برای انتخاب بهترین خودروهای سال ۲۰۱۴ چالشهای زیادی وجود دارد؛ از لافراری عجیب و غریب گرفته تا مدل انقلابی بامو i8 که چهرهای جدید برای خودروهای هیبرید ایجاد کرده است. همینطور مدلهای AMG GT S و لامبورگینی اوراکان که به سرعت در یک جهتگیری جدید در حال حرکتند. در این میان مدلهای جدید رنو توینگو و سیتروئن کاکتوس را نباید فراموش کرد؛ مدلهایی که ثابت میکنند خودروهای اقتصادی نیز میتوانند خستهکننده نباشند. با نگاهی به این مدلها میتوان نتیجه گرفت که شاید سال ۲۰۱۴ یک سال حماسی برای صنعت خودروسازی بوده باشد.
ولی بهترین خودرو کدامیک از مدلهای جدید است؟ در این زمینه مجله و گروه تختگاز (Top Gear) در دستهبندیهای مختلف بهترین خودروها را انتخاب کردهاند که در ادامه آنها را مرور میکنیم.بهترین خودروی سال از دیدگاه جرمی کلارکسون: کوروت استینگری
در تجهیزات آنقدر خساست به خرج دادهاند که بتوانند قیمت را پایین نگه دارند. همچنین گرافیک نمایشگر رو به بالای آن حالت قدیمی دارد. با این حال، در زمینههای مهم دیگر، شورولت پیشرفتهای زیادی داشته است. بنابراین ما با یک خودروی سریع روبرو هستیم که رانندگی با آن لذتبخش است؛ آن هم با نصف پولی که انتظار داشتهایم برای داشتن آن باید پرداخت کنیم.
بهترین خودروی سال از دیدگاه جیمز می: فراری لافراریدر پیست فیورانو، پیست اختصاصی فراری در فیورانو مودنزا ایتالیا، با شدت زیادی رانندگی میکردم. با این حال، به راحتی میتوانستم آن را کنترل کنم. همین به تنهایی کافی است تا آن را بهترین خودروی سال برای من کند. در همین حال، این خودرو یک قطعه هنری است. این خودرو مورد توجه بسیاری خواهد بود؛ بنابراین وظیفهاش این است که زیبا باشد؛ به عنوان رعایت ادب برای کسانی که ناچارند آن را تنها تماشا کنند.
بهترین خودروی سال از دیدگاه ریچارد هموند: پورشه ۹۱۸۹۱۸ یک محصول مستقیم برای تجربه شرایط مسابقه است و امکانات و تکنولوژی بینظیری در آن به کار رفته است. در این خودرو، قدرت الکتریکی و بنزینی بهخوبی با هم هماهنگ شدهاند تا افقهای جدید برای این سوپرماشین ایجاد کنند. حس رانندگی ۹۱۸ شبیه هیچکدام از مدلهای ساخته شده تاکنون نیست. شکی نیست که این بهترین خودروی سال من است.
اسپورت سال: مرسدس-ایامجی GTهمهچیز در رابطه با رانندگی AMG خارج از حالت عادی قرار دارد؛ با طبیعتی درّنده و عملکردی خشن. ولی در عین حال، این خودرو کاملاً در اختیار شماست. این مدل، روح مسابقهای AMG را به ابزارهای مرسدس مجهز کرده است. نمایش و حس بینظیری در این خودرو دیده میشود و به همین دلیل خودروی اسپورت سال شده است.
هاتهاچبک سال: فولکسواگن گلف Rبا این خودرو همه کاری میتوان انجام داد؛ مصرف سوخت ۵/۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، یک خودروی اقتصادی سطح بالا، قابلیتهای بالا در هوای زمستانی و هیجان خالص در رانندگی از جمله ویژگیهای گلف هستند. فولکسواگن همچنین مدل GTI بینقص را نیز دارد که در تمام زمینهها آن را ارتقا داده است.
سوپرماشین سال: لامبورگینی اوراکان
این مدل، کاملترین و منسجمترین خودرویی از لامبورگینی است که در حال حاضر ساخته میشود و این به این معناست که با یک سوپرماشین بسیار خوب روبرو هستیم. هیجان و لذت رانندگی همان چیزی است که از یک لامبورگینی انتظار میرود. در همین حال، لبههای آن به گونهای گرد شده که کمتر احساس کنیم با یک خودروی ملالآور روبرو هستیم.
خودروی شهری سال: رنو توینگواین خودرو، شاهکار یک «بستهبندی» است؛ هنر ایجاد یک فضای زیاد در بین یک فاصله محوری بسیار کوچک. توینگو باید به خودش افتخار کند: مدلی که وظیفهاش را به عنوان یک خودروی شهری به بهترین شکل انجام میدهد.
سیتروئن کاکتوس، هاچبک مورد علاقه تاپگیر در سال ۲۰۱۴ بوده است؛ ولی در همین حال، کُندترین، عجیبترین، دوستانهترین! و اندیشمندانهترین خودروی سال در بین دستهبندیهای مختلف نیز بوده است. این مدل از یک اصل بسیار هیجانانگیز پیروی کرده و یک میلیمتر نیز از آن تخطّی نکرده است؛ سخت جنگیدن در یک جبهه جدید و حمله به دیگر خودروسازان.
خودروی خانوادگی سال: مرسدسبنز کلاس C استیت
این خودرو، کاملاً برای مسیرهای طولانی آماده است؛ خودرویی ایدهآل برای مسافرتهای بینقارهای. یگ استیت زیبا و راحت که هیچوقت در گامهایش اشتباه نمیکند. مرسدسبنزی که یک همراه بینقص است؛ راحتی فوقالعاده و تجهیزات بینظیر همراه با یک حس مهندسی عمیق که در این خودرو به کار رفته است. یک کلاس اقتصادی مناسب.
ساخت داخل کابین بسیار هوشمندانه و منظقی انجام شده است. تقریباً همهچیز را میتوان با انگشتان بر روی فرمان کنترل کرد. این ویژگی بسیار ملموس و جذاب و واقعاً بینظیر است. موتور ۲ لیتری در مدل TDI اولترا بسیار ساکت و آرام است و بسیار تمیز حرکت میکند؛عجیبتر اینکه این ورژن از آئودی TT ما را تحتتأثیر قرار داده است. این خودرو تلاش زیادی برای عالی جلوه دادن نیاز ندارد و از تعادل بسیار خوبی برخوردار است. این مدل آئودی، بهترین است.
خودروی لوکس سال: مرسدسبنز کلاس S کوپهکلاس S کوپه در مورد «نیاز» نیست، بلکه در مورد «خواستن» است. این هیولای مرسدس، بزرگترین مجموعه از تجهیزات غیرضروری را در بین محصولات این خودروساز دارد و در زمینه شرایط لوکس و مجلل چیزی کم نگذاشته است. این خودرو هم از لحاظ فنی برجسته است و هم زیبایی خیرهکنندهای دارد. به همین دلایل نیز عنوان خودروی لوکس سال مجله تاپگیر را به خود اختصاص داده است.
کابریولت سال: فراری ۴۵۸ ایتالیا اسپشیاله A
یک خودروی منحصر به فرد، با وقار و کاملاً باشکوه. رانندگی با این خودرو در زیر تابش گرم آفتاب، همراه با بوی حومههای شهر که در کابین میپیچد و موتور اسپشیاله که شاداب و پرطراوت تپههای مارانلو را درمینوردد، شرایطی جادویی دارد.
خودروی عضلانی سال: کوروت Z06اگر به سراغ انتهای دیگری از راحتی شخصی خود بروید، Z06 را در آنجا خواهید دید. این خودرو توانسته با بهترینهای ایامجی، بامو، فراری و پورشه در سختترین پیستهای دنیا رقابت کند. حس رانندگی با کوروت Z06 شبیه به رانندگی با یک خودروی میلیون دلاری است؛ در حالی که کسری از میلیون دلار هزینه آن است. Z06یک قهرمان دیگر برای آمریکاییهاست.
و بهترین خودروی سال ۲۰۱۴ …بامو i8
i8 یک اتفاق مهم در تاریخ صنعت خودروسازی است و نمادی فوقالعاده از آیندهای مثبت و هیجانانگیز است. این خودرو در این مسیر قدم گذاشته و دنبالکنندگانی نیز خواهد داشت.
این مدل بامو از آن دست خودروهایی که باید به آن افتخار کنیم؛ یک نمایش زیبا از آینده که از هماکنون در دسترس ما قرار گرفته است. خودرویی که به ما میگوید، آینده متفاوتی خواهیم داشت؛ ولی این آینده هیجانانگیز هم خواهد بود. تکنولوژیهای به کار رفته در i8 هیچگاه مانع لذت رانندگی نشدهاند. علیرغم پیچیدگی سیستم پیشرانه، استفاده از آن بسیار آسان، طبیعی و سر راست است. همچنین این خودرو دارای درهای بازشونده رو به بالا است؛ هیچچیز مانند حالت دو بال در یک اتومبیل نمیتواند هیجان را تعریف کند.
نیما
۱۹ آذر ۱۳۹۳با اینکه از تاپ گیر خوشم نمیاد ولی بازم پرچم آلمان بالاست دیگه دشمناشم به این قدرت پی بردن و قبولش دارن
احمد
۱۹ آذر ۱۳۹۳دشمناش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کدوم دشمن ها ؟؟؟؟؟؟؟
والا بعضی ها یک جوری نظر میزارند ادم فکر میکنه اومده مهد کودک
نیما
۱۹ آذر ۱۳۹۳یعنی چی مهد کودک؟ خب راسته دیگه چپ و راست دارن به آلمان و ماشیناش توهین میکنن تحقیر میکنن ولی بازم نمیتونن راحت از کنارشون بگذرن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود .
نیما جان بحثی نیست . امارها گویای همه چیز هستند .
اصولا وقتی شما در اوج هستی ، از دید دیگران کوچک میشوی .
حالا میخواد بنز باشه . ژاپن باشه و …
اما نیما جان شما بحث نکن . فقط دعا کن سرم خلوت بشه .
mahdi
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود میلاد جان
داداش گلم ما شبانه روز دعا میکنیم که
1 سرت همیشه شلوغ باشه و کسب و کارت رونق داشته باشه
2 فرصت مناسب پیدا کنی یه سری به ما بزنی
یار بی وفا با ما به از این باش که با خلق جهانی
خیلی خیلی نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوکرتم داداش میلاد
آلمان (صنعتش مخصوصا خودرو) همیشه دست نیافتنی بوده هست و خواهد بود
صنعت خودرو یعنی آلمان (بنز)
همه بــــــــــــــــاید سر تعظیم فرود بیارند
ارادت دارم
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود .
ممنونم مهدی جان . نظر لطفته . منم همچین ارزویی برای
شما دارم .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ آذر ۱۳۹۳درود .
اقایی که اسم شما bomb است . بله من هنوز زنده ام .
فکر نکن که به کامنت ها دسترسی ندارم . تمام کامنت های
تایید شده و تایید شده را میبینم . پس الکی خودتو بی
شخصیت نکن .
احمد
۲۰ آذر ۱۳۹۳اره دیگه مهد کودک
این همه تعصب بچه گانه و بی معنی فقد در حد تفکر مهد کودکی هست
حالا میخواد المان باشه میخواد ژاپن باشه یا هر جای دیگه
چه کسایی که برند های دیگه رو تحقیر میکنند چه کسایی که با تعصب بیشتر جواب میدند همه تفکرات بچه گانه دارند
نیما
۱۹ آذر ۱۳۹۳فهمش برای امثال شما سخته من کارم در این زمینه هستش یه چیزی میدونم که دارم میگم مهم نیست امثال شما چه فکری میکنن مهم اینکه حرفی که دارم میزنم بهش ایمان دارم و مطمئنم درسته بخاطر میلاد ادامه نمیدم والا جوابتو محکم میدادم تا دیگه روت نشه بیای این سایت
AliZeus
۱۹ آذر ۱۳۹۳آقا نیما با رویکرده تعصبی و لفظ تهاجمی پرچم آلمان رو نکش پایین :)
مرسی
نیما
۱۹ آذر ۱۳۹۳عزیزم دست خودم نیست عشقه مفهوم عشق پیچیدست
فورد
۱۹ آذر ۱۳۹۳حیف که غربی ها تو تحریم هستن وگرنه پراید و تیبا و سمند و سوار می شدن می فمیدن ماشین یعنی چی ؟… لیاقتشون همون بنزو ائودی و کروته
سپهر
۱۹ آذر ۱۳۹۳به نظر من بهترین ها لا فراری -i8-مرسدس کلاس sکوپه و کروت هستن.
MAFIA
۱۹ آذر ۱۳۹۳خاک تو سر جرمی کلارکسون با انتخابش فکر میکردم از اون دوتای دیگه باهوشتره ولی اشتباه میکردم.جرمی باید P1 رو انتخاب میکرد.نه کوروت رو
انتخاب می و هموند به جا و درست بود
شروین
۱۹ آذر ۱۳۹۳با اینکه از جرمی خوشم نمیاد اما این بار که یه انتخاب درست کرده شما به بزرگی خودت ببخشش و حلالش کن که بدون اجازه شما تصمیم گرفته!!!
مک میسل
۲۰ آذر ۱۳۹۳انتخاب درست؟؟؟؟
اگر کوروت واقعا بهترین خودروی جهان بشه،من باید اسممو بذارم اقدس…
ماشلله هزار قربونش برم با اون هندلیگ 200000000000000000ش
تو هندلینگ 911 و ای ام جی جی تی هم زده جلو!
راه میفته ادم عقبش عین چی تکون میخوره.
در کل ماشین امریکایی به هیچ دردی نمیخورد،تمام.
(ایران&المان)
شروین
۲۱ آذر ۱۳۹۳بهتره همین کار رو بکنی!! شما که چیزی از لذتی که تو چرخش عقب ماشین و جمع کردنش با فرمون معکوس هست رو نمیبینی معلومه که اینا رو میگی. هم.ن ماشینای کم پیچ آلمانی برات بهترینن.
مجتبی(ساروی)
۱۹ آذر ۱۳۹۳جرمی کلارکسون عشق منه بهترین رک ترین وروراست ترین ادمیه که دیدم مافیا حواست باشه به کی توهین میکنی
اولا هرکس سلیقه و نظر خودش رو داره
دوما یعنی جنابعالی از کسی که برنامش پربیننده ترین برنامه ی مستند ماشینه و تو تمام دنیا حتی تو روسیه وامریکا وچین و… داره پخش میشه و الان 20ساله که به طور حرفه ای داره برنامه ی مستند ماشین میسازه بیشتر حالیته که به این راحتی میگی خاک تو سرش حیف که بیشتر از یه دیسلایک نمیتونم بهت بدم ولی از این جا هزار دیس تقدیم تو
"Amir"
۱۹ آذر ۱۳۹۳این ریچارد هموندم ک کلا عشق پورشس جای تعجبی نداره،،،،من با انتخاب کلارکسون موافقم
صادق
۱۹ آذر ۱۳۹۳تستای تاپ گیر واقعا معتبرن، درسته که مجری هاش مخصوصا جرمی یه سری شوخی هایی با بعضی ماشینا میکنه (به خصوص آلمانیا :) ) ولی هیچ وقت رو واقعیت پا نمیزارن
از این هم که لافراری توی صحنه بود خوشحال شدم،
458 هم که همه جا هست…!!! :D
در مورد i8 هم باید بگم انتخاب کاملا درستی هستش، کلیپ هایی که از این افسانه دیدم و مطلبایی که خوندم، توی هیچ کدومشون ازش بد نگفتن
خارق العادس، واقعا پرچم دار BMW اس.
یه مورد دیگه در موردش اینکه BMW i8 مهد تکنولوژی هستش
ارادت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود .
اینم از انتخاب تاپ گیر . قابل توجه کسانی که ازین منبع به اون منبع
نقل مکان میکنند و میگویند :
یاهو که معتبر نیست . فلان که معتبر نیست .
7 نماینده از آلمان نازی . دیگه فکر نکنم جای حرف و حدیثی باشه .
اما لازم به ذکر است که بگم نبودن دیگر برندها دلیل بر بد بودن یا ضعف
انها نیست .
از نظر من مشتری های سراسر دنیا تعیین کننده خودروی خوب هستند . این
انتخاب ها فقط بر اساس 3 نفر انتخاب شده .
درود بر خودروهای خوب .
نیما
۱۹ آذر ۱۳۹۳آلمان نازی و خوب اومدی من فکر میکنم آلمانی ها واسه این با بقیه کار ندارن در مورد تاریخشون تا سرشونو با همین اراجیفی که خودوشون برای آلمانی ها میبافن گرم کنن اینم یه هنره دیگه بعدم اینجوری … به قیافشون یا میگه اونایی که طرفدار آلمانن از نوادگان هیتلرن بدبخت هنوز نمیدنه هیتلر اصلا بچه نداشتکه بخواد نواده ای هم داشته باشه
علی
۲۰ آذر ۱۳۹۳مهندس جسدی که روسیه پیدا کرده بود همه فکر می کردند جسد هیتلره ولی در آزمایشگاه های مجهز متوجه شدن که جسد یک زنه که اتش زده شده بوده و کسی اماری از هیتلر نداره در مورد چیزی که نمی دونی سخنرانی نکن.
نیما
۲۱ آذر ۱۳۹۳پروفسور جان اولا شوروی نه روسیه این دوتا با هم خیلی فرق میکنن دوما کی گفته جسد هیتلر نبوده هیتلر بعد از اینکه متوجه میشه برلین سقوط کرده همسرشو اول خلاص میکنه(با اجازه ازش) بعدم یه گلوله میزنه به مغزه خودش خودشو خلاص میکنه بعدم به سربازش میگه بسوزوننش و دفنش کنن الان شما با فرضیتون ملتو داغون کردی
فرامرز
۱۹ آذر ۱۳۹۳میلاد امروز تی تی جدید رو دیدم. از رو عکس ها فکر میکردم طراحیش نسبت به نسل قبل بدتر شده ولی تو واقعیت خیلی خوشگلتره. در مورد خودروهای آلمان فقط میتونم بگم بی نقص. من خودم پشت فرمون دوج چارجر نشستم و درسته که قیمت مناسبی داره نسبت به آلمانی ها اما همش فکر میکنی کامل نیست و یه جاهایی تو ساخت و طراحیش نسبت به مدل های نیمه لوکس آلمانی کم کاری شده.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود .
من نمیدونم چرا هیچ وقت نتونستم با ائودی تی تی ارتباط برقرار
کنم . اما ممنونم فریبرز جان .
به نظر من کسی که چارجر و کامارو و …. میخره زیاد دنبال کیفیت
نیست . اون یک عاشقه . دقیقا عین ما که ترجیح میدیم پول بیشتر
بابت برند مورد علاقمون پرداخت کنیم .
مجتبی
۱۹ آذر ۱۳۹۳دادا الان اگه تو آلمان بودی و میگفتی آلمان نازی یه راست میرفتی هلفدونی
آلمانیا از ناز نازی و هیتلر بازی نفرت فراوان دارن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود .
درسته که اینجا زندگی میکنم ، اما انچنان هم از المان بی خبر
نیستم . یکی از اقوام من وارد کننده فرش ایرانی در المان است .
تقریبا از خلق و خوشون باخبرم .
نیما
۲۱ آذر ۱۳۹۳اونا که مثل ایرانی جماعت با دوتا مستند دروغین و پروپاگاندا و خبر مزحک بلا نسبت… نمیشن که من خودم هم آلمان بودم و آشنا و فامیل آلمانی دارم در مورد هیتلرم خیلی خوب میدونن و جوابتو منطقی میدن نه از رویه تعصب نظرشونم در مورد نازی ها جالبه اونا اونو اول خادم مردمشون میدونن میگن هیتلرو پدران و پدر بزرگامون دوست داشتن عاشقش بودن ولی در نزد ما بخاطر اینکه کشور و ویران کرده منفوره پس لطفا برای کسی که مرده حرف نزنین چون اون الان مرده و دستش کوتاهه دفاعی هم نداره بکنه شاید این همه حرفا تهمت و دروغ باشه کی میدونه رسانه های انگلیسی در تبلیغ علیه هیتلر و نازی ها کی میدونه راست گفته باشن انگلیسی که این همه خودش کثافت کاری کرده و هیچ دادگاهی هم رسیدگی نکرده چطور میتونه خیلی راحت راست بگه هیچ به این فکر کردین/نه چون نمیخواد کسی فکر کنه برای همینه که راحت هرچی میگن ما باور میکنیم همیشه هم جوجشون غازه ملت فراموش کار همینه دیگه
mehdi
۱۹ آذر ۱۳۹۳واقعا که انتخاب درست و قانع کننده ای بود.
اگه منم بودم بین این همه ماشین و تنوع زیاد همین بی ام و i8 رو انتخاب میکردم چون یه سر و گردن از این تنوع بالاتره
امیدبرتر
۱۹ آذر ۱۳۹۳جای Agera One:1 خالیه…
سجاد
۱۹ آذر ۱۳۹۳بچه ها نظر سنجی!! :
خودرو سازی اروپا (+++++) لایک
خودرو سازی آمریکا و شرق آسیا (—–) دیسلایک
amir
۱۹ آذر ۱۳۹۳سیتروئن کاکتوس بی نظیره.سیتروئن در فرهنگ لغت خودروسازی یعنی خلاقیت و نوآوری .هیچوقت تکراری نمیشه…
M Power///
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود
بهترین خودروی سال از دید تاپ گیر ( BMW I8 ) انتخاب شد. خوب از قدیم گفتن، چیزی که عیان است چه لازم به بیان است.
صادق
۱۹ آذر ۱۳۹۳M Power جان، قربونت اون لازم رو بکن حاجت! ;) :)
مک میسل
۲۰ آذر ۱۳۹۳به به صادق عزیز!!!
داداش چه عجب،یادی از این طرفا کردی؟
AliZeus
۱۹ آذر ۱۳۹۳آلمان و شورلت سکو هارو بدجور به خودشون اختصاص دادن…
Infinite
۱۹ آذر ۱۳۹۳تقریبا عادلانه بود.
یک خبر: Mercedes-Benz GLE Coupe معرفی شد.
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۱۹ آذر ۱۳۹۳————————————-
http://www.autoguide.com/blog/wp-content/uploads/2014/08/mercedes-concept-coupe-suv.jpg
————————————-
http://media.caranddriver.com/images/media/628904/mercedes-benz-concept-coupe-suv-photo-628905-s-1280×782.jpg
————————————-
http://www.autogo.ca/assets/image/mercedes-benz-gle?uuid=5b363d8b-badb-4cfe-95c2-29f02def7e91&format=1200×600
————————————-
http://fastlanedaily.com/wp-content/uploads/2014/08/2014-Mercedes-Benz-Concept-Coupe-SUV-2-700×325.jpg
————————————-
مرتضی
۱۹ آذر ۱۳۹۳چه سلطنتی میکنه ژاپن به خصوص تویوتا!!! در همه زمینه ها قهرمان شد البته ما عادت داریم…. این که لکسوس رو بهترین در دنیا میدونند از سر جهل و بی خردی نیست !! تمام متخصصین همینو میگن!! :D حالا یاهو بی اعتباره یه دی جی پاوره پیجی پاوره؟؟ یه اون واسشون مونده البته بگم کلا برنامه تخت گاز رو نگاه نمیکنم بزرگترین علتش اینه که ساعت پخشش رو نمیدونم فکر کنم شبکه مستند هستش و اینکه جون به جونشون کنی انگلیسی هستند و خیلی نمیتونند بی طرف باشن
مجتبی(ساروی)
۱۹ آذر ۱۳۹۳bbcفارسی چهارشنبه ها ساعت 9شب
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ آذر ۱۳۹۳درود بر مرتضی عزیز .
اتفاقا مجله ماشین از نظر من منصفه . همینطور اقای کاشانی . به یک مطلبش
خورده نگیر . کلی نگاه کن . حقایق رو میگن در 90 درصد موارد . خیالت راحت .
E 36
۱۹ آذر ۱۳۹۳و بهترین خودروی سال ۲۰۱۴ …
بامو i8
اینجاشو خیلی دوس داشتم
میلاد
۱۹ آذر ۱۳۹۳چند وقت پیش مقاله ای در مورد S63 Coupe می خوندم چیز جالبی در موردش نوشته بود،
نوشته بود روی دور2100rpm سرعتش 160 کیلومتر بر ساعته!!!
بنازم مرسدس رو که یه همچین گیربکس ملسی گذاشته روش.
مجتبی
۱۹ آذر ۱۳۹۳با این حال من کوروت میخوام بید ایران بودن تعرفه و سود سه برابر و باج و غیره خونه ی بابامو بفروشمو نفری یه کلیه میتونم بخرمش ولی باقیش زیادی گرونن
علی
۱۹ آذر ۱۳۹۳انتخاب هوشمندانه ای بود.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود .
پدال جان عکس های مرسدس بنز GLE هم اومد . من قرمز و سفیدشو دیدم .
مطلبشو بذار .
فریا
۱۹ آذر ۱۳۹۳انتخــاب کوروت ها و مــرسدس AMG GT واقعا بــه جا بــود ولی نبود تســـلا
و کادیلاک CTS زیـادی عجـیبه …!
4MATIC
۱۹ آذر ۱۳۹۳منم بانیما موافقم کدوم دشمنا واقعا ادم یاد مهدکودک می افته
نیما
۱۹ آذر ۱۳۹۳شما با خودت چند چندی آخرش موافقی یا مخالف مشخص کن
حجت
۱۹ آذر ۱۳۹۳فقط رنو شاهکاره .
4MATIC
۱۹ آذر ۱۳۹۳اقا حجت ینی رنو از کوروت و amg gtبهتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماقبلا هم با هم بحث کردیم نه؟؟؟
عبدالناصر
۱۹ آذر ۱۳۹۳تعیین قیمت ماشین دنا
http://www.jamejamonline.ir/newspreview/1751648454291487360
فقط سکوت میکنم.
shahin
۲۰ آذر ۱۳۹۳42 میلیون !
نمی ارزه
مک میسل
۲۰ آذر ۱۳۹۳خخخخخخخخخخخخ!
حالا ببینید همین 42 میلیونش هم ایرانخودرو قبول نمیکنه.
سورن الان42تو کارخونه داره فروش میره،207 ای داره تو کارخونه54 میلیون اتوماتش فروش میره،انوقت دنا42میلیون؟؟؟؟؟؟
حالا ببینید،اگر بالای50 فی نخورد هر چی به من میگید بگید…
محمدMOHAMMAD
۱۹ آذر ۱۳۹۳آفرین بر رنو آفرین بر فرانسه که 2 تا نماینده داره واقعا روی همه مدعی ها را کم کرده
محمدMOHAMMAD
۱۹ آذر ۱۳۹۳اگر این رنو توینگو می آمد توی ایران خیلی خوب بود کیفیتش خیلی بیشتر از پیکانتو و میراژ بود یک عمر ماشینه عالی برای ترافیک و شهرهای شلوغ و کمبود جای پارک و فوق العاده کم مصرف و کم استهلاک است
بهزاد
۱۹ آذر ۱۳۹۳تمامی انتخاب ها بی نقص هستند و شایستگی لازم برای اول شدن رو داشتند.
بدون شک صنعت خودرو آلمان زبانزد عام و خاص هست و دوست داشتنی و برای پی بردن به این امر لازم نیست فردی سر تعظیم فرود بیاره فقط باید مبلغ درخواستی رو فراهم کنه تا سوارش بشه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۹ آذر ۱۳۹۳درود .
بهزاد جان شما زود ناراحت میشیا . البته مثل خودم .
اما سر تعظیم فرود اوردن ، یک مثال و یک نوع غلو است .
حال یک سوال : به نظر شما مبلغی که المان ها بابت خودروهاشون دریافت
میکنند ، زیاده ؟
علت ؟
sahand
۱۹ آذر ۱۳۹۳سلام میلاد جان
به نظرم آره زیاده,چون شما با قیمت ب مراتب کمتری میتونی همون کیفیت و امکانات رو تو بالای 90% از محصولات آلمانی که مشابه ژبپنی دارند(لکسوس,اینفینیتی و اکیورا یا همون آکورا) پیدا کنی ,تو بعضی ها هم نمیشه مثلا sکلاس یا sls ,ولی سوال اینجاس ک تو باقی محصولات ک مطمئنا طرفدارای ماشینای آلمانی(طرفدارهای بی طرف,نه متعصب) هم قبول دارند که ژاپنیهای لوکس چیزی از اونا کم ندارند,ولی خب بنا به سلیقه یا هر چیز دیگه محصولات آلمانی رو ترجیج میدند,حالا علت این اختلاف قیمت(طور خاص در Eکلاس وCکلاس با رقیبهای هم رده ژاپنی) واقعا چیه؟ به نظر من کیفیت یا تکنولوژی که قطعا نمیتونه باشه!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ آذر ۱۳۹۳درود .
خوبی سپهر جان ؟
من حرف شمارو در مورد کیفیت قبول دارم .
اما در مورد تکنولوژی نه .
به نظرت دلیل اینهایی که میگم چی میتونه باشه ؟
1- استفاده پاگانی زوندا از موتور 12 سیلندر مرسدس بنز
2- استفاده استون مارتین از موتور های بنز .
3- استفاده اینفینیتی از پلت فرم های بنز .
4- گرفتن موتور ب ام و برای مک لارن اف 1 .
و …………..
ایا انتخاب یک برند ژاپنی ارزان تر و به قول شما با
کیفیت تر بهتر و عاقلانه تر نبود ؟
چرا عربستان با اون عشق لندکروز و پاترول هایی که داره
میاد و از پلت فرم مرسدس بنز جی کلاس برای شاسی بلند
غزال خودش استفاده میکنه ؟
اینها حساب های سر انگشتی بنده بود .
بماند همکاریه هیوندای با بنز برای تولید مینی بوسی
در حد اسپرینتر .
بهزاد
۱۹ آذر ۱۳۹۳میلاد جان قیمت گذاری شرکت ها برای کالاشون بستگی به هزینه های تمام شده از قبیل طراحی ساخت و بازاریابی داره و یک سری هزینه های دیگه مثل مالیات و حمل و نقل و…
اگر میانگین حاشیه سود خودروسازان رو در نظر بگیریم بدون شک مبالغ دریافتی آلمانی ها به خصوص لوکس سازان بالاتر از میانگین هست.
شما که مجله ماشین رو دنبال میکنید حتما در تست های اخیر شاکی بودن تحلیلگر ایرانی رو از دریافت مبالغ اضافی برای آپشن های اجباری خودرو های آلمانی رو خوندید.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ آذر ۱۳۹۳درود .
حقیقتش من الان چند ماهه که خیلی کم مجله ماشینو میخونم.
یعنی وقت نمیکنم . قبلا کلمه به کلمه را حفظ میکردم اما
الان متأسفانه اصلا پیگیر نیستم .
اگر پول زیاد میگیرن ، خداییش در بیشتر موارد تحقیقی
و تکنولوژی هم اول هستند . به نوعی میشه گفت پیشتاز .
به همین خاطر هم در دنیا بازار خوبی رو دارند .
از زمانی هم که این پلت فرم های مدولار و کلا این سیستم
پیدا شد ، یذره سودشون بیشتر شد . اگر نه تا قبل
برای هر مدل یک پلت فرم داشتند .
در ضمن این را هم یاد اور بشم که در بین لوکس ساز ها
المانی ها بیشترین تنوع رو دارند ، و باز هم در بین
المانی ها بیشترین تنوع رو بنز داره .
بماند تحقیقات اتوبوس سازی و کامیون و ……
به نظر من که اشکالی نداره .
اما کلا شما بخواهی یک نگاه کلی بندازی ، المانی ها
نه تنها در صنعت خودرو ، بلکه در صنعت های مختلف ،
همین بوده اند . صنعت لوازم خانگی . ابزار . و ……
مرتضی
۲۰ آذر ۱۳۹۳اخه پیشونی سفید تر از مجله ماشین داریم؟؟ همشون یه پا […] هستند ژاپن دوستی دیوانشون کرده بخصوص کاشانی که مقاله میده در جواب مرسدس :)) :D اصلا یه لحظه بشینین فکر کنین!! ژاپنی فنآوری که میلیون ها گاهی میلیارد ها خرجش شده رو برمیداره دزدی میکنه(اسمشو میزاره الهام!؟ تاسی؟؟ و ……) اما مرسدس و بی ام و پورشه خودشون میان زحمت میکشن خرج میکنند همین فولکس چقدر خرج تحقیقات میکنه؟؟
نیما
۲۱ آذر ۱۳۹۳میلاد plc مادر تمام صنایع یادت رفت که کل اروپایی ها از plc های زیمنس آلمان استفاده میکنن و البته خیلی کشورهای دیگه من جمله ایران plc اگر نبود هیچ صنعتی یه روزم دووم نمیورد
sAMG
۱۹ آذر ۱۳۹۳قبل از اینکه پست رو بخونم 50درصد ماشینارو حدث زدم خصوصا خودروی سبز بی ام و…بازم پرچم آلمان بالاست…بنز هم که امسال همه ی رده بندی ها(اسپورت ترین.باکیفیت ترین.و…)را درو کرده است…کاش تحریم نبودیم یا کاش کل شهرامون مثه منطقه آزاد بودن اونوقت اگه پول بنز رو نداشتیم ولی به راحتی میتونستیم با ماشینای جنرال موتورز حال کنیم.حیف !!
فرید
۱۹ آذر ۱۳۹۳تبریک به طرفداران بی ام دبلیو…i8 کاملا شایسته بود…
یه چیز که خیلی حال کردم تو این گزارش کسانی که جرمی کلارکسون و بچه های تاپ گیر رو قبول نداشتن الان قبول دارن :-D
بد چرا اینا دو بار هاچ بک معرفی کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مک میسل
۲۰ آذر ۱۳۹۳درود بر فرید جان
به خاطر اینه که اگر نگاه کنی،شاسی بلند انتخاب نکردند.
اون سیتروین،بهش میخوره شاسی بلند باشه تا هاچ بک.
در مورد هاچ بک هم که در انتخاب جی تی ای هیچ شکی نیست.
بهترین هاچ بک دنیا،همه چیز تمام.
(ایران&المان)
فرید
۲۳ آذر ۱۳۹۳سلام
چه ربطی داره…وگرنه مینوشتند شاسی بلند دیگه نمینوشت هات هاچ بک…اصلا ربطی به شاسی بلند نداره.مخالفم باهات.
مصطفی
۱۹ آذر ۱۳۹۳به نظرم اگر جرمی p1 رو انخاب می کرد بهتر بود.
محمدرضا ♥BMW♥
۱۹ آذر ۱۳۹۳بی ام و است دیگر دلش میخواهد بهترین باشد :))
mahdi
۱۹ آذر ۱۳۹۳اونایی که این همه به به وچه چه کردن به این انتخابها یه نگاه هم به قیمتها مینداختن بد نبودا ماشینهای چند صد هزار دلاری باید هم خوب باشند
حميد
۱۹ آذر ۱۳۹۳به نظر من باید ماشینهای برقی اول بشند، واسه رفع الودگی هوا