هیوندای

هاچ بک کوچک هیوندای در نقش شوالیه جوان رالی

اتومبیل‌های رالی ساخت هیوندای همواره مانند یک هیولای عجیب و غریب بوده‌اند. به یاد بیاورید زمانی را که Rhys Millen با کمک یک جنسیس کوپه رکورد Pikes Peak را برای خود ثبت کرد (قبل از آسفالت شدن مسیر رالی)، و هیوندای در واکنش به آن بلافاصله از مسابقات آمریکای شمالی خارج شد؟ اکنون پس از ۱۱ سال وقفه، هیوندای دوباره به عرصه‌ی مسابقات حرفه ای رالی بازگشته و اتومبیل مسابقات رالی i20 خود را معرفی کرده است.

Hyundai's WRC i20 2014
اتومبیل کامپکت کره ای همراه با تلنگری اسکاندیناویایی
همان گونه که قبلا گفته شد، این اتومبیل اولین مسابقه‌ی رسمی خود را ماه بعد در مونت کارلو برگزار خواهد کرد. اولین نگاه اجمالی ما به این اتومبیل به نمایشگاه اتومبیل پاریس ۲۰۱۲ برمی گردد. یک کلیپ از i20 که تحت آزمون‌های دینامیکی قرار می گیرد اخیراً منتشر شده است: در این کلیپ i20 سریع به نظر می‌رسد و صدایی وحشیانه دارد.
Hyundai i20 WRC 2014
Hyundai i20 WRC 2014
Thierry Neuville، راننده‌ی ۲۵ ساله که در ویدیو نشان داده می‌شود و قبلا در تیم Citroën Junior عضویت داشت، راننده‌ی اصلی خواهد بود، در حالی که Juho Hänninen قهرمان اسبق مسابقات Super 2000 World Rally راننده‌ی دوم i20 در این مسابقات است. Dani Sordo و Chris Atkinson رانندگان با تجربه و کهنه کار در این مسابقات تیم هیوندای را به عنوان راننده‌ی کمکی همراهی خواهند کرد.
Hyundai i20 WRC 2014
Hyundai i20 WRC 2014
همچنین شایان ذکر است که هیوندای در آینده ای نزدیک خط تولید ماشین‌های مسابقه ای با نام سری N را آغاز خواهد کرد، احتمالا این خط تولید با عرضه نسخه هات هچ i20 در سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز خواهد شد، و با تولید ولا ستر توربو و جنسیس کوپه‌ی تقویت شده ادامه خواهد یافت. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۵۴۹۶۸″] هیوندای می‌گوید که اهداف واقع بینانه ای را برای فصل اول خود در نظر می‌گیرد، مانند به پایان رساندن هر دور با هر دو اتومبیل، در واقع می‌شود گفت که این نوع هدف گذاری نوعی شکست محسوب می‌شود، زیرا هدف هر تیمی باید برنده شدن در مسابقات باشد. ولی با بازگشت فولکس واگن به مسابقات رالی در فصل اخیر همراه با اتومبیل Polo R که بزرگ‌ترین رقیب هیوندای بین اتومبیل‌های کامپکت کوچک در اروپا و بازارهای نوظهور می‌باشد، برنامه و هدف گذاری هیوندای منطقی به نظر می‌رسد. در کل، ما خوشحال هستیم که اتومبیل‌های بیشتری را در مسابقات رالی قهرمانی جهان می‌بینیم. با وجود کاهش تعداد بینندگان، خروج شرکت‌های سازنده از مسابقات، و بازنشستگی سباستین لوب، این مسابقات به بحرانی‌ترین فصل خود پس از پایان دوران McRae رسید. و هیچ کس نمی‌خواهد شکست مسابقات رالی قهرمانی جهان را ببیند. (اگر چه بدون وجود ویدیوهای مسابقات رالی می‌توانیم زندگی بهتری داشته باشیم).

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (6523 ديدگاه)

    درود.

    رالی هم دیگه بچه بازی شد.

    11 سال پیش هم به کمک ما برنده شد.

    ندید میگم فولکس پولو برندست.

    ((( ایران و المان )))

    1. carbonado aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      فکر نکنم از پس فورد فیستا بر بیاد!!!!!!!

  2. جلال

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    یه دفه این هیوندای از کجا پیداش شد؟
    آره دیگه فردا سایپا هم با پراید111 میره تو مسابقات رالی شرکت میکنه

  3. Kurosh

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    حضرت خرزوق خان:
    «هیوندای i20 نور چشم من است.»

  4. حمزه

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    نمیدونم چرا کامنتم به صورت کاملا خدجوش و اتفاقی پاک شد؟!!! بگذریم… دم این کره ایها گرم که اینهمه تلاش و پیشرفت دارنو وای بر ما با این سیستممون… خیلی دلم برا خودمون میسوزه ( ما مردم… ) واقعا بیچاره ایم…

    1. carbonado aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      پدال پاکش کرده!!!!!!!!

  5. محسن.د

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1446 ديدگاه)

    به نظر من، سیتروئن و فورد حرف اول دنیای رالی رو میزنن.

    1. امین

      ۲۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (430 ديدگاه)

      سوبارو هم همینطور.

  6. Speed Hunter

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    این همون i20 خودمون که تو ایرانم هست اون که خیلی آشغاله چجوری تو رالی راش دادن.
    راستی کسی می دونه چرا همه ی ماشینای تو رالی هاچ بک هستش؟؟؟؟؟

    1. حمید

      ۲۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      همشون هاچ بک نیستن ، به خصوص قدیما که impreza و megane سدان و تویوتا از غیر هاچ بک ها استفاده میکردن.

  7. شهاب

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    الان دوستان کرع ای میان این نظرارو میبینن شاکی میشن! :D

  8. PEUGEOT

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (999 ديدگاه)

    باسلام
    به نظر من پژو و سیتروئن و فورد توی پیست pikes peak حرف اول رو می زنن
    پژو چند ماه پیش یه پژو 208 T16 برای همین پیست ساخته که موتور 3200 سی سی داره که میتونه 875 اسب بخار قدرت تولید کنه که شتابش رو به 1/8 ثانیه می رسونه(زیر دو ثانیه)
    فکر نکنم از هیوندای همچین بخاری بلند بشه
    آخه هیوندای هم شد ماشین
    P E U G E O T

  9. PEUGEOT

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (999 ديدگاه)

    با سلام
    ببخشید یادم رفت توی کامنت بالا بگم فولکس یکی از نامدارترین و معروفترین تیم ها در این پیسته
    P E U G E O T

  10. پرهام

    ۲۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    هیوندای وارد هر قسمتی شده اون جارو له کرده! فعلا کری بخونید تا وقتی مسابقات شروع بشه اون وقت می بینید 1 قرن تلاش پژو تو 10 سال تلاش هیوندای چطور نابود می شه

    1. PEUGEOT

      ۲۲ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (999 ديدگاه)

      باسلام
      خواهیم دید آقا پرهام
      واسه هیوندای هنوز خیلی زوده که بخواد با برند های صاحب نامی مثل پژو رقابت کنه
      P E u G E O T

  11. hero

    ۲۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    یکه تاز همه رالی ها فقط سوبارو

    1. شهاب

      ۲۲ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (266 ديدگاه)

      آورین , آورین فقط دبلیو آر ایکس ایمپرزا :D

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا