هیوندای

رکورد هیوندای توسان هیدروژنی

نسخه هیدروژنی با پیل سلول سوختی هیوندای توسان IX35 توانست به عنوان نخستین خودروی تولید انبوه هیدروژنی جهان، رکورد طولانی‌ترین سفر با یک مخزن سوخت را به میزان ۷۰۰ کیلومتر به دست آورد. این مسافت، طولانی‌ترین مسیری است که یک خودروی هیدروژنی تاکنون با یک مخزن سوخت توانسته طی نماید.

Hyundai ix35 Fuel Cell
Hyundai ix35 Fuel Cell
برخی عقیده دارند که هیدروژن به عنوان منبع آینده انرژی در خودروها خواهد بود. زیرا بدون آلودگی است و تنها آب از اگزوز آن خارج می‌شود.
هیوندای IX35 هیدروژنی برای رکوردشکنی، یک سفر ۱۰ ساعته بین اسلو در نروژ به مالمو در سوئد داشت. سرعت متوسط خودرو در این مسیر ۷۶ کیلومتر بر ساعت بود. حتی بعد از پایان سفر باقیمانده مخزن سوخت برای طی ۱۰ کیلومتر دیگر هم کافی بود.
Hyundai ix35 Fuel Cell
Hyundai ix35 Fuel Cell
این توسان با تنظیمات استاندارد هیوندای مورد آزمون قرار گرفت. در حالی که هیوندای در تبلیغات آن مسافت ۵۹۴ کیلومتر را به عنوان مسافت قابل طی با یک باک سوخت بیان کرده است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و نهایت سرعت آن نیز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.
First production Hyundai ix35 Fuel Cell
First production Hyundai ix35 Fuel Cell
یکی دیگر از خودروهای هیدروژنی تولید انبوه مطرح، تویوتا FCV می‌باشد که البته هنوز نام آن قطعی نیست و قرار است در ماه آوریل ۲۰۱۵ روانه بازار شود. برد مسافت تویوتا ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. ناصر

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (190 ديدگاه)

    خودروسازهای کره ای با نگاه به فردا و همت واقعی پا توی راه پر فراز و نشیب خودروسازی قرار دادند و امروز دیگه به فکر ساخت خودروهای پاک هستند و دارن به کشورهای اروپایی و آمریکایی خودرو صادر میکنن بعد خودروسازهای ما که خیلی پیشتر از اونها به صنعت خودروسازی روی آوردن هنوز دارن خودروهای 23 سال پیش دنیا رو تولید میکنه و مدیر یکی از اونها(سایپا) به تازگی در اظهار نظری عجیب به شعور ملت بزرگ ایران توهین کرده و گفته ما مخالف واردات نیستیم دولت جلوی واردات رو آزاد بگزاره ما هیچ واهمه ای نداریم چون هیچ خودروی وارداتی در حال حاضر توان رقابت با پراید رو نداره!!!!!!!

    1. هادي

      ۲۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (50 ديدگاه)

      البته واقعا کمتر خودرویی توانایی رقابت با پراید رو داره. قیمت پراید صفر نزدیک ۶ هزار دلاره که چندان رقیبی براش وجود نداره؛ مگه اینکه واردات خودروهای دست دوم (مثلا مدل ۲۰۰۵) هم آزاد بشه. در مقابل ایران‌خودرو وضعیت کـــــاملا متفاوتی داره و بخاطر قیمت محصولاتش که بین ۹ تا ۱۲ هزار دلار هستش، با آزاد شدن واردات به راحتی ورشکست میشه (ایشّالا).
      ضمنا برای مردم ما جبران این اختلاف ۶ تا ۱۰ هزار دلار با این اوضاع درامد و مخارج کار آسونی نیست که به راحتی بگیم ۴ هزار دلار می‌ذاره رو پولش و یه ماشین خارجی می‌خره. البته به شدت مشتریانش کم میشه. کلا هم واردات آزاد بشه، دیگه من برای ورشکستگی خودروسازهای داخلی دعا نمی‌کنم. یا این اتفاق میفته که حیفه، یا یه رقابت سالم در پیش می‌گیرن که عـــالیه.

    2. خاوری مزراتی

      ۲۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      مطمئن باش در صورت آزاد شدن وارادات بدون تعرفه سایپا در کسری از زمان ورشکست میشه مگر اینکه خودش به مونتاژ خودروهای روز جهان با قیمت مناسب رو بیاره..این حرف هم که فرمودن پراید ارزان ترین خودرو جهانه چرت و پرته(با نهایت پوزش از دوستان) چرا که با قیمت 20000000تومان یا 6500دلار هیچ کس حاضر به خرید این خودرو نیست.حیف که نمی شود نمودار عرضه و تقاضا را برای رد این حرف (…) رسم کرد..چون بازار ظرف دو سال از خودروهای روز اشباع شده، و با ایجاد افت قیمت در محصولات تولیدی، سایپا ورشکست می شود چرا که یک خودرو 10000دلاری را باافت قیمت به راحتی میتوان خرید … داچیا، پرودوا، تاتا و انبوه شرکتهای چینی همه در همین رنج خودرو تولید میکنند ، با ظاهر بهتر، تکنولوژی به روزتر و ایمنی بیشتر
      آقای مدنی هینجوری مدیر شدن دوستان…این حرفشونو زیاد به دل نگیرید…

      1. mahdi

        ۲۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود
        جناب خاوری فکر میکنم حرفتون یه نوع روند 1 ساله بعد از آزاد شدن واردات رو نشون میده که منطقی به نظر میاد
        اما دوستان توجه کنید هیچ وقت یه همچین اتفاقی نمیوفته تا وقتی اینا حاکمند
        تازه فکر کنم افزایش قیمت خودرو همینطور ادامه پیدا کنه چون جنگ اسرائیل با فلسطین هم شروع شده و همگی داستان رو میدونید
        قضیه خیلی پیچیده تر از این حرفهاست و همه دوستان به این امر واقفند نیازی نیست من توضیح بدم
        درکل جناب خاوری توضیحتون جالب بود
        سپاسگذارم
        مهدی (فرزند کوروش)

    3. مهدی

      ۲۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      آره پراید رو نمیشه با ماشینای دیگه مقایسه کرد بااین وضع ما،هر خودرویی رو هم بیارن حتی ارزان ترین،ماها نمیتونیم به جز پراید چیز دیگه ای بخریم در حالی که خودوری 80 میلیونی رو مناسب برای افراد کم درآمد میدونن…

  2. حامد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    تبریک میگم بهشون واقعا که کارشون ارزشمنده.

  3. احمد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (376 ديدگاه)

    واقعا پیشرفت هیوندای تحسین بر انگیزه روزی نیست که برای غول های خودروسازی دنیا شاخ و شونه نکشه . دایم هم در حال پیشرفته
    اونوقت ما با این همه ادعا هنوز فرغون هم نمیتونبم بسازیم بعد هم میگیم پراید تو بازار ازاد فابل رقابته
    اگه جرات دارید وارداتو ازاد کنید اونوقت میبینید که این. دو مونتاژ کار بی عرضه در کمتر از ۱ ماه ورشکت میشن
    به امید اون روز

  4. صادق

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    من هیچ وقت کره ای دوست نبودم، ولی این دوست نداشتن دلیل نمیشه که بگم برندای خوبی نیستن

    آفرین، آفرین به این همه همت و تلاش

    بچه ها خیلی وقته که هم خودم، و هم خیلی دیگه از بچه های پدال میگن کره فلان شد، ایران فلان شد

    بچه ها دیگه هیچ کسی نمیتونه ایران و کره رو با هم مقایسه کنه، شاید تا چند سال پیش میشد یه چیزایی بگی، ولی الان دیگه صنعت خودرو سازی کره و ایران قابل مقایسه نیست

    بازم درود به شرفِ شمایی که به قول آقایون کافر و بی دین هستید

    1. صادق

      ۲۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2117 ديدگاه)

      میخواستم اینو نگم، ولی نتونستم، پدال راستش چیز بدی نیس، خواهشا حذفش نکن

      یه روزی یه آخوندی رفت خارج و برگشت (اسمشو نمیدونم)

      وقتی که اومد ایران، ازش پرسیدن اونجا چه جوری بود، گفت:

      من اونجا مسلمون ندیدم، ولی اسلام دیدم
      اینجا مسلمون بسیار دیدم، ولی اسلام ندیدم…!!

      1. احمد

        ۲۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (376 ديدگاه)

        این عین جمله دکتر شریعتی صادق عزیز

        1. صادق

          ۲۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2117 ديدگاه)

          ممنون احمد جان

          راستش نمیدونستم دکتر شریعتی هم اینو گفته
          آخه من داستانشو یه جا خوندم، نمیدونم کجا بود

          ولی خلاصه هر کی گفته، واقعا آدم درستی بوده

        2. صادق

          ۲۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (7 ديدگاه)

          نه بابا ! جمال الدین اسد آبادی بوده

      2. مک میسل

        ۲۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        خدایا روزی برسه که این 2 خودروساز ورشکست بشن…….بگین الهی امین

        1. قاقالی

          ۲۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (149 ديدگاه)

          الهی آمین

      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .

        این جمله ی سید جمال الدین اسد ابادی است .

      4. جهانگير

        ۲۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (147 ديدگاه)

        نه داداش من جلال آل احمد

      5. ادریس( ♪♫Edi سابق)

        ۲۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        ناپلِون بن آپارات در بازگشت سفرش از سرزمین پارس ایران اینگونه گفت:

        سرزمین ایران مردمانی خونگرم و مهمان نواز با رسومات خاص

        خود دارند. از جمله رسومات آنها این است که در طی سال، یک

        ماه غذای خود را بطور مخفیانه میخورند..

        1. احسان آرسنالی

          ۲۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1948 ديدگاه)

          اخه بناپارت کی اومد ایران که این حرف و بزنه فرضا که اومده باید یکسال کامل سکنی مگزید تا اینو بفهمه ولی کلا خنده دار بود

  5. just germany...

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    خیلی شبیه سانتافه ی
    جدا از پیشرفت کره ای ها یکم دارن با اصالت تر میشن که این خیلی کمکشون میکنه

  6. PEUGEOT

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (998 ديدگاه)

    منم با صادق جان موافقم من ماشینای کره ای رو دوست ندارم اما پیشرفتشون رو تحسین می کنم

  7. PEUGEOT

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (998 ديدگاه)

    فکر کنم خودروهای هیدروژنی بهتر از برقی باشن
    چون هم مسافت بیشتری رو طی می کنن و هم سریع سوخت گیری می کنن
    فقط باید مراکز سوخت گیریش رو بیشتر کرد

  8. Ahmad..F12

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2536 ديدگاه)

    پیشرفتتون ناز شصتتون…
    حقتونه والا پشتکارتون واقعا قابل ستایشه

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      احمد جان به جیمیل من سر بزن . جیمیل من در پست مرسدس بنز CLA 250 موجود است .

      1. Ahmad..F12

        ۲۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2536 ديدگاه)

        با کمال میل

  9. آرش آمار

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (312 ديدگاه)

    سفارش چند میلیارد یورویی “بی‌ام و” به باطری‌ساز کره‌ای:

    بی ام و که بزرگ‌ترین سازنده خودروهای لوکس در جهان است، توافق کرد با صرف میلیاردها یورو سفارش باطری‌های “سامسونگ اس دی آی” را که در خودروهای برقی این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزایش دهد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت اعلام کرده به مدت چند سال به تامین باطری برای مدل‌های i3 و i8 و همچنین مدل‌های هیبریدی دیگر بی ام و ادامه می‌دهد.

  10. مسعود

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    دوستان ، من یه توسان دارم . میشه این سیستم هیدروژنی رو روش بذارم؟
    میشه : لایک
    نمیشه : دیسلایک

    1. مک میسل

      ۲۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      نه نمیشه مسعود جان.
      یک اینکه اصلا تو ایران مراکز سوختش وجود نداره
      دو اینکه باید از اول روی خودرو نصب شده باشه
      سه اینکه اگرم نصب بشه خودروت دیگه برات ماشین قبلی نمیشه

      1. مسعود

        ۲۷ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (79 ديدگاه)

        خیلی ممنون از راهنماییتون ;-)

  11. کیان

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    فکر کنم فعلا قیمت این نوع ماشینها بالا باشه …

  12. عباس

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    مدیر عامل سایپا راست میگه چون دلار گرون شده قدرت خرید مردم اومده پایین اگه تعرفه پایین بیاد در چند سال آینده شاهد ورشکستگی دو خودرو ساز بزرگ جهان خواهیم بود و سوالی دیگه از مدیر عوامل سایپا باید پرسید زمانی که دلار ۱۲۰۰ تومن بود چرا لیفان ۶۲۰ که قیمت ۷۰۰۰ دلار تا ۸۰۰۰ دلار داشت رو به قیمت ۲۵میلیون دست مردم میدادین؟؟؟؟

  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    خیلی عالیه . خداکنه هیوندای به تمام کاستی هاش برسه و خودشو بکشه بالا .

    1. غمگین

      ۲۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      انشالا که همین طور باشه .
      به امید روزی که کره ای ها هم به یکی از غول ها خودرو سازی جهان تبدیل بشن.

  14. Ehsan

    ۲۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    خودروهای پیل سوختی هم نوعی خودروی برقی می باشد و پیل سوختی هم نوعی باطری قابل شارژ می باشد که تفاوت آن با باطری های معمولی در این نکته می باشد که بر خلاف یک باطری معمولی که شارژ مجدد آن بوسیله اعمال جریان الکتریسیته به باطری انجام می پذیرد در پیل سوختی شارژ مجدد بوسیله تعویض الکترودهای باطری که در واقع ماده فعال یک باطری می باشد با الکترود های جدید صورت می پذیرد. در یک پیل سوختی هیدروژنی اکسیژن و هیدروژن دو قطب یا دو الکترود باطری را تشکیل می دهند که اکسیژن از هوا و هیدروژن از یک مخزن تامین میشوند. با واکنش هیدروژن و اکسیژن در باطری جریان الکتریسیته و بخار آب تشکیل می شوند. شارژ مجدد این باطری بوسیله پر کردن مخزن هیدروژن انجام می پذیرد. مزیت پیل سوختی نسبت به باطری های معمولی در دو نکته می باشد: 1-شارژ مجدد باطری های معمولی چندین ساعت طول می کشد در صورتی که شارژ یک پیل سوختی بیش از چند دقیقه به طول نمی انجامد 2-ظرفیت ذخیره سازی انرزی در یک پیل سوختی بسیار بیشتر از باطری های معمول می باشد و از اینرو مسافت قابل پیمایش با خودرو های برقی پیل سوختی بسیار بیشتر از خودرو های برقی متداول می باشد.
    اما مهمترین عیب خودروهای پیل سوختی تهیه و نگهداری گاز هیدروژن می باشد که فرایندی دشوار و پر هزینه می باشد. در حال حاضر بهرین روش الکترولیز آب می باشد که که نیازمند مقدار زیادی جریان برق می باشد.

  15. ادریس( ♪♫Edi سابق)

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    کره ای ها جز پیشرفت کار دیگه ای لابد بلد نیستن .

    حالا مونده تا به خودروسازای ما برسن که چه خلاقیت فکری و عملی و نوآوری دارن.

  16. mt amre

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    پیشرفت کره ای ها واقعا قابل تحسینه
    این فرغون سازا خودشون میدونن اگه واردات آزاد بشه با خاک یکسان میشن چون واردات هم هیچ وقت آزاد نمیشه ادعای زیادی میکنن

  17. امید

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    ای کاش یه امیر کبیر تو خودرو سازی ما بو نه هزارتا مفت خور بی مصرف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا