دو سال بعد از معرفی نسل سوم مینی کوپر، اکنون زمان آن فرا رسیده تا با نسخه روباز یا کانورتیبل این خودروی دوستداشتنی و فانتزی ملاقات کنیم.
مینی کانورتیبل در دو نسخه معمولی و قویتر کوپر S و روی ساختار و پلتفرم خانواده دیفرانسیل جلوی BMW که به صورت انحصاری برای این خودرو توسعه یافته، همراه با موتورهای ۳ و ۴ سیلندر تولید خواهد شد. در نگاه نخست، سقف بازشونده نرم نسل سوم از نظر طراحی شباهت زیادی به نسخههای قبلی آن دارد. همانند گذشته میتوان سقف را تنها به میزان مختصری همانند یک سان روف باز کرد و یا اینکه آن را کاملاً باز و در پشت صندلی سرنشینان عقب جای داد. باز و بسته شدن سقف توسط مکانیزم کاملاً الکتریکی و تا سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت عمل میکند. فضاسازی قسمت بار نیز بهتر از سابق انجام شده و اقلام بزرگتری را در خود جای میدهد. بعلاوه طراحی قسمت سقف جمع شده در پشت، باعث میشود که میزان دید به عقب نیز کاهش نیابد. با وجود حذف سقف ثابت و پنل های آن، مینی قسمتهای زیرین بدنه و آستانه دربها را تقویت نموده است. برای کاهش نویز نیز از عایقهای بیشتر و اضافهای در قسمت درب عقب، زیر درب موتور و قسمت سقف پارچهای استفاده شده است. تمام این موارد باعث میشوند تا وزن این خودرو نسبت به نسخههای با سقف ثابت به میزان ۵۸ تا ۷۹ کیلوگرم بسته به نوع موتور و سطح تجهیزات، بیشتر باشد. بدین ترتیب وزن این خودرو در حدود ۱۳۶۰ کیلوگرم خواهد بود. مینی کانورتیبل جدید را میتوان در یازده رنگ بدنه ازجمله آبی کارائیب جدید و رنگهای کلاسیک نظیر نقرهای مذاب سفارش داد. برای پیشرانه، مینی کانورتیبل میتواند از یک موتور ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژر ساخت بامو با قدرت ۱۳۴ اسب بخار بهره بگیرد. در عوض مدل قدرتمندتر S مجهز به موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو است که ۱۸۹ اسب بخار، قدرت خروجی آن است. هر دو موتور را میتوان با یکی از گیربکسهای شش سرعته دستی یا اتوماتیک جفت نمود. گیربکس اتوماتیک این مدل با استفاده از اطلاعات سیستم ناوبری و مسیرها، ایدهآل ترین انتخابها برای دنده مورد نظر را انجام میدهد.همانند مدلهای سقف دار مینی، این مدل هم با کروز کنترل تطبیقی، صفحه نمایشگر سربالا، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم پارک کمکی و دیگر ویژگیهای ایمنی فعال و غیرفعال ارائه میگردد. در داخل کابین میتوان بهصورت سفارشی از چرم دوخته شده با الگوی الماسی تداعیگر مبلهای کلاسیک چسترفیلد انگلیسی بهره گرفت. یک نمایشگر ۶.۵ اینچی برای سیستم چندرسانهای به صورت استاندارد درنظر گرفته شده که میتوان با نمایشگر ۸.۸ اینچی مجهز به سیستم ناوبری به صورت سفارشی تعویض نمود. مینی کوپر کانورتیبل به زودی در نمایشگاه توکیو پردهبرداری شده و از ماه مارس و با همان قیمت سابق وارد بازار میشود. بدین ترتیب قیمت پایه این خودرو از ۲۷ هزار دلار آغاز میگردد و در مدل S فول کامل به ۴۰ هزار دلار هم بالغ خواهد گردید. تازه این پایان راه نیست و چند ماه بعد نیز نسخه JCW جان کوپر با ویژگیهای بالاتر و قیمت بیشتر در دسترس قرار میگیرد. این خودرو در بازار رقبایی چون آئودی A3 کانورتیبل، فیات 500C کروکی و مهمتر از همه فولکس بیتل کانورتیبل را در مقابل خود میبیند.
ali ayat
۳ آبان ۱۳۹۴با این که اینقدر کوچیکه جای پای عقبش اندازه ۲۰۶هست
متین
۳ آبان ۱۳۹۴سلام
اقا میگم golf r400 کی وارد بازار میشه؟؟
قیمتش هنوز معلوم نیست؟
احمد باقری
۳ آبان ۱۳۹۴چقدر این خودرو دوست داشتنی هست، آخه مرد حسابی، این خودرو چی داره، قیافه داره که اصلا بویی از قیافه نداره، فقط پول مفتو میگیرن ملت هم می خرن که میخوان خاص باشن. امان از دست این خاص بودن، حاضرن خودشون رو به هر آب و آتیشی بزنن.
mohsen
۳ آبان ۱۳۹۴پیشنهاد میکنم یک مینی رو از نزدیک ببینید ظریف کاری هایی داره که هنوز خودروهای کره ای و چند مورد دیگه خیلی مونده بفهمن اونارو در ضمن عملکردشم از بهترین هاس چون بی ام وه پشتشه
sina
۳ آبان ۱۳۹۴من ائودی رو انتخاب میکنم