مینی همانطور که قولش را داده بود، بعد از رونمایی کوپرهای جدید حالا بامعرفی وان ۲۰۱۴ اعضای خانواده نسل سوم هاچبک های ۲ درب خود را کامل کرد . . .
One جدید بیش از آنکه تغییر ظاهری چندانی داشته باشد حالا مجهز به یک پیشرانه جدید ۱.۲ لیتری با تکنولوژی Twin Power ب ام و شده؛ پس چه بهانه ای بهتر از این برای شروع نسل جدید؟! سابقه مینی وان به سال ۲۰۰۰ میلادی برمی گردد؛ این خودرو صرفا برای آندسته از مشتریانی ساخته شده که توانایی خرید مدل های کوپه و رودستر مینی را ندارند اما به هرقیمتی شده باید سوار بر یک مینی شوند!
در مدل های ۲۰۱۴ وان آنچه بیشتر به چشم می خورد استفاده از چراغ های مخصوص روز بصورت استاندارد است و اگر LED دار آنها را می خواهید باید هزینه بیشتری کنید چرا که مانند راهنماهای LED، مه شکن های LED و نورپردازی نارنجی رنگ کابین همگی بصورت سفارشی هستند.
صندلی های خودرو نیز مجددا طراحی شده تا هم شانه های سرنشینان را بهتر از گذشته دربر بگیرد و هم فضای پای بیشتری برای آنها فراهم کند. حجم محفظه بار نیز با افزایش ۵۱ لیتری حالا به ۲۱۱ لیتر می رسد. به لحاظ ابعاد و اندازه ها نیز مینی وان جدید نسبت به سابق، اندکی بزرگتر شده:
- افزایش ۹۸ میلیمتری طول خودرو.
- افزایش ۴۴ میلیمتری عرض خودرو.
- افزایش ۷ میلیمتری ارتفاع.
- افزایش ۲۸ میلیمتری فاصله محوری.
صرف نظر از نوع پیشرانه، مشتریان می توانند از گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتومات استفاده کنند. اما مشخصات فنی این خودرو به همراه نسخه های کوپر آن بصورت زیر خواهد بود:
Cooper | Cooper S | Cooper D | One | One D | |
انجین | 3cyl | 4cyl | 3cyl | 3cyl | 3cyl |
حجم | 1499cc | 1998cc | 1496cc | 1233cc | 1496cc |
قدرت | 136hp | 192hp | 116hp | 102hp | 95hp |
گشتاور | 220nm | 280nm | 270nm | 180nm | 220nm |
شتاب | ۷.9sec | ۶.8sec | ۹.2sec | ۹.9sec | 11sec |
حداکثر سرعت | 210km/h | 235km/h | 205km/h | 195km/h | 190km/h |
مصرف ترکیبی | ۴.۵-۴.6L | ۵.۷-۵.8L | ۳.۵-۳.6L | ۴.۶-۴.7L | ۳.۴-۳.5L |
آلایندگی | ۱۰۵-107g | ۱۳۳-136g | ۹۲-95g | ۱۰۸-109g | ۸۹-92g |
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ بهمن ۱۳۹۲درود.
زیاد ازین خوشم نمیاد .
ولی اون صفحه نمایشگر وسط داشبورد خیلی زیبا
طراحی شده. ادمو جذب خودش میکنه .
بیتلو بیشتر دوست دارم . همینطور اسمارت و فیات 500 .
این یجوریه .
((( ایران و المان )))
SPM
۱۲ بهمن ۱۳۹۲درست میگی ولی در هر حال از خیلی ماشین ها تو کلاس خودش بهتره.
علی
۱۲ بهمن ۱۳۹۲یکی از دوستانم مینی کوپر داشت،ماشین فوق العاده ایه و یه سواری خیلی خاصی داره که شاید توی ماشین های گرون قیمت تر هم نتونی تجربش کنی اما توی بازار ایران با این قیمت ها خریدش اصلا منطقی نیست
محمد
۱۲ بهمن ۱۳۹۲از نسل های قبلی زیباتره ولی بازم طراحیش چنگی به دل نمی زنه با نسل های قبلی تفاوت چندانی نداره
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۲ بهمن ۱۳۹۲بیتل هم قشنگ تره هم قوی تر!
ولی خب از نظر فضا و طراحی داخلی، مینی بهتره!
Zonda R
۱۳ بهمن ۱۳۹۲F.A
Mr bean
هم با سلیقه بوده ها
Zonda R
۱۳ بهمن ۱۳۹۲F.A
این کلاسه خاصیه
البته تو ایران که این کلاس اشرافیه;-)
پژو rcz
۱۲ بهمن ۱۳۹۲ماشینه با نمکیه
Saied
۱۲ بهمن ۱۳۹۲فکر کنم واسه خانوم ها از این باکلاس تر کم پیدا بشه.
Kurosh
۱۲ بهمن ۱۳۹۲استایله خیلی جالبی داره برا خودش…
با این که مینی معرفی میشه؛ یه حالت های ماشین های کت وکلفتو تو خودش داره…
Zonda R
۱۳ بهمن ۱۳۹۲F.A
خیلی خاصه
محمد ... ماشین فقط ژاپنی
۱۲ بهمن ۱۳۹۲چرا نمی خوان طراحیش رو عوص کنن؟؟؟دیگه خداییش خیلی تکراری شده
carbonado aventador
۱۲ بهمن ۱۳۹۲ماشین باحالیه،بدک نیست!!!!!!
مجتبی
۱۲ بهمن ۱۳۹۲ماشینه جذابیه!!!
طراحیه خاصی داره،کوچیک و بانمک
بیشترین مصرفشم برای مدل کوپر اس هستش
ک فک کنم در مقابل ماشینایه داخل
باید گفت خیلی کم میسوزونه
اونم با موتور2000 و 190اسب قدرت
M.M
۱۳ بهمن ۱۳۹۲ماشینو ول کنین موتوراشو ببین
3سیلندر باسوخت دیزل 3.5لیتر میسوزونه اقتصادی ترین حالت هم سوخت ارزون وهم مصرف بسیار پایین با گشتاور نسبی بالا
M.M
۱۳ بهمن ۱۳۹۲ماشینو ول کنین موتوراشو ببین
3سیلندر باسوخت دیزل 3.5لیتر میسوزونه اقتصادی ترین حالته ،هم سوخت ارزون وهم مصرف بسیار پایین با گشتاور نسبی خیلی بالا (هههه گشتاورش ازین وانت نیسانای آبی دیزلی هم بیشتره)
هی ی ی تکنولوژِی….
عادل
۱۳ بهمن ۱۳۹۲یک ماشین خاص و دوست داشتنی، من عاشق مینی هستم.ولی کلا یکمی نسبته به خودش گرون هست، ولی ارزش خریدش رو داره…
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲خب حالا رقباش تو بازار چه ماشینایی هستند؟!