این بار هیوندای النترا که واردات رسمی آن بعد از حدود دو دهه دوباره به کشورمان آغاز شده به مصاف تویوتا کرولا، این خودروی ژاپنی که همیشه در کشور ما طرفداران فراوانی دارد میرود .
طراحی
با نگاه سریع به این دو خودرو در کنار هم متوجه سبک طراحی متفاوت آنها میشوید . النترا از طراحی جوان پسندانه و جذابی برخوردار است که هیوندای از سال ۲۰۱۱ این طرح را با پیروی از سبک و زبان طراحی محصولات جدید خود، جایگزین طرح قبلی خود کرده است. اما در سوی دیگر تویوتا کرولا از طراحی محافظه کارانه تویوتا که در اکثر محصولات این شرکت دیده میشود بهره میجوید که در نگاه اول کمی قدیمی به نظرمی آید و فقط برای متقاعد کردن مشتری کافی است. با این وجود این نسل جدید کرولا نسبت به مدلهای قبلی یک گام رو به جلو محسوب می شود.
طراحی داخلی هر دو خودرو نیز مانند طراحی خارجی آنها کاملا متفاوت است . در هیوندای النترا از داشبوردی با طراحی مشابه مدلهای گران قیمتتر این شرکت استفاده شده است تا حس سوار شدن به خودرو گران قیمت را به شما القا کند و شیوهٔ قرار گرفتن ادوات داخل اتاق کاملا حساب شده است ولی در تویوتا کرولا همان طراحی محافظه کارانه بیرون به داخل نیز راه یافته است و با نشستن در این خودرو احساس یکنواختی و خسته کننده بودن به شما دست میدهد و بیشترین شباهت را به طراحی داخلی تویوتا کمری دارد .پیشرانه
هیوندای بر روی مدل النترا یک موتور ۱.۸ لیتری با سیستم مستقیم تزریق سوخت قرار داده است که به همراه یک گیربکس ۶ سرعته خودکار یا ۶ سرعته دستی عرضه میشود که عملکرد قابل قبولی دارد . در همین حال تویوتا بر روی کرولا یک موتور ۱.۸ لیتری قرار داده است که با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک در اختیار مشتری قرار میگیرد . ولی در فرمان پذیری و سیستم تعلیق کرولا نرمتر از هیوندا النترا عمل میکند که برای مسافرتهای خارج شهر مناسبتر به نظر میرسد .
ایمنی
هیوندا برای ایمنی بیشتر در النترا سیستم تلفن در حین رانندگی و دوربین کمک پارک را قرار داده است . همچنین النترا موفق شده که ۳ ستاره کسب شده در تست ایمنی مدل قبلی خود را به ۵ ستاره در مدل کنونی افزایش دهد در حالی که تویوتا کرولا در تست ایمنی موفق به کسب تنها ۴ ستاره در مقابل النترا شده است .
امکانات
تویوتا اخیرا مدل کرولا را کمی ارتقا داده است و سیستم ورود بدون کلید و تهویه مطبوع اتوماتیک را بروی این مدل قرارداده که در مقایسه با امکاناتی که النترا در اختیار شما قرار میدهد کم به نظر میرسد . در النترا، هیوندای سیستم ورود بدون کلید ، سیستم تشخیص صدا ، سیستم ناوبری و سیستم سرگرمی بروز شده و گرم کن صندلیها ارائه میدهد .
طراحی
- خودرو
- شرح
- امتیاز
- Hyundai Elantra 2013
- هیوندای در طراحی این خودرو جسارت به خرج داده است؛ و خودرویی مطلوب را طراحی کرده است.
- ۹
- Toyota Corolla 2013
- تویوتا کرولا از طراحی جذابی برخوردار نیست و در جاهایی میتوان آثار طراحی کمری را دید.
- ۵
کارایی
- Hyundai Elantra 2013
- النترا چاشنی اسپورتی دارد ولی در عین حال کم مصرف میباشد.
- ۷
- Toyota Corolla 2013
- کرولا عمل کرد نرمی دارد ولی تمام انتظارت مشتری را برآورده نمیکند.
- ۶
کیفیت
- Hyundai Elantra 2013
- فضای داخلی آن چشمگیر است و کیفیت اجزای داخلی آن کمی بالاتر از متوسط است.
- ۸
- Toyota Corolla 2013
- صدای کمی به داخل کابین نفوذ میکند و در عین حال فضای داخلی آن جادار، راحت و کاربردی است.
- ۸
امنیت
- Hyundai Elantra 2013
- النترا موفق به کسب امتیازات بهتر از نسل قبلی خود شده است.
- ۹
- Toyota Corolla 2013
- کرولا از امنیت قابل قبولی برخوردار است.
- ۸
امکانات
- Hyundai Elantra 2013
- در مقابل پولی که میپردازید النترا امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار میدهد.
- ۹
- Toyota Corolla 2013
- کرولا در مدل پایه با امکانات محدودی عرضه میشود.
- ۸
آلایندگی و مصرف سوخت
- Hyundai Elantra 2013
- النترا با مصرف ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خودرویی اقتصادی است.
- ۸
- Toyota Corolla 2013
- کرولا سدانی کم مصرف محسوب میشود و برای مصارف داخل شهری بسیار مناسب است.
- ۸
میانگین
- Hyundai Elantra 2013
- هیوندا یک خودرو با ایمنی بیشتر و امکانات گسترده تر و اقتصادیتر از کرولا به شمار میرود.
- ۸.۴
- Toyota Corolla 2013
- کرولا برای کسانی که به دنبال خودرویی راحت، کم هزینه، امن و به دور از هیجان رانندگی هستند مناسب است.
- ۷
جمع بندی
در مجموع هیوندا النترا با تجهیزات فراوانش ارزش پولی را که میپردازید دارد و شما دارای یک خودروی اقتصادی با امکانات مناسب و البته با کیفیت خواهید شد که همهٔ اینها برگ برنده هیوندای تازه نفس در مقابل تویوتا کرولا است . فضای جادار، طراحی متمایز، کابین راحت و پوشش گارانتی بسیار خوب و طولانی مدت (۵ سال برای خودرو و ۱۰ سال برای موتور) از سایر مزایای النترا محسوب می شوند. از زاویه دیگر فضای محدود سر برای سرنشینان عقب و قابلیتهای اسپرتی محدود نسبت به سایر رقبای این خودرو نظیر مزدا ۳ و فورد فوکوس و شورولت کروز از ضعف های آن به شمار می آیند. از سوی دیگر، کرولا با کیفیت و خوش نامی و ارزش بالا، مایه افتخار راننده و صاحب خود خواهد بود. کرولا لقب بادوام ترین خودروی جهان را یدک می کشد و پر فروشترین خودروی تاریخ نیز می باشد. سواری راحت، کنترل ساده و کابین آرام را نیز باید از مزایای آن دانست. شتاب کم و مصرف سوخت متوسط و هیجان کم رانندگی نیز از نقاط منفی این ماشین محسوب می شوند. در نهایت انتخاب با شماست …
- مشخصات
- تویوتا کرولا ۲۰۱۳
- هیوندای النترا ۲۰۱۳
- موتور
- ۱.۸ لیتری بنزینی
- ۱.۸ لیتری بنزینی
- قدرت (اسب بخار)
- ۱۳۲ @ ۶۰۰۰ rpm
- ۱۴۸ @ ۶۵۰۰ rpm
- گشتاور (نیوتن متر)
- ۱۷۵ @ ۴۴۰۰ rpm
- ۱۷۸ @ ۴۷۰۰ rpm
- مصرف سوخت در شهر
- ۸.۷ لیتر
- ۸.۴ لیتر
- مصرف سوخت در بزرگراه
- ۶.۹ لیتر
- ۶.۲ لیتر
- مصرف سوخت میامگین
- ۷.۷ لیتر
- ۷ لیتر
- گنجایش باک بنزین
- ۵۰ لیتر
- ۴۸ لیتر
- ظرفیت صندوق بار
- ۴۴۸ لیتر
- ۴۱۹ لیتر
- گیربکس
- ۴ سرعته اتوماتیک
- ۴ سرعته اتوماتیک
- وزن (کیلوگرم)
- ۱۲۷۰
- ۱۲۴۶
- چرخها
- ۱۵ اینچی فولادی
- ۱۶ اینچی فولادی
- شتاب صفر تا صد کیلومتر
- ۱۱ ثانیه
- ۱۰.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)
- ۱۹۵
- ۲۰۲
- قیمت پایه
- $۱۶,۲۳۰
- $۱۶,۶۹۵
- قیمت در ایران
- ۱۲۲ میلیون
- ۱۰۸ میلیون
توضیح: مشخصات نمونه های تست شده ممکن است با سایر مدلهای همین خودروها که با استانداردهای مختلف و از کشورهای مختلف وارد می شوند، تفاوتهای مختصری داشته باشد.
امیر
۲۲ مرداد ۱۳۹۵تویوتا های جدید محصول ژاپن و استرالیا نیست و در هند و کشورهای دیگر با بردن تویوتا تولید می شوند اما هیوندا هنوز کره ای مونده.
مرتضی خلج
۲ شهریور ۱۳۹۶نه تویوتا نه هیوندا شرکت پدریمون نیست که سنگشونو به سینمون بزنیم.وقتی صحبت مقایسه میشه یعنی همه چیز باید درنظر گرفته بشه.اول از همه قیمت یا ارزش ریالی چون هرچقدرپول بدی همون قدر آش میخوری.کرولا رو که نمیشه با اس۵۰۰ مقایسه کرد.دوم ایمنی واستحکام خودرومهمه چون جون انسان مهمتر از هرچیزیه.سوم اپشن وامکانات و راحتی خودرو .چون ما تو دوره تکنولوژی هستیم جی پی اس اینترنت موبایل دوربین وامکاناتی ازین قبیل رانندگی رو راحتتر وهیجان انگیزتر میکنه.چهارم سرعت وشتاب خودرو چون بهر حال کار اصلی ماشین حرکته .پنجم دوام خودرو که چند سال بدون عیب وایراد ومشکل کارکنه.دیدم بعضیها خیلی تاکید میکنند که تویوتا ده سال بدون عیب کارمیکنه وهیوندا پنج سال یا کمتر.باید عرض کنم که خوشبختانه انقدر تولید خودرو پیشرفت داشته که دیگه گذشت اون زمان که الان ماشین صفر رو میخریدیم دوروز دیگه تو جاده یاتاقان میزد.همه برندهای خودرو الان بالای سه سال گارانتی دارند.نود درصد مردم هم الان هیچ ماشینی رو بیشتر از سه سال یا چهارسال سوار نمیشن.پس دوام خودرو اخراز همه هستش.من مزدا سه داشتم سه سال بدون هیچ مشکل وخرجی سوار شدم بعد سراتو داشتم یکسال اونم بدون هیچ مشکلی سوارشدم.الان النترا ۲۰۱۴ دارم خدایی راض هستم.از دو ماشین قبلیم واقعا سرتره.این وسط دوماه سوناتا داشتم که با این النترا خیلی فرق نداشت.بهر حال چیزی که روشنه اینه که هیوندا قدمهای بلندتر وسریعتری نسبت به برندهای دیگه داره برمیداره.و این بر همگان واضح ومشخصه.موفق باشید.