ﻭﻟـﻮﻭ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﻧﺴـﻞ ﺟﺪﻳﺪ C30 ﺑﻪ ﻭﺿﻮﺡ ﭘﺘﺎﻧﺴـﻴﻞ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﻭ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻛﺎﻣﻼ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﻳﻨﻚ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻯ ﺟﻠﻮ ﺍﺯ ﺯﺑﺎﻥ ﺟﺪﻳﺪ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺷﺮﻛﺖ ﻧﻴﺰ ﺳﻮﺩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﺍﺯ ﻧﻮ ﺯﻧﺪﻩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. C30 ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬﺍﺭ ﻭﻟﻮﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﺩﺳـﺘﻪ ﺍﺯ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻧﻰ ﺷﻜﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻛﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﻯ ﺷﻬﺮ ﻣﻰﮔﺬﺭﺍﻧﻨـﺪ ﻭ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﻣﻨﺎﺳـﺐ، ﺑﺎ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺯﻳﺒﺎ ﻭ ﻫﻴﺠـﺎﻥ ﺍﻧﮕﻴﺰ، ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰﻫﺎﻯ ﺣﺮﻛﺘﻰ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪﻣﻬﻢ ﺗﺮ ﺷﺨﺼﻴﺘﻰ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
ﻧﺴــﻞ ﻗﺒﻠﻰ ﻭﻟﻮﻭ C30 ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﻫﺎﻯ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ، ﺟﺰﻳﻴﺎﺕ ﻃﺮﺍﺣــﻰ ﻭ ﺳــﻄﺢ ﻣﺨﺘﻠﻔﻰ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﻴــﺰﺍﺕ ﺗﻘﺮﻳﺒــﺎ ﺩﺭ گونههای ﻧﺎﻣﺤﺪﻭﺩﻯ ﻗﺎﺑﻞ ﺳــﻔﺎﺭﺵ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﺴﻞ ﺟﺪﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺭﺳــﻤﻰ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻩ ﻓﺮﺍﻧﻜﻔﻮﺭﺕ ۲۰۱۰ ﺭﻭﻧﻤﺎﻳﻰ شد، ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻰ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩﺗﺮ ﻧﻴﺰ ﺷﺪﻩ ﺍﺳــﺖ.
ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﺪﻳﺮ ﺗﻮﻟﻴﺪ C30 ﺟﺪﻳﺪ، ﺩﺍﻧﻴﺎﻝ ﺑﻜﻤﻦ، ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻌﺮﻓﻰ ﻭﻟﻮﻭ C30 ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۶ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﻇﺎﻫﺮ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﺧﻮﺩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘــﻪ ﻛﻪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺮ ﺑﻴﺸــﺘﺮ ﻣﺪﻳﻮﻥ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺧﺎﺹ ﺑﺨﺶ ﻋﻘﺐ ﺑﺪﻧﻪ ﺍﺳــﺖ. ﺍﻳﻨﻚ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻛﺎﻣﻼ ﺟﺪﻳﺪ ﻗﺴﻤﺖ ﺟﻠﻮ ﮔﻮﻳﻰ ﺭﻭﺡ ﺗــﺎﺯﻩﺍﻯ ﺩﺭ ﻛﺎﻟﺒﺪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﻣﻴﺪﻩ ﺷــﺪﻩ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﻫﻴﺠﺎﻥ ﻭ ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻬﺎﺟﻤﻰ ﻧﻤﺎﻯ ﻋﻘﺐ ﺭﺍ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﻛﻞ ﺑﺪﻧﻪ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻛﺮﺩ.
ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺷﺪ، ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﺭﺍ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥﺩﺭ ﻧﻤﺎﻯ ﺟﻠﻮﻯ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﺸــﺎﻫﺪﻩ ﻛﺮﺩ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻗﺴﻤﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺎﺯﻧﮕﺮﻯ ﻭ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻣﺠﺪﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻛﻪ ﺣﺘﻰ ﭘﺎﻧﻞﻫﺎﻯ ﺑﺪﻧﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﺑﺎﻟﭽﻪ ﺟﻠﻮ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻋﻘﺐ ﻧﻤﺎﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ! ﺍﻳﻦ ﺳﺒﻚ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺿﻤﻦ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻰ ﺍﺳــﺘﺎﻳﻞ ﺟﺪﻳــﺪ ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ ﻭﻟﻮﻭ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻰﺩﻫﺪ، ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪﻩ ﺗﺎ ﻧﻘﻄﻪ ﺗﻤﺎﻳﺰﻯ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ ﻭﻟﻮﻭ S40 ﻭ V50 ﺟﺪﻳﺪ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺷﻮﺩ.
ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺗﻤﺎﻣﻰ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ ﻭﻟﻮﻭ، ﺩﺭﺳــﺖ ﺩﺭ ﻗﺴــﻤﺖ ﻣﺮﻛﺰﻯ ﺟﻠﻮ ﺁﺭﻡ ﺁﻫﻨــﻰ ﺑﺰﺭگ ﺷــﺮﻛﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﻋﻤﻼ ﺣﺘــﻰ ﺍﺯ ﻓﻮﺍﺻﻞ ﺩﻭﺭﺩﺳــﺖ ﻧﻴﺰ ﻧﻤﻰﺗﻮﺍﻥ ﺁﻥﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻴﭻ ﺧﻮﺩﺭﻭﻱ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﮔﺮﻓﺖ!ﻭﺭﻭﺩﻯﻫﺎﻯ ﻫﻮﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ ﺍﻗﺘﺒﺎﺱ ﺍﺯ ﻣﺪﻝ XC60 ﺑﺰﺭگﺗﺮ ﺷــﺪﻩﺍﻧﺪ ﺿﻤﻦ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺟﻠﻮﭘﻨﺠﺮﻩ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺯ ﺗﻮﺭﻱ ﻣﺸــﺒﻚ ﻓﻠﺰﻯ ﻛﺎﻣﻼ ﺟﺪﻳﺪﻯ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ. ﺑــﺎ ﺍﻳﻦﻛﻪ ﺑﺰﺭگﺗﺮﻳﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﺟﻠﻮﻯ ﺧﻮﺩﺭﻭﺟﺎﻯ ﺧﻮﺵ ﻛﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﻭﻟﻰ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﻧﺘﻬﺎﻳﻰ ﺑﺪﻧﻪ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺧﻄﻮﻁ ﻋﻤﻴــﻖ ﻭ ﺟﺰﻳﻴﺎﺕ ﺟﺪﻳــﺪ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺑﻰﻧﺼﻴﺐ ﻧﻤﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳــﺖ.
ﺧﻄﻮﻁ ﻛﻨــﺎﺭﻯ ﺑﺎ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﻮﺟﻰ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﺭﺗﻘﺎﻱ ﺣﺎﻟﺖ ﭘﻮﻳﺎﻳﻰ ﻧﻤﺎﻯ ﻋﻘﺐﺷــﺪﻩ، ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﭘﺎﻧﻞ ﭘﻼﺳــﺘﻴﻜﻰ ﻣﺸــﻜﻰ ﺍﻳﻨﻚ ﺑﻪ ﻏﻴﺮ ﺍﺯ قـﺴﻤﺖ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺳــﭙﺮ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻛﺎﻣﻞ ﻫﻤﺮﻧﮓ ﺑﺪﻧــﻪ ﺩﺭ ﺁﻣﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺩﻳﻔﻴﻮﺯﺭﻣﺮﻛﺰﻯ ﻋﻘﺐ ﺑﺎ ﺭﻧﮓ ﺑﻨﺪﻯ ﻣﺘﻀﺎﺩ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺩﻳﺪﺍﺭﻯ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻧﺰﺩﻳﻚﺗﺮﻯ ﺑﻴﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭ ﺳﻄﺢ ﻣﺴﻴﺮ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻳﺪ. ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺑﺪﻧﻪ C30 ﺟﺪﻳﺪ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻥﺑﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﻳﺮ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ:
■ ﺭﻧﮓ ﻣﺘﺎﻟﻴﻚ ﻧﺎﺭﻧﺠﻰ ﺯﻳﺒﺎ ﻭ ﻛﺎﻣﻼ ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺪﻧﻪ
■ ﺧﺮﻭﺟﻰ ﻫﺎﻯ ﺩﻭﮔﺎﻧﻪ ﺍﮔﺰﻭﺯ ﺩﺭ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ T5 ﻭ D5
■ ﺩﻭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺮﺍﻯ ﭼﺮﺥ ﻫﺎ ﺿﻤﻦ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﭼﺮﺥﻫﺎﻯ ﺳﻔﻴﺪ ﻧﻴﺰ ﻣﻴﺴﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ!
■ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﭘﻨﺞ ﺭﻧﮓ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺮﺍﻯ ﺗﺰﻳﻴﻨﺎﺕ ﻗﺴﻤﺖ ﭘﺎﻳﻴﻦ
ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﺭﺳﺎﻧﻰﻫﺎﻯ ﻓﻀﺎﻯ ﺩﺍﺧﻠﻰ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﻭﻟﻮﻭ C30 ﺟﺪﻳﺪ ﮔﺴــﺘﺮﻩ ﻭﺳﻴﻌﻰ ﺍﺯ ﺁﭘﺸﻦﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﻓﻀــﺎﻯ ﺩﺍﺧﻠﻰ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﺍﻥ ﻗــﺮﺍﺭ ﻣﻰﺩﻫﺪ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏﻫﺎ ﺷــﺎﻳﺪ ﺟﺎﻟﺐ ﺗﻮﺟﻪﺗﺮﻳــﻦ ﻣﻮﺭﺩ، ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺭﻧﮓ ﻛﺎﻣﻼ ﺟﺪﻳﺪﻯ ﻣﻮﺳــﻮﻡ ﺑﻪ Espresso/Blond ﻣﺘﺸــﻜﻞ ﺍﺯ ﻗﻬﻮﻩﺍﻯ ﺗﻴﺮﻩ ﺑﺮﺍﻯ ﺑﺨﺶ ﺑﺎﻻﻳﻰ ﻭ ﺭﻧﮓ ﺑﻠﻮﻧﺪ ﺭﻭﺷــﻦ ﺑﺮﺍﻯ ﻗﺴــﻤﺖﻫﺎﻯ ﺯﻳﺮﻳﻦ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺑﺎﺷــﺪ. ﺍﻳﻦ ﺭﻧﮓ ﺑﻠﻮﻧﺪ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺩﺭﺟﻪ ﺍﻯ ﺑﻴﻦ ﺧﺎﻛﺴﺘﺮﻯﻭ ﻗﻬــﻮﻩ ﺍﻯ ﺭﻭﺷــﻦ ﻣﺎﻳﻞ ﺑــﻪ ﺯﺭﺩ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﺿــﻮﺡ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺳﻨﺘﻰ ﺍﺳــﻜﺎﻧﺪﻳﻨﺎﻭﻳﺎﻳﻰ ﻭﻟﻮﻭ ﺭﺍ ﻧﺸــﺎﻥ ﻣﻰﺩﻫﺪ.
ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪﺩﻳﮕﺮ، ﭘﻮﺷــﺶ ﺟﺪﻳﺪ ﻗﺴﻤﺖ ﺻﻨﺪﻭﻕﺑﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺩﻭ ﻃﺮﺡ ﻛﺎﻣﻼ ﺟﺪﻳﺪ ﻛﻤﻚ ﺷــﺎﻳﺎﻧﻰ ﺑﻪ ﻫﺮﭼﻪ ﻣﺪﺭﻥ ﺗﺮ ﺟﻠﻮﻩ ﻛﺮﺩﻥﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ. ﻛﻴﺖ ﺑﺪﻧﻪ ﻛﺎﻣﻼ ﺟﺪﻳﺪ ﻭﻟــﻮﻭ C30 ﺟﺪﻳــﺪ ﻫﻤﭽﻨﻴــﻦ ﺁﺭﺯﻭﻯ ﺁﻥ ﺩﺳــﺘﻪ ﺍﺯ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﺍﻧﻰ ﻛــﻪ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﻣﻬﻴﺞﺗﺮ ﺍﺯ ﺧــﻮﺩﺭﻭﻯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺩﺍﺭﻧــﺪ، ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﻣﻰﻛﻨﺪ.
ﻳﻚ ﻛﻴﺖ ﺑﺪﻧﻪ ﺍﺳــﭙﺮﺕ ﻭ ﺟﻮﺍﻥ ﭘﺴﻨﺪ ﺑﺎ ﻃﺮﺣﻰ ﺗﻬﺎﺟﻤﻰ ﻭ ﺩﺭﺧﺸــﻨﺪﮔﻰ ﻛﻤﺘﺮ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻗﻄﻊ ﺑﺪﻧــﻪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻳﻚ ﻭﺭﺯﺵﻛﺎﺭ ﻋﻀﻼﻧﻰ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ! ﺍﻳﻦ ﻛﻴﺖ ﺷــﺎﻣﻞ ﺩﻛﻮﺭ ﭼﺮﺍﻍﻫﺎﻯ ﻣﻪ ﺷــﻜﻦ ﺟﻠﻮ، ﺻﻔﺤﻪ ﻓﻠﺰﻯ ﺟﻠﻮﻯ ﺳﭙﺮ، ﺑﺮﺍﮔﻴﺮﻫﺎﻯ ﻣﺎﺕ ﻛﻨﺎﺭﻯ ﺑﺎﻟﻮﮔﻮﻯ ﺣﻚ ﺷــﺪﻩ C30 ﻭ ﺻﻔﺤﻪ ﻓﻠﺰﻯ ﻋﻘﺐ ﺑﺎ ﻇﺎﻫﺮ ﺁﻟﻮﻣﻴﻨﻴﻮﻣﻰﻣﻰ ﺷــﻮﺩ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨــﺪ T5 ﻭ D5 ﺩﻭ ﻟﻮﻟﻪﺧﺮﻭﺟــﻰ ۹۰ ﻣﻴﻠﻰﻣﺘــﺮﻯ ﺍﮔﺰﻭﺯ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﻓﻮﻻﺩ ﺿــﺪﺯﻧﮓ ﻇﺎﻫﺮ ﺁﻥﻫــﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻯ ﻋﻘﺐ ﺍﺯ ﻣﺪﻝﻫﺎﻳﻰ ﺑﺎ ﭘﻴﺸــﺮﺍﻧﻪﻫﺎﻯ ﺿﻌﻴﻒﺗﺮ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﻣﻰﻛﻨﺪ.
ﺷﺎﺳــﻰ ﺟﺪﻳﺪ ﻭﻟﻮﻭ C30 ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺁﭘﺸــﻦ ﻭ ﺑﻪﺩﺭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﺸــﺘﺮﻯ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﺼﺐ ﻣﻰﺷــﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺷﺎﺳﻰ ﻗﺒﻠﻰ ﺳﺒﻚﺗﺮ، ﻣﺴﺘﺤﻜﻢﺗﺮ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺍﺩﻭﺍﺕ ﺷﺎﺧﺺ بـﻴﺸﺘﺮﻯ ﺍﺳﺖ. ﻓﺮﻣــﺎﻥ ﭘﺬﻳﺮﻯ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺍﺳــﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺑﻮﺵﻫﺎﻯ ﺳــﻔﺖﺗﺮ ﺍﺯ ﺩﻗﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮﻯ ﺳﻮﺩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﻭ ﺳﺮﻋﺖ ﭘﺎﺳﺦ ﮔﻮﻳﻰ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﻣﻴﻦ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺗﺎ ۱۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﻬﺘﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻟﻮﻝ ﻓﻨﺮﻫﺎ ﻭ ﻛﻤﻚ ﻓﻨﺮﻫﺎ ۳۰ﺩﺭﺻﺪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴــﻪ ﺑﺎ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻗﺒﻠﻰ ﺳــﻔﺖﺗﺮ ﺷــﺪﻩﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻯ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻭ ﻟﺬﺕ ﻳﻚ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﻰ ﺍﺳﭙﺮﺕ ﺭﺍ ﻧﻮﻳﺪ ﺩﻫﻨﺪ.
ﺍﺯ ﺑﻬﺎﺭ ۲۰۱۰ ﻭﻟﻮﻭ C30 ﺑﺎ ﭘﻴﺸــﺮﺍﻧﻪ ۱,۶ ﻟﻴﺘﺮﻯ ﺩﻳﺰﻝ ﻣﺠﻬﺰﺑﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﭘﻴﺸــﺮﻓﺘﻪ start/stop ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢﺩﺭ ﻣﻮﺍﻗﻌﻰ ﻛﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﺍﺳــﺖ ﺑﻪ صـﻮﺭﺕ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺗﻌﻮﻳﺾﺩﻧﺪﻩ ﻳﺎ ﻓﺸﺮﺩﻥ ﭘﺪﺍﻝ ﮔﺎﺯ ﻣﻰﻛﻨﺪ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﻰﻛﻨﺪ. ﺑﻪ ﻛﺎﺭﮔﻴﺮﻯ ﺍﻳﻦ ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪﻩ ﺗﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻭﻟﻮﻭ C30 ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪﺗﻨﻬﺎ ۳,۹ ﻟﻴﺘﺮ ﺩﺭ ﻫﺮ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻭ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭ ﮔﺎﺯ CO2 ﺩﺭ ﺁﻥ ۱۰۴ ﮔﺮﻡ ﺑﻪ ﺍﺯﺍﻱ ﻫﺮ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ باشد ﻛــﻪ ﺟﺰء ﻛﻢ ﻣﺼﺮﻑﺗﺮﻳﻦ ﻭ ﭘﺎﻙ ﺗﺮﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯﻫﺎﻯ ﺍﻳﻦ ﺳﮕﻤﻨﺖ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﻰﺁﻳﺪ.
رهام
۲۱ دی ۱۳۹۱خیلی ماشین خوبیه حرف نداره،خوشگله
مجید
۲۴ دی ۱۳۹۱واقعاعالیه
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲پوزش خیلی درازه…
ساحل
۲۶ فروردین ۱۳۹۳بابا بگین قیمتش جند؟
Archi KHAN
۱۹ مرداد ۱۳۹۳با دیدن جلوش یاد مازراتی میوفتیم یهو
کلاسیک و خوشگل
اما عقب اش نسبت به جلو هیچ همخوانی نداره و نا امید کننده اس
mohammad-fm480
۸ مرداد ۱۳۹۵چه خوشگله