با معرفی مکلارن P1 از همان اول مشخص بود که با یک سوپرماشین هیجانانگیز روبرو هستیم. تست شتاب این خودرو نشان داد که P1 قادر است تا در مدت ۲/۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و این تلاش را تا رسیدن به مرز ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. البته این اعداد در دنیای سوپرماشینها چندان عجیب و غریب نیستند. پورشه ۹۱۱ توربو S در ۲/۶ ثانیه سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را رد میکند و مک لارن F1 در ده ۹۰ نیز ۳۲ کیلومتر بر ساعت سرعت نهایی بیشتری داشته است. چیزی که ۳۷۵ نمونهای که از P1 ساخته میشود را از بقیه رقبایشان متمایز میکند، توانایی آنها در گرفتن پیشرانه از یک موتور V8 قدرتمند ۷۲۷ اسببخاری با دو توربوشارژر و یک موتور الکتریکی ۱۷۷ اسببخاری است که این موتور الکتریکی از یک بسته باتری لیتیومی استفاده میکند. وجود این پیشرانه الکتریکی باعث میشود که نیرو به صورت پیوسته برای سرعتگیری و شتاب بیشتر در دسترس باشد.
البته تصور اینکه مکلارن P1 هیچگونه مشکلی ندارد، کار اشتباهی است. مشکلات زیاد هستند. مثلاً در پیچ، پا را از روی پدال گاز برداشته و فرمان را بچرخانید؛ خواهید دید توربوها چه صدای دلهرهآوری از خود نشان میدهند. میتوانید زوزه مکش جریان هوا در لولههای تنفسی توربو در مسیرش به ۸ محفظه احتراق داخلی را حس کنید. صدای موتور نیز به نسبت دیگر خودروهای جاده زیاد است. دانههای مصالح سطح جاده وقتی به بدنه فیبرکربنی برخورد میکنند، میتوانند مشکلات و سر و صدای زیادی ایجاد کنند. با این حال، تمام نگرانیها در مورد این که یک سیستم هیبریدی نمیتواند هیجان زیادی در رانندگی با یک سوپرماشین ایجاد کند، بیاساس است. حداقل در مورد مکلارن P1 و مدلهایی مانند فراری لافراری و پورشه ۹۱۸ در این کلاس، چنین چیزی درست نیست. کار کردن موتور الکتریکی به راحتی قابل لمس نیست؛ ولی این پیشرانه با آرامش و بدون هیچ کار اضافی، اطمینان زیادی را برای شما ایجاد میکند. P1 را میتوان برای مسافتی در حدود ۶ مایل به صورت کامل با پیشرانه الکتریکی هدایت کرد. امّا هدف اصلی از استفاده از این موتور برای تنظیم یکنواختی انتقال نیرو از موتور بنزینی است. هر کدام از ۷۲۷ اسببخار پیشرانه حرکت ۲/۰۴ کیلوگرم از وزن کلی ۱۴۹۷ کیلوگرمی P1 را به خود اختصاص میدهند و این قبل از زمانی است که موتور الکتریکی نیز به ترکیب پیشرانه اضافه شود. این در حالی است که مدلی مانند لامبورگینی اونتادور برای هر اسببخارش، ۲/۶۷ کیلوگرم وزن دارد.
در کنار تنظیمهای زیادی که برای حالت رانندگی درنظر گفته شده (حالتهای کممصرف، نرمال، اسپورت، پیست و مسابقه)، یک دکمه «بوست» وجود دارد که به راننده این امکان را میدهد که به طور کلی از پیشرانه بنزینی استفاده کند. در حالت «بوست»، موتور الکتریکی تنها زمانی گشتاور خروجیاش را به کار میاندازد که شما دکمه IPAS (سیستم دستیار قدرت لحظهای) را در میله سمت راست فرمان فشار دهید. بعد از این مرحله، دیگر تمام پیشرانه P1 در اختیار شماست. البته در نظر داشته باشید که پیشرانه بیشتر از ۹۰۳ اسببخار در مجموع نیست و بیشتر از این مقدار، شاید راننده را از وضعیت عادی خارج کند. مکلارن برای قابلیت IPAS چیزی بیش از یک نمایش سرعت برای مسافران درنظر نگرفته است. عملکرد P1 در حالت «مسابقه» نیز متحیّر کننده است. وقتی این حالت انتخاب شود، بدنه به اندازه ۲ اینچ پایین میآید. این کار به وسیله سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک صورت میگیرد. وقتی این سوپر ماشین به زمین نزدیکتر میشود، مانند این است که از آن نیرو میگیرد. البته در این حالت، دیگر P1 نمیتواند در یک خیابان معمولی و با دستاندازهای احتمالی باشد؛ چون در این صورت، گرفتن نیرو از زمین بسیار جدّی میشود! در این حالت، P1 در سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت میتواند نیروی رو به پایین ۶۰۰ کیلوگرمی داشته باشد و از سرعت بالا میتواند با نیروی ۲.0g ترمز کند. دیسکهای ترمز به صورت اختصاصی توسط شریک فرمول یک مکلارن، یعنی اکهبونو (Akebono) ساخته شدهاند. دیسکها توسط یک لایه سیلیکون کاربید پوشیده شده و دارای سطح نهایی آینهای زیبا و صیقلی هستند. این دیسکها با کالیپرهای مونو بلوک ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب همراه هستند که نیروی متوقفکننده زیادی را ایجاد میکنند و از جیغهای ترمزهای کربنسرامیکی خبری نیست. همچنین، سیستم ترمز بهوسیله پدالی کنترل میشود که عملکرد آن خطی است؛ نه کاملاً نرم است و نه کاملاً سخت. از آن سیستمهایی که از نیروی ترمز برای شارژ باتری استفاده میکنند هم خبری نیست. به جای آن، موتور به عنوان ژنراتور برای شارژ باتریها عمل میکند. سیستم فرمان نیز هیچگونه مشکلی را برای شما ایجاد نمیکند، این سیستم به صورت الکتروهیدرولیکی است که کنترل بسیار خوبی را در پیچها برای راننده فراهم میکند؛ انگار که مستقیماً از طرف مغز فرد کنترل شود. بهترین شرایطی که میتوان از یک سیستم فرمان انتظار داشت.
در مورد کابین مکلارن P1 باید گفت که اگر به دنبال طراحی داخلی در سطح بوگاتی ویرون میگردید، باید به سراغ کمپانی دیگری بروید. با این حال، یه دسته از دکمهها و ابزارها به همراه یک نمایشگر دیجیتالی بزرگ به جای عقربهها خواهید داشت. این خودرو، دارای سیستم راهبری و صوتی است که پیدا کردن ابزارهای کنترل آنها بسیار سخت است. صندلیهای راحت مکلارن به صورت دستی تنظیم میشوند ولی در عین حال، خبری از گرمکن نیست.
کیفیت سواری خودرو به شکلی عجیب خوب است و سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک بسیار مناسب بر روی آسفالت عمل میکند. با این حال، وضعیت سیستم تعلیق در حالتهای مختلف رانندگی مانند نرمال و اسپورت متفاوت است. به عنوان در حالت «پیست» جذب نیرو در یک حالت حدّی قرار دارد؛ ولی با این حال، باز هم در مسیرهای ناهموار باز هم احساس بدی به شما دست نمیدهد. مکلارن P1 یک سوپرماشین هیجانانگیز است که همیشه این موضع را به صاحبش یادآوری خواهد کرد. در ادامه مشخصات و نتایج تست این خودرو را مرور خواهیم کرد.
مشخصات:
نوع خودرو: موتور وسط، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
قیمت مدل تست: ۱۱۵۰۰۰۰ دلار (فروخته شده)
پیشرانه: ۳/۸ لیتری V8 با دو توربوشارژر، DOHC 32-valve با قدرت ۷۲۷ اسببخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتنمتر. موتور الکتریکی AC permanent-magnet با قدرت ۱۷۷ اسببخار و گشتاور ۱۳۰/۱ نیوتنمتر. قدرت مجموع: ۹۰۳ اسببخار.
گیربکس: ۷ دنده اتوماتیک دوکلاجه با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:
فاصله دو محور چرخها: ۲/۶۷ متر.
طول ماشین: ۴/۵۹ متر.
عرض: ۱/۹۴ متر.
ارتفاع: ۱/۱۴ تا ۱/۱۹ متر.
وزن کلی: ۱۴۹۷ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۷ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۵/۱ ثانیه.
عبور از یکچهارم مایل: ۱۰ ثانیه با سرعت نهایی ۲۳۶/۵ کیلومتر بر ساعت.
سرعت نهایی: ۳۴۹/۲۳ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۱۱/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
اونتادور توسط ضعیف تریم مدل مک لارن له میشه این که دیگه شاه مکلارن هست عزیز فعلا لامبو اسباب بازیاشو باید تولید کنه خیلی مونده تا به مکلارن برسه پورشه پورشه هم راه نندازین یکم اطلاعات تو سایت های خارجی نشون میده که پورشه یک دهم مکلارن نه رکورد داره نه توانایی رقابت.
پویا نوشته بود پیچ چرخش شل شده بود!!!!! مهم اینه که لافراری بر خلاف p1 که 211 اسب بخار قویتر از آونتادور هست به زور و با اختلاف 8 متر (0.6s) آونتادور رو نمی بره!!!!! هر وقت تونستید آونتادور رو به راحتی ببرید بد بیایید برای لافراری شاخ و شونه بکشید!!!!!!!
یه بنده خدایی به من اس داد و گفت چرا از فراری دشمن لامبورگینی حمایت می کنی!!!!! ولی همتون به علاوه ی اون اقا بدونید که سگ ایتالیایی ها شرف داره به مکلارن!!!!!!!
خیلی ممنون!!! نوشته بود طرف پیچ رو کاملا محکم نکرده بود!!!! بعدش چرخش در نرفت که بگیم وضعش خراب بوده باشه!!! تازشم فقط بالانسش به هم خورد که بعدش راننده داشت با همون چرخ راه می رفت!!!!!!!!
ولی خودرو هایی مثل p1 و لافراری برای سبک کردن هرچه بیشتر ماشین از امکانات و راحتی اش کم کرده اند درحالی که خودرویی مثل 918 از بهترین و شکیل ترین مواد در ساخت داخل خودرو استفاده کرده!!!!!
درضمن اونایی که به کربونادو جان دیس دادن.ایشون کاملا حرف منطقی زده.بجای دیس دادن با ایشون یه بحث دوستانه بکنید عوض اینکه دیس بدید…..یه عده بی سوادن دیگه کربونادو جان نمیدونیم چیکار کنیمشون…….
تاکید میکنم گفتم اگرررررررررررررررررر.نگفتم زیگما حتما اینکارو میکنه هر کسی اشتباه میکنه دیس میده.ما اینجا با هم رفیقیم……..راستی 1—–2—–3 ما همه با هم رفیقیم.ما همه با هم رفیقیم. ما همه با هم رفیقیم…………………… راستی به اقای زیگما هم خواستم بگم اگر این مطلبو میخونه. من رسما از ایشون به خاطر چند وقت پیش که یه ذره رابطمون با هم بد شد…..عذر خواهی میکنم.امیدوارم منو ببخشه……در رابطه با همون مطلب کشنده امریکایی
آره واقعاً خوشگله ولی قبلاً هم گفتم خیلی قد و قوارش کوچولوئه کافیه تو اتوبان فیلمشو ببینید مثله ماشین کوکی میمونه باید با حفظ همین شکل در ابعاد 918 میبود
من اگه می خواستم حرص بخورم که تا الان سکته کرده بودم!!!! متاسفانه تو سایت پدال ارزش هر کامنت به تعداد لایک یا دیس لایک هستش!!!!! یعنی هر کدوم بیشتر باشه بقیه هم همونو می زنند!!!! یکی از خاصیت های عجیب ما ایرانی ها!!!!!
مک میسل جان از همه معذرت میخوام که مطلب بی ربط میگم. مک میسل جان توی پست لکسوس که شاهین راجع به کثرت مدل های بنز و ب ام و گفت من ازت پرسیدم که بحران پژو جیه؟ جواب ندادی. اگه مقدوره، اونجا یا اینجا جواب بده. ممنون
حسین جان سلام.بحران پژو رو دیگه همه میشناسن.شما نمیشناسی؟بحران پژو از سال2010 که پژو از بازار ایران بیرون اومد شروع شد.از همون موقعی که جنرال موتورز باهاش همکاریشو شروع کرد. پژو در قدم اول،برای اینکه خسارت هاشو جبران کنه،هم کیفیت ماشیناشو اورد پایین هم 2000 تا از کارکنانشو اخراج کرد.روز های سخت پژو شروع شد تا اواخر سال2013.در اوایل سال2014 پژو به فکر خوب اما بی اینده افتاد……..دونه دونه سهامشو فروخت……الان پژو با فروختن 30% از سهامش دوباره جون گرفته….از0شروع کرده و الان مدل های خوب و با کیفیتی میزنه…اما هنوز شاهد ضرر پژو هستیم چون که مردم دیگه بهش بی اعتماد شدن.البته ضرر که نه.سودی هم نداره… ولی پژو به نظر من اگر در مسابقات داکار خودشو نشون بده میتونه کمی از مشتریاشو به سوی خودش جذب کنه. امیدوارم متوجه شده باشی حسین جان. من هم به خاطر اون گفتم که بنز و بی ام و دچار بحران بدی مثل پژو شن…..البته پژو با خط زدن بازار ولی بنز و بی ام و از مدل های زیاد.
من حرف کربونادو رو تایید میکنم و بهش اضافه میکنم که:نیسان ابی با جی تی ار همجنس بوده…….حالا نیسان بخرید….. نقطه سر خططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططط
آقا من نیسان سوارم ماکسیما مورانو تیانا آزرا گرنجور و کمری هم داشتم. فقد نیسان نقطه سر خط ضمنا کلیپ درگم با جنسیس کوپه و ماکسیما و جندتا دیگه هم تو سایت آپارات دارم این سری نقطه سر خط
ماشین خوشگلیه به خصوص جلوش اما اگه من یه میلیون داشتم یه پورشه 918 میگرفتم تمامممم!!!! در ضمن مقایسه این با gtr اشتباهه هرر چیزی باید با کلاس خودش مقایسه بشه این کجا و اون کجا.نیسان اندازه قیمت خودش خوبه نه در اندازه ای مث یه مکلارن….!!!
و اینکه میگم خوب شد جی تی آر هم بود نه؟؟؟؟؟ بابا یه ذره سطح بالا نگاه کنین خب ناسلامتی تو سایت خودرو دارین نظر میدین
خب اگه جی تی آر هم خوب باشه که هست، این بدبخت هم با همون 3800cc که جی تی آر هست داره بیش از 700 اسب تولید میکنه که!!!!!! جدای اینکه اون تو کلاس دیگه ای قرار داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نیسان زورش نمی رسه که مدل بالا ی 700 اسب بخار تولید کنه!!!! تکنولوژی اش رو نداره!!!!! به قول معروف: (((یه دوازده سیلندر ساز می تونه موتور 4 سیلندر تولید کنه ولی اونی که 4 سیلندر می سازه نمی تونه دوازده سیلندر تولید کنه)))
اگر بین نیسان-لکسوز یه همکاری به وجود بیاد می توانند ماشینی در سطح 650s یا آونتادور یا f12 تولید کنند!!!! لکسوز تکنولوژی موتور و بدنه داره و نیسان تکنولوژی گیریبکس و سیستم متحرکه!!!!!!!!
نیسان میتونه رو جی تی آر موتور 8سیلندر پاترولو نصب کنه رو اونم یه توربو دوقلو بیاد اما اینکه این کارو نمیکنه بخاطر استراتژی شرکته که میخوان با حداقل یه غول بسازن نه اینکه مثل هیوندای تا کم میاره اعلام میکنه جنسیس کوپه رو از سال 2016 به بعد با موتور 4500 سی سی عرضه میکنه
واقعا از حرف بعضی از بچه ها شاخ در میارم. میفرمایند لکسوس is250 وارد بازار شده در حالیکه 1 ماهه که داخل ایران شده و حتی پیش فروش هم شده و الان در نوبت دومش، تخفیف 14 تومنی نسبت به قبل قائل شدند. لطفا بروز باشید.
بوگاتی تخم مرغی با رخ زشت و داغون وزن یه کامیون بالای 1000 اسب باز رو با این سوپر اسپرت مقایسه میکنی همون بهتر بوگاتی بری بگیری البته اگر پولش دستت اومد یه مشت تعطیل اینجا نظر میذارن ترجیح میدم تو یوتوب کنار 4 تا ماشین شناس نظر بدم تا اینجا گروه مافیایی فراری و لامبو پورشه یا هر ماشین تازه به دوران رسیده بشنوم برو یه هیستوری چک کن ببین مکلارن کجاست و فراری یا لامبورگینی یا پورشه کجاست؟ حرفای غیر منطقی و بی پایه و اساس طرف چون یه ماکسیما درپیت داره میاد میگه نیسان جی تی آر بهتر از مکلارن پی 1 خب با این طرز فکر باید فاتحه هرچی منطق رو خوند این مدل مکلارن اصلا جهت ثبت رکورد سرعت و شتاب نیوده و این در اومده به تازگی هم بوگاتی سوپر اسپرت رو قورت داده اونم با محدودیت سرعتش حالا تو حساب کن اگر محدودیتی نداشت چیکار میکرد فراری که چند سال پیش خودشو کشت تمام آپشن های FXX رو برداشت کلی سبکش کرد بازم مکلارن اف 1 با 392 کیلومتر در ساعت که بازم اون محدود شده له و لوردش کرد برید 4 تا نظر این خارجی های یوتوب رو بخونین یکم اطلاعات بالا بدین نه اینجا از دور بشینی نگاه کنی بگی حاجی لنگش کن. به کوری چشم فراری و لامبورگینی و پورشه 3 منفور بزرگ که اینجا باند مافیایی درست کردین مکلارن پی 1 جی تی آر مسابقه ای با شتاب زیر 2.5 ثانیه داره وارد میشه بدون محدودیت سرعت بالای 415 کیلومتر سرعت حالا شما بشین اینجا جوک بگو ما بخندیم. مک لارن ام پی 4 ضعیفترین مدل مکلارن داره فراری و لامبورگینی رو نصف میکنه این همه کلیپ این همه ویدئو این همه خبر بعد طرف اومده میگه پیچ های چرخ شل بوده راننده دیشب خوب نخوابیده یا دیشب با همسرش جر و بحث داشته خوب لانچ نکرده.
عقب موندگی تکنولوژی تو ایران بیداد میکنه دیگه که 918 یا هر اسباب بازی دیگه ای رو با مکلارن مقایسه میکنن اول فکر میکردم کمپانی های ایران عقب موندگی تکنولوژی دارن اما بعد دیدم در و تخته با هم جوره با این نظرات مسخره محمد جان کجا مکلارن بد عمل کرده که این بار عالی بوده؟ رو اف 1 بد بود که تا 15-20 سال سریعترین خودرو جهان بود؟ اون موقع فراری یا لامبورگینی کجا بودن؟ آخرت سوپر اسپرتشون انزو بود لامبورگینی هم که ول میچرخید انزو با نهایت اسپید 335 کیلومتر کجا و مکلارن اف 1 محدود شده روی 390 کیلومتر؟
VAHID JINPACHI
۲ مرداد ۱۳۹۳یه مطلب بی ربط…
لکسس Is250 مدل 2014 وارد ایران شده…
واقعا ماشین معرکه ای …
250 میلیون…
واقعا عالیه….
مسعود
۲ مرداد ۱۳۹۳آره منم توی سایت باما دیدیم
خیلی عالیه…
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳پورشه 918 +
مکلارن p1 _
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳نمیدونم چرا نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم
میدونم ماشین خیلی عالیه
ولی 918 رو خیییلی بیشتر قبول دارم
محسن.د
۲ مرداد ۱۳۹۳سلام
اصلا فکر نمیکردم نتیجه نظرسنجی، این بشه !
البته نظر همه محترمه و فعلا قصد بحث نداریم :-)
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳درود محسن جان
این نتیجه ای که می بینی بیشتر به خاطر لج بازی بعضی افراد پدال هست!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ مرداد ۱۳۹۳درود .
محسن داداش خودتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی خوشحالم .
من به جرأت میگم که این نظر سنجی ها زیاد درست نیست .
چون همیشه اون ماشینی بیشترین لایک رو میگیره که مطلب
در موردش هست . فقط زمانی عدالت برقرار میشه که جفت
برند ها در کنار یکدیگر مقایسه میشوند و کاربر با
اطلاعات کامل انتخاب میکنه .
ولی خداییش جفتشون عالین .
ولی پورشه از نظر تکنولوژی جای هیچ حرفی نذاشته .
ahmad
۳ مرداد ۱۳۹۳فکر نکنم بشه یکی رو به دیگری ترجیح داد هر دو عالین ولی مسلما باید لافراری هم با این دو قیاس بشه که طرفدارای بیشتری داره
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳ماشین خوبیه لکسوس اگر بیاد
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳مک میسل تو پست قبلی(اونتادور) گاف دادی برو جمش کن فعلاً
به فکر لکسوس نمیخواد باشی :)
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳با اجازتون اون نوشتم دلیلشو.شما هم درست صحبت کن اینجا چاله میدون نیست
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳چرا جَو میدی؟ :)
کاملاً لحنم دوستانه بود چاله میدون چیه :) جنبه داشته باش
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳مک میسل جان ناراحت نشو!!!!!
احمد جان با لحن شوخی گفت!!!!!!!!
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳ببخشید احمد جان من فکر میکردم جدی میگی:)
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳نه بابا مریضم مگه!!!
آقا ما عذر میخوایم شرمنده اگه ناراحت شدی
پیکان جوانان
۹ آبان ۱۳۹۳ولی تقریبا هم قیمت 320 هس ولی 320 یه چیز دیگس
slr722
۲ مرداد ۱۳۹۳وزن اشتباه نوشتی…
1395 کیلو گرم هستش…
موتور P1 هم چنین تقویت شد… شده 740 + 176 : 916 اسب بخار…
در ضمن هر روز 3 تا عدد تولید میشه…
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳راستی قبلا گفته بودی ضریب درگ p1 چقدره!!حالا گوش کن!!!!
p1 برابر 0.34
آونتادور برابر 0.32
f12 برابر 0.3
وننو برابر 0.28
شایان
۱۹ شهریور ۱۳۹۳اونتادور توسط ضعیف تریم مدل مک لارن له میشه این که دیگه شاه مکلارن هست عزیز فعلا لامبو اسباب بازیاشو باید تولید کنه خیلی مونده تا به مکلارن برسه
پورشه پورشه هم راه نندازین یکم اطلاعات تو سایت های خارجی نشون میده که پورشه یک دهم مکلارن نه رکورد داره نه توانایی رقابت.
slr722
۲ مرداد ۱۳۹۳مهم اینکه مثل لافراری توی پیست چرخش نمیشکنه…خخخخ
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳پویا نوشته بود پیچ چرخش شل شده بود!!!!!
مهم اینه که لافراری بر خلاف p1 که 211 اسب بخار قویتر از آونتادور هست به زور و با اختلاف 8 متر (0.6s) آونتادور رو نمی بره!!!!!
هر وقت تونستید آونتادور رو به راحتی ببرید بد بیایید برای لافراری شاخ و شونه بکشید!!!!!!!
slr722
۲ مرداد ۱۳۹۳هیشکی نمیگه ماست من ترشه…
فیلمشو همه دیدن…
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳یه بنده خدایی به من اس داد و گفت چرا از فراری دشمن لامبورگینی حمایت می کنی!!!!!
ولی همتون به علاوه ی اون اقا بدونید که سگ ایتالیایی ها شرف داره به مکلارن!!!!!!!
صادق
۲ مرداد ۱۳۹۳چرا به داش کربونادو دیس میدید، حرف حق، زور داره؟؟
پویا جان، به 2 دلیل شل شدن چرخ لافراری ایراد نداره
1- اشکال فنی نبوده (داداش کربونادو اشاره کرد، به خاطر شل بودن پیچ بوده)
2-توی تست این ماشین اتفاق افتاده، که طبیعیه، چون تست یه خودرو برای رفع عیبه، اگه دست مشتری اینجوری شد، اونوقت شما درست میگی
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳خیلی ممنون!!!
نوشته بود طرف پیچ رو کاملا محکم نکرده بود!!!!
بعدش چرخش در نرفت که بگیم وضعش خراب بوده باشه!!!
تازشم فقط بالانسش به هم خورد که بعدش راننده داشت با همون چرخ راه می رفت!!!!!!!!
slr722
۲ مرداد ۱۳۹۳مترجم محترم…اقای انیس…
یک چهارم مایل هم تو 9.8 تموم میکنه…
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳مهم اینه که به لافراری(9.5)نمی رسید!!!!
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳کربونادو جان لافراری در تاپ گیر جدیدش100 تارو9.6زده ها نه9.5
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳ببخشید میگم تاپ گیر……توی درگ جدیدش که با رونتون(لامبو)کرده9.7رو زده نه9.5….
ببخشیدم گفتم100تا هم اشتباهه یک چهارم مایل رو
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳ازپدال خواهش میکنم اون کامنت2تا بالایی منو حذف کنه همه چیشو اشتباه نوشتم.الان ساعت10 از باشگاه هم اومدم امروزم سنگین کار کردیم منگ منگم!
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳منظورم کامنت اولی از بالاست پدال جان نه هردوتاشو
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳از ضعیف کشی بدم میاد!!!!!!!!!!!
لافراری کجا ریونتون کجا!!!!!!!!!!
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳ضعیف کشی؟؟؟؟؟؟؟؟ اره یجوری هم ضعیف کشیه.:)
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳وای به حال هایپر کارها اون روزی که لامبورگینی سستو المنتو هیبریدی بیاد!!!!!!!
0-100 برابر 2.0s
Zonda R
۳ مرداد ۱۳۹۳@.F
P1
وحشتناکه
بسیار زیبا
هیولای مکلارن
خصوصیاتشم که حرفی توش نیست
اگه هر روز ماشینایی مثل
P1
لافراری
918
تولید بشه هم کمه
لذت بی همتا
sina
۶ مرداد ۱۳۹۳توربوsتو2.7ثانیه100تا رو میزنه؟فکر کنم اشتباه شده.به زورgtrرو میگیره.
خودروي ملي ,انحصار ملي
۲ مرداد ۱۳۹۳لابد منطق وارد کننده محترم این بوده.. جون مدلشls 250 هستش این رو به فال نیک میکیریم و قیمتش میزنیم250 تومن.. بزن دست قشنکرو بخاطر این همه نبوغ
نیما
۲ مرداد ۱۳۹۳داداش به جای is خوب میریم بی ام و سری 328i میگیریم . از 250 شروع میشه . تازه کیت m میبندی عین عروسک میشه !! is تو شتاب به گردش نمیرسه . ;)
hero
۲ مرداد ۱۳۹۳خیلی خوش ساخته
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳ولی خودرو هایی مثل p1 و لافراری برای سبک کردن هرچه بیشتر ماشین از امکانات و راحتی اش کم کرده اند درحالی که خودرویی مثل 918 از بهترین و شکیل ترین مواد در ساخت داخل خودرو استفاده کرده!!!!!
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳همینه کربونادو!!! ;)
918 کلاً چیزه دیگهست
میدونی که…
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳اره کربونادو جان ولی تا اونجا که میدونم لافراری امکانات خوبی داره که؟
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳درضمن اونایی که به کربونادو جان دیس دادن.ایشون کاملا حرف منطقی زده.بجای دیس دادن با ایشون یه بحث دوستانه بکنید عوض اینکه دیس بدید…..یه عده بی سوادن دیگه کربونادو جان نمیدونیم چیکار کنیمشون…….
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳مک میسل جان من دقیقا می دونم کی به من دیس داده!!!!
منم می تونم به خودم 6 تا لایک بدم ولی ترجیح می دم اینکارو نکنم!!!!!!
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳کی؟راستشو بگو همین الان نفلش کنم؟؟؟؟؟؟؟منم به کامنتام لایک نمیزنم هیچوقت
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳مک میسل جان کربونادو جان بس کنید ارزش نداره
باز مثل داستان زیگما تفاق میوفته…
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳نه!رفیقمه!!!!!
هزارتا دیس هم بده من بازم حق ندارم بگم چرا دیس می دی!!!!!!!!!
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳احمد جان با کربونادو شوخی کردما…….زیگما هم (…) میکنه به همه دیس میده…….خودش میگه که معیار لایکو دیسلایک نیست
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳پدال اشتباه میکنه هم جدیدا سانسور میکنی؟
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳احمد جان با کربونادو شوخی کردما…….زیگما هم اشتباه میکنه اگر به همه دیس میده…….خودش میگه که معیار لایکو دیسلایک نیست.جان من خودش میگه!
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳تاکید میکنم گفتم اگرررررررررررررررررر.نگفتم زیگما حتما اینکارو میکنه هر کسی اشتباه میکنه دیس میده.ما اینجا با هم رفیقیم……..راستی
1—–2—–3
ما همه با هم رفیقیم.ما همه با هم رفیقیم. ما همه با هم رفیقیم……………………
راستی به اقای زیگما هم خواستم بگم اگر این مطلبو میخونه.
من رسما از ایشون به خاطر چند وقت پیش که یه ذره رابطمون با هم بد شد…..عذر خواهی میکنم.امیدوارم منو ببخشه……در رابطه با همون مطلب کشنده امریکایی
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳من که یه مطلب گذاشتم پدال مخصوص زیگما…
فقط نمیدونم چرا آپ نمیکنه پدال
Zonda R
۳ مرداد ۱۳۹۳@.F
مک میسل عزیز
چکار کنیمشون؟!؟!!
نظر شخصیشونه
و
ازادی بیان عقیدشون
البته من نه دیس دادم نه لایک
reza
۵ تیر ۱۳۹۴حرف حق ماشالاه چقدر دیسلایک داره
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳آره واقعاً خوشگله ولی قبلاً هم گفتم خیلی قد و قوارش کوچولوئه
کافیه تو اتوبان فیلمشو ببینید
مثله ماشین کوکی میمونه
باید با حفظ همین شکل در ابعاد 918 میبود
bardia
۲ مرداد ۱۳۹۳از جلووی ماشین خیلی خوشم میاد ولی بازم ابهت لافراری رو نداره
محمد
۲ مرداد ۱۳۹۳خودروی فرمول یک از خودِ مکلارن نیز تنها در ۹۰ ثانیه به سرعت ۲۰ مایل بر ساعت (۳۲/۱۹ کیلومتر بر ساعت) میرسد.
یعنی چی؟
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳فکر کنم منظورش اینه در 9 ثانیه به سرعت 200 مایل بر ساعت (320.19 کیلومتر بر ساعت) می رسه!!!!!!
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳اونایی که به من دیس دادن برن یکی ضرب و تقسیم یاد بگیرن!!!!!
200 مایل دقیقا میشه 320.19 کیلومتر!!!!!!
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳اره 200مایل میشه دقیقا320.19.کربونادو جان من بهت لایک دادم.
صادق
۲ مرداد ۱۳۹۳کربونادو جان، حرص چیو میخوری؟؟
حرص اینکه یکی حال نداره یه ضرب انجام بده؟؟؟
داداش، از بعضیا چه توقع هایی داریا؟؟!
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳من اگه می خواستم حرص بخورم که تا الان سکته کرده بودم!!!!
متاسفانه تو سایت پدال ارزش هر کامنت به تعداد لایک یا دیس لایک هستش!!!!!
یعنی هر کدوم بیشتر باشه بقیه هم همونو می زنند!!!!
یکی از خاصیت های عجیب ما ایرانی ها!!!!!
Reza
۲ مرداد ۱۳۹۳واقعا عجب موشکیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!یعنی واقعا اون یارو جامپر سوئدی می تونه از این پر سرعت ترین موشک بپره؟!
محمد
۲ مرداد ۱۳۹۳اگه بیاد ایران(صد سال) مانیتور فابریک رو برمیدارن و ب جاش چینی میزارن
ههههه
Ahmad..F12
۲ مرداد ۱۳۹۳انیس جان ممنون بابت مطلب زیباتون
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳منم تشکر میکنم از اقای انیس حسینی.واقعا برای پدال زحمت زیادی میکشن
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳انیس جان دستت درد نکنه!!!!!
حسين
۳ مرداد ۱۳۹۳مک میسل جان
از همه معذرت میخوام که مطلب بی ربط میگم. مک میسل جان توی پست لکسوس که شاهین راجع به کثرت مدل های بنز و ب ام و گفت من ازت پرسیدم که بحران پژو جیه؟ جواب ندادی. اگه مقدوره، اونجا یا اینجا جواب بده. ممنون
مک میسل
۳ مرداد ۱۳۹۳حسین جان سلام.بحران پژو رو دیگه همه میشناسن.شما نمیشناسی؟بحران پژو از سال2010 که پژو از بازار ایران بیرون اومد شروع شد.از همون موقعی که جنرال موتورز باهاش همکاریشو شروع کرد. پژو در قدم اول،برای اینکه خسارت هاشو جبران کنه،هم کیفیت ماشیناشو اورد پایین هم 2000 تا از کارکنانشو اخراج کرد.روز های سخت پژو شروع شد تا اواخر سال2013.در اوایل سال2014 پژو به فکر خوب اما بی اینده افتاد……..دونه دونه سهامشو فروخت……الان پژو با فروختن 30% از سهامش دوباره جون گرفته….از0شروع کرده و الان مدل های خوب و با کیفیتی میزنه…اما هنوز شاهد ضرر پژو هستیم چون که مردم دیگه بهش بی اعتماد شدن.البته ضرر که نه.سودی هم نداره…
ولی پژو به نظر من اگر در مسابقات داکار خودشو نشون بده میتونه کمی از مشتریاشو به سوی خودش جذب کنه.
امیدوارم متوجه شده باشی حسین جان.
من هم به خاطر اون گفتم که بنز و بی ام و دچار بحران بدی مثل پژو شن…..البته پژو با خط زدن بازار ولی بنز و بی ام و از مدل های زیاد.
حسين
۳ مرداد ۱۳۹۳درود. مک میسل جان ممنون. آره این بحرانو تا حدودی میشناختم اما ربطشو با بنز و ب ام و نمیفهمیدم. بابت توضیحات کاملت ممنون
مک میسل
۳ مرداد ۱۳۹۳مخلیصیم داداش حسین
مهدی ف
۲ مرداد ۱۳۹۳این ماشین به قیمت بیش از یک میلیون دلاریش نم ارزه یا نمی ارزیده
وحید
۲ مرداد ۱۳۹۳سلام. یه نیسان gtr گودزیلا یا اصلا فابریکش با 100هزار دلار قیمت از این خیلی بهتره نقطه سر خط
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳اونی که تو نیسان رانندگی می کنه آرزوش اینه که سوار مکلارن p1 بشه!!!!!
نقطه سر خط
Just germany...
۲ مرداد ۱۳۹۳آقا منم بازی!!!
نقطه سر خطط
مک میسل
۲ مرداد ۱۳۹۳من حرف کربونادو رو تایید میکنم و بهش اضافه میکنم که:نیسان ابی با جی تی ار همجنس بوده…….حالا نیسان بخرید…..
نقطه سر خططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططط
شایان
۲ مرداد ۱۳۹۳شما نیسان سواری؟
carbonado aventador
۳ مرداد ۱۳۹۳مشکلی داری؟؟؟؟؟؟؟
وحید
۳ مرداد ۱۳۹۳آقا من نیسان سوارم ماکسیما مورانو تیانا آزرا گرنجور و کمری هم داشتم. فقد نیسان نقطه سر خط ضمنا کلیپ درگم با جنسیس کوپه و ماکسیما و جندتا دیگه هم تو سایت آپارات دارم این سری نقطه سر خط
Just germany...
۲ مرداد ۱۳۹۳ماشین خوشگلیه به خصوص جلوش اما اگه من یه میلیون داشتم یه پورشه 918 میگرفتم تمامممم!!!!
در ضمن مقایسه این با gtr اشتباهه هرر چیزی باید با کلاس خودش مقایسه بشه این کجا و اون کجا.نیسان اندازه قیمت خودش خوبه نه در اندازه ای مث یه مکلارن….!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ مرداد ۱۳۹۳درود .
1000000000000000 بار این مطلبو گفتیم ، اما کو گوش شنوا .
Ahmad..F12
۳ مرداد ۱۳۹۳آخ گفتی میلاد
من نمیدونم چرا واقعاً بعضی ها همه خودرو هارو به یه چشم نگاه میکنن؟؟؟ میگن این ماشینه!!!!!!
Ahmad..F12
۳ مرداد ۱۳۹۳و اینکه میگم خوب شد جی تی آر هم بود نه؟؟؟؟؟
بابا یه ذره سطح بالا نگاه کنین خب ناسلامتی تو سایت خودرو دارین نظر میدین
خب اگه جی تی آر هم خوب باشه که هست، این بدبخت هم با همون 3800cc که جی تی آر هست داره بیش از 700 اسب تولید میکنه که!!!!!!
جدای اینکه اون تو کلاس دیگه ای قرار داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ahmad..F12
۳ مرداد ۱۳۹۳مثل دخترا که هیچی از ماشین متوجه نمیشن ولی تا یه ماشین خوش رنگ و لعاب میبینن میگن همین عالیه
فقط میگن رنگش صورتیه دیگه!!!! پس همین خوبه!!!!
Ahmad..F12
۳ مرداد ۱۳۹۳میلاد؟
باز الان یکی میاد میگه من اینو نمیخوام فقط نیسان جی تی آر..
D:
carbonado aventador
۳ مرداد ۱۳۹۳نیسان زورش نمی رسه که مدل بالا ی 700 اسب بخار تولید کنه!!!!
تکنولوژی اش رو نداره!!!!!
به قول معروف:
(((یه دوازده سیلندر ساز می تونه موتور 4 سیلندر تولید کنه ولی اونی که 4 سیلندر می سازه نمی تونه دوازده سیلندر تولید کنه)))
Ahmad..F12
۳ مرداد ۱۳۹۳کربوووووو :)
از حرفام قوت گرفتی هاااا :)
ما که حسود نیستیم
ایشالا تولید کنه ;)
ها؟؟؟
carbonado aventador
۳ مرداد ۱۳۹۳اگر بین نیسان-لکسوز یه همکاری به وجود بیاد می توانند ماشینی در سطح 650s یا آونتادور یا f12 تولید کنند!!!!
لکسوز تکنولوژی موتور و بدنه داره و نیسان تکنولوژی گیریبکس و سیستم متحرکه!!!!!!!!
وحید
۳ مرداد ۱۳۹۳نیسان میتونه رو جی تی آر موتور 8سیلندر پاترولو نصب کنه رو اونم یه توربو دوقلو بیاد اما اینکه این کارو نمیکنه بخاطر استراتژی شرکته که میخوان با حداقل یه غول بسازن نه اینکه مثل هیوندای تا کم میاره اعلام میکنه جنسیس کوپه رو از سال 2016 به بعد با موتور 4500 سی سی عرضه میکنه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ مرداد ۱۳۹۳درود .
قبول دارم احمد جان . دیگه همینه دیگه .
بنده خدا
۲ مرداد ۱۳۹۳سلام.فقط نیسان جی تی آر…
مک میسل
۳ مرداد ۱۳۹۳احمد گفتا…….الان دوباره یکی دیگه میاد و میگه نیسان جی تی ار
کوشا
۲ مرداد ۱۳۹۳جانم 911. 2.6!!!
یک..دو..سه… هی داری صد کیلومتر برساعت میری!
– ببخشید حواسم نبود 911 هستش :D
carbonado aventador
۲ مرداد ۱۳۹۳0-96 کیلومترش 2.6 بوده!!!!!
0-100 همون 2.9 خودمون می شه!!!!!
Ahmad..F12
۳ مرداد ۱۳۹۳ولى 918 ظرف 2.6 ثانیه 100 رو رد میکنه
این است قدرت 918
تازه با حدود 30 اسب کمتر از p1
carbonado aventador
۳ مرداد ۱۳۹۳البته یه درگ دیدم بین 918 و 911 که تو 0-100 عقب افتاد با اینکه خوب لانچ کرد!!!!!!
کوشا
۳ مرداد ۱۳۹۳بازم زیر سه میشه!
خیلی توپه این 911
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ مرداد ۱۳۹۳درود .
خداییش که من نمیتونم از ظاهر مک لارن پی وان ایراد بگیرم . حتی اگر ازش
خوشت نیاد ، باید یدونه ازش بگیری بذاری گوشه خونه ، فقط نگاهش کنی .
من که سیر نمیشم .
من به عقب اون یکی کدل مکلارن نمره ی 0 رو میدم . ولی به این 100 .
عاشق این مکلارن هستم . پویا بهت تبریک میگم بابت انتخاب خوبت .
esi
۳ مرداد ۱۳۹۳چی 1150000 دلار چه خبره مگه سر گردنس
رامتین
۳ مرداد ۱۳۹۳واقعا از حرف بعضی از بچه ها شاخ در میارم. میفرمایند لکسوس is250 وارد بازار شده در حالیکه 1 ماهه که داخل ایران شده و حتی پیش فروش هم شده و الان در نوبت دومش، تخفیف 14 تومنی نسبت به قبل قائل شدند.
لطفا بروز باشید.
امید
۳ مرداد ۱۳۹۳من با این پول میرم بوگاتی ویرون میخرم قیمتش الکی بالاست
شایان
۱۹ شهریور ۱۳۹۳بوگاتی تخم مرغی با رخ زشت و داغون وزن یه کامیون بالای 1000 اسب باز رو با این سوپر اسپرت مقایسه میکنی همون بهتر بوگاتی بری بگیری البته اگر پولش دستت اومد
یه مشت تعطیل اینجا نظر میذارن
ترجیح میدم تو یوتوب کنار 4 تا ماشین شناس نظر بدم تا اینجا گروه مافیایی فراری و لامبو پورشه یا هر ماشین تازه به دوران رسیده بشنوم
برو یه هیستوری چک کن ببین مکلارن کجاست و فراری یا لامبورگینی یا پورشه کجاست؟
حرفای غیر منطقی و بی پایه و اساس طرف چون یه ماکسیما درپیت داره میاد میگه نیسان جی تی آر بهتر از مکلارن پی 1 خب با این طرز فکر باید فاتحه هرچی منطق رو خوند
این مدل مکلارن اصلا جهت ثبت رکورد سرعت و شتاب نیوده و این در اومده به تازگی هم بوگاتی سوپر اسپرت رو قورت داده اونم با محدودیت سرعتش حالا تو حساب کن اگر محدودیتی نداشت چیکار میکرد فراری که چند سال پیش خودشو کشت تمام آپشن های FXX رو برداشت کلی سبکش کرد بازم مکلارن اف 1 با 392 کیلومتر در ساعت که بازم اون محدود شده له و لوردش کرد برید 4 تا نظر این خارجی های یوتوب رو بخونین یکم اطلاعات بالا بدین نه اینجا از دور بشینی نگاه کنی بگی حاجی لنگش کن.
به کوری چشم فراری و لامبورگینی و پورشه 3 منفور بزرگ که اینجا باند مافیایی درست کردین مکلارن پی 1 جی تی آر مسابقه ای با شتاب زیر 2.5 ثانیه داره وارد میشه بدون محدودیت سرعت بالای 415 کیلومتر سرعت حالا شما بشین اینجا جوک بگو ما بخندیم.
مک لارن ام پی 4 ضعیفترین مدل مکلارن داره فراری و لامبورگینی رو نصف میکنه این همه کلیپ این همه ویدئو این همه خبر بعد طرف اومده میگه پیچ های چرخ شل بوده راننده دیشب خوب نخوابیده یا دیشب با همسرش جر و بحث داشته خوب لانچ نکرده.
محمد
۳ مرداد ۱۳۹۳یه مهندسی کامل
ASTON MARTin
۳ مرداد ۱۳۹۳متاسفانه ..::یک نیم میلیون::.. دلار قیمتشه :|
آونتادور مقرون به صرفه تره که … اگه بخوام اینقدر خرج کنم اصا بوگاتی رو ترجیح میدم!
enzo
۳ مرداد ۱۳۹۳این ماشین دیف عقبه قدرت واقعی شتابگیریش تو 0-200 و 0-300 مشخص میشه
نه تو 0-100
تو شتابگیری بالای 100 مایل 918 رو شکست میده
محمد
۹ مرداد ۱۳۹۳شکل و شمایل زیبایی داره ولی نمیدونم چرا بعضی از دوستان هنوز 918 رو دوست دارن.مک لارن این بار عالی بوده..
Hessam
۱۹ شهریور ۱۳۹۳عقب موندگی تکنولوژی تو ایران بیداد میکنه دیگه که 918 یا هر اسباب بازی دیگه ای رو با مکلارن مقایسه میکنن
اول فکر میکردم کمپانی های ایران عقب موندگی تکنولوژی دارن اما بعد دیدم در و تخته با هم جوره با این نظرات مسخره
محمد جان کجا مکلارن بد عمل کرده که این بار عالی بوده؟
رو اف 1 بد بود که تا 15-20 سال سریعترین خودرو جهان بود؟ اون موقع فراری یا لامبورگینی کجا بودن؟ آخرت سوپر اسپرتشون انزو بود لامبورگینی هم که ول میچرخید انزو با نهایت اسپید 335 کیلومتر کجا و مکلارن اف 1 محدود شده روی 390 کیلومتر؟
سامان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴این ماشین فوق العاده است. در پیچ جاده خیلی بهتر از 918 عمل می کنه.
سجاد
۲ خرداد ۱۳۹۹سلام دگمه ابی دی ار اس روی فرمان برای چیه؟؟؟؟؟؟