جیپچشم اندازمینینیسان

جدال کوچک‌های بلند

ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻣﺰﻳﺖ ﻫﺎﻯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﻛﺮﺍﺱﺍﻭﻭﺭ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻗﺮﺍﺭﮔﻴﺮﻯ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﭘﻠﺘﻔﺮﻡ ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ ﺳـﺪﺍﻥ ﻭ ﺩﺭﻛﻨﺎﺭ ﺁﻥ ﺑﻬﺮﻩ ﮔﻴـﺮﻯ ﺍﺯ ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺕ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ SUV ﺑﺰﺭگﺗﺮ ﺧـﻮﺩ، ﻋﻤﻼ ﮔﺰﻳﻨﻪ ﻓـﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩﺍﻯ ﻫﻢ ﺑـﺮﺍﻯ ﺗﺮﺍﻓﻴﻚﻫﺎﻯ ﺷﻬﺮﻯ ﻭ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﻯ ﺳـﻔﺮﻫﺎﻯ ﺁﺧـﺮ ﻫﻔﺘﻪ ﺑـﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺧﺎﺭﺝ ﺷـﻬﺮﻯ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻰﺷﻮﻧﺪ.

Mini Cooper Countryman vs. Jeep Compass vs. Nissan Juke

ﻃﻰ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﻯ ﺍﺧﻴﺮ ﺭﻭﻧﺪ ﺭﻭ ﺑﻪﺭﺷﺪ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮﺍﻯ ﭼﻨﻴﻦ خوﺩﺭﻭﻫﺎﻳﻰ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻛﻼﺱ ﺭﻓﺘﻪ ﺭﻓﺘﻪ ﻓﺸـﺮﺩﻩ ﺗﺮ ﻧﻴﺰ ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺍﻳﺎﻻﺕ ﻣﺘﺤﺪﻩ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺷﺎﺳـﻰ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺴـﻴﺎﺭ ﺩﺍﻍ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻃﺒﻴﻌﺘﺎ ﻫﺮﺁﻥ ﭼﻪ ﺷـﺒﻴﻪ ﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻮﺑﻰ ﻧﻴﺰ ﺑﻬﺮﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺍﻳـﻦ ﺩﻗﻴﻘﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺍﺳـﺘﺎﻥ ﻛﺎﻣﭙﻜﺖ ﻛـﺮﺍﺱﺍﻭﻭﺭﻫﺎﻯ ﺍﻳﻦ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﺍﺳـﺖ!

Mini Cooper Countryman vs. Jeep Compass vs. Nissan Juke

ﺳﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ ﺍﺯ ﺳﻪ ﻗﺎﺭﻩ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺷﻤﺎﻟﻰ ﻣﻴﺸﻴﮕﺎﻥ ﺭﻭ ﺩﺭ ﺭﻭﻯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺻﻒﺁﺭﺍﻳـﻰ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺍﺳـﺮﺍﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺑﺴـﻴﺎﺭﻫﻴﺠﺎﻥ ﺍﻧﮕﻴﺰﺗﺮ ﻧﻴﺰ ﺷﻮﺩ!ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻣﻌــﺮﻭﻑ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﻴﺸــﻴﮕﺎﻥ، ﺩﺭﻳﺎﭼﻪ ﺑﺰﺭگ ﺍﻳﻦﻧﺎﺣﻴــﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﻧﺎﻡ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺩﻭﺭ ﺗــﺎ ﺩﻭﺭ ﺁﻥ ﺟﻤﻌﻴﺘﻰ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۱۲ ﻣﻴﻠﻴـﻮﻥ ﻧﻔﺮ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﻋﻤﺪﺗﺎ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ شـﻬﺮﻫﺎﻯ ﺷﻴﻜﺎﮔﻮ ﻭ ﻣﻴﻠﻮﺍﻛﻰ ﻫﺴــﺘﻨﺪ. ﺑﻪ ﻋﻼﻭﻩ ﺗﻮﺭﻳﺴﺖ ﻫﺎﻯ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﻰ ﻧﻴﺰ ﻫﺮﺳﺎﻟﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺯﻳﺒﺎ ﺳﻔﺮ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ.

Mini Cooper Countryman vs. Jeep Compass vs. Nissan Juke

ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺫﻛﺮ ﺍﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﻢ ﺧﺎﻟﻰ ﺍﺯ ﻟﻄﻒ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻣﻴﺸﻴﮕﺎﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭﻳﺎﭼﻪ ﺻﺪ ﺩﺭ ﺻﺪ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ آﻣﺮﻳﻜﺎﺳﺖ ﻭ ﺳﻪ ﺩﺭﻳﺎﭼﻪ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﻳﺎﻻﺕ ﻣﺘﺤﺪﻩ ﺑﺎ ﻛﺎﻧﺎﺩﺍ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﺍﺳــﺖ. ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺷﻤﺎﻟﻰ ﻣﻴﺸﻴﮕﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻳﻚ ﻓﺎﺟﻌﻪ ﻭﺣﺸﺘﻨﺎﻙ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﻋﻀﺎﻯ ﻳﻚ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺷﺶ ﻧﻔﺮﻯﺩﺭ ﺳــﺎﻝ ۱۹۶۸ ﻣﻴﻼﺩﻯ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺮﻣﻮﺯی ﺑﻪ ﻗﺘﻞ ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ ﻧﻴﺰ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺖ ۴۴ ﺳﺎﻝ ﻫﻨﻮﺯ ﺭﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻤﺎ ﺣﻞ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﺎﻗﻰ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ!

Mini Cooper Countryman vs. Jeep Compass vs. Nissan Juke

ﺑﺎ ﺳــﺎﺑﻘﻪ ﺗﺮﻳﻦ ﻋﻀﻮ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﺳـﻪ ﻧﻔﺮﻯ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺣﺘﻢ ﺟﻴﭗ ﻛﺎﻣﭙﺲ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۷ ﺩﻭ ﻧﺴﻞ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻓﺮﻭﺷــﻰ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺑﻪ ۴۸ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻣﻴﻼﺩﻯ، ﺭﻛﻮﺭﺩ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻟﻰ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﻮﺩ ﻛﺴﺐ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

۲۰۱۲ Jeep Compass Latitude4x4

ﺑﺮﺍﻯ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﻯ ﻧﻴﺴــﺎﻥ ﺟﻮﻙ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩﻯ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ ﺯﻳﺮﺍ ﺭﻗﺒﺎﻳــﻰ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻣﻴﺘﺴﻮﺑﻴﺸــﻰ اوت‌لندر، ﻛﻴﺎ سول ﻭ ﻳﺎ ﺣﺘﻰ ﻧﻴﺴــﺎﻥ CUBE ﻫﺮ ﻛﺪﺍﻡ ﺑﺎ ﺳــﺎﺑﻘﻪﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣــﻰ ﺁﻳﻨﺪ ﻭﻟﻰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﺷـﺮﻁ ﺣﻀــﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺑﻬﺮﻩﮔﻴﺮﻯ ﺍﺯ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﭼﻬﺎﺭﭼﺮﺥ ﻣﺘﺤﺮﻙ (AWD) ﺍﺳﺖ ﻭ همچنین ﺑﻬﺮﻩ ﮔﻴﺮﻯ ﺍﺯ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺍﺳﭙﺮﺗ، ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﺍﻯ ﺣﻀﻮﺭ ﻧﻴﺴﺎﻥ ﺟﻮﻙ ﻫﻤﻮﺍﺭﺗﺮ ﺷﺪ.

۲۰۱۲ Nissan Juke SV AWD

ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﻴﻨــﻰ ﻛﺎﻧﺘﺮیمن ﭼﻬﺎﺭ ﭼــﺮﺥ ﻣﺘﺤﺮﻙ ﻛﻪ ﺍﻭﻟﻴﻦﻣــﺪﻝ ﭘﻨــﺞ ﺩﺭب ﻣﻴﻨﻰ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ حساب ﻣﻰﺁﻳﺪ ﺩﺭ ﺳــﺎﻝ ۲۰۱۰ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻳﺸــﮕﺎﻩ ﺑﻴــﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﻰ ژﻧــﻮ ﺭﻭﻧﻤﺎﻳﻰ ﺷــﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻭﺍﻗــﻊ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻋﺠﻴﺐﺗﺮﻳﻦ ﻭ ﺍﺳــﭙﺮﺕﺗﺮﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ ﺗﻮﻟﻴﺪﻯ ﻣﻴﻨﻰ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ!

۲۰۱۱ Mini Cooper S Countryman All4

»»»»»»»»  ﻣﻘﺎﻡ ﺳﻮﻡ: ﺟﻴﭗ ﻛﺎﻣﭙﺲ ﻟﺘﻴﺘﻴﻮﺩ ۲۰۱۲  «««««««««

ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﭘﻴﺸﻴﻨﻪﺍﻯ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻛﺎﻣﭙﺲ ﮔﻔﺘﻪ ﺷــﺪ، ﺷﺎﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﭼﺮﺍ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺗﺎﺯﻩ ﻭﺍﺭﺩﻫﺎ، ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺗﺒﻪ ﺍﻯ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺳﻮﻣﻰ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﺳﻪﺗﺎﻳﻰ ﻛﺴﺐ ﻧﻜﺮﺩﻩ؟

۲۰۱۲ Jeep Compass Latitude4x4

ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻧﻰ ﻛﻪ ﻛﺮﺍﻳﺴــﻠﺮ ﺑﺎ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻣﺎﻟﻰ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﻰ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺭﻭ شدﻩ ﺑﻮﺩ (ﺭﻛﻮﺩ ﺍﺧﻴﺮﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻯ ﻛﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻭﺭﺷﻜﺴﺘﮕﻰ ﭼﻨﺪﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳــﺎﺯ ﺑﺰﺭگ ﺍﺯﺟﻤﻠﻪ GM ﺷــﺪ) ﻣﻬﻨﺪﺳﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﻛﺖ ﺩﺭ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺍﻗﺪﺍﻡ، ﺑﺎﺯﻧﮕﺮﻯ ﻛﻠﻰ ﺩﺭ ﺭﻭﻧﺪ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻫﺎﻯ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝﺟﻴﭗ ﻛﺎﻣﭙﺲ ﺍﺯ ﺳــﺎﺯﻩ ﺍﻯ ﻣﺸــﺎﺑﻪ ﭘﺴﺮ ﻋﻤﻮﻯ ﻧﻪ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻣﻮﻓﻖﺧــﻮﺩ؛ ﻳﻌﻨﻰ ﺩﻭﺝ ﻛﺎﻟﻴﺒﺮ ﺑﺎ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﻛﺎﻣــﻼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺑﻬﺮﻩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺷــﺪﺕ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺷﻮﺩ.

۲۰۱۲ Jeep Compass Latitude4x4

ﻫﻤﻴﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻧﻮﻋﻰﻋﺪﻡ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﻛﺎﻣﭙﺲ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳــﺖ. ﻧﻜﺘﻪ ﺍﻯ ﻛﻪ ﺩﺭﺟﻴﭗ ﻛﺎﻣﭙﺲ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺖ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﺴــﻴﺎﺭ ﺭﻭﺍﻥ ﻭ ﺳﺮﻳﻊ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﺑﺰﺭگﺭﺍﻩ ﻫﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﻇﺎﻫﺮ ﺧﻮﺩ، ﺳﺮﻳﻊﺗﺮﻳﻦ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﻪ ﺣﺴــﺎﺏ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ!

۲۰۱۲ Jeep Compass Latitude4x4

ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺩﺍﺷﺒﻮﺭﺩ ﻭ ﺍﺩﻭﺍﺕ ﺍﻳﻦ ﻓﻀﺎ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺍﺭﮔﻮﻧﻮﻣﻰ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺩﻭ ﺭﻗﻴﺐ ژﺍﭘﻨﻰ ﻭ ﺍﻧﮕﻠﻴﺴﻰ ﺧﻮﺩ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰ ﺑﺮﺩ. ﻧﺤــﻮﻩ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻛﺎﻣﭙﺲ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻯ ﺑــﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﻋﻤﻼ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻳﻚ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ﻭ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ، ﻋﺮﺽ، ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﻭ ﺣﺘــﻰ ﻣﺮﻛﺰ ﺛﻘﻞ ﺑﻴﺶﺗﺮ ﻣﺸــﺎﺑﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﻳﻚ ﻛﻼﺱﺑﺰﺭگﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ.

۲۰۱۲ Jeep Compass Latitude4x4

ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺮﻣﺰ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﺭﺍﺿﻰ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﻣﺴﺎﻓﺖ ﻃﻮﻻﻧﻰ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺗﻮﻗﻒ ﻣﻰﻃﻠﺒﺪ ﺿﻤﻦ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﻛﻤﻰ ﺑﺎ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻗﺼﺪ ﻣﺎﻧﻮﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﻧﻴﺰ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺣﺮﻛﺖ ﮔﻬﻮﺍﺭﻩ ﺍﻯ ﺷﺪﻳﺪ ﺑﺪﻧﻪ ﺣﻀﻮﺭ ﺧﻄﺮ ﺭﺍ ﻣﺮﺗﺒﺎ ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﮔﻮﺷﺰﺩ میﻛﻨﺪ!

۲۰۱۲ Jeep Compass Latitude4x4

ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻛﺮﺍﻳﺴــﻠﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﻬﻨﻴﻪﺳــﺎﺯﻯ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳــﺘﻮﺩ ﻭﻟﻰ ﺑﺪﻭﻥﺷـﻚ بزﺭگﺗﺮﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻋﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﻧﮕﺎﻩ ﺍﻭﻝ ﻧﻴﺰ ﻗﺎﺑﻞ ﻟﻤﺲ ﺍﺳــﺖ، ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻗﺪﻳﻤﻰ ﻭ ﺑﺴــﻴﺎﺭ کسلﻛﻨﻨﺪﻩ ﺑﺪﻧــﻪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻋــﺪﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﻟﺬﺕ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﻰ ﺩﺭ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺑﻪ ﺣﺴــﺎﺏ ﻣﻰﺁﻳﺪ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺟﻴﭗ ﻛﺎﻣﭙﺲ ﻛﺎﻣﻼ ﻣﺘﺤﻮﻝ ﺷــﺪﻩ ﺩﺭ ﺳــﺎﻝ ۲۰۱۳ ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺷــﺎﻳﺪ ﺑﺮﺧﻰ ﺍﺯ مﻌﺎﻳﺐ ﻧﺴﻞ ﻓﻌﻠﻰﺭﺍ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﻛﻨﺪ، ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ!

۲۰۱۲ Jeep Compass Latitude4x4

»»»»»»»»»  ﻣﻘﺎﻡ ﺩﻭﻡ: ﻧﻴﺴﺎﻥ ﺟﻮﻙSV مدل ۲۰۱۲  «««««««««

ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﻰ ﻛﻠﻰ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻯ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﻧﻴﺴــﺎﻥ ﺟﻮﻙ ﺟﺪﻳﺪ، ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻋﺠﻴــﺐ ﺁﻥ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻣﺴــﺎﻟﻪﺍﻯ اﺳــﺖ ﻛﻪ ﭼﺎﻟﺶ ﺍﻳﺠــﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ. ﭼــﻮﻥ ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﺴــﻴﺎﺭﻯ ﻋﻄــﺎﻯ ﺁﻥﺭﺍ ﺑﻪ ﻟﻘﺎﻳﺶ ﻣﻰﺑﺨﺸــﻨﺪ!

۲۰۱۲ Nissan Juke SV AWD

ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻯ ﺟﻠﻮ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺨﺶ ﺁﺷــﻨﺎ ﺟﻠﻮﭘﻨﺠﺮﻩ ﻋﺮﻳﺾ ﻧﻴﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﻭ ﭼﺮﺍﻍ ﮔﺮﺩ ﺑﺰﺭگ ﺭﺍ ﺟﺎﻯ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﻘﻴﻪ ﭼﺮﺍﻍﻫﺎ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺍﺑﺮﻭ ﺑﻪ ﺑﺨﺶ ﺑﺎﻻﻳﻰ ﮔﻞﮔﻴﺮ ﻫﺎﻯ ﺟﻠﻮ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝﻳﺎﻓﺘﻪﺍﻧﺪ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺑﺎﻳﺪ ﺷــﺨﺺ ﻋﺠﻴﺒﻰ ﺑﺎﺷــﻴﺪ ﺗﺎ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻋﺠﻴﺐﻧﻤﺎﻯ ﺟﻠﻮ ﺑﺮﺍﻯ ﺷــﻤﺎ ﻫﻴﺠﺎﻥ ﺍﻧﮕﻴﺰ ﻭ ﺯﻳﺒﺎ ﺑﺎﺷــﺪ!

۲۰۱۲ Nissan Juke SV AWD

ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻯ ﻋﻘﺐ شدت ﺑﺨﺶ ﺟﻠﻮ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ ﺑﺰﺭگﺗﺮ ﻗﺸﻘﺎﻳﻰ ﻭ ﺣﺘﻰ ﻣﻮﺭﺍﻧﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺿﻮﺡ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻛﺮﺩ. ﺑﺎ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ، ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﻧﮓ ﻭ ﺑﻮﻯ ﺟﺎﻟﺒﻰ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ ﻭ ﻛﻨﺴﻮﻝ ﻣﺮﻛﺰﻯ ﻛﻪ ﺩﻗﻴﻘﺎ ﺍﺯ ﻃﺮﺡ ﺑﺎﻙ ﻣﻮﺗﻮﺳﻴﻜﻠﺖﻫﺎ ﺑــﻪ ﻋﺎﺭﻳــﺖ ﮔﺮﻓﺘـﻪ ﺷــﺪﻩ ﺍﻭﻟﻴــﻦ ﻣﻮﺭﺩﻯ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ چشم ﻣﻰﺧــﻮﺭﺩ.

۲۰۱۲ Nissan Juke SV AWD

ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺑــﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﻋﺠﻴــﺐ، ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻛﻠﻰﺟــﻮﻙ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻰ ﻗﺎﺑــﻞ ﻗﺒﻮﻟﻰ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﮔﻴــﺮﺩ. ﺿﻤﻦ ﺍﻳﻦﻛﻪ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ CVT ﺁﻥ ﺑﺎ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﻫﺎﻯ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺭﻭﺍﻥ ﻭ ﻧﺮﻡ ﺧﻮﺩ ﻛاملا رﺍﻧﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﺳﺮﮔﺮﻡ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﻻﺯﻡ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﺑﺨﺶ ﻫﺎﻯ ﻋﺠﻴﺐ ﻭ ﻏﺮﻳﺐ ﺍﻳﻦ ﺑﭽﻪ ﮔﻮﺩﺯﻳﻼﻯ ژﺍﭘﻨﻰ ﻋﻴﺐ ﮔﺮﻓﺖ!

۲۰۱۲ Nissan Juke SV AWD

ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻫﻤﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﺴــﺎﺋﻞ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻧﻮﻉ ﺧﺎﺹ ﻃﺮﺍﺣﻰ، ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺑﺰﺭگ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﻳﺮﺍﺩﺍﺕ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﻧﻴﺴﺎﻥ ﺟﻮﻙ ﻓﻀﺎﻯ ﻛﻢ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﺍﺧــﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺨﺶ ﻗﺮﺍﺭﮔﻴﺮﻯ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻣﻨﺎﺳــﺐ ﺧﺎﺭﺟﻰ ﺍﺳﺖ.

ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﻰ ﺑﺎ ﺟﻮﻙ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﻬﺘﺮ ﻭ ﺭﻭﺍﻥﺗﺮ ﺍﺯ ﺟﻴﭗ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺑﻪ ﭼﺎﺑﻜﻰ ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺷﺎﻳﺪ ﻧﺎﻡ ﻭﺯﻍ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﺟﻮﻙ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮﻯ ﺑﺎﺷﺪ!

۲۰۱۲ Nissan Juke SV AWD

»»»»»»»»  ﻣﻘﺎﻭﻡ ﺍﻭﻝ: ﻣﻴﻨﻰ ﻛﻮﭘﺮ S ﻛﺎﻧﺘﺮیمن مدل ۲۰۱۱  «««««««««

ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺎﺷــﺪ ﻛﻪ ۱۱ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻻﺭ ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺍﺯ ﻧﻴﺴــﺎﻥ ﺟﻮﻙ ۲۰ﻫــﺰﺍﺭ ﺩﻻﺭﻯ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﻨﻴــﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣــﺎﻝ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺗﻰ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺻﻮﺗﻰ ﺣﺮﻓﻪﺍﻯ Harman/kardon، ﺳــﺎﻥﺭﻭﻑ،ﺭﻳﻨﮓﻫﺎﻯ ۱۸ ﺍﻳﻨﭽﻰ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﺗﺎﻳﺮﻫﺎﻯ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻧﻰ، ﭘﻮﺷﺶ ﺗﻤﺎﻡ ﭼــﺮﻡ ﺑــﺮﺍﻯ ﺻﻨﺪﻟﻰ ﻫﺎ ﻭ ﻓﺮﻣــﺎﻥ ﻭ … ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋــﻼﻭﻩ ﻫﻨﺪﻟﻴﻨﮓ ﻭ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻯ ﻳﻚ ﻣﻴﻨﻰ ﺩﺍﺷــﺘﻪ ﺑﺎﺷــﻴﺪ، ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻧﻴﺰ ﻛﺴﺐ ﺭﺗﺒﻪﻧﺨﺴــﺖ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﺳﻪ ﻋﻀﻮﻯ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﻴﻨﻰ ﻛﺎﻧﺘﺮمن ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﺫﻫﻦ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻧﻤﻰ ﺭﺳﺪ!

۲۰۱۱ Mini Cooper S Countryman All4

ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻗﻄﻊ ﻣﻴﻨﻰ ﻛﺎﻧﺘﺮیمن ﺍﺳﭙﺮﺕﺗﺮﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﻫﺪﺍﻳﺖﭘﺬﻳﺮﻯ ﻭ ﺩﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺎﻻﺗﺮﻯ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺭﻗﻴﺐ ﺩﻳﮕﺮ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻫﺪﻳﻪ ﻣﻰﻛﻨﺪ ﻭ سیستم ﺗﺮﻣﺰ ﺁﻥ ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺟﻴﭗ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺴــﻴﺎﺭ ﺧﻮﺏ ﻋﻤﻞ ﻣﻰﻛﻨﺪ ﺑﻠﻜﻪ ﺍﺑﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﭘﻮﺭﺷــﻪ ۹۱۱ توﺭﺑﻮS ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﭘﺲ ﺁﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ!

۲۰۱۱ Mini Cooper S Countryman All4

ﺟﻌﺒﻪﺩﻧﺪﻩ ﺁﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﻧــﻮﻉ ﻏﻴﺮ CVT ﺩﺭ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﭘﺪﺍﻝﻫﺎﻯ ﺗﻌﺒﻴﻪ ﺷﺪﻩﭘﺸــﺖ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺩﺍﺭﺩ.ﺩﺭ ﺣﺮﻛﺖ ﻣﺎﺭﭘﻴﭽﻰ ﺍﻳﻦ ﻣﻴﻨﻰ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺑﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﺭﻛﻮﺭﺩ ۰,۸۵ ﺟﻰ ﺩﺭ ﺗﺤﻤﻞ ﺷﺘﺎﺏ ﺟﺎﻧﺒﻰ ﺩﺳﺖ ﻳﺎﺑﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﻧﻴﺴﺎﻥﺟــﻮﻙ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻫــﺎﻯ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺤﺴــﻮﺏ ﻣﻰﺷﻮﻧﺪ.

۲۰۱۱ Mini Cooper S Countryman All4

ﺑﺎ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﻯ ﻛﻪ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻫﺮ ﻣﻴﻨﻰ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺑﻪ ﺳــﺮﻋﺖ ﺟﻠﺐ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﻰﻛﻨﺪ ﺻﻔﺤﻪ ﺳﺮﻋﺖﺳــﻨﺞ ﺑﺴـﻴﺎﺭ ﺑﺰﺭگ ﻭ ﺳــﻔﻴﺪ ﺭﻧﮓ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﻻﻯ ﻛﻨﺴﻮﻝ ﻣﺮﻛﺰﻯ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﻧﻤﺎﻳﻰ ﺑﺴــﻴﺎﺭ ﺟﺎﻟﺐ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ اﻳــﻦ ﻓﻀﺎ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ.

۲۰۱۱ Mini Cooper S Countryman All4

ﺩﻭ ﺻﻨﺪﻟﻰ ﺭﺩﻳﻒ ﻋﻘﺐ ﻧﻴﺰ ﺭﺍﺣﺘﻰ ﻣﺘﻮﺳــﻄﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺳﺮﻧﺸــﻴﻨﺎﻥ ﻧﻪ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺑﻠﻨﺪ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻧﻈﺮ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺭﻗﻴﺐ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺳــﺖ ﻭﻟﻰ ﺑﺎﻳــﺪ ﺍﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﻣﺪﻧﻈــﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﺟﻴﭗ ﻭ ﻧﻴﺴــﺎﻥ ﺍﺯ ﺳﻪ ﺳﺮﻧﺸﻴﻦ ﺩﺭ ﺭﺩﻳﻒ ﺩﻭﻡ ﺧﻮﺩ ﭘﺬﻳﺮﺍﻳﻰ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ.

۲۰۱۱ Mini Cooper S Countryman All4

ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻬــﺎ ﺑﺎﻳــﺪ ﮔﻔــﺖ ﻣﻴﻨــﻰ ﻛﻮﭘﺮ ﻛﺎﻧﺘــﺮیمن ﺍﺯ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔــﻰ ﻫﻴﺠﺎﻥ ﺍﻧﮕﻴﺰ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺍﺳــﭙﺮﺗﻰ ﺳــﻮﺩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﻭ ﺑــﺎ ﺍینکه ﺑﻪ ﭼﺎﺑﻜﻰ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﻗﺎﻣﺖ ﺧﻮﺩ ﻧﻴﺴﺖ ﻭﻟﻰ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ اﺣﺴﺎﺱ ﻛﺎﻣﻞ ﻳﻚ ﻣﻴﻨﻰ ﺍﺻﻴﻞ ﺍنگلیسی/آلمانی ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ ﺗﺎ بهترﻳﻦ ﻋﻀﻮ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﺳـﻪﺗﺎﻳﻰ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﻮﺩ.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حقيقت يعني اسلام شيعه - يا مهدي

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خوب بوداز این نوع مقایسه ها بیشتر بگذارید.

    1. سعید

      ۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      ظاهر جیپ بهتره

  2. YAS

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    این خودرو ها هیچگاه برای آفرود سواری ساخته نشده اند

  3. ali

    ۱۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    همین نیسان جوک که مورد تمسخر جرمی کلارکسون و بقیه قرار میگیره ما تو کفشون موندیم به خدا …

  4. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    پرچم جیپ بالاست پس دیگه تلاش بیخدی نکنید

    1. سالار

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      فک کنم شما مقامارو برعکس خوندی!

  5. نوید (6*6)

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    با اینکه مینی کوپر از همه اسپورت تره ولی جوک از همه سرتره
    جیپ هم تو این مورد دست خدا

  6. نوید (6*6)

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    جوک تو آفرود از همه قوی تره

  7. نوید (6*6)

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    در ضمن ژاپنی هم هست

  8. علیرضا . م

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام .
    آقا من نمیفهمم یعنی چیه ؟
    جلوی جوک زشته ؟ خوب باشه .
    از این میسوزم : صفحه کیلومتر زیبای وسط خودروی مینی .
    آخه خدایی چیه این زیبایی داره ؟
    صفحه کیلومتر به این بزرگی اونم وسط خودرو چه کاربردی داره ؟
    اگه کاربرد داره باشه . اما چه زیبایی داره ؟
    قیمت مینی هم که سر به فلک میکشه .
    تازه خدایی چراغ های جوک جالب تره یا اون چراغ های کسل کننده مینی ؟
    مینی اصلاً چه ربطی به کراس اور داره ؟
    بره همون ماشین های کوچکش رو تولید کنه
    آقا جوک با 188 اسب بخار و همچنین گیربکس CVT و همچنین طراحی نسبتاً جدید تر خیلی جالب تره .
    ببینید از چه کلمه ای استفاده میکنم .
    گفتم جالب تره .
    نگفتم بهتره !!!!!!!!!!!
    هر کدوم یه نقاط ضعفی دارن و یه نقاط قوت !!!!!!!!
    جوک یک اقدام جدید در طراحی خودرو هست و هر چقدر هم که به نظر شما زشت باشه از نظر طراحی فنی در جایگاه خیلی بهتری قرار داره . و بروز تره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا