مینی سرانجام مدل ارتقا یافته پیس من را بدست مهندسین John Cooper Works سپرد تا این کراس اور کوپه انگلیسی نیز طعم تیونینگ را چشیده باشد؛ البته تیونی که شاید به مذاق برخی ها خوشایند نباشد . . .
این خودرو با پیشرانه آشنای ۱.۶ لیتری توربو به میدان آمده که ۲۱۴ اسب بخار قدرت دارد و گشتاورش نیز مابین ۲۸۰ تا ۳۰۰ نیوتن متر است. شتاب صفرتاصد ۶.۹ ثانیه ای این خودرو ماحصل گیربکس شش سرعته دستی (با قابلیت سفارش اتومات) آن است که می تواند حداکثر سرعت را به ۲۲۵ کیلومتر برساعت افزایش دهد که البته با گیربکس اتومات این عدد چند واحدی کمتر خواهد بود.
درنمای ظاهری جدا از رنگ سنتی مشکی و قرمز و کیت بدنه خودرو، مهندسین این کراس اور را به رول بار بدنه مجهز کرده اند و از طرف دیگر نیز بهره گیری از سیستم تعلیق اسپرتی که از ارتفاع خودرو حدود ۱۰ میلیمتر کاسته احتمالا منجر به پایداری هرچه بیشتر آن در مانورها خواهد شد. مینی همچنین برای این مدل از رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی (امکان سفارش ۱۹ اینچ) استفاده کرده است.
در حالت معمولی ۵۰ درصد قدرت تولیدی موتور به محور عقب منتقل می شود حال آنکه در شرایط مختلف این میزان بنابه تشخیص دیفرانسیل الکترومگنتیک خودرو می تواند تا ۱۰۰ درصد نیز افزایش یابد. در قسمت مرکزی کنسول نیز دکمه Sport تعبیه شده که با فشردن آن به غیر از طنین هرچه بیشتر صدای خروجی اگزوز، حساسیت پدال گاز بیشتر و فرمان خشکت تر می شود که اگر خودرو دارای گیربکس اتومات هم باشد زمان تعویض های آن کمتر خواهد شد.
مینی درصدد است تا اولین رونمایی رسمی این خودرو را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ انجام دهد و سپس فروش آن را نیز با قیمت پایه ای ۲۹,۵۳۵ پوند (معادل تقریبی ۴۷,۰۰۰ دلار) ابتدا در انگلستان و سپس در ایالات متحده (با تغییر قیمت) به عنوان نخستین بازارهای فروش این کراس اور اسپرت، شروع کند.
حسین
۲۳ آذر ۱۳۹۱47000ضرب در 2300مساوی
108100000
Hesan
۲۶ آذر ۱۳۹۱به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بحث اختصاص ارز مرجع به واردات خودروهای لوکس و برخی دیگر از اقلامی از این دست طی چند ماه گذشته بسیار داغ شده است. در حالی که در ابتدا قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اختصاص ارز مرجع به واردات خودروهای لوکس را تکذیب کرد اما وزیر صنعت، معدن و تجارت بعدا اذعان کرد که در ماه های ابتدایی سال ارز مرجع به واردات بسیاری از کالاها و از جمله خودروهای لوکس اختصاص یافته است. هرچند که هنوز مشخص نیست ارز اختصاص یافته به دارو دقیقا در چه بخشی مورد استفاده قرار گرفته است.
از میزان دقیق ارز مرجع اختصاص یافته به واردات خودروهای لوکس آمار و اطلاعاتی در دست نیست اما آمار گمرک ایران حاکی از واردات بیش از 27 هزار دستگاه خودروی سواری لوکس به کشور طی هشت ماه نخست سال جاری است که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد 9.6 درصدی را نشان می دهد.
از سوی دیگر آمار نشان می دهد که در مهر ماه سال جاری و در شرایطی که کشور با محدودیت های ارزی روبرو شده بود، حدود 4000 دستگاه خودروی لوکس وارد کشور شد. در آبان ماه نیز بیش از 4100 دستگاه خودروی لوکس وارد کشور شد.
اما موضوع واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع آنقدر داغ بوده که پای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به این ماجرا باز شده است. مرضیه وحید دستجردی چندی پیش
درباره این که گفته می شود ارز مرجع اختصاص یافته برای واردات دارو به واردات خودروهای لوکس داده شد، گفته “ما هم مثل شما نمی دانیم ارز دارو به چه مصرفی رسیده است!”
وی عنوان کرد که “ما تلاش زیادی برای اختصاص ارز مرجع به شرکتهای واردکننده دارو و مواد اولیه دارویی طی شش ماه گذشته انجام دادیم اما موفق نشدیم و نمی دانیم این ارز در کجا مصرف شده است.”
در همین حال رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت در اظهاراتی تازه با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در خصوص اعطای ارز مرجع به واردات کالاهای غیرضروری گفته “وزارت بهداشت شاکی اصلی این اتفاق است زیرا به جای این که ارز مرجع را به داروهای حیاتی و موردنیاز و برخی تجهیزات پزشکی که امروز از مهمترین اولویت های کشور هستند، اختصاص بدهند، آن را برای واردات لوازم آرایشی و خودروهای لوکس در نظر گرفته اند.”
به گفته احمد شیبانی “کمیته تدابیر ویژه وزارت بهداشت از اسفند ماه سال 1390 پیگیر تامین و ذخیره سازی داروهای حیاتی و موردنیاز کشور بود اما متاسفانه با وجود پیگیری ها و مکاتبات فراوان تاکنون فقط یک سوم ارز موردنیاز برای تامین دارو در اختیار حوزه سلامت قرار گرفته است.”
پیشتر نیز رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرده بود که در هفت ماهه امسال تنها یک پنجم از ارز واردات دارو از سوی بانک مرکزی اختصاص داده شده است
براساس اطلاعاتی که چندی پیش منتشر شد، از 2.5 میلیارد دلار نیاز ارزی کشور برای واردات دارو از ابتدای سال تاکنون تنها 600 میلیون دلار ارز مرجع تامین شده است. با این وجود سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور در گفت وگو با ایسنا خبر داده که بانک مرکزی از ابتدای امسال تا 22 آذر ماه معادل 1.4 میلیارد دلار برای واردات دارو و اقلام دارویی به نرخ مرجع پرداخت کرد.
براساس آمار گمرک ایران در هشت ماهه 1391 وزن و ارزش داروهای خرده فروشی فاقد تولید داخل به ترتیب به 2800 تن و 458.8 میلیون دلار رسید. این میزان واردات از نظر وزنی و ارزشی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب 2.4 درصد افزایش و 14.3 درصد کاهش یافته است.
در همین مدت اما واردات خودروهای لوکس به کشور از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 9.6 و 18.5 درصد افزایش یافت.
به این ترتیب در هشت ماهه امسال در حالی برخی از بیماران کشور به واردات داروهای فاقد تولید داخل به شدت نیاز داشتند که در همین مدت عده ای سرمایه دار با استفاده از ارز مرجع اقدام به واردات خودروهای لوکس کردند. حال باید مسئولان مربوط به ویژه بانک مرکزی، وزارت بهداشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور شفاف اعلام کنند که چه میزان ارز مرجع به واردات کالاهای لوکس و غیرضروری در شرایط کنونی اختصاص یافته است.
درحالی که برخی مسئولان دولتی کماکان اختصاص ارز مرجع واردات دارو به مصارف دیگر را عنوان می کنند، کماکان آمار دقیقی حاکی از این نیست که این ارز دقیقا به واردات کالاهای لوکس ازجمله خودرو اختصاص یافته باشد.
سعید
۲۳ آذر ۱۳۹۱از بین مینی ماینرها خوشکلترین هستش
فرید
۲۴ آذر ۱۳۹۱مینی آلمانیه؟ من فکر می کردم انگلیسی است.
amir
۲۴ آذر ۱۳۹۱BMW مینی رو خریده
گروه خبری پدال
۲۴ آذر ۱۳۹۱مطلب موردنظر اصلاح شد
ممنون!
حسين
۲۴ آذر ۱۳۹۱خیلی زیباست
colin mc rae
۲۴ آذر ۱۳۹۱کی گفته مینی آلمانیه ؟
شایان
۲۵ آذر ۱۳۹۱حالا یه اشتباهی شد چقدر گیر میدین بابا عددی نیست مینی که بخواد آلمانی باشه
colin mc rae
۲۵ آذر ۱۳۹۱آلمان عددی نیست که مینی آلمانی باشه
شایان
۲۵ آذر ۱۳۹۱آلمان عددی نیست که مینی واسش باشه هووووووههههههههه هههههههههاهاهاهاهاهاهاها هی هی هیهی هی آی خدا چقدر خندیدمcolin
رهام
۲۵ آذر ۱۳۹۱یک ماشین کوچک با این قدرت موتور خیلی حل میده
فرید
۲۶ آذر ۱۳۹۱بعد از ماشین های آمریکایی مینی هم صاحب سبک و دوست داشتنی است بویژه اون کیلومتر وسطش.
سینا
۲۷ آذر ۱۳۹۱آرزو دارم یه روز با هاش تو بزرگراههای لندن گاز بدم.وای خدا میشه ینی.یه ماشینه جعمو جور با موتور 214 اسب بخاری.این دیگه آخرشه…..
شایان
۲۷ آذر ۱۳۹۱شهر بهتر نبود آخه لندنم شهره اصلا با اون کوچه های دو متری میشه گاز داد با اون ترافیکه عجیبش تازه بهت فحشم میدن فرهنگ ندارن که این انگلیسیها
رهام
۲۷ آذر ۱۳۹۱تازه فرمونشونم اشتباهی گذاشتن سمت راست
شایان
۲۷ آذر ۱۳۹۱رهام دیگه بدتر کلا فکرکنم آره میزنن یکم بیشتراز یکم
محمد
۳ دی ۱۳۹۱فینگیلی زیبا
علیرضا
۵ دی ۱۳۹۱خدائیش با نمکه
SINA SZSH
۸ آبان ۱۳۹۲در واقع مینی اصالتا انگلیسیه ولی بی ام و بعد از خریدنش خودروهای جمع جور رو که مورد پسند انگلیسی هاس در اون و با برند اون تولید میکنه…
درواقع مینی قدیما یک خودروی ملی برای انگلیسیها بحساب میومده خودروی جمع جور برای خانواده های کوچیک انگلیسی که قدرتش نسبت به اندازش بسیار بالا بوده…اگه دیده باشین خودروی زرد رنگه مستربین همون مینی قدیمیه معروفه…
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲وقتی تماشاش میکنم یاد برادر زادش مینی کوپر اس میفتم…