نیسان

نیسان GT-R ؛ مدل 2013

ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﻯ ﺳﻨﺖ ﺳﺎﻻﻧﻪ ﻧﻴﺴـﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﺭﺳﺎﻧﻰ ﻣﺪﻝGT-R ﻭ ﺑـﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺗﻐﻴﻴـﺮﺍﺕ ﻋﻤـﺪﻩ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻣﺪﻝ ۲۰۱۲ ﺍﻳـﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ، ﺑﺮﺍﻯ ﺳـﺎﻝ ۲۰۱۳ ﻧﻴﺰ ﮔﻮﺩﺯﻳﻼﻯ ژﺍﭘﻨﻰ ﺩﺭ ﺳﻪ ﺑﺨﺶ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ، ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻌﻠﻴﻖ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﻬﻴﻨﻪﺳﺎﺯﻯ ﻭ ﺍﺭﺗﻘﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ . . .

۲۰۱۳ Nissan GT-R

ﺷﺮﻛﺖ ﻧﻴﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥ ﻭﺭﻭﺩ GT-R ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۹ ﻫﺮ ﺳﺎﻟﻪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﻬﻴﻨﻪﺳﺎﺯﻯ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﻯﻫﺎﻯ ﺳﺎﻻﻧﻪ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺣﻀﻮﺭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻮﻓﻖ ﻭ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﻓﻨﻰ ﻛﻢ ﻧﻈﻴﺮ ﻧﻴﺴﺎﻥ GT-R ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥﻋﺮﺿـﻪﺍﺵ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺩﺭ ﺳـﺎﻝ ۲۰۰۹، ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﭼﺸـﻢﮔﻴﺮﻯ ﺩﺭ ﻗﻴﻤﺖ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﺷـﺪﻩ ﺍﺳـﺖ!

۲۰۱۳ Nissan GT-R

ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۲۰۱۲ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭﺍﺭﺩ ﻛﻠﻮپ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ۵۰۰ ﺍﺳـﺐ ﺑﺨﺎﺭﻯ ﺷـﺪ ﻭ ﺍﻣﺴـﺎﻝ ﻧﻴﺰ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳـﺖ ﺗﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻛﻠﻮپ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ۱۰۰ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻻﺭﻯ ﺭﺍ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻛﻨﺪ. ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺑﻪ ﺑﺮﺭﺳﻰ ﻛﺎﻣﻞ ﻭ ﺗﺨﺼﺼﻰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﻴﺎﻥ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷـﺪﻩ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺪﻝ ﭘﻴﺸﻴﻦ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R

***********  ﻃﺮﺍﺣﻰ  ***********

ﻧﻴﺴﺎﻥ GT-R ﺑﺮﺍﻯ ﺳﺎﻝ ۲۰۱۳ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺑﺎﺭﺯﻯ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻃﺮﺍﺣﻰﺧﻮﺩ ﻧﺴــﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺪﻝ ﭘﻴﺸــﻴﻨﺶ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻳــﻦ ﺑﺨﺶ ﺗﺎ ﺣﺪ ﺯﻳﺎﺩﻯ ﺩﮔﺮﮔﻮﻥ ﺷــﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻧﻤﻰﺑﻴﻨﺪ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺩﺭ ﺳــﺎﻝ ۲۰۱۲ ﻧﻴﺴــﺎﻥ ﺩﺳــﺖ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﭼﻬﺮﻩ GT-R ﺯﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻰﺭﺳﺪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑــﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﺟﺬﺍﺏ ﺁﻥ ﻓﻌﻼ ﺗﻤﺎﻳﻞ ﭼﻨﺪﺍﻧﻰ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺩﺭ ﺍﻳــﻦ ﺑﺨــﺶ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑــﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﻣــﺪﻝ GT-R 2013 ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺷــﻜﻞ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳــﺖ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R

ﺍﺯ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪﺗﺮﻳﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﺭ ﻃﺮﺍﺣﻰ GT-R ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻣﻴﻠﻪ ﭘﻴﭽﺸﻰ ﻣﺤﺎﻓﻆ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﺒﻚ ﻭﺯﻥ ﻭ ﻣﺴﺘﺤﻜﻤﻰ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﻛﺎﻣﭙﻮﺯﻳﺖ ﻛﺮﺑﻦ ﺑﻪ ﻫﻤــﺮﺍﻩ ﻛﺎﻣﭙﻮﺯﻳﺖ ﻻﻧﻪ ﺯﻧﺒﻮﺭﻯ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺁﻟﻮﻣﻴﻨﻴﻮﻡ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺟﺪﺍﺭﻩ ﺩﻳﻮﺍﺭﻫﺎﻯ ﻣﺤﻔﻈﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻧﺼﺐ ﺷﺪﻩ، ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ باﻋﺚ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻋﻜﺲ ﺍﻟﻌﻤﻞ ﻭ ﭘﻴﻮﺳﺘﮕﻰ ﺑﺪﻧﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯﺍﻭﻟﻴﻪGT-R ﺷــﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R

ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺍﺯ ۲۰۱۲ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺳــﺎﻳﺮ ﻧﻘﺎﻁ ﺑﺪﻧﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺎﻧــﻞ ﻛﻨﺎﺭﻯ ﺳﺮﻧﺸــﻴﻨﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﻋﻀﻮﻫﺎﻯ ﻣﺤﺎﻓﻆ ﻭ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻣﺸــﺎﺑﻬﻰ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷــﺪﻩ ﻭ ﺗﺎ ﺍﻳﻤﻨﻰ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﻭ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺷﻮﺩ.

ﺩﺭ ﻣﺪﻝ ۲۰۱۲ ﻧﻴﺴﺎﻥ GT-R ﺁﻳﺮﻭﺩﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﻧﺴﻞﺍﻭﻟﻴﻪ ﺁﻥ ﻣﺠﺪﺩﺍ ﺍﺭﺗﻘﺎ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳــﺖ؛ ﺑــﻪ ﻃﻮﺭﻯ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ۱۰ﺩﺭﺻﺪﻯ ﻧﻴﺮﻭﻯ ﻋﻤﻮﺩﻯ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﺮ ﺑﺪﻧﻪ، ﺿﺮﻳﺐ ﺁﻳﺮﻭﺩﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﺁﻥﺍﺯ ۰,۲۷ ﺑﻪ ۰,۲۶ ﻛﺎﻫﺶ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R

ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻐﻴﻴــﺮﺍﺕ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ ۲۰۱۲ ﻭ ۲۰۱۳ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ، ﺩﺭ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺧﺎﺭﺟﻰ ﺑﺪﻧﻪ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻭﺭﻭﺩﻯﻫﺎﻯ ﻫﻮﺍ ﺑﺰﺭگﺗﺮ ﺩﺭ ﺳــﭙﺮ ﻭ ﺟﻠﻮ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺑﺎ ﻓﺮﻡ ﺳــﻪ ﺑﻌﺪﻯﺗﺮ، ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺟﺪﻳﺪ ﺳﭙﺮ ﺟﻠﻮ ﻛﻪ ﻣﻴــﺰﺍﻥ ﻧﻴﺮﻭﻯ ﻋﻤﻮﺩﻯ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۱۰ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻭ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﻫــﻮﺍ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻣﺤﻔﻈﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻛﺎﻫﺶ ﻣــﻰﺩﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺟﺮﻳﺎﻥ ﻫﻮﺍﻯ ﻋﺒﻮﺭﻯ ﺍﺯ ﺩﺍﺧﻞ ﺭﺍﺩﻳﺎﺗﻮﺭ ﻛﻪ ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺧﻨﻚ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﻳﺴﻚ ﻫﺎﻯ ﺗﺮﻣﺰ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ را افزایش می‌دهد، ﭼﺮﺍﻍﻫﺎﻯ ﺭﻭﺷــﻨﺎﻳﻰ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ LED، ﺳﭙﺮ ﻋﻘﺐ ﺍﺯ ﻧﻮ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺷﺪﻩ ﺑﺎ ﻣﺮﻛﺰ ﺛﻘﻞ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺗﺮ، ﺩﻳﻔﻴﻮﺯﺭ ﻋﻘﺐ ﺑﺰﺭگﺗﺮ، ﭼﻬﺎﺭ ﺧﺮﻭﺟﻰ ﺍﮔﺰﻭﺯ ﺑﺰﺭگﺗﺮ ﺷــﺪﻩ ﻭ ﭼﺮﺍﻍ ﻣﻪ ﺷﻜﻦ ﻋﻘﺐ ﭘﺮ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﺯﻧﻮﻉ LED ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R

ﺑــﺎ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺳــﺮﻋﺖ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﻭ ﻫﻮﺍﻯ ﺍﺳــﭙﺮﺗﻰ ﺧــﻮﺩﺭﻭ ﭘﻰ ﺑــﺮﺩ؛ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻧﻜﺎﺕ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﺎﻻﻯ ﺳﺎﺧﺖ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ، ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﮔﺮﻣﺎﻳﺸﻰ ﺑﺎ ﭘﻮﺷﺶ ﻛﺮﺑﻨﻰ ﻛﻪ ﻛﻠﻴﺪﻫﺎﻳﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻣﺎ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﭘﻮﺷﺶ ﻣﺸﻜﻰ ﻣﺎﺕ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﺣﺎﻃﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﭘﺪاﻝ ﺷﻴﻔﺘﺮﻫﺎﻳﻰ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﻣﻨﻴﺰﻳﻮﻡ، حلقهﻫﺎﻯ ﻛﺮﻭﻣﻰ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﻛﻨﺴﻮﻝ ﻭ ﺩﺭﻳﭽﻪﻫﺎﻯ ﻫﻮﺍ ﺑﺎ ﭘﻮﺷﺶ ﻣﺸﻜﻰ ﻭ ﺩﻭﺩﻯ ﺭﻧﮓ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R

ﻧﻴﺴــﺎﻥ GT-R ﺩﺭ ﺩﻭ ﺗﺮﻳﻢ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻰﺷﻮﺩ، ﺗﺮﻳﻢ ﭘﺎﻳﻪ Premium ﻭ ﺗﺮﻳﻢ ﮔﺮﺍﻥ ﻗﻴﻤﺖﺗﺮ Black Edition. ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﻋﻘﺐ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﺪﻝ ۲۰۱۲ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺳﻔﺎﺭﺷﻰ ﻗﺎﺑﻞ ﻧﺼﺐ ﺑﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻧﻮﺭﭘﺮﺩﺍﺯﻯ ﺻﻔﺤﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺪﻝ Black Edition ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﻳﻚ ﺍﺳﭙﻮﻳﻠﺮ ﻋﻘﺐ ﺩﺳﺖ ﺳﺎﺯ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﻛﺮﺑﻦ ﺧﺸﻚ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R

***********  ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﻭ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ  **********

ﺑﺪﻭﻥ ﺷﻚ ﻋﻤﺪﻩ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻣﺪﻝ ۲۰۱۳ ﻧﻴﺴﺎﻥ GT-R ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺪﻝ ۲۰۱۲ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﻓﻨﻰ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻗﻴﻤﺖ ﭼﺸﻢ ﮔﻴﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ! ﻗﺪﺭﺕ ﭘﻴﺸــﺮﺍﻧﻪ ۳,۸ ﻟﻴﺘــﺮﻯ V6 ﺗﻮﻳﻴﻦ ﺗﻮﺭﺑﻮ ﻧﻴﺴــﺎﻥ GT-R ﺍﺯ ۵۳۰ ﺍﺳــﺐﺑﺨﺎﺭ ﺩﺭ ﻧﺴﻞ ﭘﻴﺸﻴﻦ ﺑﺎ ۱۵ ﺍﺳــﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺑﻪ ۵۴۵ ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭ ﺩﺭ ﺩﻭﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۶۴۰۰ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻴﺶﺗﺮﻳﻦ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ﺗﻮﻟﻴﺪﻯ ﺗﻮﺳﻂ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ ۲۰ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۶۲۳ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﺷــﺪﻩ ﺍﺳــﺖ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R

ﻋﻤﺪﻩ ﺍﻳﻦ ﺍﻓﺰﺍﻳــﺶ ﻗﺪﺭﺕ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞﺳﻴﺴــﺘﻢ ﻭﺭﻭﺩﻯ ﻫﻮﺍ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺷﺪﻩ، ﻭﺭﻭﺩﻯ ﻫﺎﻯ ﻫﻮﺍ ﺑﺰﺭگ ﺗﺮ برای ﺍﻳﻨﺘﺮﻛﻮﻟﺮ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺗﻰ ﺩﺭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﮔﺰﻭﺯ ﺣﺎﺻﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻗﺪﺭﺕ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻳﻚ ﻛﺎﺗﺎﻟﻴﺰﻭﺭ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﻓﻠﺰﻯ ﺍﺭﺯﺍﻥ ﻗﻴﻤﺖ ﻭ ﻳﻚ ﻣﺪﻭﻝ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻛﻨﻨﺪﻩ پـﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻣﻴﻜﺮﻭﭘﺮﺩﺍﺯﺷــﮕﺮﻯ ﺩﻗﻴﻖ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ، ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺍﻧﺘﺸــﺎﺭ ﮔﺎﺯﻫﺎﻯ ﺁﻻﻳﻨﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﻛﺎﻫﺶ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R

ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻓﺸﺎﺭ ﺗﻮﺭﺑﻮﺷﺎﺭژ، ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻨﺪﻯﺳﻮﭘﺎپ ﻫﺎ، ﻧﺴﺒﺖ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﻫﻮﺍ، ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎﻯ ﻭﺭﻭﺩﻯ ﻫﻮﺍ ﺑﺎ ﻗﻄﺮ ﺑﺰﺭگﺗﺮ ﻭ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﮔﺰﻭﺯ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻧﺴﻞ ﭘﻴﺸﻴﻦﺍﺯ ۱۵ ﻣﺎﻳﻞ ﺑــﻪ ﺍﺯﺍﻯ ﻫﺮ ﮔﺎﻟﻦ ﺑﻪ ۱۶ ﻣﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﻯ ﻫﺮ ﮔﺎﻟﻦ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R

ﻣﻬﻨﺪﺳﺎﻥ ﻧﻴﺴــﺎﻥ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ ﺷﺶ ﺳﺮﻋﺘﻪ ﺩﻭ ﻛﻼﭼــﻪ GT-R ﺭﺍ ﻧﻴــﺰ ﺩﺭ ﻣﺪﻝ ۲۰۱۳ ﺩﺳــﺖ ﺧﻮﺵ ﺗﻐﻴﻴﺮﻛــﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﺑﻬﺘﺮﻯ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳــﻮﺍﺭﻯ ﻫــﺎﻯ ﺭﻭﺯﻣﺮﻩ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ. ﺟﻌﺒﻪﺩﻧﺪﻩ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﻭﻫﺎﻯ ﭼﻨﮕﺎﻟﻰ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﺗﺮ ﻭ ﻳﺎﺗﺎﻗــﺎﻥ ﻫﺎﻯ ﻣﺤﻜﻢ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻣﺴــﺘﺤﻜﻢﺗﺮﻯ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﮕﻪﺩﺍﺷــﺘﻦ Flywheel ﺑﻬــﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴــﻦ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻭﻏﻦﻣﻮﺗﻮﺭ ﻣﺪﻝ ﻣﺴــﺎﺑﻘﻪﺍﻯ ﻧﻴﺴﺎﻥ GT-R ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻰﻛﻨﺪ. ﻧﻴﺴﺎﻥ ﺍﺩﻋﺎ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﺑﺎﻋـﺚ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺩﻧﺪﻩﻫﺎ ﻭ ﺳﺮﻳﻊ ﺗﺮﺷﺪﻥ ﺁﻥﻫﺎ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R

***********  ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻌﻠﻴﻖ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﻯﺷﺪﻩ  **********

ﺩﺭ ﻣﺪﻝ ۲۰۱۲ ﻧﻴﺴﺎﻥ GT-R ﻓﻨﺮ، ﺟﺬﺏ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺿﺮﺑﻪ ﻭ ﻣﻴﻠﻪ ﺗﻌﺎﺩﻝ ﺍﻛﺴــﻞﺟﻠﻮ ﻭ سـﻴﺴﺘﻢ ﺗﻌﻠﻴﻖ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺎﺯﻧﮕﺮﻯ ﻭ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﺗﺤﻤﻞ ﺑﺎﺭ ﻋﻤﻮﺩﻯ ﺑﻴﺶﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺩﺍﺷــﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺩﺭ ﺍﻛﺴــﻞ ﻋﻘﺐ ﻧﻴﺰ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺑﺎﺯﻯ ﻭ ﻧﻮﺳــﺎﻥ ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺗﻌﻠﻴﻖ ﺑﻪ ﻛﻤﻚ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﻭ ﭘﺎﻳﻴــﻦ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﻣﺮﻛﺰ ﻧﻮﺳﺎﻥ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺣﺎﻝ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺪﻝ ۲۰۱۳ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻌﻠﻴﻖ ﻣﺠﺪﺩﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺎﺯﻧﮕﺮﻯ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﻓﻨﺮﻫﺎﻳﻰ ﺑﺎ ﻧﺮﺥ ﺍﺭﺗﻌﺎﺵ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺷــﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺟﺬﺏ ﺑﻬﺘﺮ ﺿﺮﺑﻪﻫﺎ ﻭ ﺗﻌﺎﺩﻝ ﺑﻬﺘﺮﻯ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺟﻮﺩ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ. ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺑﻪ ﻫﻨﺪﻟﻴﻨﮓ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﭘﺬﻳﺮﻯ ﺩﻗﻴﻖﺗﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺰ ﻛﻤﻚ ﺷﺎﻳﺎﻧﻰ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R

ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻋﻤﺮ ﺩﻳﺴﻚﻫﺎﻯ ﺗﺮﻣﺰ ﺟﻠﻮ ﻗﻄﺮ ﺁﻥﻫﺎ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﻳﺴﻚﻫﺎﻳﻰ ﺑﺎ ﻗﻄﺮ ۱۰+390mm ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷــﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻧﻴﺴﺎﻥ GT-R ﺍﺯ ﻻﺳﺘﻴﻚﻫﺎﻯ ﺭﺍﻥﻓﻠﺖ ﺩﺍﻧﻠﻮپ DSST Sp Sport MAXX GT600 ﺑﻬــﺮﻩ ﻣﻰﺑــﺮﺩ. ﺍﻳﻦ ﻻﺳﺘﻴﻚﻫﺎﻯ ﭘﻴﺸــﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﺳــﺎﺧﺘﺎﺭﻯ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﻛﻪ ﺿﻤﻦ ﺩﻭﺍﻡ ﺑﻴﺶﺗﺮ، ﺳــﻮﺍﺭﻯ ﺭﺍﺣﺖﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﻰﻛﻨﺪ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R

ﻗﻴﻤــﺖ ﻧﻴﺴــﺎﻥ ۲۰۱۳ GT-R ﺩﺭ ﻣﺪﻝ ﭘﺎﻳــﻪ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۹۷,۸۲۰ ﺩﻻﺭ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺪﻝ BlackEdition ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۱۰۷,۳۲۰ ﺩﻻﺭ ﺍﺳــﺖ. ﻧﻴﺴﺎﻥ GT-R ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۹ ﺑﺎ ﻗﻴﻤﺘﻰ ﺑﺮﺍﺑﺮﺑﺎ ۷۷,۰۰۰ ﺩﻻﺭ ﺳﻮﭘﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺟﻠﻮﻩ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺍﻛﻨﻮﻥ ﺑﻪ ﻣﺮﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ۱۰۰ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻻﺭﻯﺭﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ، ﻣﺤﺒﻮﺑﻴﺖ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰﻫﺎﻯ ﻓﻨﻰ ﺑﻰﻧﻈﻴﺮ ﺁﻥ، ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻧﻤﻰﺭﺳﻴﺪ. ﺩﺭ ﺧﺎﺗﻤﻪ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺪﻭﻝ ﻗﻴﻤﺖ ﻭ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕﻓﻨﻰ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۹ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺟﻠﺐ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ.

۲۰۱۳ Nissan GT-R
۲۰۱۳ Nissan GT-R
۲۰۱۳ Nissan GT-R

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ماشین جالبه ای نسبت به سطح قیمت و تولید کنندش
    اینم کلیپ کامل تست و بررسی اون توسط مجله موتور ترند (البته با اجازه ادمین) :

    1. حمید

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باپراید نمیتونه کل بندازه

  2. مهرداد_درگ

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام. تو هر مسابقه درگ دیدید یکیش GTR هستش مطمئن باشید برندس. حریفش هرکی میخواد باشه.

  3. yashar

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    آبروی نیسان تو دنیاست!
    تو سرسختی به عموش نیسان گاوی خودمون رفته!!

  4. مسعود

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    عاشقشم حرف نداره

  5. دانیال

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بخدا عاشقشم نه حرف داره نه حریف. رنگ مشکیشو خیلی دوست دارم. خدا بخواد می خرمش ایشالا ایشالا

  6. shahin.GTR

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    فوق العاده…همین.

  7. shahin.GTR

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    راستی یه اشتباهی کردید صفر تا صد مدل 2013 2.84 ثانیست میتونید ببینید http://www.aparat.com/v/0fd69c75de6d77f6d4e63a416580c79f169173

  8. علی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تازه تو مسابقه تخت گاز اگه دیدید این جگوار جدید رو که 50اسب بیشتر&20 تا گشتاورش بیشتر بود له کرد یعنی پیست 1کیلومتر بود وقتی نیسان از خط رد شد جگوار6ثانیهبعد رد شد از خط LOL

  9. امير

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمتش به پول ایران چنده.منbenzc300دارم اگربفروشمش می شود خریدش

  10. امير

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام منbenzc300دارم اگربفروشمش می شود نیسانgtrخرید

  11. حسین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته که gtr ماشین شاخیه اما به پای ماشینهای تیونینگ شده بچه های مشهد نمیرسه!!!!!
    باورتون نمیشه تاپیک زیر رو بخونید

  12. محمدجواد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اکسرا همه ی مدل های جی تی ار شبیه همه!

  13. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    اگه این همه ماشین مال تو باشه….

  14. میلاد نیسان

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستداران نیسان من خودم از بچگی عاشق نیسان بودم نه فقط GTR بلکه جماعت نیسان رو میگم یه روز نشستم پشت فرمون تو خاکی 14سالم بود تو دنده یک زدم خیلی قدرت داشت ولی وقتی 2و3و4 رو زدم دیگه وعیت کاملا فرق کرد خودم نزدیک بود از ترس سکته بزنم انگار رو یه موشک نشستم هر چی پامو تکون میدم سرعتش زیاد تر میشه وقتی ماشین شتاب میگرفت انگار یه چیزی از عقب ماشین داره هل میده خیلی احساس خوبی داشت ولی خیلی ترسناک بود وقت ترمز کردنش هم انگا ر میخواست دستی بکشه خیلی مااشین منو تحت تاثی خودش قرار داد ولی من الان که این رو مینویسم23 سال دارم تا حالا هم که ماشین داشتم ودارم هنوزم حس اینو دارم که پشت نیسان نشستم و دارم بهش میگم آروم رانندگی کن اون هم میگه نه من خشن آفریده شده ام…
    درود برکسی که خود نیسان رو درست کرد.

  15. میلاد نیسان

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من دیگه دارم قاطی روانی ها میشم از وقتی gtr35به بازار خودرو عرضه شده من الان8ساله لحظه شماری و جون میکنم تا بشه یه gtr بخرم قلبم هر لحظه که بهش فکر میکنم قلبم تند تند تپش میکنه چون رانندگی با این خودرو مثل نشستن درروی یک راکت دریایی میمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا