر هنگفت ناشی از فراخوان های متعددش 6.5% کاهش داد.
میزان در آمدهای سه ماهه سوم سال مالی جاری هوندا 25% کاهش یافت. ازمهم ترین دلایل این افت می توان به فراخوان کیسه های هوای تاکاتا اشاره کرد. گفتنی است هوندا به عنوان بزرگ ترین مشتری تاکاتا بیشترین آسیب را از محصولات معیوب آن دید.
بایستی یادآوری کرد بسته حاوی کیسه های هوای ساخت شرکت تاکاتا هنگام عمل کردن قطعات فلزی کوچکی را با سرعت بسیار بالا به داخل اتاق خودرو پرت می کردند که می توانست باعث بروز حوادث جبران ناپذیری شود.
اکنون پنج مورد مرگ و میر در این مورد ثبت شده است که همگی مربوط به خودروهای ساخت هوندا می شوند. پیش از این هوندا سودی 770 میلیارد را برای سال مالی جاری پیش بینی کرده بود ولی الان انتظار می رود بیش تر از 20 میلیارد ین (6.1 میلیارد دلار) را ندارد.
بنده خدا
۱۷ بهمن ۱۳۹۳سلام.مشکل ما مدیریت و عدم احترام به مشتریه که چینی ها خوب یاد گرفتن…خودروسازای ما فقط انحصار و سود و کیفیت پایین رو یاد گرفتن…
بهزاد
۱۷ بهمن ۱۳۹۳تشکر از رضا عزیز.
به نظر میرسه در این لیست و آماری که نشان میده کمی اشتباه هست؛
درآمد میتسوبیشی موتورز در سال 2014 حدود 20 میلیارد دلار بوده.
گروه فیات و کرایسلر درآمدی بالغ بر 83 میلیارد داشته اند که اسمی نبرده.
گروه saic که در چین مشغول مونتاژ محصولات GM و VW هست و بخش بزرگی از این درآمدها به حساب این دو شرکت بزرگ میرسه و در آمارهای اونها حساب شده و با احتساب محصولات خودش و MG و … هرگز به این اعداد نخواهد رسید و این اعداد ممکنه برخی کاربران رو به اشتباه بندازه.
درآمد شرکت کیا حدود 45 میلیارد بوده و اون هم در این لیست مشاهده نمیشه.
گروه پژو و سیترو هم درآمدی بیش از 60 میلیارد دلار داره.
البته اگر درآمد خودروسازها رو به صورت تک به تک حساب کنیم این ارقام برای هر یک کمتر خواهد شد.
علیرضا
۱۷ بهمن ۱۳۹۳کیا زیر مجموعه هیوندای هستش و آمارش جزو اون محسوب میشه. همونطور که توی آمار تویوتا اعداد مربوط به لکسوز و توی آمار فولکس واگن آمار مربوط به AUDI و بوگاتی و … هم در نظر گرفته شده.
سایک موتورز چین هم درسته که مونتاژ محصولات فولکس واگن و جنرال موتورز رو انجام میده، اما این کار رو با ایجاد شرکت های سرمایه گذاری مشترک با اونها انجام میده. در نتیجه چیزی حدود 60 درصد سود فروش جنرال موتورز و 50 درصد فروش فولکس واگن در چین مستقیما به جیب سایک موتورز میره. آمار فروش برندهای ام جی و ROEWE هم به این عدد اضافه میشه.
بهزاد
۱۷ بهمن ۱۳۹۳در اینجا فقط درآمد هیوندای بدون احتساب کیا آورده شده.
کیا زیرمجموعه به احساب نمیاد و فقط بخشی از سهامش در دستان هیوندای هست. زیر مجموعه بودن در صورتی تلقی میشه که حداقل 51 درصد از سهام واگذار شده باشه.
Saic موتورز هم بدون احتساب تولیدات GM,VW از درآمد پایینتری برخورداره ولی چون بخش عمده سهم یعنی 51 درصد از شراکت با این دو را داره دارای چنین رقمی شده.
علیرضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز 100 درصد سهام کیا به هیوندای واگذار شده!
قطعا ایران خودرو هم بدون تولیدات پژو از درآمد خیلی کمتری برخورداره. اما به دلیل مونتاژ اون محصولات کلی درآمد داره. اینجا هم بحث درآمده. نه تعداد فروش برند. مثلا میتسوبیشی در سالهای اخیر عملا مشتری زیادی نداشته و فروشش خیلی کم شده. اما چون منابع درآمد دیگه ای مثل فروش موتور به خودروسازای نوپای چینی داره، درآمدش جزو بالاترین هاست.
علیرضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۳البته من اشتباه کردم و کمتر از 50 درصد از سهام کیا متعلق به هیوندای هست. اما به اندازه همون مقدار هم به سود هیوندای اضافه میشه.
mahdi
۱۷ بهمن ۱۳۹۳درود
از رضا عزیز بابت نوشتن این مطلب جالب و مفید سپاسگزارم
خوب بود
مهدی (فرزند کوروش)
مرتضی
۱۷ بهمن ۱۳۹۳بعضیا اینقدر جترال موتورز جنرال موتورز میکردند فکر کردیم یکه تاز دنیاست همینطور اینقدر تویوتا تویوتا که ….. ای بابا بگذریم الان شرکتی که لیاقتش رو داره در صدر هستش البته دولت ورشکسته کشورش به شرکت ورشکستش کمک نکرده که تازه باز بشه چهارم!! دم فولکس گرم! دم مرسدس گرم تر! اصلا فکر نمیکردم چنین جایگاهی داشته باشه پشت سر گذاشتن بقیه شرکتها و سوم شدن اصلا کار اسونی نیست!
armin
۱۷ بهمن ۱۳۹۳فقط میتسوبیشی
نوید
۱۷ بهمن ۱۳۹۳درود بر ژاپن و آلمان
ارمان
۱۷ بهمن ۱۳۹۳میتسوبیشی چجوری درامد داره؟ مگه چقدر موتور میفروشه
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۸ بهمن ۱۳۹۳زیاد هر چقدر که دلت بخواد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرهاد تبریزی
۱۸ بهمن ۱۳۹۳بی ام و یکم پسرفت کرده .چرا؟
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۸ بهمن ۱۳۹۳وباز هم فولکس در صدر
خطر از بیخ گوش تویوتا رد شد
فولکس90 هزار و 1دستگاه ماشین دیگه توسال2014 تولید میکرد الان تویوتا باید فاتحشو میخوند و رتبه2 بزرگترین خودروساز بود
در مورد اینکه فولکس در امد بیشتری داشته،خب این یه چیز طبیعی هستش،چون فولکس ماشین های به مراتب گرونتر از تویوتا داره
تویوتا ماشیناشو ارزون میکنه تا همه بخرن و همینه که کمری و کرولا رو هر انسانی(البته بجز کشور های جهان سومی)داره و به عنوان ماشین چندصدمش انتخاب میکنه،ویا اغلب کشور های اسیایی(امریکایی هارو نمیدونم تاکسیاشون چین)تاکسی هاشون یا کرولا هست یا کمری.
ولی فولکس برندشو زیر سوال نمیبره و بیشتر شرکتای بزرگ رو خریداری میکنه و همین باعث میشه تا فروشش به اندازه تویوتا باشه.
طبق امار جی دی پاور بزرگترین مجموعه دار در خودروسازی گروه فولکس واگن شده و رتبه6هم تو دنیا(توی همه شرکت ها)داره.
hero
۱۸ بهمن ۱۳۹۳فقط ژاپن
فؤاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۳اونهایی که میگفتن میتسوبیشی نابود شده بیاید ببینید.
رضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۳سلام
من تو این فکرم که مگه نیسان رنو گروه نیستن اگر درآمد کلشون رو حساب کنین میرن رتبه چهارم چون مثلا بی ام و با مینی و …آمار دادن یا بقیه خودروسازا اصلا همشون به اسم گروه شناخته میشن .کسی اطلاعاتی داره در این مورد؟
alireza
۲۰ بهمن ۱۳۹۳آفرین به ام جی
این شرکت فوق العادس
kamran
۲۰ بهمن ۱۳۹۳واقعا این امار وارقام نجومی و فوق العاده س اونم تو یک سال این همه درامد داشتن به تومن خدا تومن میشه…تو این لیست وجود چهار خودرو ساز ژاپنی عالیه ژاپنی که از نظر منابع طبیعی و شرایط جغرافیایی با بقیه کشورها کاملا متاوفته که روی هم درامدی بیش از 500 میلیارد دلاری رو به ارمغان اوردن و بدون داشتن زیر مجموعه های بزرگ و پولساز که نشون میده ژاپنی ها نمیخوان از المان عقب بیفتن و رقابتی نزدیک باهم دارن
moein
۴ اسفند ۱۳۹۳ایول جالب بود…. افرین به saic مالک برند MG