اختصاصی ژنو ۲۰۱۴: در کنار کراس اور اینترادو، هیوندای مفهومی دیگری را در نمایشگاه امسال رونمایی کرد که دیگر نمی توان آنرا یک خودروی کره ای دانست . . .
[jwplayer mediaid=”۶۵۰۸۷″]پاسو کورتو بدست دانشجویان استودیوی طراحی IED یا Istituto Europeo di Design در شهر تورین ایتالیا شکل گرفته؛ IED در چندسال اخیر پای ثابت نمایشگاه ژنو بوده و اگر خاطرتان باشد سال گذشته میلادی هم با مفهومی آلفارومئو گلوریا به نمایشگاه آمده بود.
اما ایده ساخت پاسو کورتو با این پرسش آغاز شد که اگر روزی هیوندای خودرویی ۲ نفره و موتور وسط برای رقابت با آلفارومئو 4C بسازد، آن محصول می تواند چه ویژگی هایی داشته باشد. در این محصول آینده نگرانه در همان نگاه اول می توان دید که طراحی اش مخلوطی از اسپرت های گوناگون است، از آپولوهای گامپرت و آکورا NSX گرفته تا لایکن هایپر اسپرت و حتی لامبورگینی اگویستا.
حال به سراغ نام این خودرو برویم؛ پاسو کورتو در زبان ایتالیایی به معنای “فاصله محوری کم” است. اما واقعا فاصله محوری کمی دارد؟ برای جواب دادن به این پرسش بهترست نگاهی به ابعاد این خودرو داشته باشیم:
- ۴۱۰۰ میلیمتر طول.
- ۱۸۸۰ میلیمتر عرض.
- ۱۱۶۰ میلیمتر ارتفاع.
- ۲۴۵۰ میلیمتر فاصله محوری.
پاسو کورتو بر روی یک شاسی مونوکوکی کربنی ساخته شده به همین دلیل بیشتر از ۸۴۰ کیلوگرم وزن ندارد. پیشرانه آن را هم خود کره ای ها ساخته اند که یک انجین چهار سیلندر ۱.۶ لیتری است که با توربوهای دوقلو حدود ۲۷۰ اسب بخار قدرت دارد.
[jwplayer mediaid=”۶۵۰۹۹″]
آرش
۱۷ اسفند ۱۳۹۲بر افراشته و جاودان باد پرچم سرافراز هیوندای.
احمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۲بعد بیاید بگید هیوندای فلان و بهمان
هیوندای واقعا داره خیلی سریع قله های موفقیت و پیشرفت رو طی میکنه و هر لحظه 1 محصول جدید و شاهکار شما 1 نگاه به حجم موتور و توان همین ماشین بنداز که خود کره ساخته . واقعا چیزی نمونده تا هیوندای همه غول های خودروسازی رو کنار بزنه و بر قله بزرگترین خودروساز و با کیفیت ترین بشینه دیگه بنز و بی ام و و و لکسوس و تویوتا و نیسان باید یک فکری کنند هیوندای داره با شتاب بهشون میرسه و کم کم جا میذاره اونا رو
فقط هیوندای
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ اسفند ۱۳۹۲درود .
هیوندای ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ها ها ها ها .
این خودروساز حتی اسمش را هم از یک خودروساز ژاپنی کپی کرده .
دوست عزیز : عزم و اراده و پشتکار و پیشرفت کره ایی ها قابل تحسین و
ستایشه . درسته که زنگ خطری برای دیگر خودروساز ها به حساب میاد ، ولی
اینو مطمئن باش ، که مردم ، خدمت هایی که برندهای مطرح جهان به صنعت
خودرو سازی کردند و اختراعاتی که به ثبت رسوندند را فراموش نخواهند کرد .
این جملاته که حرص ادمو در میاره :
فرق ماشین های کره ایی با دیگر برندهای مطرح ، فقط در ابهت است!!!!!!!!!
شما خودت به نسل جدید سوناتا نگاه کن . حجم پردازی ها و اغراق امیزی ها ،
نسبت به نسل قبل ، کمتر شده .
در ضمن این نکته را هم باید به شما عرض کنم که : نسلهای قدیم سوناتا و
ازرا ، از طراحی های ساده تر و ماندگار تر ، در طول زمان سود میبردند
که اثبات این مساله را فقط و فقط ، زمان و اینده مشخص میکند .
تجربه و زمان این مساله را روشن کرده که طرح های ساده تر عامه پسند تر
هستند .
کمپانی ایی مثل مرسدس بنز ، هنوز نتوانسته محصولی همچون مرسدس بنز های
E کلاس 2008 ، یا همان هایی که ایران تولید میکرد ، بزنه که دوباره
عنوان های : هماهنگ ترین طراحی . بی عیب ترین طراحی و عامه پسند ترین
طراحی را از ان خود کند .
طوری که این مدل مرسدس بنز کمترین انتقاد را از نظر طراحی بین
کارشناسان و اهل فن داشته است . در پایین لینکش را میگذارم تا بهتر
متوجه بشوی . فقط پدال جان زود تایید کن . ممنون .
ایران و المان .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ اسفند ۱۳۹۲http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2006-e-class/800×600/wallpaper_01.htm
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2006-e-class/800×600/wallpaper_17.htm
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2006-e-class/800×600/wallpaper_0f.htm
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2006-e-class/800×600/wallpaper_0c.htm
حاضرم شرط ببندم که این طراحی تا 40 سال دیگر هم قدیمی نمیشود .
چون از طرحی ساده . گویا . ماندگار . اصیل . متصل به نسل قبلی .
و …. برخوردار است .
حتی لینک مدلی که در پایین برایت میگذارم ، نسبت به مدل لینک
های بالا ، طراحیه هماهنگ تری داشته . طرح بالایی به خاطر حالت
سپر که دور چراغ های مه شکن را احاطه کرده اند ، مقداری مورد
انتقاد قرار گرفت .
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2003-e320_estate_avantgarde/800×600/wallpaper_02.htm
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2003-e320_estate_avantgarde/800×600/wallpaper_05.htm
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2005-e350_with_sports_equipment/800×600/wallpaper_01.htm
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2005-e350_with_sports_equipment/800×600/wallpaper_0c.htm
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2005-e350_with_sports_equipment/800×600/wallpaper_10.htm
موفق باشی .
GTR-50
۱۷ اسفند ۱۳۹۲هیوندا داره از کشورای دیگه کمک میگیره تو داری به این میگی پیشرفت؟؟؟؟؟؟ هروقت تونست تمام اجزای ماشینو از خودش بزنه اونوقت بیا بگو…………
k1
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳داره کپی میزنن از سری محصولات ائودی
قبلا هم کیا یه کپی زده بود حالا هم هیوندای
طراحی اصیل کره و توانایی مهندسان کره ای در حد همون محصولات سانگ یانگه
اینا کار کره نیست
آرش
۱۷ اسفند ۱۳۹۲تو بچگی عاشق بنز بودم ولی با آزرا عاشق هیوندای شدم.در سال 2006 با رو کردن آزرا و سانتافه خودروسازان دیگر رو به تکاپو انداخت.
رضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۳هیچوقت بنز با هیوندا عوض نکن
خاوری مزراتی
۱۷ اسفند ۱۳۹۲ویژگی غیرقابل مهار ما ایرانی ها اینه که همیشه یا درحال افراطیم یا تفریط…
این فقط یه مدل اولیه س
خودتونم میدونین که ساخت خودرو در این رده فوق العاده سخته
اینجا دیگه بحث ارزان سازی و کیفیت کم معنایی نداره … رقابت در بالاترین سطحه…
به نظرم هیوندای با تمام احترامی که براش قائلم و بنظرم کمپانی موفقیه وارد این رده از خودرو ها نشه بهتره …
کلا این طراحی قشنگه اما رفقا قبول دارن همانطور که پدال گفته رگه هایی از طراحیهای دیگه توش هست
باید دید چی میشه…
محمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۲با اینکه طراحیش توسط استویو که کارش طراحى ماشین انجام شده و حتما هم همه جوانب و در نظر گرفتن ولى با شیوه ساخت جلو به نظر مى رسه ضریب درگش بالا باشه
saied
۱۷ اسفند ۱۳۹۲خدای من :) یعنی کره میخاد چیکار کنه !!!
BOMB
۱۷ اسفند ۱۳۹۲تا چند وقت دیگه اولین موشکش به فضا میفرسته
کافر مقدس
۱۷ اسفند ۱۳۹۲طرف Fan ـه هیوندا ئـه هنوز نمیدونه داره زیر دست آمریکایی ها میچرخه هیوندا
kaveh
۱۷ اسفند ۱۳۹۲با دیدن این خودرو فقظ میتونم بگم خاک بر سر خودرو سازهای ما
با اینکه قبل از کره کارشونو شروع کردن ولی هنوز دارن در جا میزنن
ببین کارشون ب جایی رسیده که دوباره میخوان پیکان بسازن اونوقت کره هر چند خوب یا بد هر روز ی ماشین جدید
برا خودمون متاسفم ک تو ی کشور زندگی میکنیم که با این همه پیشرفت علم بازم ب جایی نرسیده یا نمیخواد برسه
میگن داریم ماهواره ها رو تو کشور و به دست دانشمندان خودمون میسازیم ولی نمیتونن یه ماشین طراحی کنن
بچاپ پدال
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۷ اسفند ۱۳۹۲بسمه تعالی
یه ماشین جالب در نژاد ایتالیا و کره ای!
مصرفش عالیه ،قدرت موتورش هم نسبت به مصرفش خوبه،وزنش هم خیلی کمه،راستی کسی میدونه پراید وزنش چقدره؟
خیلی خوشم اومد دو کشور پیشرفته و پرافتخار
)متحدین ایتالیا(
shahin
۹ آذر ۱۳۹۳840 کیلو
AR@SH
۱۷ اسفند ۱۳۹۲این هیوندای فتوکپی برابر اصل HONDA NSX 2012 است هرچند کار کیا و هیوندای همین است دیگر تقلید کردن از ماشینهای آلمانی و ژاپنی و آمریکایی هیچ کدوم از ماشیناش طرح خودش نیست همه ماشیناش تقلید از ماشینهای دیگه ست . . . . .
خاوری مزراتی
۱۷ اسفند ۱۳۹۲دوستانی که میخان بدونن چرا ما تو این وضع قمردرعقرب موندیم و کره جنوبی و برزیل و هند و آفریقای جنوبی و ترکیه و اندونزی در رفتن این کتابو بخونن
زبانتون خوب نیس نشردنیای اقتصاد ترجمه خوبی ازش انجام داده توسط آقای پویاجبل عاملی اقتصاددان جوان برید بخونید
اینم لینک خارجیش
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDgQFjAA&url=http%3A%2F%2Fnorayr.arnet.am%2Fcollections%2Fbooks%2FWhy-Nations-Fail-Daron-Acemoglu.pdf&ei=cu4aU-ftKsaStQaykoDYBA&usg=AFQjCNH21PuFkep55x23M9NGAkK0xTAvgA&sig2=m_A4seDRnB3xEOeptObRBQ
احمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۲اقا مرسی خیلی کتاب باحالی بود 1دنیا ممنون اگه بازم چیزی هست خوشحال میشم لینک بدبد بازم ممنون
رضا
۱۷ اسفند ۱۳۹۲ولی از جسارتشون خوشم میاد با اینکه از ماشینای کره ای اصلا…
علی
۱۷ اسفند ۱۳۹۲به این میگن ماشین
ولی به سمند وپرایدو رانا ودناوتیبا میگن فرغون
واقعا که در حالی صنعت خودرو سازی ما داره
50 ساله میشه که ما هنوز 1 خودرو لوکس هم
نساختیم نه شاسی بلند داریم نه کوپه و سوپر اسپرت
نه حتی یک سدان لوکس که طراحی درست حسابی داشته باشه ولی هنوز صنعت کره 30 ساله هم نشده
ولی ماشینای با حالی رو با تکنولوزی روزدنیاتولیدمیکنه
ما حتی از صنعت 12 و خورده ای ساله چین هم عقبیم
GTR-50
۱۷ اسفند ۱۳۹۲بابا اونش به جهنم قطعات ماشین داخلی هم گیر نمیاد 1 ماه دنبال دسته موتور پایین 206 گشتم آخرم استوک انداختم….. خاک بر سرشون
shahin
۹ آذر ۱۳۹۳همین فرغونا 20 میلیون تومن قیمت دارن!
احمدرضا بی ام و
۱۷ اسفند ۱۳۹۲چقدر زشته
محمد ، 5.7L ، V8 ، 385 HP
۱۷ اسفند ۱۳۹۲کره ی عزیز داری با دم شیر بازی می کنی
امید
۱۸ اسفند ۱۳۹۲نظری ندارم رینگاشو بیشتر دوست دارم
Parham
۲۶ اسفند ۱۳۹۲این الان 60 کیلو از پراید سنگین تره.دیگه خودتون قضاوت کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Farhad
۲۶ اسفند ۱۳۹۲به نظر من با اومدن کریس بنگل به هیوندای دارن خوب کارشونو ادامه میدن.هرجند من شخصا از هیوندای خوشم نمیاد ولی کپی کردن روش هوشمندانه ای هست.البته بازارش تو آسیا خوبه.
رضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۳من لامبورگینی رو به این ماشین عجق وجق ترجیح میدم
Hosein
۳ خرداد ۱۳۹۳اغراق و دیگر هیچ.