نظر شما در مورد یک موتور سه سیلندر ۱.۵ لیتری که میتواند ۴۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند و در عین حال آنقدر سبک وزن است که می توان به راحتی آن را جابجا کرد چیست؟
نیسان برای خودروی مسابقه ای ZEOD RC خود که برای مسابقات دشوار لومانز آماده کرده، یک موتور بسیار کوچک با طول ۴۰، عرض ۲۰ و ارتفاع ۵۰ سانتی متر و تقریباً در اندازه یک چمدان و با وزن تنها ۴۰ کیلوگرم را ساخته است. این موتور سه سیلندر توربو با حجم ۱.۵ لیتر میتواند تا ۷۵۰۰ دور بر دقیقه، دور بگیرد. نیروی تولیدی این پیشرانه ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۳۸۰ نیوتن متر است. این نیرو معادل نیروی مدلهای ۸ سیلندر سنگین وزن است و بنابراین می توان یک تعادل بسیار عالی در نسبت قدرت به وزن را در این موتور یافت. به گفته نیسان، تکنولوژی این موتور از موتورهای فرمول یک نیز پیشرفتهتر است.۶۴ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
نیما
۸ بهمن ۱۳۹۲من به نظرم ژاپنی ها خیلی خیلی زیادتر از چیزی که ماها می دونیم یا می خونیم پیشرفت کردن و هر چند وقت یه بار بسته به شرایط و احتیاج یه چشمه ای از اونو نشون می دن ، واقعاً این موتور شگفت انگیزه!!!
Zonda R
۸ بهمن ۱۳۹۲F.A
عالیه
ولی نکتش وزنه 40 کیلویی و قابل حمل بودنه
من ستایش میکنم این پیشرفتو
رضا 2272
۸ بهمن ۱۳۹۲طراحی خود ماشین چقدر خوب و خاصه
کیوان
۸ بهمن ۱۳۹۲سلام خدمت دوستان آقا من یه راهنمایی میخوام.معنی این اصطلاحات رو. نمیدونم میشه راهنمایی کنید
لاکچری؟
اتوهولد؟
دی لایت؟
کی لس؟
شیفتر؟
تیپ ترونیک
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
اقا کیوان من اونهایی که میدونم رو برات مینویسم.
دی لایت : جدیدا تو کاسه چراغ جلوی ماشین ها یا خارج از کاسه
چراغ ، یکسری لامپ LED گذاشتن که همیشه روشنه.یعنی از زمانی
که سوییچ باز میشه و ماشین روشن میشه ، این سیتم در اروپا
اجباری شده برای جلوگیری از تصادف.چون در بیشتر روز های سال
در اروپا یا هوا مه است یا برفی و بارونی.نمونش:لکسس های جدید.
لندکروز. بنز . ب ام و و …
کی لس : این یعنی سیستم ورود به داخل ماشین بدون کلید.
زمانی که سوییچ ماشین تو جیبت باشه و نزدیک ماشین بشی ،
اتوماتیک قفل درب ها باز میشه.البته این سیستم روی همه ی
ماشین ها نیست.
تیپ ترونیک : این هم نوعی گیربکس اتوماتیک هست که که هم
قابلیت تعویض دستی رو دارد و هم قابلیت اتوماتیک.
شیفتر : شیفتر هم به اون اهرم هایی میگن که پشت فرمان قرار
میگیره و برای تعوض دنده است.دیگه نمیخواد دستت و تا دسته
دنده ببری.
لاکچری : مطمئن نیستم ولی فکرکنم که به خودروهای لوکس و رده
بالا میگن .
اتوهولد رو نمیدونستم.
موفق باشی .
((( ایران و المان )))
کیوان
۸ بهمن ۱۳۹۲دمت گرم حاجی کلی چیز یاد گرفتم زت زیاد.
توفیقی
۸ بهمن ۱۳۹۲اتو هلد هم نگهداشتن خودرو در حالت یکسان و رانندگی اتوماتیک.اعم از شناسایی و راندن بین خطوط پارک اتوماتیک تنظیم سرعت همون کروز کنترلو…و از این جور سیستمهای آت آشغال دیگه
آقا محمد ، فقط ژاپن ، فقط لکسوس
۱۰ بهمن ۱۳۹۲میلاد جان وکیوم درب هم میدشه بگی چیه؟؟
محمد
۹ بهمن ۱۳۹۲دقیقا همینطوره ! ما الان یه تلویزیون LED میزاریم جلومون و یه فیلم Full HD میبینیم به خودمون میگیم که عجب پیشرفتی داشته دنیای تکنولوژِی ولی این در حالی هست که ژاپن فرمت تصویری خاصی داره که 20 برابر بالاتر از 4K و 100 برابر بالاتر از 1080p کیفیت داره ! وانحصارش در دست خود ژاپنه !
Ehsan
۹ بهمن ۱۳۹۲این موتوری که ساختن وانکل نیست ؟
Ehsan
۱۱ بهمن ۱۳۹۲یهتر بود اینطوری مینوشتم ، چی میسازن ژاپنی ها چون فقط یک موتور وانکل میتونه با این ابعاد و حجم چنین قدرتی تولید کنه
AMir
۱۱ بهمن ۱۳۹۲عجب موتور خوبی هستش
کاش قابلیت نصب رو پراید رو داشته باشه که پراید عزیز یکم جون بگیره،چون بعید میدونم پراید به این زودیا دست از سر ما برداره
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۸ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
این کار غیر ممکنه،اگه هم ممکن باشه هزینش زیاده.
نیسان دیگه جزء بهترین های دنیاست باید بهش آفرین گفت
k1
۱۰ بهمن ۱۳۹۲عالیه یعنی فقط میشه نمره 20 داد و بس
البته صد در صد معایبی هم داره که یک نمونه اش خوردگی و استهلاک بالا به دلیل تمام الومینیوم بودن موتوره
داوود
۸ بهمن ۱۳۹۲اگر بخوام در یک کلام مهندسی ژاپنی رو توصیف کنم باید بگم: توجه به جزئیات
بر روی هر موضوع کوچکی ساعت ها بحث و مطالعه میشه. هر طرحی از چندین مرحله بررسی و مطالعه می گذرد تا به مرحله تولید برسد. حجم کار مهندسی اعجاب انگیزه. ژاپنی ها روزی بیش از ۱۲ ساعت کار میکنند بدون آنکه اضافه کاری دریافت کنن. این ملت فوق العاده هستن و این وظیفه شناسی و کار سخت رو در هیچ جای دنیا مشاهده نمی کنین. این موفقیت اتفاقی نیست.
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۸ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
داوود خب اگه کشور ما هم حقوق مناسب داشت چه لزومی داشت کارگر ها اضافه کار باشن حتی مجانی اضافه کار می موندن و فقط برای پیشرفت کشور تلاش می کردن.
دولت خودش نمی خواد ایران پیشرفت کنه.
50-GTR
۸ بهمن ۱۳۹۲عالیه
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۸ بهمن ۱۳۹۲عالیه . افرین به زاپن . اونا اگر سرزمینشون کوچیک نبود و بلایای طبیعی نداشتن الان دنیا رو اشغال کرده بودند همین الانش اقتصاد زاپن از روسیه که بزرک ترین کشور دنیاست قوی تره
(پرچم بالاست)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
افرین . خیلی قدرت زیادی داره!!!!!!
بچه ها کسی میدونه که چرا این موتور هارو روی خودروهای معمولی نمیذارن؟؟
ایا طول عمری دارند؟؟؟
هرکسی که اطلاعات خوب و مفید داره به ما انتقال بده.
((( ایران و المان )))
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۸ بهمن ۱۳۹۲جدا از طول عمر فکر کنم قیمت تمام شدش خیلی زیاد بشه
(پرچم بالاست)
arash1354
۸ بهمن ۱۳۹۲میلاد جان فکر میکنم نکته ای که اشاره کردی (طول عمر) ایراد سیستم باشه که در گزارش به آن اشاره ای نشده . درضمن نسبت گشتاور به توان موتور خیلی بالا نیست که نشون میده از نوع کورس کوتاه است .
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۸ بهمن ۱۳۹۲میلاد جان معمولا این موتورها عمر بسیار کوتاهی دارند و همچنین مصرف خیلی بالا!
البته با همه این اوصاف بازهم تکنولوژی بسیار پیشرفته ای به حساب میاد.
سینا .فقط ایتالیا .فقط فراری
۸ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
آره منم با محسن موافقم امکان داره طول عمرش کوتاه و همون طور که خودم گفتم هزینش هم زیاد باشه.
Jamshid
۳ آذر ۱۴۰۱دقیقا
مثل موتور های چهار سیلندر خورجینی که پورشه استفاده کرد
خیلی معایب داره ولی مزایای خیلی زیادی هم داره
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۸ بهمن ۱۳۹۲همچنین هزینه ساخت بسیار بالایی دارند!
HASSANBMW
۸ بهمن ۱۳۹۲از نظر فنی که مشکل نداره!!!
علی
۸ بهمن ۱۳۹۲ژاپن یعنی صنعت برتر؛ژاپن یعنی نیسان GTR
mehran911
۸ بهمن ۱۳۹۲میلاد جان مدیران شرکت نیسان گفتند که در حال ایجاد تغییرات کوچک در این موتور هستیم ودر آینده نچندان دور از این موتور در ماشین های نیسان وشاید اینفینیتی استفاده بشه ولی فعلا تمرکز نیسان روی مسابقات لمانز هستش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ بهمن ۱۳۹۲خدا کنه.
البته یکسری دوستان میگن معایبی هم داره!!!!
ولی عملکرد این موتور عالیه.
((( ایران و المان )))
mehran911
۸ بهمن ۱۳۹۲من خیلی موافق پیش بینی نیستم و باید صبر کرد تا اطلاعات کامل ودقیقی از جزئیات موتور منتشر بشه البته شکی دراین نیست که عملکردش عالیه
محمد
۸ بهمن ۱۳۹۲قابل توجه دوستانی که میگند در قرن 21 هنوز تکنولوژی موتورهای پیشرفته دست آلمان و آمریکا و ایتالیاست. این نشون میده همه دانش همه کاری رو دارند.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
تو اینکه که ژاپن صنعت قوی داره ، هیچ شکی نیست.
ولی همین شرکت از مرسدس بنز پلت فرم میگیره.
تازه این نه . اینفینیتی .
لینکشم در پایین میذارم.
((( ایران و المان )))
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ بهمن ۱۳۹۲این هم لینکش :
http://www.pedal.ir/%D8%A7%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%81%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C/q30-concept/
((( ایران و المان )))
carbonado aventador
۸ بهمن ۱۳۹۲عزیز من هرجیزی خرج داره !!!!!!
SALAR
۸ بهمن ۱۳۹۲حرف نداره ولی چرا فقط برای مسابقات . انشاالله که به تولید انبوه برسه و
تمام مردم بتونن ازش استفاده کنن.
Jamshid
۳ آذر ۱۴۰۱اولین نفر خودم این موتور رو میخرم با یک تویوتا کرولا دهه نود میلادی میندازم روش میرم فقط پیست
حمزه
۸ بهمن ۱۳۹۲بابا. بخدا این جاپونیها روانین. آخه پیشرفت و تکنولوژی تا چه حد؟! واویلا. اینا کارشون عالیه. از یه موتور سه سیلندر، با حجم 1.5 لیتر، چه توانی ازش کشیدن بیرون. اوففففففففففف
جلال
۸ بهمن ۱۳۹۲سلام
راست میگی ها!
به قول شما که : ایول جاپونیها :D
ali persis
۸ بهمن ۱۳۹۲همونطور که قبلا گفتم فقط نیسان
امیر حسین
۸ بهمن ۱۳۹۲خیلی جالبه . شبیه جادو میمونه !!!
رامتین
۸ بهمن ۱۳۹۲واقعا عالی است. نیسان با ارائه جی تی آر نشون داد که از همه همرده هاش در جهان از نظر شتاب برتره.
این موتور هم مطمئنا تکنولوژی فرمول1 توش هست، چون موتورهای فرمول1 با حجم کمتر از 3.5 لیتر قدرت 900 تا 1000 اسب دارند ولی بنظرم هزینه های نگهداری و یا نوع سوختش جوری خواهد بود که شاید قابل استفاده در اتومبیلهای معمولی نباشه.
مثلا پراید یا تیبای 1.5 لیتری چنین موتوری داشته باشه و براحتی جنسیس کوپه یا شاید باکستر 2010 را پشت سر میزاره، اونوقت قیافه راننده چطور خواهد بود؟ :)
Jamshid
۳ آذر ۱۴۰۱دیگه از دست سوسک های بی پی سی صد اسبی (پراید با موتور مزدا بی پی توربو) خلاص میشیم
جاش تیبا موتور نیسان سه سیلندر میاد😂☕
SAEED
۸ بهمن ۱۳۹۲سلام.
آفرین نیسان،آفرین ژاپن!!!!!!
اسم ژاپن ک روی ی ماشین میاد،آدم باید ب ی چشم دیگه بهش نگاه کنه!!
احسان(احسان سابق)
۸ بهمن ۱۳۹۲دیگه با این موتور نیازی به دزدگیر نیست.هر جا پارک کردی انجین رو در میاری با خودت میبری
Jamshid
۳ آذر ۱۴۰۱😂فقط باید تعداد پیچ ها کم تر بشه وگرنه چهار ساعت طول میکشه
سیم کشی ها هم راحت تر و منظم تر بشه . و روغن هم یک جای دیگه ذخیره بشه و اونوقت عملی میشه😂
درسته در حد یک خیال پردازی هست ولی امکان پذیره
Kurosh
۸ بهمن ۱۳۹۲واقعاً حرکت های کمپانی نیسان ایول داره…
عادل
۸ بهمن ۱۳۹۲عجب پیشرفت قابل توجهی کرده این نیسان، درکش خیلی سخته،چه تکنولوژی خفنی داره که تونسته با این حجم موتور و سیلندر 400 اسب بخار تولید کنه…
saied
۸ بهمن ۱۳۹۲عالی بود . حال کردم .
محمد
۸ بهمن ۱۳۹۲سلام این لینک رو هم ببینید
http://www.autocar.co.uk/car-news/motorsport/nissan-zeod-rc-gets-395bhp-3-cylinder-engine-le-mans
قدرت دقیقش 395 اسبه حداکثر سرعت هم 185 مایل در ضمن این ماشین(zeod)هیبریدیه
محمد
۸ بهمن ۱۳۹۲ببخشید حواسم نبود همون 400 درسته
پژو rcz
۸ بهمن ۱۳۹۲واقعا نمیدونم چی بگم این ژاپنیا اگه سیل زلزله سونامی ی جا براشون بیاد بازم فردا صبح از ماها جلوترن واقعا آفرین به گروه نیسان
Jamshid
۳ آذر ۱۴۰۱فکر کن تازه به خاطر فاجعه ناکازاکی و هیروشیما چقدر عقب افتادند و ضرر کردند
الان سی سال تازه عقب هستند .
واقعا اگر اون دو بمب اتم نمیخورد به ژاپن الان دو برابر پیشرفته تر بود
امیرقاسمی
۸ بهمن ۱۳۹۲سلام توجه کنید7500 دوریعنی 400اسب اماالفارومنو دردور پایین تربازده بیشتر میده در اینجا صحبتی درباره نوع سوخت ومصرف ان درهر 100کیلومتر چقدر هست صحبتی نبود ازمتن اول معلوم هست این موتور با عدداکتان بالاتری کارمیکنه دعکس مشخص هست که موتورسیتم جرقه زنی شمع نداره یعنی بافشار بسیار بالاکارمیکنه.
موآلنو
۸ بهمن ۱۳۹۲سلام یه ایراد توی این موتور هست که تعجب میکنم که همه ندیدین یا فکر میکنن که موهبت در حالی که این یه ضعف بزرگه . وزن موتور ماشین اگه از مقداری کمتر بشه میزان فشار گرانشی جاذبه روی ماشین کمتر میشه که در کنار گریز از مرکز میشود عدم تعادل .غیر از این مشکلی که برای ماشین های سبک وجود داره اینه که با حرکت به جلو وزن ماشین روی چرخهای عقب میره که وادار میکنه خودرو سا حتما ماشن رو دیفرانسیال عقب بسازه که باعث اتلاف انرژی بیشتر میشه ضمن اینکه وزن باک سوخت از خود موتور بیشتر میشه باعث ایجاد سردرگمی ماشین موقع حرکت با سرعت بالا مشه.
خودتون هم توجه کنین متوجه این معایب میشین :|
carbonado aventador
۸ بهمن ۱۳۹۲ولی به وسیله ی اسبویلر و اسبیلیتر أین مشکل رو برطرف می کنند . کسی که أین موتور رو می ساره فکر همه ی مواردش رو می کنه!!!!!
جلال
۸ بهمن ۱۳۹۲سلام
زنده باد ژاپن
فقط دوستان یه آقا از این یارو خوش قیافه تر نبود؟
طفلکی خیلی بد قیافس
شهریار
۸ بهمن ۱۳۹۲بی نظیره!بنازمت japan امیدوارم ماشین من هم روزی از این موتورا داشته باشه گر چه هنوز به دلایل معلوم و نامعلوم !تو همون پرایدش موندیم!
ساسان.م
۸ بهمن ۱۳۹۲اون از شاهکار GTR اینم از این موتور
mtm
۱۰ بهمن ۱۳۹۲خب ژاپنی هستن دیگه چیز دیگه ای نمیشه انتظار داشت
vahid (only nissan
۱۳ بهمن ۱۳۹۲واقعا محشره. دوستان ایراد الکی نگیرید نیسان کارش درسته
سهیل
۲۸ تیر ۱۳۹۳تبلیغ الکیه، همه موتورهای الومینیومی همین وزن دارند، البته با توجه به تعداد سیلندر و سایر شاخصها
Jamshid
۳ آذر ۱۴۰۱؟!
میشه بدونم چی خوبه ؟
چهارصد اسب بخار فقط از سه سیلندر و یک لیتر و نیم حجم
عدد عجیبی هست ولی واقعیه
MGA7000
۲۴ مرداد ۱۳۹۳تحسین برانگیزه!
اسخر
۱۶ آذر ۱۳۹۳دوستان گرامی ما در مملکتی زندگی میکنیم که به خاطر 200 300 هزار نیروی کار که با نمیندگیها کارخانه ها ویا صنایع وایسته صنعت خودرو عقب مانده و رانتی مان کار میکنند 80 میلیون نفر را فدا میکنیم تا صنایع گندیده و دور از نواوریمان سرپابماند اون وقت توقع داریم دنیا هم در این گنداب فاسد اقتصادی که ما دران گرفتاریم درجازده باشد خیر عزیزان در همین کشور ما افرادی راداریم که درمنزلشان دستگاههای cnc طراحی میکنند وبا هزینه شخصی ان را تولید کرده اند ما در همین کشور افرادی داریم که ازای موتور پیشرفته تر راهم میتوانند تولید کنند اما به شرطی که هزینه توسعه تحقیقات فقط در جیب نور چشمیان و انگلان اجتماعی که در چنین قسمت هایی (البته نه همه انها) مشغول به کار هستند نرود ووقتی فردی مثل شما توان انجام چنینی کاری را داشته باشد از جامهع فاسد اداری کشور تودهنی نخورد آن وقت است که مغر و روحیه این نوابغ شکوفا خواهد شد .