هیوندای از خودروی کراس اوور کوچک ix25 خود البته با پسوند کانسپت در نمایشگاه پکن پرده برداری کرد. جالب اینکه این خودروی کوچک هم از فلسفه و زبان طراحی جدید هیوندای یعنی مجسمه سیال ۲ بهره میبرد و بعد از جنسیس و سوناتای جدید، سومین خودرویی است که از این سبک طراحی استفاده مینماید.
هیوندای ix25 دارای ۴۲۷ سانتیمتر طول، ۱۷۸ سانتیمتر عرض و ۱۶۳ سانتیمتر ارتفاع است. فاصله بین دو محور آن نیز ۲۵۹ سانتیمتر است. این خودرو از همان پلتفرم هاچ بک کوچک i20 استفاده میکند. و با همان قوای محرکه یعنی ۱.۲ لیتری بنزینی و یا ۱.۴ لیتری دیزلی نیز تولید میشود. با وجودی که ix25 پسوند کانسپت یا مفهومی را با خود یدک میکشد اما به نظر نمیرسد که نمونههای تولیدی آن تفاوت زیادی با آن داشته باشند و احتمال تولید این خودرو در نیمه دوم سال زیاد است.۴۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
شاهین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳طراحیش خوبه ولی اینو بهتون قول میدم که:
3 ماه اولی که وارد کشور شد همه نگاهش میکنن و میگن عجب ماشینی هست،ولی بعد از اون واسه ی همه عادی میشه.عادی تر از هر ماشین دیگه ای.(خاصیت کیا و هیوندای همینه.)
خاص ترین هیوندای ولوستر بود که الان هیشکی با دیدنش احساسی بهش نداره.با دیدن ماشین های کیا و هیوندای،یه حس بی تفاوتی خاصی دارم.نمیدونم چرا.
ارمان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳پشتش خوب نیس ، در ضمن موتورش فاجعه اس ، اگه ایران بخوان بیارن احتمالا یه موتور قوی تر روش بذارن ! اگه همین باشه که نیارن بهتره !
شاهین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ارمان جان چرا موتورش فاجعه اس؟
رضا
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام خدمت آقا شاهین عزیز
همه اینجوری هستن آخه این هیوندای و کیا هر روز یه مدل جدید میزنن
مردم هم میدونن که هرچی از اینا بخرن دو روز بعدش با یه قیافه جدیدتر ازش میزنن
در نتیجه اینا دیگه لوس شدن بین مردم یعنی اون ابهت رو ندارن مثل ماشینای با رگ و ریشه ای مثل بنز و bmw و فراری و …
شاهین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام اقا رضا،کاملا حق با شماست.به شخصه با دیدن یه بی ام و یا بنز 20 سال پیش بیشتر ذوق زده میشم تا دیدن این گونه محصولات.ارادت.
Ehsan
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳کاملا درسته ، دیروز یک بی ام و 518 دیدم حداقل دودهه کار کرده بود ولی خیلی شیک وسط بقیه خودروها خودنمایی میکرد
به پرواز
شک کرده بودم
به هنگامی که شانه هایم
از توان سنگین بال
خمیده بود… شاملو
araash
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳خداییش راست میگه
behnam
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳مشکل از اینجاس که انتظارات و دیدگاها غلطه، آخه شما از یه کمپانی که داره ماشین با امکانات نسبتا خوب و همچنین قیمت مناسب برای استفاده عموم مردم (البته در خارج) تولید میکنه ، توقع رقابت با بنز و بی ام و و بقیه ابر قدرت ها دارید؟؟
اوستا
۱۵ تیر ۱۳۹۳درسته هیونداى و کیا نسبت به بنز و BMW قیمت کمترى دارن و شاید این دلیل مردم رو به سمت این ماشین ها میکشونه
ولى بازم باید کفت خدرو هاى ارو بایى. بهترن
بهترین ماشین دنیا مانیتور نداره ولى ماشین هاى هیونداى و کیا دارن یعنى اونا به ظاهر اهمیت میدن
اوستا
۱۵ تیر ۱۳۹۳موافقم این معنیش اینه طرح مفتى دارن
ممل
۱۲ آذر ۱۳۹۳این داستان رگ و ریشه و اصالت کشکی هم دیگه داره شورش در میاد برادر.
اولا که دارید یک ماشین ” ارزان” قیمت می خرید. دوما دارید یک کراس اور کوچک یا یک روداستار ارزان یا یک سدان خانوادگی مقرون به صرفه میخرید نه یک خودرو لوکس یا سوپر اسپرت یا غیره.
سوما اصولا پولی که بابت اصالت خودرو پرداخت بشه نهایت اشتباهه.
یه وقتی هست شما دارید درباره فراری صحبت می کنید خوب ادم فکر میکنه در طول زمان با وجود قدیمی شدن ارزش فروشش به علت محدود بودن تولید (ارزش کلکسیونی) بیشتر میشه خوب توجیه داره ادم پول بابت اصالت بده اما یه وقتی هست دارید در مورد یه بی ام دبلیو سری سه صحبت میکنه که در طول زمان ارزشش با مغز میره پایین(نه در ایران) خوب اصالت چی؟؟؟اصالت کشک؟ یه وقتی هست شما میگی نه کیفیت بی ام دبلیو در ساخت بهتره خوب ادم میگه منطقیه اگر شما میخوای ماشین رو طولانی مدت نگه داری ماشین با کیفیت بخری یه وقتی هست میگی نه میخوام یه ماشین بخرم 3 سال راحت کار کنه بعدش یدونه دیگه بگیرم خوب همین فیس لیفت های کیا و هیوندای با توجه به قیمتش عالین.
خلاصه مطلب در ایران هرچقدر پول داری بخر. خارج از ایران داستان معلومه هرکسی نمیره سراغ ماشین ها این تیپی. واسه همینه که بیشترین فروش پورشه میشه ایران یا بزرگترین بازار برای خودرو های لوکس میشه چین! چون یه سری تازه به دوران رسیده میرن سراغ رگ و ریشه بدون اینکه بدونن چی به چی هست.
مطمئنا کیفیت هیوندای سگ بی ام دبلیو هم نیست ولی قیمتش هم اندازه بی ام دبلیو نیست. تو ایران هم که کلا به جز این کره ها خدمات پس از فروش درست و درمونی نداریم. عاقلانه نیست ادم پول بده بابت بنز و بی ام دبلیو مگر اینکه پول مفت داشته باشید.
در ضمن خداییش الان یه 630 ببینی سرتون برمیگردونی که دوباره نگاهش کنی؟ نه! چون انقدر تو تهران زیاده که دیگه حالا چیز مهمی هم نیست. این کره ای ها هم همینجورین. خوب زیاد میشن عادی میشه.
یه موقع ملت لامپ هم میدیدن کف و خون قاطی میکردن الان بهش فکر هم نمیکنن.
یا حق.
mohammad8743
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳باهات خیلی موافق نیستم
چون که برا اونایی که زیاد اهل ماشین نیستن قیافش شبیه مدلای قبل که اتفاقا 99 درصد شبیه
برای اونایی هم که اهل ماشینن میدونن که عجب ماشینی نیست
Zonda R
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
طراحیشو دوست دارم
گرافیک چراغ جلوش خوب از کار دراومده
سایزشم جمع و جوره برای جای پارک
افرین هیوندای
علیرضا------ژاپن-------
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان دقت کنید این خودرو کانسپت هستش
تو مدل تولیدی رینگ ها، چراغ ها و سپرها تغییر می کنه
در نتیجه زیباییش می یوفته!
زیبایی خودروهای کره ای به همین چیزهای جزئی بستس!!
اوستا
۱۵ تیر ۱۳۹۳معلومه توسان هم 2 اگزوز نداره که این داشته باشه به نظرم موتور رنو داستر از همش بهتره
امیر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳هیوندا هم داره ادای بنز و بی ام و رو در میاره – هی مانور میده ix35 ix55 حالا هم ix25
امیر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین جان سلام
سلیقه ها متفاوته و هرکسی نظری داره و قابل احترام
اما ولوستر چیزی بجز ظاهر قریبنده نداره که بخواد اونو خاص جلوه بده
شاهکارهای هیوندای و کیا در رده سدان به ترتیب جنسیس و کانزا و بزودی k900 و در رده suv فقط موهاوی هستش (البته اکثرا از کیفیت ساخت داخلش ناراضی ان) و بجای ix55 میشه جنسیس کوپه رو اسم برد گرچه تناسب قیاسی باهم ندارن ولی من بجای شاسی بلند ix55 که اصلا طراحی بیرونیش قشنگ نیست ترجیح میدم جنسیس کوپه رو انتخاب کنم
یه پسل باهوش
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳اقا این که میگین ماشین های کره ای زود عادی میشه علتش اینه که تعدادش تو خیابون زیاد میشه
و الی اگه مرسدس بنز هم با اون ابهتش تعدادش تو خیابون زیاد باشه
واسه مردم عادی میشه
و الی که فضای ترین طراحی ها رو به عقیده من الان کره ای ها دارن
داش مقداد
۱۳ تیر ۱۳۹۳دقیقا داداش خیلی حرف دقیق و درست بود
صادق
۴ دی ۱۳۹۵سلام.
دوست عزیز، طرف ماشین میخره و سوارش میشه و حالش رو میبره.چیکار به من و شما داره !!!
که میگین ظاهرش عادی شده ؟
شما پولش رو داشته باش و بخر،دقیقا همه نگاهت میکنن برادر.بعضی ها داخل قسط پرایدش هم موندن!
منم از دیدن |پراید/نیسان آبی/سمند/تیبا/وانت/ال90/….| یه حس بی تفاوتی خاصی دارم
شما هیوندای و کیا نخر دوست عزیز
با تشکر از
مصطفی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳الآن چند وقت دیگه هیوندا میاد آی ایکس15رو معرفی میکنه!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
ماشین خوبی به نظر میاد . فقط اینو میدونم که فروش عجیبی رو تجربه میکنه .
(( مقصر خود ما هستیم ، عشق را به کسانی ارزانی میکنیم که از زندگی جز آب
و علف روزانه ، نه میفهمند ، نه میخواهند ؛ ))
Blindman
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ازش خوشم اومد
pouya
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط ممکنه خانوما بخوان بخرنش
PEUGEOT
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشین قشنگیه
مهدی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳موتورش فقط به درد کفی میخوره.تا ۷۵ تومن می ارزه….
امید
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ظاهر خوبی داره
Un4given
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه با قیمت حدودی 100 تومن وارد شه مطمئنا انتخاب اول خیلیا خواهد شد. مثلا من اگه الان بخوام با 100 تومن النترا یا مزدا3 بر دارم میام سمت هیوندا با اینکه ماشین کره ای و مزدا نمیشه اما هر چی باشه تجربه یه کلاس دیگه از سواری و امکانات رو برام داره. با اینکه من خودم از طرفدارهای کره ای نیستم اما اگه پولشو داشتم حتما میخریدمش .
ساسان.م
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳خداییش این انجین رو این ماشین جواب میده؟ حداقل یه توربویی چیزی
قیمتش زیر 100 تومن هم باشه بازم نمیصرفه مگه اینکه طرف خیلی تو کف شاسی بلند باشه
ROLSE ROISE
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳به درد تاکسی می خوره!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سایت تخصصی خودرو
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳این موتورپیزوری برای این ماشین!!!!!
راشا
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳پلاک عقب انگار جاش بلاتکلیفه!!!
شاهین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳بعضی نظرات دوستان واقعا تعجب آوره.اینجا نه حرفی از قدرت موتور زده شده و نه روی این خودرو ازمایش شده،اونوقت برخی دوستان میگن که موتورش ضعیف هستش و …
رضا
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳معلومه که خدای افروده!!
رضا
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳استایل کلیش از عقب و چراغهای نصب شدش در بالا شبیه اسپورتیج
hero
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳پدال جان لطفا لطفا لطفا
با اینجور مقالات پرستیژ خودت رو پایین نیار
امیر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳تا مشخصات کاملش در نیاد نمیشه قضاوت کرد ولی در کل هیوندای با تنوعی که بوجود آورده انواع سلیقه ها رو داره جواب میده
مجید
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳نمای عقب تقلیدی از اسپورتح و جلو پنجره تقلیدی از پژو
szm
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳این ماشین عالیه امابعید می دونم مدل دیزلی اون توی ایران بیاد چون اگه بیاد دیگه هیچکس بنزین مصرف نمیکنه وهمه گازوئیل می زنند
علی رضاcar
۲ مرداد ۱۳۹۳از شبیه اسپرتیجه
علی رضاcar
۲ مرداد ۱۳۹۳از پشت شبیه اسپرتیجه
علی رضا car
۲۵ مهر ۱۳۹۳پخته ترین ماشین کره ای سوناتا2011,2014
ژیان
۱۱ بهمن ۱۳۹۳سلام شاهین جان …. قیمتش به پول ایران چنده؟
مهدی
۹ شهریور ۱۳۹۵65 میلیون منطقه ازاد اگه زیر صد میلیون بیاد ایران خیلی خوب میشه که امکانش خیلی کمه. نیسان جوک هم همین حدود قیمت رو تو منطقه ازاد داره ولی ایران ک میاد قیمت 2 برابر میشه متاسفانه
aria
۵ مهر ۱۳۹۴این جوابی به دوستانی هستش که میگن چرا موتورش فاجعه است
دوستان من خودم کارمند volvo هستم شعار ما اینه که زمین مال ما فقط نیست
یعنی با زبانه ساده مصرف سوخت و حجم موتور کم و بهره برداریه بالا ولی در کشور ما همه چیزو با قدرت موتور یا تعداد سوپاپ هایه ماشین توجه میکنن به شخصه میگم اگه به موتور باشه بوگاتی حجم سوپاپاش بیشتره از نیسان gtr ولی شتابِ نیسان gtr بیشتره تو ۸۰ تا ۲۲۰ از بوگاتی ????
مهدی
۸ شهریور ۱۳۹۵ناموسا از جک اس ۵ یا تیگو ۵ یا هایما اس ۷ که بهتره …!
Arash
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ماشین های کیا و هیوندا از ماشینای لول پایین دنیا هستن و توی بازار جهانی به اون صورت مطرح نیستن و فقط کشورهای سطح پایین خریدارشونن. توی اروپا که اصلا جایی توی بازار ندارن. ضمنا مقایسه این ماشینا با ماشینای مطرحی مثل بنز و bmw اصلا درست و منطقی نیست به قول شاعر این کجا و ان کجا!!! تو ایران این ماشینا رو ارزون میخرن و میارن تو بازار چندبرابر قیمت اصلیش میفروشن!!!! همه هم بالاجبار میخرن
محمد
۱۰ فروردین ۱۳۹۶یه عقده ی عجیبی هست کسایی که ولستر ندارن و ننشستن بد میگن. ولستر حرف نداره. یه esp ش میارزه به کل هیکل خیلی ها
یاسر
۷ شهریور ۱۳۹۶بنده مخالف نظرات منفی در مورد این خودرو هستم این خودرو در منطقه آزاد انزلی(محدوده تردد گیلان) 60 میلیونه که با 20 میلیون پیش پرداخت و 40 میلیون وام بانکی با سود 18 درصد تحویل مشتری میشه دیروز دوتاشو در ساحل چمخاله لنگرود دیدم که با وجود تک دف بودن به راحتی رو ساحل پر ماسه چمخاله حرکت می کرد ابهت و زیبایی خوبی داشت طراحیش به سورنتو 2016 بیشتر شبیه شما می خوای سوار خودروی دنا و لوگان پلاس با اون طراحی اسفناک بشین یا این خودرویی روز دنیا یه کم هم باید به بودجه هم نگاه کنید این خودرو با پلاک ملی 120 تا 30 میلیونه علت متفاوت بودن سال به سال طراحی تقاضای جهانی این دو برند یعنی کیا و هیونداس
موفق باشید