فراری 250GT لوسو، جگوار سی-تایپ و دی-تایپ، بوگاتی تایپ 57SC آتلانتیک؛ اینها نمونههایی هستند که زیبایی صنعت اتومبیل را تعریف میکنند. ولی درعینحال، داشتن آنها مستلزم هزینهای گزاف است؛ بهویژه اینکه آنها خودروهایی کلاسیک نیز هستند. حتی امروز نیز بسیاری از مدلهای جذاب بازار خودرو مانند مرسدسبنز کلاس S کوپه، پورشه کیمن، جگوار اف-تایپ دور از دسترس خیل عظیمی از مشتریان هستند.
در همین حال، خبر خوب این است که این روزها در بازار اتومبیل، بیشتر از هر زمان دیگری مدلهای زیبا و جذاب پیدا میشود. لیست الفبایی که در ادامه میآید نیز مؤید همین موضوع است. داشتن یک خودروی مقرونبهصرفه لزوماً به معنای یک خودروی بدون ظاهر مناسب نیست.
آئودی A3 | قیمت پایه ۳۱۸۲۵ دلار
آئودی تقریباً از زمان اولین TT در ۱۵ سال پیش، همیشه در طراحیهای خود پیشگام بود و بنابراین تعجبی ندارد که مدل سطح نخست کمپانی، یعنی A3 در این لیست جای گرفته است.
سری ۲ نسبت به مدل بامو که جایگزین آن شده، یعنی E82 سری ۱، از تمامی جهات خودروی بهتری برای رانندگی است؛ ولی چیزی که بیشتر از همه در آن جلبتوجه میکنند، جذابیت خارقالعاده آن نسبت به مدل قبلی است. این در حالی است که اگر بخواهید یک بامو زیباتر از این داشته باشید، باید نزدیک به ۸۰ هزار دلار برای یک سری ۶ گرن کوپه خرج کنید. دینامیک رانندگی سری ۲ فوقالعاده است و یک شاسی بینظیر در یک پوسته زیبا و ورزشکاری پیچیده شده است. دماغه بلند و نسبتهای مناسب بدنه دیفرانسیل عقب، شرایطی زیباشناسانه ایجاد کردهاند و جلوه ظاهری سری ۲ ناشی از توجه بامو به جزئیات طراحی است.
شورولت ایمپالای امروزی میتواند در هر کدام از لیستهای مربوط به زیباترین خودروها جای بگیرد؛ چیزی که واقعاً شایسته آن است. در یکی از قابلتأملترین بازنگریهای در طراحی یک مدل از نسلی به نسل دیگر، این سدان زیبا و برازنده شکل گرفته که جایگزین که مدل غمگین و وارفته ۲۰۱۴ شده است. حتی تجربه رانندگی در پشت فرمان نیز بهبود یافته است. این دهمین نسل ایمپالا محسوب میشود، ولی بهجرئت میتوان گفت که بعد از مدل ۱۹۶۰، جذابترین ایمپالای خروجی از خط تولید است. حتی مدلهای پایه ایمپالا، زیباییهای خودشان را دارند؛ با این حال اگر به دنبال زرق و برق بیشتری هستید، میتوانید تریم سطح بالای LTZ را با قیمت ۳۵۲۹۰ دلار تهیه کنید. همچنین رنگهای تیره بدنه میتوانند طرحهای کرومی را بهتر نشان دهند. شورولت اخیراً توجه زیادی به طراحی نشان داده و اگر مدل جدید مالیبو ۲۰۱۶ در بازار حضور داشت، شاید میتوانست در این لیست حضور داشته باشد.
این مدل محبوب در بین سدانهای متوسط، در سالهای گذشته صاحب یک طراحی زیبا شده است. البته فیوژن تنها خودرویی زیبا در کلاس خود نیست، بلکه پرفروشترین مدل موجود در این لیست نیز محسوب میشود. همانطور که در تصاویر دیده میشود، مسلماً فیوژن با یک آستونمارتین متمایز است، ولی تا زمانی که یک «آستون» نداشته باشید، این موضوع بدی نخواهد بود. یک نمای زیبا از کنار و طراحی هوشمندانه در داخل کابین باعث میشود تا مجموعهای بینظیر در قالب یک فیوژن در دسترس قرار گیرد.
اگر سالهای نسبتاً عجیب موستانگ II را کنار بگذاریم، این مدل همیشه در بین جذابترینهای صنعت خودرو حاضر بوده و در همین حال، یک ظاهر خشونتآمیز داشته است. آخرین نسل اسب سرکش موستانگ، با قامت کوتاه و جمعشده، دم کشیده و خط سقف فستبک، واقعاً استانداردهای زیبایی را جابجا کرده است. در همین حال، یک شاسی مدرن باعث میشود که فارغ از نوع موتور انتخابی، هر کدام مدلها بتوانند به اندازه ظاهرشان، هیجان رانندگی داشته باشند.
در سال ۲۰۰۹، فولکسواگن CC تبدیل به اولین خودرویی شد که با قیمت مناسبترش نسبت به مرسدسبنز CLS، فرم طراحی بدنه «چهار در کوپه» را در بین مشتریان محبوب کرد. CC در سالهای گذشته تغییر چندانی به خود ندیده و از خطوط ساده و خمیده آن، زمان زیادی گذشته است. بزرگترین مشکل CC این است که مدلهای مغرور آلمانی مانند آئودی A3 و مرسدسبنز CLA، با این که ممکن است امکانات کمتری ارائه دهند، ولی در بازه قیمتی آن قرار میگیرند. با این حال، چیزی که اهمیت دارد، زیبایی خارقالعاده فولکسواگن CC است.
کرایسلر ۲۰۰ در کلاس خود، رقابت چندانی با دیگران ندارد. این موضوع البته به دلیل ظاهر نامناسب این مدل نیست. برعکس، مدل ۲۰۱۵ از ۲۰۰ هیچ نشانی از ظاهر شکستخورده مدل قبلی ندارد و پُر از المانهای زیباشناسانه بههمپیوسته است. در همین حال، کرایسلر برای مشتریان مدل ۲۰۰ طراحیهای مختلف ظاهری در قالب مدلهایی مانند 200S و 200C در دسترس قرار داده است.
ظاهر مرسدسبنز کلاس CLA بیشتر شبیه این است که یک کلاس CLS را فشرده باشید. ولی این را باید درنظر داشته باشید که مدل جذابتر مرسدسبنز هم از نظر ابعاد و هم از نظر قیمتی در سطح بالایی قرار دارد. در مقابل، مرسدسبنز کلاس CLA که از یک ساختار دیفرانسیل جلو استفاده میکند، به عنوان یک «مینیبنز»، سطحی متوسط از رانندگی را در اختیار قرار میدهد و طراحی داخل کابین آن نیز مطابق با نشان ستاره بنز بر روی جلوپنجره است. در همین حال، میتوانید با اندکی فاصله گرفتن، زیباییهای به کار رفته در خطوط طراحی بدنه را دریابید. CLA کوچک با وجود فاصله محوری کم خود، از المانهای طراحی برجسته چیزی کم ندارد. شاید تمام تلاش مرسدسبنز بر این بوده تا جذابیت ظاهری این مدل بتواند بر امکانات کاربردی رقبای حاضر در این سطح قیمتی مانند هوندا آکورد و تویوتا کمری فائق آید.
مزدا ۳ با اینکه پایینترین قیمت پایهها در میان خودروهای حاضر در این لیست دارد، ولی این موضوع به این معنا نیست که از لحاظ زیبایی نیز در پایینترین رتبه قرار میگیرد. بلکه برعکس، مزدا ۳ با جزئیات زبان طراحی «کودو» که مدلهایی مانند CX-3 و CX-5 کراساور و همینطور مزدا ۶ و MX-5 میاتای جدید را به خود آراسته کرده، میتواند نگاه هر بینندهای را جلب کند. در همین حال، اضافهشدن قابلیتهای کاربردی مزدا ۳ هاچبک قابلتوجه است. تنها ایرادی که میتوان به ظاهر این سدان گرفت این است که شبیه به یک نسخه کوچکشده از یک مزدا ۶ است؛ مدلی که اتفاقاً باز هم در این لیست جای گرفته و زیبایی خود را دارد. همچنین خبر خوب برای علاقهمندان رانندگی این است که مزدا ۳ به صورت استاندارد با یک تیونینگ قابلتوجه شاسی، یک گیربکس دستی چابک ۶ دنده و طراحی ماهرانه داخل کابین همراه میشود.
برای توصیف مزدا ۶، همهی آنچه را که در مورد مزدا ۳ گفته شده درنظر بگیرید و در این میان، برخی اشارات به فرم هاچبک و ابعاد خودرو را حذف کنید. زبان طراحی خودروساز در مدل بزرگتر مزدا ۶، خود را بهتر نشان میدهد. مزدا برای مدل ۲۰۱۶ از مزدا ۶ با بهبود طراحی داخل کابین، بالاخره آن را با طراحی ظاهری خودرو هماهنگ کرده است و خوشبختانه هندلینگ برجسته این سدان، دستنخورده باقی مانده است.
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۵ خرداد ۱۳۹۴در کل ماشینای خوبین همشون
مخصوصا موستانگ که دیگه منو کشته!
BMW7
۶ خرداد ۱۳۹۴این ماشین ها ارزوی هر خونواده ایرانی سطح متوسط و ضعیف هست و همه عالی و برای خود حرفی برا گفتن دارن ولی چه سود ک بعضیاشون ک نمیتونن پا تو ایران بزارن و بعضیاشونم با قیمتهایی میان ک سطح مرفح ایران هم بعضی مواقع تو قیمتشون میمونن
دوچرخه سوار
۶ خرداد ۱۳۹۴حاظرم پیکانم را با هرکدوم از اینا عوض کنم .تازه سر هم نمیگیرم.
بابک
۷ خرداد ۱۳۹۴آلمان آمریکا ژاپن
با تمام تغییرات صنعتی,هنوز هم این سه کشور شاهکار تولید میکنن و یه سر و گردن بالاترند
دمشون گرم.
خوشا به حال مردمشون
علی نارمی
۹ خرداد ۱۳۹۴موستانگ خیلی جلوش شیکه اما پشتش آدمو ناامید میکنه
Maxima
۱۵ خرداد ۱۳۹۴باید ماکسیمای جدید هم به اینا اضافه بشه
شاید چون هنوز فروشش آغاز نشده نیست!!
ALiHidden
۱۸ خرداد ۱۳۹۴من بین اینا :
مرسدس
BMW
فیوژن
مزدا 6
رو پسندیدم!
Xman
۲۰ خرداد ۱۳۹۴مردانه موستانگ از همه خوشگل تره …… ناموسا بهترین ماشین لیست نیست؟؟؟؟؟؟؟
m.mehdi.z
۲۸ آبان ۱۳۹۴شورولت کامارو چی
یکم فکر کنین متوجه میشین جای کرایسلر و مزدا اگر کامارو مینشست بهتر بود
just chevy