مزدا CX-9 در سال ۲۰۱۰ میلادی دچار فیسلیفتی شد که المانهای طراحی سایر محصولات جدید مزدا در آن کاملا نمایان بود، بنابراین میتوان حدس زد مدل خودرویی که در تصاویر CARCCX دیده میشود مربوط به سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ میلادی است؛ اما با اندکی دقت در جلوپنجره یا حتی چراغهای عقب میتوان مطمئن شد که مدل این خودرو برای سال ۲۰۰۹ میلادی بوده که طی آن برای نخستینبار تغییرات محافظهکارانهای بر روی تنها شاسیبلند بزرگ مزدا اعمال شد . . .
CX-9 در ابتدای ورود به بازارها با پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 با قدرت ۲۶۳ اسببخار عرضه میشد اما از سال ۲۰۰۸ به بعد نسخه بهبود یافته همین پیشرانه که حجم آن تا ۳.۷ لیتر افزایش یافته در زیر کاپوت CX-9 قرار گرفت تا هم ۱۰ اسببخار قدرت بیشتری تولید کند و هم ۲۸ نیوتنمتر گشتاور بیشتری داشته باشد.
این بهبودها درحالی بود که مصرف سوخت CX-9 تغییرچندانی نداشته و با گیربکس شش سرعته اتوماتش، در شهر ۱۴.۷ لیتر (۱۳.۸ برای مدل دیفرانسیل جلو) و در جاده نیز ۱۰.۷ لیتر (۹.۸ لیتر برای مدل دیفرانسیل جلو) میسوزاند.
اگر نگاهی به مشخصات مدلهای پایهای این خودرو داشته باشیم مواردی همچون اسپویلر سقفی، رینگهای فولادی ۱۸ اینچی با تایرهای ۲۴۵ میلیمتری، شیشههای دودی عقب، ایربگهای جلو و عقب و ردیف سوم به همراه ایربگهای جانبی، کمربندهای پیشکشنده جلو، پشتسریهای فعال، دیسکهای ترمز ۱۲.۶ اینچی جلو و ۱۲.۸ اینچی عقب، پاور ویندوز، خروجی برق ۱۲ ولت و سیستمهای دیگری مانند کنترل پایداری، کنترل کشش، توزیع نیروی ترمز، محافظ واژگونی، نشانگر نقطه کور خودرو، تهویه اتوماتیک سهگانه، کروز کنترل و … بصورت استاندارد عرضه میشوند.
مزدا CX-9 همچنین در سه مدل اسپرت، تورینگ و گرندتورینگ به فروش میرسد که قیمت پایهای آنها به ترتیب ۲۹,۷۰۰ دلار، ۳۱,۶۰۰ دلار و ۳۳,۷۰۰ دلار برای سال ۲۰۱۲ میلادی است. قیمت تقریبی خودروی موجود در این تصاویر نیز به احتمال فراوان در محدوده ۱۸,۹۰۰ تا ۲۱,۴۰۰ دلار خواهد بود.
2AKShz
۳ مرداد ۱۳۹۱به نظر من مصرفش یکمی زیادی بالاست…
محسن آبادان
۳ مرداد ۱۳۹۱وقتی پول این ماشینو داشته باشی یعنی پول بنزینشو نداری؟؟؟؟؟؟
2AKShz
۳ مرداد ۱۳۹۱آقا محسن. 33700 دلار خیلی رقم بالایی نیست…ما هستیم که باید کلی گمرک بدیم…اما نسبت به ماشین های همرده ی خودش و رقباش مصرف بالایی داره….
محسن آبادان
۴ مرداد ۱۳۹۱آیا میدانید قیمت بنزین در کشور همسایه و بدبخت و بیچاره عراق 450 تومانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
2AKShz
۴ مرداد ۱۳۹۱حرف شما ها درست ..اما بحث الان سر پول بنزین نیست…بنزین یه سوخت فسیلی که هرچه مصرفشو کم کنیم واسه همه بهتره…عزیزان.موتور های حتی قویتری هم هستن که مصرفشون ازین خیلی یپایین تره و همین بازده یا بیشترو دارن..
فریبرز
۴ مرداد ۱۳۹۱وقتی هیوندای گرنجور باقیمت 30000 تا 37000 دلار در کشورهای اروپایی و کانادا وامریکا جز خودروهای ارزان قیمت حساب می شوند پس این خودرو برای اونا ماشین ارزان محسوب میشود و نمیتوان از مصرف سوخت چشم پوشی کرد
منبع قیمت هیوندای فوق در سایت زیر موجود است
http://www.namavaranco.com
فرهاد
۴ مرداد ۱۳۹۱توی قشم سوار شدم داخل کابینش اصلا سر و صدا نداشت حتی وقتی موتورش رو هم روشن میکردی صدا نداشت اما از نظر سواری یه ذره خشک بود
Kurosh
۴ مرداد ۱۳۹۱این خودرو هم زیبا، هم با امکانات، بسیار با کیفیت و همچنین از برند عالی برخورداره و یکی دیگه از مشخصات شاخص او نام برند اون یعنی (مزدا) همان خدای زرتشت (اهورامزدا) است.
ممنون از مدیریت پدال بابت سایت پرکارتون!
محمدحسین
۱۳ مرداد ۱۳۹۱مزدا ماشین مزخرفی…خودروسازای ژاپنی همیشه یه جاییشون میلنگه…
از داخل تویوتا بوی بنزین میاد…نیسان سواریش خشکه و مصرفش بالا و موتورش زود جوش میاره…
مزدا و میتسوبیشی موتورهای ضعیفی دارن و تو موتورشون دمای مناسبی جهت رشد عنکبوت ایجاد می کنن…
دایهاتسو تو سیستم کلاج مشکل داره…
یه کم اینفینیتی و لکسوس خوبن که اونم لکسوس از زیر دست تویوتا اومده بیرون و موتورش مال تویوتاست و اینفینیتی از زیر دست نیسان اومده بیرون مخصوصا گیربکس CVT و موتورش…
Nissan GTR
۱۳ شهریور ۱۳۹۳جوری داری میگی که ادم فکر میکنه همشون لگنن!!! بعدشم لنسر کجاش موتورش ضعیفه؟
محمد امیر
۱۰ آبان ۱۳۹۱نگاه کن تو رو خدا …
از پرشیای بقلش ارزون تره اما تو ایران …
حمادی
۲۴ آبان ۱۳۹۲راضیه صاحبش که از ماشینش عکس گرفتین (اخه شاید بدش بیاد خیلی چشم بخوره)(:
نوید
۲۹ شهریور ۱۳۹۳اگه به این باشه که لکسوس CT200h خیلی بهتره هیبریدی هم هست و مصرفش خیلی از این کمتره