میتسوبیشی ASX دیزلی آقای فلیکس ایگالف در یک سفر رکوردشکنی شرکت کرد و در آخر تنها با یک باک پر توانست ۱۸۵۷ کیلومتر (۱۱۵۰ مایل) مسافت را طی نماید. متوسط مصرف سوخت این خودرو دراین مسیر که شامل شهری، جاده و بزرگراه می شد، تنها ۳.۷۶ لیتر در هر صد کیلومتر بود.
این در حالیست که این خودرو با موتور ۱.۸ لیتری و توان ۱۱۷ اسب بخار، بصورت استاندارد و طبق کاتالوگ آن ۵ لیتر در صد کیلومتر سوخت مصرف می کند! خریدار سوئیسی این خودرو شروع رکوردشکنی را از محل فروشگاه خودرو و مسیر آن را نیز از طریق وین، مونیخ، زوریخ، بازل و سپس برگشته همین مسیر انتخاب نمود. جالب اینکه بگفته وی در طول مسیر از سیستم تهویه نیز استفاده می شد. پیش از این خودروهای دیزلی استاندارد دیگری نیز مصرف سوختی در این محدوده داشتند اما دیدن یک کراس اوور که در یک مسیر معمولی به چنین رقمی دست یافته، جای امیدواری بیشتری ایجاد می کند.
Matin
۳۰ مرداد ۱۳۹۱خیلی خوبه !
ولی نزده توو چه مدتی و با چه سرعتی ؟
slr mclaren
۳۰ مرداد ۱۳۹۱دمش گرم!!
REZA
۳۰ مرداد ۱۳۹۱روماشین نوشته 1857 کیلومتر لطفا اصلاح کنید
شاهین
۳۰ مرداد ۱۳۹۱اگر در ایران بود … 1000 کیلومتر هم راه نمی رفت :-D
چون هم جاده های ایران وهم بنزین ایران :-D غیر استاندار است.
عجب مملکتی داریم :-D
حسرت
۳۰ مرداد ۱۳۹۱خیلی خیلی جالب بود! ولی من یه سوال داشتم از همه:
میخواستم بدونم که برای چی ما باید اینگونه خبر ها و مقالات متعدد در مورد خودرو های متفاوت و روز دنیا رو بخونیم در حالی که در صنعت ما (حداقل در خودرو سازی) کوچکترین پیشرفتی نداشتیم و خوندن اینگونه مقاله ها و خبرها جز حسرت خوردن چیزی برای ما نداره!
سهیل 561
۳۰ مرداد ۱۳۹۱خوب تو نخون و حسرت هم نخور
مشکل از مردم نیست مشکل از جای دیگست…
وقتی رقابتی بین شرکتای ایرانی نیست چه دلیل دارن پیشرفت کنن؟؟؟
اگه دقت کنید همین تندر 90 یاL90 دست دو شرکت هست
یکی پارس خودرو یکی ایران خودرو
همیشه دنبال اینن که به مشتری بگن کیفیت خودرو ما بهتره فقط و فقط همین
اگه یه شرکت خارجی ماشیناش توی ایران تولید بشه مطمئنن شرکتای خودرو سازی به فکر تنوع و کیفیت میفتن
اما افسوس که دولت فقط و فقط حمایت از خودرو سازها میکنه
رحمت
۱ شهریور ۱۳۹۱واقعا جای بسی تعجبه که دوستان نمیدونن که صنعت خودرو در کشور ما یک نهاد پولساز و منبع درآمدی برای دولت است برای همینه که این حوزه در اختیار تام دولت قرار داره و مدیراشم با هر دولت عوض میشن
وقتی که یک مسئول خودش برای استفاده خونواده اش از یک ماشین ساخت خارج استفاده میکنه فاتحه این صنعت رو که باید خوند هیچ تا 1000سال دیگه خر همان خرست و فقط پالانش راعوض میکنند. یاد یکی از شعارهای اول انقلاب افتادم که میگفتند:
مامیگیم خر نمی خوایم پالون خر عوض میشه …
javad
۳۰ مرداد ۱۳۹۱آقای حسرت لطفا شما بگید چه کار کنیم؟؟؟؟
سهیل 561
۳۰ مرداد ۱۳۹۱واقعا عالیه اونم سوخت دیزلی که ارزونه بشه با 3.7 لیتر در 100 کیلومتر بری
ولی تو ایران نه اینک سوخت دیزلی استفاده نمیشه بلکه اگه استفاده بشه هز 100کیلومتر باید 20 لیتر مصرف کنی
پراید که کم مصرفترین خودروی داخل کشوره اونم 100 کیلومتر 7
بعدش ما کشوری هستیم که ذخیار نفتی وگاز .. رتیه اول داریم باید قیمت آزاد بگیرم 700ت
shahin
۳۰ مرداد ۱۳۹۱ماشین ژاپنی یعنی این.دمشون گرم!
Infinite
۳۰ مرداد ۱۳۹۱لطف کنید درباره McLaren X-1 Concept مطلب بگذارید.
محسن
۳۰ مرداد ۱۳۹۱ما موتورشو نخواستیم تغیر کنه حداقل بدنه ی ماشین که مثل خارجی ها میتونید درست کنید که
galardo
۳۱ مرداد ۱۳۹۱خطاب به آقاى infinite:اینم از مطلبتون ,آمادست میتونید تو صفحه اصلى رویت کنید. امر دیگه اى باشه.
حسرت
۳۱ مرداد ۱۳۹۱سلام به آقا سهیل وآقا جواد گل :
آقا سهیل البته من تصمیم گرفتم که نخونم ولی هر چی سعی میکنم نمیشه نخونم انگار یه جورایی بهش معتاد شدم!
در مورد نظر شما هم آقا جواد بهتره بگم که خیلی از من بهتراش هم نتونستند کاری تو این زمینه انجام بدن چه برسه به من که بخوام کاری انجلم بدم! شما خودت قضاوت کن وقتی طرف (یکی از مسولان قیمت گذاریخودرو) راست راست میاد تو تلویزیون و به جای این که یه راهی پیشنهاد کنه که قیمت خودرو کاهش پیدا کنه یا حداقل همون قیمت خودش بمونه با وقاحت تمام میگه باید در حاشیه ی بازار ماشینامونو قیمت گذاری کنیم این به نظرت چه معنی میمیده؟معنیش جزاینه که قیمت کارخونه ای ماشینا میره بالا برای اینکه به حاشیه ی بازار برسه و به نفع کارخونه میشه و معنیش جز اینه که حباب ها هر روز بزرگ و گشادتر میشه و معنیش جز اینه که دلال دوباره از اونور قیمتا رو بالا میبره ونتیجش میشه 207 :31000000 تومن یا مثلا L90:21000000 تومن یا 206 sd: 24000000
تازه این در مورد قیمت گذاری بود ، در مورد
فناوری وبروز بودن خودرو هامون دیگه پیگش!
به نظر شما چه راهی میمونه؟
واحسرتا!!!!!!!! (البته به شوخی اینو نوشتم)
خلاصه معذرت میخوام اگه سرتونو در آوردم
فرید
۳۱ مرداد ۱۳۹۱مردم رو بلانسبت خر فرض کردن، میگن می خواهیم دلالی نباشه گرون می کنیم خب اینا از اینور گرون کنن دلال هم از اون ور گرون میکنه!
مسخره کردن ما را.
تیراژ رو ببرن بالا قیمت رو ارزان کنن دلالی هم خودبخود محو و بی معنی می شود.
سعید
۱ شهریور ۱۳۹۱اقا فرید دمت گرم کوتاه ومفید
feri
۲ شهریور ۱۳۹۱outlander 2013 صدی 1.67 لیتر می سوزونه از asx هم بهتر
mzz
۳ شهریور ۱۳۹۱تو تهران زیاد دیدم این مدل رو یا شبیه این بوده قیمت کسی خبر داره
امیرحسین
۱۴ شهریور ۱۳۹۱تازه وارد ایران هم شده ولی بازم متاسفانه با قیمتی گزاف! 95 میلیون!!!
میتسوبیشی
۷ آذر ۱۳۹۱دوستان خبر ندارن که موتور2 لیتری ضعیف و بی کیفیت بودن داخل خودرو!!!چرا میتسوبیشی؟؟ دوستان حتما از سایتش بازدید کنید و مقایسه کنید
مرسی
f.s
۴ اسفند ۱۳۹۱صرفا جهت اطلاع موتور دیزلی گازوئیل مصرف می کنه.