میتسوبیشی، سازندهٔ خودروهای بینظیری مانند استاریون ESI، 3000GT VR-4 و مدل تازه قطع تولیدشدهٔ اِوو، در سالهای اخیر سایهای از آن شرکت قدیمی معروف است. به علت رقابت شدید و نبود شریکان تجاری برای افزایش تنوع محصولاتی که در حال حاضر شامل شاسیبلندهایی مانند اکونوباکس (خودرو اقتصادی)، میراژ، مدل قدیمی شدهٔ لنسر و خودروی الکتریکی i-MiEV است، بیشتر محصولات میتسوبیشی به علت قیمت پایین به فروش میرسند تا مطلوبیت محصولات آن. اما این شرکت سازندهٔ خودرو زنده است و مسئولان آن فروش رو به رشد محصولات میتسوبیشی را نشانهٔ آن میدانند. آخرین نشانهٔ این احیا شدن، اوتلندر جدید ۲۰۱۶ است که تغییرات اساسی و زیادی را هم در طراحی شاسی و هم در کابین به خود دیده است. مدل جدید این خودرو از مدل ۲۰۱۵ آن نیز ارزانتر است.
ما تعریف و تمجید از طراحی جدید و دینامیک سپر جلوی اوتلندر را به زمانی دیگر موکول میکنیم و قضاوت را به خوانندگان میسپاریم. اما میتوانیم یک مورد را به طور قطع بگوییم، اوتلندر جدید جذابتر از پیشینیان خود به نظر میرسد. پوستهای ضخیم ولی زیبا به قسمت پایینی درها افزوده شده است تا آن را زیباتر جلوه دهد و چرخهای ۱۸ اینچی آلیاژی آن جلوهٔ زیبایی دارند. در قسمت عقب خودرو چراغهای LED افقی جدیدی نصب شدهاند و درِ صندوق عقب نیز حدود ۵ سانتیمتر بیشتر بالا میرود تا افراد بلندقد هنگام حمل و نقل بار در صندوق عقب راحتتر باشند. طبق ادعای میتسوبیشی تنها شاسیبلند جمعوجور ساخت ژاپن دارای موتور ۳ لیتری SOHC V-6 در مدل GT است که توانایی تولید ۲۲۴ اسب بخار توان و ۲۹۲ نیوتن متر گشتاور را داراست. مدل GT این خودرو بر روی کاغذ، قدرتمند به نظر میرسد. هرچند در واقعیت شتاب آن در اتوبانها خیلی راضیکننده نیست. و وقتی به بحث شتاب میرسیم اوتلندر GT با سرعتی آرام و یکنواخت شتاب میگیرد. برای خوشحال کردن شما اشاره میکنیم که سیستم تعویض دندهٔ دستی روی ستون فرمان به شما اجازهٔ رانندگی در حالت دنده دستی را نیز میدهد. هرچند اگر با یک اوتلندر رانندگی میکنید امیدی به ابن موضوع نیست. مدل پایه ES، مدل کلاس متوسط SE و مدل از چرم پوشیده شدهٔ SEL (دو مدل اخیر دارای سیستم AWD میباشند.) دارای موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندری هستند که قدرت تولید ۱۶۶ اسب بخار توان و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و با تکنولوژی جدید CVT همراه شده است. مطابق پیشبینی، هر شاسیبلندی با ۱۶۶ اسب بخار و نزدیک به ۱.۵ تن وزن در حین تاخت به مشکل میخورد. وقتی مدل SEL با موتور ۴ سیلندر و حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم وزن را تصور میکنیم میتوانیم شتاب رسیدن به ۹۶ کیلومتر در ساعت، ۱۰.۲ ثانیهای آن را که مورد ادعای میتسوبیشی است، تصدیق کنیم.هندلینگ و کنترل خودرو نیز بهتر شده است. کارهای قابلتوجهی برای محکم و سفت کردن اجزای مختلف خودرو به هم، انجام شده است و اجزای سیستم تعلیق بهگونهای تغییر کردهاند تا تعلیق سست مدلهای پیشین را سفتتر و بهتر کنند. هرچند کمبودهایی نیز در حساسیت فرمان و پدال ترمز وجود دارد، اما وقتی به موضوع کاهش صدای موتور خودرو میرسیم، سکوت بینظیر موتور هنگامیکه آن را بررسی میکردیم، موردی بود که قطعاً شرکت میتسوبیشی به آن افتخار خواهد کرد. رانندگی با مدل ۲۰۱۵ این خودرو کمک کرد تا متوجه تغییرات زیاد طراحی داخلی آن شویم. داخل خودرو با فرمانی جدید، دوخت متضاد و پنلهای مدرن که جایگزین پنلهای از جنس چوب مصنوعی آن شدهاند، تزئین شده است. تغییرات دیگر شامل دستههای صندلی راحتتر، سقف پارچهای، دکمههای سودمند برای سیستم صوتی آپشنال آن و صندلیهای ردیف دوم که جمع و باز کردن آنها سادهتر شده است. ردیف سوم نیز از نظر ظرفیت کماکان مانند یک شوخی است. حتی میتسوبیشی نیز متوجه این موضوع است و آنها را صندلیهای اضطراری نامیده است.
جلال
۱۹ دی ۱۳۹۴خیلی متاسفم که از خودمون هیچی نداریم و این همه بحث میکنیم که فلان برند ژاپنی و کره ای خوبه یا بده! تازه بعضیا رگ گردنشون از پشت کامنتشون زده بیرون!
آزاده
۳۱ تیر ۱۳۹۵متاسفم…
الهام
۹ تیر ۱۳۹۵ماشین های کره ای خیلی زیاده خصوصا سانتافه
ژاپنی ها کمتراند مثل اوتلندر ژاپن پرچمش بالاش
مريم
۲۸ تیر ۱۳۹۵باعث تاسف است که چنین ماشین با کیفیتی توسط شرکت بی مسوولیتی به نام آرین موتور وارد میشه. چهارم اردیبهشت امسال برای خرید یک دستگاه اوتلندر ثبت نام کردم قرار بود سی روزه کاری و در دهم خرداد تحویل بدهند در عوض لطف کردن نوزدهم تیر بدون هیچگونه مدرک و سندی تحویل دادند .حالا هر چه قدر هم این خودرو با کیفیت و عالی باشه وقتی برای تحویلش باید زجر بکشی آیا ارزش داره
آزاده
۳۱ تیر ۱۳۹۵بنده و همسرم ۶ سال و اندیه که اسپورتیج 2010 سوار میشیم…جالبه که بعد از اینهمه سال تنها ماشینی که چشم من و همسرم رو گرفته اوتلندر 2016 بوده و لا غیر … به امید اینکه بتونیم بدون فروش اسپورتیج قدیمی ( مجبوریم دو ماشینه باشیم…) این برند اصیل رو خریداری کنیم… در حال حاضر مشغول رایزنی و دست و پنجه نرم کردن با پس اندازهامونیم… ;-)
امیر
۱۷ مرداد ۱۳۹۵اولا انتقاد باید پایه و اساس داشته باشه،میتسوبیشی هم نه داشتم و نه دارم که بگید طرفداری میکنم(تو need for speed داشتم البته خخخخخ) همونطور که میدونید و تو سایت های ایرانی هستش از نظر رضایت مندی در فروش و خدمات پس از فروش رنته اول در ایران رو میتسوبیشی کسب کرده،پس حرفی در مورد خدمات و کیفیت نداشتن اینا همش بی مورد و غیر منطقی هستش،گیربکس نسل جدید CVT رو همه میدونن چیه و رو چه ماشینا و برند های شاخی استفاده میشه پس نگید گیربکس ماشین بده،کارایی و حس لذت بخش روندن یه ماشین داره به 2000 تا آپشن،دقیقا مثل اپل،با اینکه نصف چیزاش کار نمیکنه تو ایران و کاربردش خیلی کمتره روونی داره که اندروید نداره ماشینم همینطوره کسی بشینه پشت تویوتا راو4 و سانتافه میگه راو 4 ولی از رو کاغذ همه میگن سانتافه،داستان اوتلندر هم همینه،لذت رانندگیش قابل قیاس با سانتافه نیست،تو سانتافه 7 نفر که میشینن لاستیک عقب میکوبه به بدنه تو دست انداز اما همون 7 نفرو نشوندیم تو اوتلندر لاستیک نکوبید.واقع بین باشین یکم،در ضمن دوستی که همه ملاکاش آمریکا هستش بدونه که میتسوبیشی از نظر محبوبیت در آمریکا از BMW هم بیشتره،اگر نظرت خلاف اینه یا سرچ بزن و ببین یا اگر خسته میشی بگو خودم لینکشو بزارم ببینی.
رضا
۶ شهریور ۱۳۹۵قطعا باید ماشین خوب و مناسبی برای دوستداران suv باشه
ehsan
۵ آذر ۱۳۹۵یه سوال ذهنم رو مشغول کرده این جعبه دندش cvt هست پس چطور ممکنه شیفتر داشته باشه؟؟!!!!
امیرحسین
۲۳ اسفند ۱۳۹۵من ی میتسوبیشی لنسر ۱.۸ دارم
میخاستم بگم ارین موتور واقعا بد کار میکنه با مشتریاش
من میخاستم از الفاموتورز ی جولیتا بگیرم ولی با تبلیغهای الکی ارین موتور رفتمو اشتباه بزرگی کردم از ماشین راضیم ولی هرچقدم ماشین خوب باشه از احر کار ادم ب نمایندگی میوفته ولی حیف ک ارین موتور اصلا خوب نیس و همین باعث میشه اسم میتسوبیشی تو ایران بددربیاد