جنسیسهیوندای

سما 2013: قوی ترین مدل های هیوندای

هیوندای با مدل های جنسیس کوپه و ولوستر غوغا به پا کرد و  در نمایشگاه امسال توجه علاقمندان به تیونینگ  را به خود جلب کرد !

Bisimoto 1,000-hp Hyundai Genesis Coupe
Bisimoto 1,000-hp Hyundai Genesis Coupe

بدون شک این جنسیس ۱۰۰۰ اسب بخاری از بهترین خودروهای نمایشگاه امسال بود . Bisimoto به لطف استفاده از یک اینترکولر غول آسا Spearco و توربوشارژرهای BTX6462 ، این هیولا را پدید آورده است . از دیگر تغییراتی که  موتور ۳.۸ لیتری V6 برای تحمل چنین قدرتی به خود دیده ،  می توان به اتصالات فولادی ، استفاده از پیستون های فورج کاری شده Arias و سر سوپاپ های  Supertech ، اشاره کرد . موتور این هیولا برای سالم ماندن و عملکرد مطلوب به سوخت بیشتری نیاز دارد به همین علت از پمپ سوخت های Magnafuel و انژکتورهای Bisimoto برای بهبود روند سوخت رسانی استفاده شده است . با اضافه شدن رینگ های ۲۰ اینچی که با لاستیک های Toyo پوشیده شده اند ، کمتر خودرویی قادر به شکست دادن این جنسیس در مسابقات درگ است .

ARK Performance Legato Hyundai Genesis Coupe
ARK Performance Legato Hyundai Genesis Coupe

اما شاهکار Bisimoto سبب نمی شود که از سایر مدل های جنسیس در SEMA 2013 غافل شویم . ARK Performance علاوه بر یک کیت بدنه که به خودرو نمایی خشن تر بخشیده ، تغییرات بسیاری در بخش فنی اعمال کرده است . موتور ی که در زیر هود قرار دارد ، Lambda V6 است که حجم آن از ۳.۸ لیتر به ۴ لیتر افزایش پیدا کرده است . علاوه برافزایش حجم ،  پیستون ها ، میل لنگ و اتصالات بروزرسانی شده اند . این تغییرات سبب شده است تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۵ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار گیرد .

JP Edition Hyundai Genesis Coupe
JP Edition Hyundai Genesis Coupe

رنگ آبی Atlantis در ترکیب با طرح های سفارشی ، قطعات فیبر کربنی و رینگ های ۱۹ اینچی MORR به شدت جلب توجه می کند .  در کابین هم می توانید با پوشش های چرم ، صندلی های  Recaro و سیستم صوتی Alpine فضایی متفاوت را تجربه کنید . در بخش فنی در مقایسه با دو جنسیس دیگر کمتر دچار تغییر و تحول شده است . سیستم ترمز Brembo ، کمک فنرهای KW و سیستم اگزوز ARK Performance از مهمترین تغییرات در این بخش است .

EGR Yellowcake Night Racer Hyundai Veloster Turbo
EGR Yellow cake Night Racer Hyundai Veloster Turbo

کیک زرد از یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژر بهره می برد ، که پس از  پیوند قطعات مختلف ، به  قدرت ۲۵۰ اسب بخار رسیده است . با رنگ خیره کننده اش می تواند  سلطان نبردهای خیابانی سبانه باشد .  تقویت موتور توسط Bisimoto صورت گرفته است .

Fox Marketing Hyundai Veloster Turbo
Fox Marketing Hyundai Veloster Turbo

به گفته ی سازنده ، قوی ترین ولوستر خیابانی دنیاست ! به کمک یک  توربو جدید ، اینترکولر ، تزریق آب – متانول ، تنظیمات ECU و  استفاده از بنزین ۱۰۱-octane موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری این خودرو قادر است ، ۳۷۰ اسب بخار تولید کند . برای مهار این خودروی سرکش از ترمزهایی با کالیپرهای ۶ پیستونه استفاده شده است .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Kurosh

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    جنسیس 1000 اسب بخاری…!!!
    واقعاً دست مریزا! هیوندای هم بلاخره اومد جزو شرکت های تیونینگ خودرو…

    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۲۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      گذاشتن کولر غول آسا و تغیر سر سیلندر ها و پمپ های سوخت بزرگتر و توربو انتظار نداشتی 1000 اسب بخار قدرت بده!!!!!!

  2. mds

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اون جنسیس سومی رنگ آبی Atlantis ماشینه یاهواپیماجنسیس کوپه سلطان کوپه ها فقط جنسیس

  3. اسی 2160

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    موافقم هیوندای وکیا ماشین های خوبین که هر 3. 4 سال اقاقشون تغییر میکنه

  4. mds

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اینم چند تا عکس دیگه که پدال جون نذاشته :-)

    http://8pic.ir/images/60737131047064048391.jpg

    http://8pic.ir/images/41216003172472405892.jpg

  5. زیگما

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    ای جااااااااااااااااااانم.عاشقشونم.تکنولوژی کیفیت .به روز بودن.درست برعکس ژاپنی ها و آلمانی ها و امریکایی ها

    1. مسعود

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (321 ديدگاه)

      تووو کف هیوندای داری حموم میکنی!!! چرا دیگه به آلمان حسودی میکنی؟

    2. mehran911

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      پسر خوب(زیگما)می تونی بگی چیه کره از آلمان بهتره اگه تونستی منو قانع کنی من دیگه تو سایت نظر نمیدم یعنی off می شم

    3. reza.b

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اینی که گفتی جوک بود آیا؟

  6. آرش

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    زنده باد هیوندای.به امید آزرای 8 سیلندر.

  7. رضا

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    کاش تمام عکسهای نمایشگاه رو بصورت یه فایل زیپ بذارین که راحت دانلود کنیم.
    اگه امکانش باشه ممنون میشم

  8. کرمانشاه

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    دوستی گفته تکنولوِژی کیفیت هیوندای برعکس آلمان!!!!کاش بعضی دوستان دیگه احساسی برخورد نکنن.سابقه آلمان و آمریکا تو صنعت خودرو مشخصه.حتما دو روز دیگه میگن سلطان مهندسی ایران خودرو بر عکس فراری لگن ساز!!!!

    1. amir.t.

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (542 ديدگاه)

      هیوندای روی طراحی بدنه و نمای داخلی ماشین خیلی خوب عملکرده و ماشین های زیبای درست کرده اما در مورد موتور نظری ندارم…

    2. LAMBORGHINI DIAM

      ۲۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      خودتم فهمیدی چی گفتی!!!!!!

  9. vahid131

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعضی دوستان واقعا رویاپردازانه نظر میدن”اینکه خودرو های کره ای پیشرفت قابل توجه ای داشتن بر کسی پوشیده نیست”ولی خواهشا سواد و اطلاعات فنی تون از خودرو با بیان یه سری حرفا زیر سوال نبرین.

  10. Sina.fb

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ای جونم.میگه فراری لگن ساز،باشه برو همه جا بگو فراری لگن ساز برو خوش باش نمی خوام اوقاتتو به هم بزنم.**بچه**

  11. کرمانشاه

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    سینا جان من هیچ وقت نگفتم فراری لگن ساز! گفتم بعضی دوستان مهندسی هیوندای رو بهتر از کره میدونن!!! این دوستان دو روز دیگه ایران خودرو رو بهتر از فراری میدونن!!یخورده دقت کن دوست عزیز

  12. رامتین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    بنظرم تیونینگ عملی بیهوده است و صرفا برای جلب توجه صورت میگیره. دلیلشم اینه که شما جنسیس 1000 اسبی داشته باشید، شاید شتاب خودرو کاهش پیدا کنه ولی تاپ اسپیدش بمقدار غیر محسوسی افزایش می یابد. از هزاران نفر بپرسید جنسیس 1000 اسبس میخوای یا گالاردو 550 اسبی، همه گالاردو را انتخاب میکنند، چون طراحی و جنس بدنه و جنس موتور و تجهیزات و آیرودینامیک اتومبیلهایی مثه لامبو چیزی هست که شرکتهای آسیایی 100 سال دیگه هم نمیرسند. الیته هیوندا ولستر اتومبیل خوبیه که در حالت پایه قدرت 135 و توربوی ساده قدرت 200 داره. با این موتور 1.6 برای تردد در ایران واقعا عالیه، البته دقیقا با همین موتور، کیا سید اتومبیلی قشنگتره.

  13. زیگما

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    یه جوری میگه آلمان انگار چیه.تو لوازم خانگی شکست خورد از کره.در صنعت الکرونیک آلمان شکست خورد از کره.بازم بگم؟

    1. mehran911

      ۲۰ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      زیگما منظورم تو صنعت خودروسازی بود

    2. LAMBORGHINI DIAM

      ۲۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      زیگما بازار ایران رو می بینه می گه کره بهتر فروش داره . پسر خوب تو خود آلمان و آمریکا محصولات خودشون یا ژاپنی چون تغریبا تو کیفیت یکی هست و قیمتش کمتره فروش داره نه کره ای !!!!!!!!

  14. زیگما

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    طی 10 سال به اینجا رسیدن.تا 20 سال دیگه اثری از آلمان نیست

    1. محسن.د

      ۲۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      ممنون میشیم غیب گویی هاتو واسه خودت نگه داری!

  15. کرمانشاه

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    قدرت مهندسی زمان میخواد که کره در اول راهه.سرعت پیشرفتش قابل تحسینه اما فاصله داره تا زمانی که بتونه یه خودرو ماندگار مثل 911 بسازه

  16. رامتین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    زیگما جان لوازم خانگی رو چکار داریم! بیشتر قطعات همین هیوندا مثله گیربکسش آلمانیه. من بحثم در بالاترین سطح مهندسیه نه مثلا مقایسه جنسیس سدان با بنز بالفرض cکلاس. بدیهیه تفاوت کمه ولی مثلا کره میتونه اتومبیلی در حد مرسدس یا ردبول در فرمول1 بسازه؟ یا در بالاترین سطح مهندسی مکانیک، طراحی یک شاتل داشته باشه؟ نشنیدین مدت 12 سال داره رییس جمهور آلمان (آلمان صنعتی ترین و پردرآمدترین کشور اروپاست) را شنود میکنه؟ این یعنی تکنولوژی ای داره که سالها از آلمان جلوتره و بنابراین شاید 50 سال از آسیا جلوتره. البته ما باید بجای این حرفها سعی کنیم دانشمون را زیاد کنیم. حداقل بتونیم در حد کره باشیم.

    1. altima3600

      ۲۱ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (138 ديدگاه)

      احسن حرف دلمو زدی رامتین (ما باید بجای این حرفها سعی کنیم دانشمون را زیاد کنیم. حداقل بتونیم در حد کره باشیم.)آقایون نخاستیم در حد کره باشیم بیاین مثل چین باشین طی 5 الی 6 سال 10مدل ماشین داده بیرون که قراره یکی از برندهاشون وارد بازار آمریکا بشه اونا در چه حدی فکر میکنند ما در چه حدی هستیم

      1. ali

        ۱۲ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقای altima3600 من به شدت با نظرت مخالفم . حتما میپرسی چرا ؟ چون این چینیها دقیقا مثل میمونها که کارهای ما انسانها را تقلید میکنن دارن خودروهای اروپایی و دیگر کشورها را کپی میکنن . من اصلا وابدا وجود برخی خودروهای جدید چینی که به اندازه یه سر سوزن به خودروهای اروپا و آمریکا و…. شباهت ندارند را انکار نمیکنم . من حرفم اینه که ما نباید چین را الگو قرار بدیم .چون اگه یه روز خدایی نکرده و زبانم لال کشور چین را به عنوان الگو قرار بدیم ما هم دقیقا مثل چینیها خودروهای دیگر کشورها را کپی و تقلید میکنیم .

  17. مصطفی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    جای یه پراید 111 که جوونای خودمون تیونینگ میکنن خالیه

  18. محسن.د

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    کیک زرد عجب رنگ خوشگلی داره!

  19. masoud

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقا انصافا من عاشق طراحیه جنسیس و ولستر شدم مخصوصا اون چراغای دلرباشون دیوونم میکنه

  20. Sepehr

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اخه اینا عقلشون کجاست!؟!؟ اون جنسیس کوپه که همینجوریش 4 سال کار کنه و سالم بمونه باید واسش صدقه داد! دیگه 1000 اسب بخار رو از کجای موتورش کشیدن؟!؟! فکر کنم دکمه استارت رو میزنیو بووووووووووووووم!!! :)))
    خیلی مسخرست!

  21. king

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    علم اگر در آلمان هم باشد مردانی از سرزمین کره بدان دست خواهند یافت

  22. حامد MASERATI GT

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    درسته هیوندا ی شرکت موفقه اما بازم تو طراحی اغراق میکنه

    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۱۴ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود.

      چیپ تر از این هیوندای جنسیس کوپه ندیدم.

      هیوندای کلا چیپه.

      بازم دمه کیا گرم.

      ((( ایران و المان )))

  23. ali

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در اینکه المان حرف اولو میزنه هیچ شکی نیست .ولی جنسیس سومین ماشین کوپهی هیونداست که کمتر شرکتی تونسته تو این مدت اینقد موفق شه. با این قیمت یکی از بهترین انتخاباس واسه کوپه بازا

  24. Sasan

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من نمیدونم ماها چرا انقدر سر خودروسازهای مختلف باهم دعوا میکنیم؟؟!!
    هرکی پول داره بره فراری و لامبورگینی و بنز و… بخره
    هرکی هم پولش کمتره بره کیا و هیوندای و از این چیزا بخره
    هر کدوم رو خریدین هم، اگه از کنار ما رد شدین یه بوقم برای ما بزنین
    والا ….
    اونا دارن باهم رقابتشونو میکنن و ما به جون هم افتادیم
    اون وقت تو ایران دارن رفاقت میکنن و به جون ما افتادن… :(

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا