موتورسیکلت

250 سی‌سی‌های پلاک شدنی: کاوازاکی نینجا

شاید اولین چیزی که با دیدن این تیتر نسبتاً عجیب غریب به ذهنتان خطور می‌کند، این موضوع باشد که با وجود قانونی بودن و پلاک شدن موتورهایی با این حجم، ۲۵۰ سی‌سی‌هایی هستند که پلاک نمی‌شوند. اگر همین تصور در ذهنتان ایجاد شده، باید بگویم که دقیقاً درست است. در ایران موتورهایی با حجم بیشتر از ۲۵۰ سی‌سی و ۲۵۰ سی‌سی‌هایی که بیش از دو سیلندر دارند، اجازه پلاک شدن و تردد ندارند؛ البته اگر این موتورها قانونی وارد کشور شده و سنددار باشند، می‌توانید با عضویت در هیئت موتورسواری استانتان ‌، و دریافت مجوز تردد، پنج‌شنبه – جمعه‌ها را با خیال راحت و عدم ترس از توقیف موتورسنگین خود، در مسیر خانه تا پیست رانندگی کنید.

Kawasaki Ninja 250R
Kawasaki Ninja 250R
ما هم در این مطلب سعی داریم تا در چند قسمت مختلف به بررسی کیفیت و ویژگی‌های موتورسیکلت‌هایی با حجم ۲۵۰ سی‌سی که در بازار ایران موجود هستند و پلاک هم می‌شوند، بپردازیم و اطلاعات مناسبی را در اختیار خوانندگان محترم سایت پدال قرار دهیم.

در قسمت‌های قبل به بررسی تیپ‌های یک و دو مگلی و دایلیم ۲۵۰ سی‌سی و همچنین مدل‌های مختلف هیوسانگ‌های ۲۵۰ سی‌سی پرداختیم و همان‌طور که وعده داده بودیم در این قسمت به سراغ محبوب‌ترین موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی موجود در کشورمان، یعنی کاوازاکی نینجا ۲۵۰ سی‌سی، خواهیم رفت.

Kawasaki Ninja 250R
Kawasaki Ninja 250R

۱۱- کاوازاکی نینجا ۲۵۰ سی‌سی:

اگر قرار بود که چند ماه قبل این مقاله را بنویسم، اوضاع کمی متفاوت بود چراکه علی‌رغم آنکه این موتورسیکلت در کشورمان عرضه می‌شد ولی هنوز کمپانی کاوازاکی در کشورمان هیچ نمایندگی رسمی نداشت. یعنی شما باید پول یک پژو ۲۰۶ را می‌دادید و موتورسیکلتی را می‌خریدید که قطعات و لوازمش به‌صورت خیلی پراکنده و کمیاب وارد کشور می‌شدند اما بعد از کسب نمایندگی رسمی کاوازاکی توسط شرکت کویر موتور، خیالمان تا حدودی از بابت این مطلب راحت شده است.

Kawasaki Ninja 250R
Kawasaki Ninja 250R
اگر قرار باشد برترین موتورسیکلت‌های ۲۵۰ سی‌سی جهان را کنار هم قرار دهیم، بی‌شک یکی از آن‌ها نینجا ۲۵۰ خواهد بود؛ موتورسیکلتی زیبا و جسور که محصول یکی از قدرتمندترین کمپانی‌های موتورسیکلت‌سازی جهان یعنی کاوازاکی است. نام این برند ژاپنی به‌خودی‌خود آن‌قدر جذاب هست که بتواند خریداران و موتورسیکلت دوستان زیادی را در صف خرید این محصول قرار دهد، مخصوصاً حالا که برادر بزرگ‌تر این موتورسیکلت، یا همان نینجا H2R، با ۳۰۰ اسب بخار قدرت عنوان بهترین ۱۰۰۰ سی‌سی سال را با خود به یدک می‌کشد.

موتورسیکلت دوستان کشورمان خیلی نگران بودند که با توجه به رابطه نزدیک کمپانی ژاپنی کاوازاکی و باجاج هندوستان، مجبور باشیم همانند محصولات کی‌تی‌ام، محصولات کاوازاکی را هم با مونتاژ این شرکت‌هندی تحویل بگیریم، اتفاقی که شکر خدا، رنگ حقیقت به خود نگرفت.

Kawasaki Ninja 250R
Kawasaki Ninja 250R
انجین:

وقتی میگوییم نینجا ۲۵۰ قطعاً در لیست جهانی بهترین‌های این حجم قرار دارد، اصلاً بیراه نگفته‌ایم چراکه مهندسین این کمپانی ژاپنی توانسته‌اند قدرت فوق‌العاده‌ای را از یک انجین به حجم ۲۵۰ سی‌سی بیرون بکشند. قدرتی که احتمالاً شما را مجاب خواهد کرد تا به جمع علاقه‌مندان این موتورسیکلت زیبا بپیوندید (البته این احتمال وجود دارد که همین الان هم در زمره این افراد قرار گرفته باشید).

کمپانی کاوازاکی یک انجین دو سیلندر با طراحی خطی و حجم دقیق ۲۴۹ سی‌سی را بر روی این موتورسیکلت کار گذاشته است. انجینی که حداکثر قدرتی معادل با ۲۳.۵ کیلووات (۳۲ اسب بخار) در ۱۱,۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱ نیوتون متر در ۱۰,۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت پدید می‌آورد.

Kawasaki Ninja 250
Kawasaki Ninja 250
قدرت خروجی حاصل از عملکرد این انجین که از هشت سوپاپ با چیدمان DOHC بهره می‌برد، به راکب امکان تجربه شتاب صفر تا صد کمتر از ۷ ثانیه و حداکثر سرعتی در حدود ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را می‌‌دهد، شتابی که با توجه به قدرت زیاد انجین (۳۲ اسب بخار) و وزن این موتورسیکلت عالی به نظر می‌رسد اما اگر وزن این موتورسیکلت این‌قدر سنگین نبود (۱۷۲ کیلوگرم)، چنین قدرتی، شتاب بهتر و هیجان‌انگیزتری را پدید می‌آورد. البته این را هم باید بگوییم که این وزن بالا، شتاب و حداکثر سرعت را کم کرده است اما همین وزن، در سرعت بالا امنیت را بیشتر می‌کند.

سیستم سوخت‌رسانی: یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های سوخت‌رسانی، سیستم انژکتور سوخت‌رسانی مستقیم یا همان DFI است، سیستمی که نینجا ۲۵۰ از آن بهره می‌برد تا خیال شما را از بابت یک سوخت‌رسانی مطمئن، دقیق و منظم راحت کند. علاوه بر آنکه چنین سیستم‌هایی خیلی خیلی کمتر از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتور هوا را آلوده می‌کنند (کمتر از پنج درصد نسبت به کاربراتور).

سیستم خنک‌کننده: سیستم خنک‌کنندگی نینجا ۲۵۰ هم به‌مانند دیگر اعضای این موتورسیکلت در قوی‌ترین و کارآمدترین حالت ممکن طراحی شده و دمای انجین آن با استفاده از رادیاتور آب کنترل می‌شود و اصطلاحاً “آب‌خنک” است. (انواع سیستم‌های خنک‌کننده در “قسمت اول” توضیح داده شده‌اند).

سیستم جرقه‌زنی: یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌هایی که در قسمت انجین کاوازاکی نینجا ۲۵۰ بکار گرفته شده، سیستم دیجیتالی جرقه‌زنی آن است. نینجا ۲۵۰ از سیستم TCBI دیجیتالی پیشرفته بهره می‌برد، سیستمی که وظیفه انجام هرچه بهتر عمل احتراق را به عهده گرفته است.

طراحی ظاهری:

یکی دیگر از دلایل جذابیت و محبوبیت این موتورسیکلت، طراحی ظاهری آن است. نینجا ۲۵۰ برخلاف هوندا سی‌بی‌آر ۲۵۰ که رقیب سنتی و قدیمی‌اش در ایران محسوب می‌شود، هم خیلی خوش عکس است و هم از نزدیک خیلی جذاب و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. به عبارتی هوندا سی‌بی‌آر ۲۵۰ فقط در برخی از تصاویرش توانایی رقابت ظاهری با نینجا ۲۵۰ را دارد و اگر این دو موتورسیکلت را از نزدیک با یکدیگر مقایسه کنید، هوندا به‌شدت شما را ناامید خواهد کرد.

Kawasaki Ninja 250R
Kawasaki Ninja 250R
اما ظاهر نینجا ۲۵۰ از ابتدا به این شکل نبود و رفته‌رفته بر جذابیتش افزوده شد. مهم‌ترین این تغییرات، تغییر در چراغ جلو بود، تا قبل از سال ۲۰۱۳ چراغ جلوی نینجا به‌صورت تکی تولید می‌شد ولی از این سال به بعد، چراغ این موتورسیکلت با ظاهر دوگانه تولید شد؛ چراغی که شمایل و ظاهری نو به این موتورسیکلت ژاپنی اهدا کرد.

از هر زاویه‌ای که به نینجا ۲۵۰ نگاه کنیم، یک موتورسیکلت اسپرت و زیبا را می‌بینیم. ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این موتورسیکلت می‌توان به فلاپ و باک بزرگ با طراحی و رنگ‌آمیزی جذاب، همچنین اگزوز، زین و ترک‌بند زیبا، راهنماهای جانبی که داخل فلاپ قرار گرفتند و همین‌طور کیلومتر شمار جذاب اشاره کرد.

تعلیق و شاسی:

یکی از ایرادات مهم مدل‌های قدیمی نینجا، بدنه نسبتاً خشک و نا منعطف این موتورسیکلت بود، بدنه که با توجه به سیستم تعلیق نه‌چندان قوی، خیلی نمی‌توانست موجبات رضایت‌مندی راکب و سرنشین را فراهم بیاورد اما در سال‌های اخیر و مدل‌های جدیدتر این موتورسیکلت، اوضاع به شکل چشمگیری عوض شده به نحوی که در حال حاضر، نینجا ۲۵۰ از بدنه خوش‌ساخت و سیستم تعلیقی عالی بهره می‌برد.

سیستم تعلیق جلو: وظیفه کاهش شدت ضربات وارده از سوی چرخ و محور جلوی نینجا را یک کمک دوشاخ تلسکوپی هیدرولیکی ۳۷ میلی‌متری به عهده گرفته تا به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های ممکن، هم کمترین میزان نیرو را به بدنه موتورسیکلت وارد کند هم فرمان پذیری مناسبی را در شرایط سخت جاده، برای شما فراهم بیاورد.

سیستم تعلیق عقب: هرچقدر هم که تعلیق جلو خوب و قابل قبول باشد اما اگر موتورسیکلت شما تعلیق عقب (میانی) مناسبی نداشته باشد، قطعاً ارمغانی جز سواری نا آرام برای شما به همراه نخواهد داشت و هر ضربه که از موانع به تعلیق وارد شود، مستقیماً به بدنه موتورسیکلت و در پی آن به راکب منتقل خواهد شد؛ امری که موجب ناراحتی راکب و سرنشین و همچنین به صدا افتادن بدنه و فلاپ موتورسیکلت در درازمدت خواهد شد. مهندسین کمپانی کاوازاکی برای حل کردن این مشکل، از یک کمک‌فنر گازی قابل تنظیم پنج حالته در تعلیق عقب این موتورسیکلت استفاده کرده‌اند تا نرمی و راحتی بیشتری را تضمین کنند.

کاوازاکی زین نرم و دل‌نشینی را برای راکب و ترک‌نشین تعبیه کرده است ضمن آنکه وجود باک بزرگ، تکیه‌گاه مناسبی برای راننده محسوب می‌شود که در هنگام ترمزهای ناگهانی، حس امنیت خوبی را ایجاد می‌کند.

Kawasaki Ninja 250R
Kawasaki Ninja 250R
سیستم ترمز:

تنها قسمتی که می‌توانیم بگوییم کاوازاکی می‌توانسته بهتر از این کار کند، ترمز جلو است. نینجا ۲۵۰ از ترمز تک دیسک ۲۲۰ میلی‌متری دو پیستونی در قسمت عقب و ترمز تک دیسک ۲۹۰ میلی‌متری دو پیستونی در چرخ جلو، بهره می‌برد. اگر ترمز جلو دو دیسک بود قطعاً می‌توانست امنیت و کارایی بهتری را فراهم کند؛ البته آپشن ABS نیز برای هردو چرخ ارائه شده که خود نقطه قوت خوبی به حساب می‌آید، نقطه قوتی که در صورت دو دیسک بودن ترمز جلو می‌توانست فرآیند کاهش سرعت را به بهترین و کامل‌ترین شکل ممکن انجام دهد. البته این را هم در نظر داشته باشید که معمولاً استفاده از ترمزهای تک دیسک در چرخ جلو، موجب بر هم خوردن خیلی خفیف تعادل چرخ جلو می‌شود اما کمپانی کاوازاکی با استفاده از فناوری و علم مهندسان خود، این مشکل را از بین برده است.

Kawasaki Ninja 250R
Kawasaki Ninja 250R
عجیب اما واقعی (مهم است که بدانید):

دکان‌های تولیدی خودرو (دلم نیامد بنویسم کمپانی یا شرکت) در ایران یاد گرفته‌اند که یک محصول از مد افتاده و غیراستاندارد را تا n سال تولید (بخوانید مونتاژ) کنند و دست مردم ناچار بدهند. نهایت فشاری هم که به جیب و مغز مبارک می‌آورند این است که یک چراغی عوض کنند یا اعدادی بالا پایین کنند (مدیونید اگر فکر کنید که این اعداد صرفاً محدود به اسم آن محصول بوده و ناشی از تغییرات انجینی، تکنولوژیک، ایمنی و رفاهی نیست!!!) تا یک خودرو جدید! آماده شده و تحویل مشتری گردد؛ این روند موجب شده است که ما شاهد تولید خودروهایی با چند برابر قیمت و با کیفیتی به‌مراتب کمتر از مدل‌های اولیه و قدیمی‌تر همان خودروها باشیم (جل‌الخالق)، طبیعی‌ترین عارضه چنین تولیداتی این است که یک خودروی دست‌دوم چند سال کارکرده، با قیمتی بیشتر از زمان خریدش بفروش می‌رسد.

احتمالاً پیش خود بگویید که «کجای این اتفاق عجیب است؟ مگر اشکالی دارد که خودرویی را که حدوداً هفت میلیون خریدیم، بعد از شش سال استفاده بفروشیم دوازده میلیون؟» در جواب باید بگویم که این کار هیچ اشکالی ندارد و کاملاً منطقی است، چراکه خودروی تولید ۹۴ اگر تفاوتی با خودروی شما نداشته باشد، احتمالاً بی‌کیفیت‌تر از آن هم خواهد بود.

پس اصلاً چرا این همه آسمان ریسمان بافتم؟ همه این‌ها را گفتم تا یک هشدار جدی به کسانی بدهم که می‌خواهند موتورسیکلت کارکرده (دست‌دوم) بخرند، دوستان عزیز توجه کنید که کاوازاکی یک خودروساز ایرانی نیست و کیفیت محصولات هفت-هشت سال پیشش با کیفیت محصولات کنونی‌اش، زمین تا آسمان تفاوت دارد؛ پس اگر یک نینجا قدیمی تمیز پیدا کردید، قیمت آن را با نینجایی که در این مقاله بررسی کردیم تطبیق ندهید و هرگز فکر نکنید که چون قیمت نینجا ۲۵۰ سی‌سی ۲۰۱۵ را ۳۱ میلیون نوشتیم، قیمت آن موتورسیکلت هم باید بر اساس همین ۳۱ میلیون ارزیابی شود. تغییرات نینجا ۲۵۰ در این چند ساله، خیلی فراتر از جذابیت ظاهری روزافزون این موتورسیکلت بوده است. مهم‌ترین این تفاوت نیز در سیستم سوخت‌رسانی مدل‌های قدیمی‌تر است که انژکتور نیستند و اکثراً از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتور استفاده می‌کنند. از تفاوت‌های دیگر می‌توانیم به شتاب و سرعت کمتر، کیفیت ساخت پایین‌تر، لاستیک‌های نازک‌تر که چسبندگی کم و درنتیجه فرمان پذیری ضعیفی دارند و مصرف سوخت بیشتر، اشاره کنیم. پس مراقب باشید که این رسم عجیب‌وغریب قیمت‌گذاری در ایران، گریبان‌گیر این دست از محصولات وارداتی نشود.

Kawasaki Ninja 250R
Kawasaki Ninja 250R
مورد دیگری که وجود دارد، قیمت سرسام‌آور این موتورسیکلت است. (در حال حاضر نینجا ۲۵۰ سی‌سی با قیمتی در حدود ۳۱ میلیون تومان در ایران بفروش می‌رسد که این قیمت برای مدل ABS دار در حدود ۳۴ میلیون تومان است.) جالب است بدانید که قیمت جهانی این موتورسیکلت در حدود ۴.۰۰۰ دلار است و تقریباً هم قیمت هیوسانگ GT250r محسوب می‌شود اما در ایران قیمت نینجا ۲۵۰ سی‌سی بدون ABS دوازده میلیون گران‌تر از هیوسانگ است، اختلاف فاحشی که دلیل آن مونتاژ شدن هیوسانگ در ایران است. از این اختلاف که بگذریم، باید دنبال فرمولی باشیم که ۴.۰۰۰ دلار را به سی و اندی میلیون برساند.
Kawasaki Ninja 250R
۲۰۱۲ Kawasaki Ninja 250R
زنگ خطر:

سال‌ها پیش و بعد از ترورها و اقدامات تروریستی که با استفاده از موتورسیکلت‌هایی با حجم انجین بالا انجام شد، مقامات دولتی طی بخشنامه‌ای (چطور یک بخشنامه قانون ایجاد کرده و این قانون همچنان اعتبار دارد خود جای سؤال است) تردد موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی را ممنوع کردند و تا همین چهار سال پیش، تردد موتورسیکلت‌هایی با کمتر از این حجم که بیش از دو سیلندر داشتند هم ممنوع بود که بعد از ماجراهای پیش آمده بر سر هیوسانگ‌ها (رجوع شود به قسمت سوم از همین سری مقاله با نام “۲۵۰ سی‌سی‌های پلاک شدنی: هیوسانگ‌های ۲۵۰ اسپرت”)، تردد این دسته از موتورسیکلت‌ها آزاد شد.

به نظر می‌رسد بعضی از افراد و شرکت‌ها می‌خواهند تا از همین روش برای صدور مجوز تردد و پلاک ملی موتورسیکلت‌هایی با حجم ۳۰۰ سی‌سی استفاده کنند؛ به این ترتیب که به دلیل شباهت زیاد نینجا و هوندا سی‌بی‌آر ۲۵۰ سی‌سی به مدل‌های ۳۰۰ سی‌سی خانواده‌هایشان، در اطلاعات مندرج در برگ سبز این دو موتورسیکلت حجم انجین را ۲۵۰ سی‌سی قید می‌کنند و این در حالی است که حجم انجین در واقعیت و سند موتورسیکلت‌ها ۳۰۰ سی‌سی است. با این روش می‌توانند برای این موتورسیکلت‌ها پلاک بگیرند و به مردم بفروشند. اگر پلیس متوجه این تفاوت شود احتمالاً موتورسیکلت را توقیف کرده و راکب را به دلیل جعل سند، تغییر در وسیله نقلیه و اتهاماتی از این دست دادگاهی خواهد کرد تا سناریوی هیوسانگ تکرار شود اما آیا پایان این ماجرا هم مثل ماجرای هیوسانگ، صدور مجوز تردد برای ۳۰۰ سی‌سی‌ها خواهد بود؟!

NINJA 300
NINJA 300
مهم‌ترین نقاط قوت:
  • کیفیت ساخت عالی و کم‌نظیر.
  • بهره‌مندی از سیستم آب‌خنک برای کنترل دمای انجین.
  • شش دنده بودن گیربکس.
  • بهره‌مندی از سیستم انژکتور سوخت‌رسانی مستقیم (DFI).
  • شتاب و سرعت بالا.
  • کشش مناسب در دورهای پایین و بالا.
  • طراحی جذاب و چشم‌نواز.
  • فرمان پذیری عالی.
  • سیستم تعلیق عالی.
  • آپشن ترمز ABS.
  • استفاده از تکنولوژی Assist and slipper در قسمت کلاچ.

مهم‌ترین نقاط ضعف:

  • قیمت سرسام‌آور در ایران.
  • تک دیسک بودن ترمز جلو.
  • وزن نسبتاً زیاد.
Kawasaki Ninja 250R
Kawasaki Ninja 250R
حرف آخر:

نینجا ۲۵۰ سی‌سی موتورسیکلت فوق‌العاده خوش‌ساخت و با کیفیتی است که ارزش خرید بالایی دارد اما متأسفانه این قیمت‌گذاری که در ایران انجام شده، ارزش خرید آن را تماماً زیر سؤال برده است. درهرحال اگر به موتورسیکلت علاقه دارید و از بابت پرداخت هزینه مشکل چندانی ندارید، نینجا ۲۵۰ سی‌سی بهترین گزینه است که پلاک می‌شود. اگر هم قرار نیست بیش‌تر از هفته یک بار موتورسیکلتتان را از پارکینگ بیرون بکشید توصیه من این است که با این پول، یک موتورسیکلت با حجم انجین بالاتر خریداری کرده و هفته‌ای یک بار به پیست رفته و هم‌زمان در تورهای موتورسواری نیز شرکت کنید.

سایر مشخصات کاوازاکی نینجا ۲۵۰ سی‌سی:

انجین:

نوع انجین: دو سیلندر خطی، چهار زمانه.

حداکثر توان: ۲۳.۵ کیلووات (۳۲ اسب بخار) در ۱۱.۰۰۰ دور در دقیقه.

حداکثر گشتاور: ۲۱ نیوتون متر در ۱۰.۰۰۰ دور در دقیقه.

چیدمان سوپاپ‌ها: ۸ سوپاپ، DOHC.

سیستم خنک‌کننده: آب‌خنک.

جعبه‌دنده: ۶ دنده.

مصرف سوخت تقریبی: بین ۳.۳ تا ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

گنجایش مخزن سوخت: ۱۷ لیتر.

سیستم جرقه‌زنی: TCBI دیجیتالی پیشرفته.

روشن‌کننده: استارتر الکتریکی.

سیستم تعلیق:

تعلیق جلو: کمک دوشاخ تلسکوپی هیدرولیکی ۳۷ میلی‌متری.

تعلیق عقب: کمک‌فنر گازی قابل تنظیم پنج حالته.

تایرها و سیستم ترمز:

ترمز جلو: تک دیسک ۲۹۰ میلی‌متری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی، (آپشن ترمز ABS).

ترمز عقب: تک دیسک ۲۲۰ میلی‌متری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی، (آپشن ترمز ABS).

تایر جلو: ۱۷-۷۰ /۱۱۰

تایر عقب: ۱۷-۷۰ /۱۴۰

وزن و ابعاد:

طول: ۲.۰۱۴ میلی‌متر.

عرض: ۷۱۴ میلی‌متر.

وزن خالص: ۱۷۲ کیلوگرم.

ارتفاع صندلی: ۷۸۵ میلی‌متر.

قیمت: در حال حاضر نینجا ۲۵۰ سی‌سی با قیمتی در حدود ۳۱ میلیون تومان بفروش می‌رسد که این قیمت برای مدل ABS دار در حدود ۳۴ میلیون تومان است.

پایان قسمت پنجم
در قسمت بعد به بررسی محصولات رگال رپتور خواهیم پرداخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید ببخشید از نزدیک فرق نینجا دویست و پنجاه و نینجا سیصد رو چطوری تشخیص بدیم؟

    1. ناشناس

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (13 ديدگاه)

      تو ایران اجازه و حق استفاده از 300 سی سی
      وجود نداره و همه 250 سی سی دو سیلندر
      حتی این نینجا 250 دوسیلندر که 2020 اگر
      بخواد بیاد اینم 250 سی سی و اون 300 سی سی
      که شما در فیلم های خارجی نگاه میکنید فقط
      تو شهر ژاپن تو ایران اجازه 300 سی سی نمیدن
      و بالاترین حجمی که حق و اجازه میدن تو ایران
      250 سی سی دو سیلندر حتی 250 سی سی
      4 سیلندر هم ممنوع و صنعت موتورسیکلت ایران
      یک برند نداریم برای صادرات باید بسوزیم و بسازیم

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. محمد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان عزیز آقا ما یه موضوعو آخر نفهمیدیم الان تو همین لحظه نه کاری به گذشته دارم نه آینده الان نینجاهای تو ایران ژاپنی هستن یا کشورای متفرقه؟ از یه تعمیر کار پرسیدم برگشت گفت دو نوعه یه مدل واسه اندونزیه قیمت فک کنم(سی و دو تومن)مدل ژاپنیش که بازم تو ایرانه (سی و پنج تومن)با ABS و اینا البته اگه این راست باشه من خودم راضیم سه تومن بالاتر بدم ولی ژاپنیرو بگیرم .حالا آقابیژن عزیز شما بفرمایید این قضیه راسته که اندونزی و ژاپنی هست یا نه همشون واس اندونزیه؟؟لطفا نگید که فرق نداره که ساخت کجا باشه و اینا آخه خدایی اندونزی کشوره؟اسم ژاپن رو موتور باشه مردم حال میکنن ممنون که وقت میذارید

    1. ادریس

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      موتور کاوازاکی نینجا 250 الان تو سه کشور برزیل، هند و تایلند و شایدم چند کشور دیگه هم باشند مونتاژ میشه و فقط شاسی و موتورش از ژاپن به این کشورها ارسال میشه، بقیه قطعاتش رو همین کشورهای ذکر شده می سازند. چون برند کاوازاکی اساسا ژاپنیه و هیچ کشور طبق قانون حمایت از حق ثبت یا همون کپی رایت مجاز به تولید اون موتور بدون کسب مجوز از شرکت مادر یا همون کاوازاکی ژاپن نیست و در غیر اینصورت جریمه سنگین شده و دادگاهی میشه. به همین دلیل موتور و شاسی که قطعات پایه هستند تولید خود ژاپن بوده و در کشورهای دیگه با دادن حق امتیاز و حضور کارشناسان ژاپنی مراحل دیگه تولید این موتورسیکلت دنبال میشه. البته ممکنه کمی در کیفیت تولید قطعات موتاژی به غیر از موتور و شاسی کمی اختلاف باشه ولی در نهایت کیفیت با حضور کارشناسان ژاپنی چندان فرقی با هم نداره.

    2. ناشناس

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (13 ديدگاه)

      از هندوستان واردات میشه 325.000 روپیه هست و قیمت اصلی این موتور بیشتر از
      35.000.000 میلیون ارزشی نداره ژاپن به هند
      میده ایران میره از هند میاره، صنعت موتورسیکلت
      ایران با وجود این همه مهندس وابسته
      به هند ژاپن و چین

  3. احسان

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز. بنده تصمیم به خرید نینجا 300 داشتم که به دلیل تردد زیاد من با موتور یکی از دوستان من رو منصرف کرد .ایشون میفرمایند ktm250 از هر لحاظ عالی هست فقط کمی سرعتش کمتره .برای بنده نظر شما خیلی مهم هست.ممنون از وقتی که گذاشتید

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. سهند

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مسلما کی تی ام تو همه ی زمینه ها از نینجا سر تره بجز تاپ اسپید که خب نینجا ۲ سیلندر هست و کی تی ام تک سیلندر پس نینجا هنر خاصی نکرده که تاپ اسپید بالاتری داره
      ترمز برمبو
      بهترین سیستم تعلیق جهان در کلاس ۲۵۰ سیسی
      و مهم تر از همه موتور با استاندارد های اروپا رو هرگز با محصول اسیایی مقایسه نکنید
      بنده خودم ktm rc250 دارم

      موافقم 3
      مخالفم 16
  4. صبوری

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با تشکر از جناب دولتسرایی عزیز. بنده ns200 دارم و قصد تعویض موتورم رو با یه موتور باکیفیت و جدید دارم. با توجه به سلسه مقالات مفید جنابعالی بین دوک 250 و z250 از لحاظ کیفیت مرددم. با توجه به اینکه مقاله ای درخصوص دوک 250 مرقوم نفرموده اید ، به نظرتون خرید z250 با صرف هزینه ای حدود 10 میلیون بیشتر از دوک 250 سی سی ارزش داره؟ البته جدای از مباحث ظاهری و زیبایی.
    ممنون میشم مثل همیشه پاسخگو باشید. البته از دوستان با تجربه دیگر هم استفاده میکنم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. امیرعباس

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .مرسی از شما که این اطلاعات با ارزش رو به مردم نشون دادین من خودم یه Z1000 دارم و خیلی راضی هستم . واقعا کاوازاکی یکی از بهترین هاست .با تشکر از همه دوستان

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. نیما.سامی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم چرا واسه خرید کاوازاکی ۲۵۰ با این قیمت کذایی بحث میشه؟؟؟اگه واقعا عشق موتور هستید و شتاب و سرعت و ادرنالین براتون مهمه با این رنج قیمت بهترین موتور سنگین ها رو میتونید بخرید البته دست دوم که بازم برد با شماست چون اکثرشون به خاطر کیفیت اورجینال شرکت مادر مثل ساعت کار میکنند نه مث مگلی و امثالهم که کلا ایرادی تحویل میگیری اگرم هدف استفاده روزمره با پلاک ملی هست که پلیس گیر نده که این سری موتورا به درد نمیخوره هم راکب رو خسته میکنه به خاطر طرز قرارگیری وهم از تواناییاش نمیشه تو ترافیک استفاده کرد خلاصه ارزش این قیمتا رو نداره نهایتش باید با هیو هم تراز باشه

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. ناشناس

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (13 ديدگاه)

      250 سی سی 4 سیلندر ممنوع تو ایران
      اون وقت میگی موتورسنگین بخرید اونم بدون
      پلاک ایران از نظر صنعت 90 درصد به خارجی ها
      وابسته

  7. کامران

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وقت بخیر ببخشید ی سوال داشتم بنده موتور ns 200 دارم وقصد دارم ی موتوره 250 بگیرم شما چ موتوریو پیشنهاد میدید،بهترین موتور 250 چیه ممنونم

    1. ناشناس

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (13 ديدگاه)

      به نظر من Zx ژاپن بگیر این حرف نداره

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. ناشناس

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (13 ديدگاه)

      بنلی دو سیلندر 8 سوپاپ که دو مدل داره ریس
      و خیابانی استریت اما بخاطر فلج بودن صنعت موتورسیکلت قیمت بالایی دارن چون قطعات شون
      همه وارداتی هست

      موافقم 3
      مخالفم 2
  8. Nima

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض ادب واحترام من می خواستم متوتوری با حجم 200 یا 250 cc خریداری کنم می خواستم بدونم چه موتوری رو پیش نهاد می کنید به من؟
    البته خودم از استایل زونتس 250 خیلی خوشم اومده لطفاً در مورد این متور من رو راهنمایی کنید
    بهترین موردها رو هم توی حجم 250 سی سی نام ببرید ممنون میشم از لطف شما.

    1. Mohamad

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (29 ديدگاه)

      با توجه به هزینه اول z250 بعد هوندا ۲۵۰ بعد دوک بعد بقیه.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. ناشناس

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    4 سیلندر 62 با خروجی مشترک در هدرز
    عملکرد بهتری نسبت به یک دوسیلندر 125 سی سی که جمعا میشه 250 سی سی داره هر جفت شون 250 سی سی میشن اما در 4 سیلندر
    ضریب دنده نوع گیربکس خروجی ها و چیدمان
    دقیق تر و طراحی بدنه اسب بخار بهتری نسبت
    به دو سیلندر تولید میکنه البته استفاده
    توربو شارژر در بنلی دوسیلندر این موتور رو به
    50 اسب بخار میرسونه اما حرارت موتور بالا میره
    اینجا رادیاتور باید تقویت بشه به رادیاتور با ابعاد
    بزرگ تری احتیاج که در صورت حرارت بالایی که
    توربو شارژر روی بنلی دوسیلندر داره به قطعات
    آسیب نرسه این کار تقویت رادیاتور و تقویت
    با توربو روی موتورسیکلت دوسیلندر رو
    در 250 سی سی 4 سیلندر انجام دادن
    اما متاسفانه صنعت موتور سیکلت ایران
    راه خیلی طولانی شاید 50 سال رو در پیش داره
    چون حتی یه برند موتور سیکلت ایرانی نداریم
    و صنعت موتورسیکلت ایران وابسته هند و چین و ژاپن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. Hajmahdi

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان که شده 110 میلیون تومان

  11. نینجا

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ببخشید ۳۵ میلیون یا ۳۵۰ میلیون من گیج شدم باید چیکار کنم

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. علیرضا

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این مقاله مال سال 94 اون زمان 30 ملیون رو خیلی میدونستن و میگفتن غیر منصفانس حالا قیمتارو ببینن چی میگن

  12. Matin

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان یه سوال دارم
    از کسایی که حالا موتور سوار های حرفه ای هستن
    به نظر شما
    بین KTM250 و ninja zx25r و هیوسانگ ۲۵۰ سی سی و سی آف ۲۵۰ و همچنین بین هوندا سی بی ار و یاماها از ۲۵
    شما باشید بین اینا بهترین تو ایران کدوم هستش
    و ارزش خرید داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا